Koelvloeistof bijvullen

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof bijvullen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223017
    Dimitri
      Lid sinds:
      10 March 2005

      Hallo allemaal,

      M,n koelvloeistof staat beneden peil en moet dus bijgevuld worden.
      Kan ik gewoon een x-merk kopen of gebruikt opel een bepaald merk. Kan ik koelvloeistof van opel met een ander merk (bijv coolant) mengen?

      Gr Dimitri

      #17694135
      boxum56
        Lid sinds:
        8 January 2008

        Ik dacht altijd kleur bij kleur mengen mag alleen, maar weet het niet zeker.

        Merk boeit niet zo heel erg. Persoonlijk ga ik altijd voor Kroon, maar heb ook wel met Action-spul gereden. Ik merk het verschil eigenlijk niet qua temperatuur. Misschien werkt Kroon wat beter in de motor en wordt deze beter beschermd.

        #17694136
        Dimitri
          Lid sinds:
          10 March 2005

          Was ff bij de automatialenzaak geweest om te kijken wat ze daar hebben (heuts) en ze hebben daar een groot asortiment
          van mpm, het enigste verschil wat ik kan zien is: tot -26, tot -36, G12+, G12++

          Tijdens t schrijven van dit bericht ben ik op de webpagina geweest van mpm en als ik daar m’n kenteken invul, kom ik op t product uit wat ik volgens hun zou moeten gebruiken, n.m. G12+ (-40). Ga ervan uit dat t klopt als ze dit zo doen.

          #17694137
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            Mengen is sowieso niet echt super handig, omdat je niet precies weet wat je bij wat gooit.
            Afhankelijk van je auto is dat een probleem of niet.
            Het punt is dat niet alle vloeisoffen echt volledig mengen met elkaar.
            Ik heb ook gehoord dat kleuren mengen niet goed is, maar ik heb gewoon het zekere voor het onzekere genomen en de boel volledig ververst, en met 1 ding gevuld.

            Sowieso moet je zo nu en dan koelvloeistof vervangen heh ;)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.