Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 11:13 In reactie op: Binnenkort mijn Astra in de Autoweek. va. morgen 01-09 in he #17693294
Grappig, ik was daar vandaag ook maar dan voor mn APK(II)-examen. Geslaagd uiteraard :D
Ik heb jou auto niet buiten zien staan, maar de foto’s verklaren waarom ;)Mijn zwartwitje king:
Niet mee wachten! Kan idd alleen maar erger worden.
Je ziet hem idd zitten, maar hij is vrij groot. Motorsteun moet o.a. weg.Fijn karretje! :D
Érg lastig te zien idd, maar lijken op deze:
Wij hebben er 1 staan met de normale halogeenlampen, zal morgen eens kijken wat voor schakelaar daar in zit.
Was het niet de dimschakelaar voor het dashboardverlichting?Dit is idd mn ex-Astra :afro
Heb de complete kit er idd bij 100.000km op gebouwd. Inwendig is er niks aangepast, enkel aanpassing van onderhoud en verandering van octaan 95 -> 98.
Volgens DBilas hoeven er geen andere zuigers in, mits je houdt aan hun voorgeschreven handleiding. Dat wil zeggen rijden met een turbodruk van max. 0.55bar.Heb er zelf sinds de ombouw 44.000km mee gereden, niet weinig dus, en ook verder probleemloos!.
Wegens omstandigheden heb ik de auto een jaar geleden ingeruild, is toen naar een autohandelaar in de buurt van Nijmegen gegaan. Heeft een tijdje daar te koop gestaan, toen verkocht en onlangs dus gekocht door Chefke!Geniet er van kerel! king:
origineel gepost door redbulletx
Hallo,Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Corsa 1.2 16v uit ’99. Gisteren reed ik van school naar huis en toen viel de motor uit, hij maakte geen rare geluiden en het motor management lampje ging ook niet aan. Ik kon hem nog net op een parkeerplaats draaien en daar stond ik stil. Heb een paar keer geprobeerd te starten maar hij ging niet aan, in de eerste instantie dacht ik dat de benzine op was (het metertje was net in het rooie) ik ben uit gestapt en heb de auto heen en weer gegooid in de hoop om nog een druppel benzine in de motor tekrijgen. Het lukte blijkbaar want ik kon hem gelijk starten en weg rijden (zonder vage geluiden of dat de MM lampje aanging). Ik was bijna bij de BP en viel ie weer uit, kon de laatste 50 meter gaan duwen en kon hem vol tanken. Hij starte weer en reed verder naar huis.
Maar nu, ik reed vanmorgen weer van huis naar school en viel ie weer uit! Benzine zat vol en stond midden op de weg stil (nogmaals geen vage geluiden of MM lampje) ik kon hem weer duwen naar een dichtbij gelege parkeer plaats. En daar heb ik hem laten staan, hij wou niet starten. Onder het rijden deed ie het helemaal perfect, geen vage geluiden of MM lampje, had gewoon alle vermogen en geen storingen.
Wie o wie kan mij hier helpen, heeft het nu nog nut om hem uit telaten lezen? Want het lampje is niet aan gegaan bij één van de motor uitvallen.
Bedankt alvast! Theo
Heb dit probleem 2x meegemaakt op mn werk.
Ik was bezig de brandstofpomp te wisselen met een andere ..toen mij iets opviel.
Naar de pomp (in tank) gaan 2 slangen, toevoer en retour, en het slangklemmetje van de toevoer was een stuk naar beneden gezakt met als gevolg dat als de pomp begon te werken de slang dus los schoot. Niet veel, maar in mijn geval zo veel dat ie het helemaal niet meer deed.
Gaat dus om de slangen in de tank, niet zichtbaar en lekt dus ook niet naar buiten.Laat de auto zowiezo even uitlezen, krukassensor is namelijk ook een bekend probleem maar dan hoeft de motor niet uit te vallen ..wel inhouden.
Ik had toen geen storing erin.
Corsa-C = Z14XE of Z14XEP
Versnellingsbak moet idd compleet gedemonteerd worden. Maar om dat te kunnen doen moet eerst het subframe er onder uit.
Wat dacht je van gewoon meten??!! Dan weet je zeker dat je de goede draad te pakken hebt.
Nee geen spoilerpakket, wel zwart dak, zwarte grille, donkere voor en achterlichten en witte accenten binnen etc.
Die C, was dat een zilvergrijze?
Er is laatst bij ons op de zaak een ‘chiptuner’ langsgeweest om een hagelnieuwe Insignia Sport Tourer (A20DTH) 160pk te tunen. Zou dan naar 190pk/400Nm koppel moeten gaan.
Het is hem niet gelukt. Naar schijnt heeft Opel het beveiligd. Andere software is mogelijk, maar hij gooit het na een tijd er weer uit.
Dit was vorige week en hoe het nou exact zit weet ik niet ..kan dus ook zijn dat ZIJN software niet geschikt is!
Wellicht dat er eerst een configuratie gewijzigd moet worden in de auto met het uitleesapparatuur.
Al info bij de dealer gevraagd?Het zit hier in NL in ieder geval standaard op de Chevrolet Epica.
Hmm blijkbaar dus niet getest na inbouw van de trekhaak.
Ik heb er laatst ook 1 ingebouwd + geprogrammeerd maar het is wel even zoeken.
Tijdens programmeren kan er o.a. gekozen worden voor bijvoorbeeld aanhangverlichting standaard of LED.@eL KiWi: Bekende wagen! Mn collega heeft deze rijklaar gemaakt ..ik werk dus bij van Kouwen ;)
Ik zou eerst jou auto doen, maar ik heb zelf ook een nieuwe D aangeschaft dus heb ik die gedaan :D. Mijn kenteken is trouwens 05-KDN-3 ..net erna dus.
Have fun ermee!Koelvloeistof in de verbrandingskamer(s) = lekke koppakking.
Stationair slecht of ook op toeren, dus met rijden?!
Inhouden op toeren kan de luchtmassameter zijn, hoeft geen storing(slampje) aan te geven.
Is eventueel zelf te testen; vanuit stationair volgas en als ie dan moeizaam op toeren komt is het 9 van de 10x de luchtmassameter. Ding kost wel rond de 200-300 euro!!
Stotterend inhouden kan duiden op een elek. probleem zoals een defecte bougie(s) of DIS (bobine).Stationair slecht lopen kan een probleem zijn met de stappenmotor. Is toendertijd een modificatie voor geweest met o.a. andere stappenmotor + extra stukje kabelboom + nieuwe software.
YepZ :D
Mn nieuwe daily – GSi uit 2004 –under construction
Vandaag rond 11.00uur een blauwe Vec-B Station met donkere ‘angel eyes ‘ koplampen gespot in Nijmegen.
Stond geparkeerd. Zaten soort black/chrome velgen onder.
Iemand van hier?8 februari 2009 om 22:24 In reactie op: Opel Corsa C 1.2 TURBO -> by www.jps-tuningshop.com #17452409origineel gepost door Corsa_GSi
Tuurlijk, maar ga jij het maar bouwen op een blok dat al 100dkm gelopen heeft, binnen de kortste keeren zegt het blok dan plof :sleepingNiet waar Servaas! De mijne is omgebouwd bij 100.000km en staat nu op 140.000km ..and still going!! :afro ;)
Is idd verwarrend, in de Omega-B is wel de X20SE geleverd (2.0 8v). In de Vec-B de Z22SE (‘ piepschuimblok’) ..maar die zie je idd niet veel.
Wendy gespot in haar knalgele Corsa-B! :D
In Amstelveen bij de bovenkerkerweg. Ik ging rechtsaf richting Uithoorn en jij stond voor linksaf richting het Centrum.
Tijd: rond 18.30uur.Vandaag rond 18.00uur de (ex?) auto van Turbootje gespot ..in Amsterdam.
OPC-blauwe Vectra-A.
Je stond bij het stoplicht vooraan en ik reed de Ring op richting Amstelveen/Amersfoort, zwarte Astra-G met Irmscherwielen.Jawel :D
Wij hebben zeg maar ‘normale’ tijden, dus we zullen mekaar denk ik net mis lopen ;)
Als je een van ons tegenkomt doe dan maar ff :thumbup of toeter :D -
AuteurBerichten