Problemen met verlichting aanhangwagen.

Forumindex Forums Modellen Insignia Problemen met verlichting aanhangwagen.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213906
    stefke1
      Lid sinds:
      7 November 2009

      Hallo, ik heb problemen met de verlichting van de aanhangwagen voor de opel Insignia Sports Tourer. Als de aanhangwagen aanhangt, heeft deze geen verlichting en als ik de auto start zonder aanhangwagen krijg ik iedere keer melding dat ik de verlichting van de aanhanger moet nakijken en de richtingaanwijzers op de auto gaan sneller (omdat die op de aanhanger niet ok zijn terwijl deze niet aanhangt). Ze hebben de module al vervangen maar het is nog NOK. Heeft er hier nog iemand problemen mee of nog beter, weet er iemand de juiste oplossing?
      PS. Voor de rest, HEEL tevreden over de wagen.:)

      #17546816
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door stefke1
        Hallo, ik heb problemen met de verlichting van de aanhangwagen voor de opel Insignia Sports Tourer. Als de aanhangwagen aanhangt, heeft deze geen verlichting en als ik de auto start zonder aanhangwagen krijg ik iedere keer melding dat ik de verlichting van de aanhanger moet nakijken en de richtingaanwijzers op de auto gaan sneller (omdat die op de aanhanger niet ok zijn terwijl deze niet aanhangt). Ze hebben de module al vervangen maar het is nog NOK. Heeft er hier nog iemand problemen mee of nog beter, weet er iemand de juiste oplossing?
        PS. Voor de rest, HEEL tevreden over de wagen.:)

        Hallo,

        Probleem is wel bekent bij Opel, module vervangen helpt niet :thumbdown

        Ze moeten de TIM (Trailer Interface Module) opnieuw programeren, hiervoor is een nieuwe software update gekomen.

        Daarna moet het probleem opgelost zijn :)

        Groetjes, Joche

        #17546817
        Bossa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Hmm blijkbaar dus niet getest na inbouw van de trekhaak.
          Ik heb er laatst ook 1 ingebouwd + geprogrammeerd maar het is wel even zoeken.
          Tijdens programmeren kan er o.a. gekozen worden voor bijvoorbeeld aanhangverlichting standaard of LED.

          #17546818
          stefke1
            Lid sinds:
            7 November 2009

            Bedankt voor de reacties. Ga dit nog even doorgeven maar weet niet of het zo simpel is. Men heeft al van alles gedaan en er is zelfs een moment geweest dat alles even in orde was maar na enkele kilometers begon het weer gewoon van voor af aan.

            #17546819
            autogek Edwin
              Lid sinds:
              20 March 2009

              Ik heb hetzelfde gehad met een aanhanger. Maar niet met de caravan.
              Tot nu toe niets aan laten doen.

              #17546820
              stefke1
                Lid sinds:
                7 November 2009

                Voorlopig nu weer in orde. Hoop dat dit nu zo blijft.
                Heb wel gemerkt dat de verlichting van de aanhanger uitvalt als ik de kofferdeksel open maar ja, als dat het enige is laat ik het zo want het is toch de bedoeling dat deze dicht blijft onder het rijden. ;)

                #17546821
                CLOG
                  Lid sinds:
                  17 January 2010

                  Hi Stefke

                  Ik weet niet welke TIM er geplaatst is maar er is een nieuw type TIM voor de tourer, ook moet de TIM ingesteld worden worden voor “alle type lampen”.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.