Motorstoringslampje bij 4000 toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Motorstoringslampje bij 4000 toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222596
    dyken
      Lid sinds:
      17 June 2010

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Astra G Coupe, 1.8 16v uit 2000.

      Wanneer ik op de snelweg rijd en ik ga harder dan 140 km/uur rijden begint mijn motorstoringslampje te branden.

      Nu heb ik afgelopen weekend zo’n 30 kilometer over de snelweg gereden. Toen ben ik net iets onder de 140 km/uur blijven rijden, toerenteller zat op dat moment net onder de 4000. Gedurende de hele rit is het motorstoringslampje NIET gaan branden.

      Wanneer ik dus 140 km/uur rijd (4000 toeren of meer) begint het motorstoringslampje te branden.

      Wie weet wat dit kan zijn??
      In december j.l. heeft de Opel dealer al de luchtmassameter en luchtstroommeter vervangen.

      #17689306
      boxum56
        Lid sinds:
        8 January 2008

        Wellicht uitlezen? Scheelt al een hele hoop aan mogelijk oorzaken. Misschien krukas- of nokkenassensor defect? Bekabeling in orde?

        ’t Is ook leuk als je je nog even voorstelt.

        Gr, Boxum56.

        #17689307
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          X18XE1, kijk eens of pin6 van de uitleesstekker bezet is.

          zo ja kan je m zelf uitlezen met de paperclip methode. (Vectra deel > HOE-TO)

          Willem

          #17689308
          dyken
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Heb de auto in december laten uitlezen en toen werd me dus verteld dat de luchtmassameter en luchtstroommeter vervangen moest worden.

            Moet de auto binnenkort laten keuren dus laat hem dan ook gelijk uitlezen.

            Gr Patrick

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.