Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisterochtend in Drachten een zwarte astra g station met donkere achterlichten en zijn logo van de klep gehaald.
Vrijdagavond een blauwe Astra H OPC in Almere. (nieuw kenteken met 3 letters in het midden naast elkaar)
Iemand van hier?
oja rijd hier wel vaker
@Vitoo wrote:
Zo, terug van weggeweest en even een kleine update.
Door de weken heen heb ik wat onderdeeltjes verzameld om mijn verlichting aan de Astra in orde te krijgen. Ik weet niet of ik het eerder vermeld heb, maar ik wil natuurlijk ook mistlampen aan de voorzijde gaan plaatsen.
Hiervoor heb ik een lichtschakelaar met relais en een zekeringetje gehaald via marktplaats voor maar €15 :)Deze vandaag met het lekkere weertje maar alvast geïnstalleerd, met dank aan dit forum! Lichtschakelaar ging er zonder moeite uit. Controlelampje op het dashboard brand, dus volgens mij is dat al goed gegaan.
Units van de mistlampen bestel ik denkelijk maar nieuw via internet, sloperijen vragen zich nog 3 tientjes voor de units die helemaal vernield zijn door steenslag. Beetje overdreven.. voor €27 heb ik 2 splinternieuwe in huis.Echter nog 1 vraagje over het plaatsen ervan. Ik heb begrepen dat de units in de bumper vastgeschroefd moeten gaan worden. Natuurlijk houden de schroeven niet in het luchtledige, dus er moet waarschijnlijk zo’n plastic dingetje overheen geschoven worden, waar de schroef in pakt.
Kan mijn theorie bevestigd worden, en zo ja, hoe heten die dingetjes, en wat voor schroeven/boutjes(?) moeten erin? Ik weet dat het er 3 per kant moeten worden, 2 aan de zijkant en 1 aan de onderkant bumper.Ja klopt je moet van die speednuts bij de dealer halen dan past het allemaal perfect. Ik zal je een tip geven voor mooie mistlampen in PM
@gose91 wrote:
Nu nog als prutsstagiair, vanaf november vast bij de vijand van de auto :jerry :jerry :kewlpics
Welke studie doe je?
@Vitoo wrote:
Is dat gewoon een kwestie van die stekkers solderen?
En jou xenon is van autostyle? Deze kan ik namelijk ook halen bij de automaterialenzaak om de hoek, ietsje makkelijker indien ik vragen of iets dergelijks heb. Ik zie ook dat ze Pilot hebben voor €205.. dat is wel erg duur, maar is de kwaliteit merkbaar beter?
Vitoo. Ik zou gewoon de lampen op eBay kopen en dan de plug en play nemen.
Vervolgens 6000k xenon erin zetten voor het beste lichtbeeld. Ik heb al 3 jaar een Chinees setje erin en er is niks mee. Het lichtbeeld blijft super. Daarnaast heb ik mini ballasten die makkelijk weg te werken zijn.Vanavond stuur ik je wel wat fotos
Heb een szr en hetzelfde geval met de temperatuur.
Als je de kachel op koud zet in de winter wordt hij wel warmer maar is dan niet te vertoeven in de auto.Zou me er niet te druk om maken. Betere weer komt er weer aan
meer gaan rijden/ interieur filter vervangen
@SimpleFace wrote:
Is het niet makkelijker om op de sloop een andere voorscherm te vinden ?
gaat om achterscherm
Gister hele mooie blauwe vectra c hatchback opc gespot in Roden
Ik laat hem eerst maar zitten, gister de hele tijd gereden en hij bleef mooi op 90 staan dus zo kapot is die ook niet.
@P. Rutser wrote:
Ik zou het niet doen voor lang ,vroeg of laat gaat het fout.
Welke motor licht er in en welk bouw jaar?
Volgens mij zit de thermostaat er buiten op en de waterpomp achter de riem.?Nee het is een 1,6 szr (2000) motor daar kan je niet bij zonder dat de riem eraf is
Zolang t rond de 10 graden blijft doe ik het nog niet denk ik maar rond de 0 -5 graden wel. Hij wordt dan heel slecht warm.
De meter komt wel omhoog maar blijft rond de 80 haken. Op de snelweg wordt hij wel rond de 90@johanhummer9 wrote:
Ik zou hem eerst gewoon voor de helft afdekken en kijken wat die doet . En dan wel de helft waar de ventilator NIET zit
Ja ga eerst me grill mooi afdekken denk ik. Laat ik t onder open
@b07 wrote:
ik heb dat vroeger ook wel eens gedaan, dat werk heel goed hij word dan warmer ,ik had em ooit helemaal bedekt met een stuk karton in de winter, dat moet je in ieder geval niet doen want, binnen 10 minuten was die warmer als 100 graden ;)
hou je temperatuur wel goed in de gaten als je gaat afdekken, zeker als het weer warmer word om overhitting te voorkomen.
toen mij thermostaat open bleef staan kon ik zonder problemen de radiator voor de helft afdekken.
Maar karton wordt toch slap met water en vocht enzo
@Fearless wrote:
Naar het carter toe ja, daar zit een soort afdichtingsmiddel bij in.
Oke, op andere forums las ik net andersom
Ik heb nu een koperen ring met een open kant zeg maar.
Moet die open kant naar het carter toe of andersom? En zijn deze ring lekvrijwel apart, zou zeggen dat het verschillende lampen zijn.
nieuw setje xenon erin doen
@Jiang153 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Teller lampjes v.v kan je makkelijk zelf, hier een how-to: http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Niet toevallig aan het draai knopje gezeten(op je verlichtingsschakelaar) om de felheid te verstellen?
Heb het al zelf geprobeerd maar lukte niet. Daarnaast heb ik niet eens gereedschap :???:
Nee mijn felheid staat op maximaal alleen ik zie duidelijk dat de rechterkant wat zwakker is
Gewoon paar keer op slaan heb ik ook gedaan toen mijne niet meer werkte. Sinds dien is die nog maar 1x weer uitgevallen maar werkt bijna altijd weer
2 oktober 2014 om 12:55 In reactie op: Motor blijft in toeren hangen als ik de koppeling intrap #18255547zal wel valse lucht zijn heb ik ook soms bij koude motor, bij warme motor niks aan de hand
Stoor me er verder niet aan
Welk merk motortjes zit er origineel in?
@SimpleFace wrote:
Ja stom is dat, was bij mij ook bijna gebeurd. De lamp zit een beetje strak tegen de openingswand waardoor het wel eens uit de houder wil vallen tijdens demontage. (Kansloos systeem uit het jaar 0)
Ik heb er nu ook leds inzitten maar vrees dat als ik ze er ooit uit wil halen dat ze dan in de koplamp vallen.http://www.dx.com/p/t10-w5w-4w-300lm-4-5050-1-cob-led-white-light-car-headlamp-clearance-side-lamp-12v-2pcs-295776″ onclick=”window.open(this.href);return false;
hhaha ja bij mij licht hij nu in die rand dus hij belemmerd niks en je ziet het ook niet.
Achteraf had ik hem makkelijk kunnen pakken als ik mijn h7 grootlicht eruit had gehaald en dan gewoon terug drukken met je vinger.Ik haal hem er wel een keer uit als mijn voorbumper eraf moet of kapotte xenon lamp heb
ziet er goed uit bij jou ik heb er nu ook weer witte leds in
Ok bedankt heb er net andere in.
Nu zag ik dat er 1 stelmotor van mijn koplamp niet meer werkt. Ik gebruik ze nooit maar voor de apk moet het goed zijn.
Mocht er iemand nog 1 hebben dan neem ik deze graag over. Het gaat om de rechterkant koplamp van een astra g@maikh wrote:
Oke dankje. Waar kan ik de thermostaat vinden? en is dit zelf te vervangen bij een Astra G 1.6 8 V uit ’98?
Heb ook een nieuwe dop besteld.. wellicht dat het daar aan ligt.
Onderstaande foto vond ik op internet. Lijkt op dezelfde soort motor
kan het zijn dat die thermostaat bij die peil zit, in die slang?
Nee je distributieriem moet eraf dan kan de thermostaat vervangen worden dus veel werk
Ok ik tot eind september 2015 met mijn astra g ook lekker natuurlijk
@Astra-H wrote:
Astra H verkocht met koppeling en 2 massavliegwiel problemen.
Had ik ook gedaan in jou geval. Na de astra g zijn de opels alleen maar minder geworden en ze roesten nog steeds. Alhoewel er ook wel goede exemplaren tussen zit/
-
AuteurBerichten