Opel Corsa C 1.2 TURBO -> by www.jps-tuningshop.com

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Corsa C 1.2 TURBO -> by www.jps-tuningshop.com

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208255
    WhiteCorsa
    • Topics 1
    • Reacties 108
    Lid sinds:
    15 June 2008

    Een aantal mensen op het forum zulle me misschien al wel kennen sommige niet, dus ff een korte intro:

    Mijn naam is Rudi 22jaar en ben in het bezit van een Opel Corsa C 1.2 16V uit 2001.
    Ik heb al een topic staan in het ‘Corsa-gedeelte’ maar daar staat nog niets over deze verbouwing!

    ik heb namelijk een tijdje terug besloten om eens gek te doen en een Turbo te bouwen op mijn C 1.2 16V’tje om wat meer vermogen te krijgen….
    De turbo die er inmiddels op zit is een complete kit geworden van het (onder Opel-rijders bekende merk) DBilas :wors
    De complete kit zou moeten zorgen voor een 100 pk extra waardoor de Corsa een 170 pk zou moeten kunnen leveren.

    dit gaan we over een tijdje testen met een DynoJet-run.

    De kit is gemonteerd door JP van http://www.jps-tuningshop.com en ikzelf heb uiteraard ook mijn bijdrage geleverd ;)

    hieronder volgt nu een fotorepo van de ombouw:

    overzichtje van alle spullen die in de kit zaten:

    hetgeen waar het om draait:

    uitlaatstukjes

    de flowtec manifold:

    spruitstuk:

    en intercooler:

    de werkplaats:

    nog een klein overzcihtje:

    nu kon het feest beginnen:

    radiator eraf om meer ruimte te creeëren:

    oud spruitstuk:

    de turbo:

    nieuw uitlaatsysteem:

    spruitstuk en turbo erop:

    1ste avondje voorbij

    [/img]

    uitlaat onder de auto:

    de flowtec manifold:

    intercooler:

    en nog wat mooie plaatjes:

    nu zijn we bij de aansluiting van de sensoren en de bekabeling die naar binnen wordt getrokken voor de meters op de A-style:

    en zo stond hij er bij in afwachting op de verdere aanpassingen (flowmaster en de verbinding tussen manifold en intercooler) en totdat de ECU er weer was:

    nog wat foto’s:

    flowmaster:

    aanzuigbuis:

    de nieuwe naam van het beestje!!!
    TURBOtec by jp’s-tuningshop

    overzicht van de motorruimte:

    en nog een foto van de nieuwe naam en de kit:

    Dit was de fotorepo :jerry
    jaja er hebben heel wat uurtjes in gezeten king:

    Bij deze wil ik nogmaals JP van http://www.jps-tuningshop.com bedanken voor het inbouwen van de kit en uiteraard de steun aan dit project! Ook zijn vrouw Hendriek wil ik bedanken voor de gastvrijheid die ik heb kunnen genieten bij hun terwijl de Corsa op de brug stond :D

    Er staat tevens al weer wat nieuwe updates te wachten voor deze Corsa, zoals om te beginnen een big-brake kitje voor het vermogen ook te kunnen stoppen (op tijd) ;)

    tot de volgende up-date!!

    #17452368
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    het ziet er allemaal netjes uit!!:thumbup

    Heb je ook op de rollenbank gestaan??

    #17452369
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    ziet er mooi uit!!!

    ben benieuwd wat het nu werkelijk brengt!

    en voor een big brake kitje kun je calibra turbo systeem gebruiken of girling systeem remt prima!!!

    #17452370
    carlover
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 996
    Lid sinds:
    21 December 2004

    hoe zit het nu eigenlijk met de rest van de motor?
    kan de rest ook dit vermogen aan?

    ik denk aan krukas,lagers,zuigers enz.?

    verder ziet het er toppie uit.:thumbup

    #17452371
    Saiko
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 499
    Lid sinds:
    7 June 2005

    Leuk projectje!

    #17452372
    Stino
    • Topics 2
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    15 November 2008

    Heel mooi gedaan met al die veranderingen
    Hoeveel pk heb je nu bij ?
    Ga je nog iets aan de buitenkant van de auto doen ?

    #17452373
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Leuk project..
    alleen de 100 pk erbij zou ik zelf niet meteen gaan roepen.

    Mijn ervaring hou dat soort uitspraken voor jezelf….
    Eerst op de bank… Want om van 70 pk naar 170 pk te gaan zou je ongeveer 1.3 – 1.4 bar constant moeten draaien.
    Ga je met het standaard onderblok niet redden in mijn ogen..

    Maar ziet er verder netjes uit en maak ons blij met een rollenbank uitdraai king::wors

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17452374
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Vet gaaf….

    volgende stap een grotere intercooler endergelijke?

    #17452375
    corsaagsi
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 777
    Lid sinds:
    30 June 2004

    :o zeker wel mooi!!

    #17452376
    pastry
    Bijdrager
    • Topics 33
    • Reacties 1051
    Lid sinds:
    19 July 2004

    ik heb het in real life gezien het ziet er super uit! :angel

    #17452377
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    Mooi setje van Dbilas! ziet er netjes uit allemaal

    ben benieuwd wat die op de bank gaat leveren.

    intern is er verder niks aan gepast????

    #17452378
    tuned_tigra
    • Topics 6
    • Reacties 463
    Lid sinds:
    30 June 2004

    heel erg vett!! :wub

    #17452379
    JWO_CORSA
    • Topics 5
    • Reacties 79
    Lid sinds:
    7 November 2007

    k weet niet wat voor versnellingsbak erachter hangt standaard, maar gaat die dat leuk vinden ? :P

    #17452380
    b_elev
    • Topics 5
    • Reacties 193
    Lid sinds:
    26 January 2008

    :o boh hoe vet

    wat is het kostewn plaatje want ben er ookal ene tijdj over aant dneken bij mij 1.2

    #17452381
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by carlover
    hoe zit het nu eigenlijk met de rest van de motor?
    kan de rest ook dit vermogen aan?

    ik denk aan krukas,lagers,zuigers enz.?

    verder ziet het er toppie uit.:thumbup

    De rest blijft standaard, turbo geeft niet meer dan 0,5 bar max. :vertag

    #17452382
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by corsaboy
    Leuk project..
    alleen de 100 pk erbij zou ik zelf niet meteen gaan roepen.

    Mijn ervaring hou dat soort uitspraken voor jezelf….
    Eerst op de bank… Want om van 70 pk naar 170 pk te gaan zou je ongeveer 1.3 – 1.4 bar constant moeten draaien.
    Ga je met het standaard onderblok niet redden in mijn ogen..

    Maar ziet er verder netjes uit en maak ons blij met een rollenbank uitdraai king::wors

    Als Dbilas zegt dat er 100pk bij komt dan geloof ik dat wel, zeker vanwege mijn eigen ervaringen met hun.

    Daarnaast is er een engels topic ook over deze set.

    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=89153

    :o

    #17452383
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by b_elev
    :o boh hoe vet

    wat is het kostewn plaatje want ben er ookal ene tijdj over aant dneken bij mij 1.2

    Denk aan 5000 euro :vertag

    #17452384
    Cheungy
    • Topics 7
    • Reacties 251
    Lid sinds:
    1 January 2007

    Ziet er goed uit :thumbup:D

    #17452385
    Dennis-Corsa-B
    • Topics 12
    • Reacties 1009
    Lid sinds:
    20 May 2008

    tis tog dat je 40% extra vermogen krijgt staat er op de site van Regal :hmmz

    Dblias Z12XE Turbo System – Corsa C
    Full DBilas Turbo Conversion Kit consisiting of: Metal grille scoop, Flowmaster air intake system, Flowmaster inlet manifold, Dbilas Turbo Manifold, Turbo unit, Dump valve, downpipe (including 100cell sports cat so that emissions will pass a UK MOT test) and software along with all taylor made pipes and hoses.

    The kits generally offer 40% extra power on a standard engine, for facts and figures and further advice regarding the conversion please contact our sales team who will be happy to help you.

    TUV aproval, dyno and real world tested there is nothing else like this kit available on the market today.

    Price: £3,865.96 (Including VAT at 15%)

    volgens mij meer dat je dan 100pk hebt met een 1.2 in plaats van 170pk of snap ik het niet helemaal dat kan ook :sleeping

    #17452386
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    ziet er erg netjes uit man!:afro ben benieuwt hoe die rijd!

    #17452387
    mantarick
    • Topics 1
    • Reacties 130
    Lid sinds:
    22 January 2007

    mooimooi!:thumbup

    maar ff n vraagje waar pak je de olie voor de turbo? bij de filter of plug in blok?:hmmz

    #17452388
    WhiteCorsa
    • Topics 1
    • Reacties 108
    Lid sinds:
    15 June 2008

    Bedankt voor alle toffe reacties!

    ik probeer ff kort alle vragen te beantwoorden, sorry als ik er wat over sla king:

    De 100 pk extra, een totaal van 170 dus geeft DBilas op als waardes. Ik zelf heb wel een vermoeden dat het aardig in die buurt zal komen, maar dat zal pas blijken met een Dyno-Run (wat ik ook al vermeldde)

    Als ik andere mensen moet geloven zijn de waardes die DBilas opgeeft iig meestal de juiste of niet ver er vanaf ;)

    er is verder motorisch niets aangepast. alleen dit is een complete kit, dus niet alleen een turbo!! ook Manifold, luchtaanzuiging, spruitstuk, complete RVS uitlaatsysteem met Sportcat. en ECU overschrijving!! (dus niet een simpele chiptuning…) de complete kit levert een 100 pk extra (volgens DBilas)
    de turbo zelf draaid op een druk van 0,5 – 0,6 bar max!!! waardoor het blok ook verder niet veel extra hoeft te presteren en ook niet veel meer zal slijten. Tevens kan ik nog redelijk zuinig rijden omdat het een 1.2 is :vertag

    DBilas geeft 2 jaar garantie op de complete turbo-kit en de eventuele schade die door de turbo-kit is ontstaan, mits je aan hun voorwaardes voldoet, wat dus o.a. de turbodruk van 0.5 – 0.6 bar is.

    olie pakt de turbo door een gat in de carterpan erbij te maken ;)

    de Corsa rijdt iig SUPER!!!! zoveel vermogen met zon licht wagentje is echt heerlijk :jerry
    wat wel nodig is is meer remvermogen, maar ik heb al een big-brake besteld, alleen moeten we deze nog even passend zien te krijgen met mijn huidige velgen, vermoedelijk gaan we naar spacers kijken :angel

    tevens wil ik er een schroefset op hebben om de Corsa niet zozeer te laten zakken maar wat stugger te maken, dus een veerpoot gaat er ook nog wel komen denk ik…. De corsa komt nu namelijk een beetje omhoog als je het gas intrapt king:
    en in zijn 1e en 2e versnelling heeft hij zeker met dit weer om alle pk’s op het wegdek te krijgen!

    hopelijk heb ik alle vragen enz beantwoord! voor andere vragen… stel ze gerust!

    en wie weet tot ergens op een meeting… dan kan je zelf ff kijken naar de Turbo!!

    #17452389
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ok, ik geloof best dat ze dat opgeven.
    Maar de theorie zegt dit, 1 bar vuldruk staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van je vermogen.
    Dus stel dat je door de andere inlaat, uitlaat etc rond de 100 pk komt, met 0.5 bar constant zou je in theorie uitkomen op 150 pk..
    Reken ik de verliesen etc niet mee..

    Maar goed.. Zoals ook gezegd, tis een mooi project.
    Ga aub niet op zo’n dynojet.. toverbanken zijn dat in mijn ogen.

    Gewoon lekker op een goeie maha bank is veel beter (zal minder aangeven dan de toverbanken maar liever een eerlijk antwoord dan een overdreven antwoord)…

    Andere remmen geloof ik direct..
    hahahah ineens verdubbeling van je vermogen is best heftig

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17452390
    Peter i200
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 44
    Lid sinds:
    30 June 2004

    oliedruk van de turbo door een gat te maken in je carter:hmmz ja ja . ik denk dat je daarmee je retour bedoelt van de turbo.
    ben ook wel benieuwd waar de oliedruk dan wel vandaan komt.

    #17452391
    Honza
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 251
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Netjes hoor! :thumbup

    Zo te zien komt de olieaanvoer van de kop af…
    Originele druksensor zit er, extra druksensor en een extra slangetje…

    origineel gepost door corsaracer
    en voor een big brake kitje kun je calibra turbo systeem gebruiken of girling systeem remt prima!!!

    Past niet op Corsa C…

    Dan moetie voor een OPC setje gaan van een Astra G oid…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.