Astra G wielkast roest

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G wielkast roest

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269733
    Jiang153
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2013

      Goedenavond mede Opel rijders !

      De wielkast van mijn Astra G bevat roest en vroeg me af wat er ca. zou moeten gebeuren om het te repareren. Wil er namelijk nog wel een aantal jaartjes mee rijden. ;)

      Zo ziet die eruit:

      En een wielkast bestaat dat alleen uit een wiellooprand buitenste deel, binnenste deel en een binnenwerk?

      Bij voorbaat dank!

      #18266388
      turbodiesel
        Lid sinds:
        21 January 2012

        opel kwaal zou er nieuwe randen in laten lassen. Na 6 opels heb ik geen een roestvrije opel gehad jongeste was 5 jaar.

        nou oke de agila van het vrouwtje daar vind ik niks op.

        #18266389
        Jiang153
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2013

          @turbodiesel wrote:

          opel kwaal zou er nieuwe randen in laten lassen. Na 6 opels heb ik geen een roestvrije opel gehad jongeste was 5 jaar.

          nou oke de agila van het vrouwtje daar vind ik niks op.

          Hoe duur kost zoiets?

          Moet ik deze 3 dingen kopen en dan erop laten lassen door iemand en spuiten of…?

          http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-binnenwielrand-r-3742348-van-wezel/p5764.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-wielrand-5-d-h-b-rechts-3743148-van-wezel/p5760.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://www.carfantasy.nl/binnenscherm-rechts-astra-97-04-p-168862.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Ben langs een schadehersteller geweest en die zei dat achterscherm + binnenscherm samen €2000,- was :thumbdown :ass

          #18266390
          turbodiesel
            Lid sinds:
            21 January 2012

            Ja een goede beunhaas doet dat wel voor je voor paar knaken

            succes ermee

            #18266391
            Jiang153
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2013

              @turbodiesel wrote:

              Ja een goede beunhaas doet dat wel voor je voor paar knaken

              succes ermee

              Heb wel iemand die het kan lassen. Waarom moet binnenscherm ook? En dat binnenste deel moet je die op het buitenste deel plakken en dan lassen? :wtf

              #18266392
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Heeft die schade gehad ofzo is een beste bak roest.
                Onze G van 16 jaar oud heeft nog geen vlekje roest en slaapt al 16 jaar buiten.

                #18266393
                Jiang153
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2013

                  @Andre_Ede wrote:

                  Heeft die schade gehad ofzo is een beste bak roest.
                  Onze G van 16 jaar oud heeft nog geen vlekje roest en slaapt al 16 jaar buiten.

                  Ca. 6 maanden geleden gekocht en toen was het al zo. Had snel een auto nodig ivm werk, maar dacht als ik dit kan fixen dan kan die nog best paar jaartjes mee.

                  Zou zonde zijn als dat niet zou gebeuren, want ga binnenkort uitlaat en sowieso volgende maand nog distributieriem vervangen omdat die de 90.000 heeft bereikt

                  #18266394
                  Maurice89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    Mijn mening is zo snel mogelijk beetje schuren en tijdelijk anti roest er op, nu zo in de pekel zo rijden gaat het sneller roesten lijkt me.

                    #18266395
                    Astra 1.4 NZ
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 December 2011

                      2000 euro kan echt niet hoor daar heb je een auto voor gespoten.. Zou een bedrijf zoeken die dit kunnen doen aan een schappelijke prijs. Dan is het meteen weer goed en als nieuw ;)

                      #18266396
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Is het niet makkelijker om op de sloop een andere voorscherm te vinden ?

                        #18266397
                        black_astra
                          Lid sinds:
                          30 November 2010

                          @SimpleFace wrote:

                          Is het niet makkelijker om op de sloop een andere voorscherm te vinden ?

                          gaat om achterscherm

                          #18266398
                          Shane_Astra_g
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 December 2012

                            Laatst de mijne nog gedaan. Gedeelte van de rand was helemaal weggerot. Beste oplossing is nieuwe stuk inlassen. Buitenstewielrand plus binnenste halen en naar een schadehersteller gaan. Reken maar op een aanzienlijk bedrag. Ik was bij alacar 496 euro kwijt en dit is nog aardig goedkoop, meeste bedrijven rekenen veel meer.

                            Roest komt tussen de 2 plaatdelen heen. Ga ermaar van uit dat het veel erger is dan het lijkt. Wil je maar paar jaartjes rijden, dan zou ik gewoon alles ontroesten en wat bijspuiten(tijd rekken), zal niet mooi zijn maar in ieder geval stuk goedkoper.

                            #18266399
                            Famempeters
                              Lid sinds:
                              8 March 2008

                              dat roesten hou je bijna niet tegen is nu wel redelijk onder controle bij de nieuwere typen andere lijm kit .
                              het is een slechte kit die er tussen zit die houd watervast of neemt dit op met alle gevolgen van dien zelfs schuimrubber heb ik uit deze randen gehaald ideaal om te laten roesten een soort van grove piepschuim om het dreunen te verminderen .
                              ik heb al vele de randen volgespoten met oude motorolie uit een diesel en dat is best een smeer boel een paar dagen maar lost een boel op .
                              dit probleem is te ver heen opknappen met randen in lassen is ook het hele achter scherm, schermen spuiten in die kleur duur grapje ik zou persoonlijk wat stukadoren met polyether mat en grove vezel plamuur en goed modeleren en bij spuiten met spuitbussen of een goedkoop beuntje zoeken voor het spuiten. ben je voor een paar honderd € klaar voor een jaar of 2 .
                              kijk voor je uitlaat spul even via marktplaats op je merk en type de blauwe advertenties van Raymundus merk spul veel Romax voor een derde van de prijs en dat is aan huis gebracht zo uit Duitsland . dat is het .

                              Bert

                              #18266400
                              b07
                                Lid sinds:
                                24 February 2009

                                kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
                                dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectyl

                                #18266401
                                Jiang153
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 August 2013

                                  @b07 wrote:

                                  kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
                                  dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectyl

                                  Ik heb echt geen idee. Ik moet nog fysiek langs een garage gaan om het te laten controleren, maar ikzelf dacht dat het alleen de rand is.

                                  Dalijk heb ik een kar gekocht die op zich helemaal prima is muv deze roestige wielrand :thumbdown

                                  En dat terwijl ik morgen de uitlaat laat vervangen en volgende maand nog distributieriem, zou zonde zijn :???:

                                  #18266402
                                  Shane_Astra_g
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 December 2012

                                    Alleen buitenrand vervangen heeft echt geen zin. Roest zit 100% tussen de 2 plaatdelen. Oftewel ook de binnenrand. Behandel je alleen de buitenkant, dan komt roest er binnen notime weer doorheen. Als je het aanpakt pak het dan goed aan, anders blijf je bezig.

                                    Paar jaar geleden zag de mijne er niet zo heel slecht uit. Wat loszittend lak e.d. Na het wegschuren kwam een grote gat tevoorschijn. Aan jou foto te zien, ziet het er slecht aan aan de buitenkant. Ik garandeer je dat als ze de lak wegschuren het veeel erger is. Ik had het toen eerst laten plamuren(goedkoper!) bleek achteraf duurkoop. Binnen een maand kwam het er weer doorheen. Nu heb ik het hele stuk erruit laten slijpen nieuw stuk erin, zowel binnen als buitenrand, achterscherm opnieuw gespoten, 4 maanden verder is alles nog goed. Geen roest te zien en ik verwacht het ook niet meer terug.

                                    #18266403
                                    Famempeters
                                      Lid sinds:
                                      8 March 2008

                                      Maar je moet wel reeel blijven een G Astra die al zover heen is ????? beide kanten opknappen, uitlaat en Distributie ik leverde 2 jaar geleden een van 2000 in met 90.000km op de klok helemaal gaaf en niks loos werd door mijn dochter ingeruild op een nieuwe VW Polo 1400 heel kompleet ding iets van 15.000 € wat komt er voor een kei gave G Astra terug 1400€ dan moet je niet denken dat je zoveel geld meer in zo,n ding gaat steken . Ik ben in hard en nieren Opel man en Opel beun maar denk goed na een tikje van een honderd of 7 a 8 en hij gaat de schredder in . dit was mijn motivatie om te zeggen maak schoon slijp uit boetzeer met plyether spachtel kan je veel al zelf en werk het bij . koop bij Raymundus een uitlaat voor 1/3 van de verkoop prijs gloednieuw aan huis knal dat ding er onder kan eigenlijk elk beetje handige knul zelf en rijden met het ding doet hij het zo nog 1 of 2 jaar klaar en sloop ?????
                                      dat is toch de eerlijke weg het worden toch geel jong of old timers .
                                      maar zo als vaker ik geef eerlijke info naar mijn klanten en dat vinden sommige Forum mensen belachelijk . dus bij deze kritiek op mijn mening is niet nodig .

                                      Bert

                                      #18266404
                                      Jiang153
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 August 2013

                                        @Famempeters wrote:

                                        Maar je moet wel reeel blijven een G Astra die al zover heen is ????? beide kanten opknappen, uitlaat en Distributie ik leverde 2 jaar geleden een van 2000 in met 90.000km op de klok helemaal gaaf en niks loos werd door mijn dochter ingeruild op een nieuwe VW Polo 1400 heel kompleet ding iets van 15.000 € wat komt er voor een kei gave G Astra terug 1400€ dan moet je niet denken dat je zoveel geld meer in zo,n ding gaat steken . Ik ben in hard en nieren Opel man en Opel beun maar denk goed na een tikje van een honderd of 7 a 8 en hij gaat de schredder in . dit was mijn motivatie om te zeggen maak schoon slijp uit boetzeer met plyether spachtel kan je veel al zelf en werk het bij . koop bij Raymundus een uitlaat voor 1/3 van de verkoop prijs gloednieuw aan huis knal dat ding er onder kan eigenlijk elk beetje handige knul zelf en rijden met het ding doet hij het zo nog 1 of 2 jaar klaar en sloop ?????
                                        dat is toch de eerlijke weg het worden toch geel jong of old timers .
                                        maar zo als vaker ik geef eerlijke info naar mijn klanten en dat vinden sommige Forum mensen belachelijk . dus bij deze kritiek op mijn mening is niet nodig .

                                        Bert

                                        Ja heb zo’n goedkope uitlaat bij uitlaatsetje.nl besteld, maar heb uitgerekend dat ik in totaal 1800 euro heb uitgegeven aan deze kar excl. dat roest weghalen.

                                        Heb er nu dus 6 maanden meegedaan en had gehoopt dat ik de 2-4 jaar ga halen

                                        Was idd van plan de kar weg te doen als het repareren van dat roest nog meer kost dan de kar zelf

                                        #18266405
                                        b07
                                          Lid sinds:
                                          24 February 2009

                                          toen ik nog een Astra g had, kreeg ik bij de apk keuring te horen dat me auto net aan apk goed gekeurd was, omdat er een gat in de wielkast zat dit zou een dragend deel zijn, te groten gaten in de wielkast zou apk afkeur zijn :hmmz
                                          had het een jaar later netjes dicht gemaakt en, niks meer van gehoord, vind het wel een raar verhaal wist niet dat een wielkast een dragend deel van de auto was, hebben jullie daar wel eens van gehoord?

                                          #18266406
                                          Corsa_GSi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Gewoon zelf proberen met roestomvormer, ML tectyl en plamuur. Spuitbusje in kleur kost ook de wereld niet.
                                            Als je alles zelf doet moet het voor 100 euro lukken om ze op te kalefateren.
                                            Mooier wordt het er niet van, maar je stelt wel de executie uit.

                                            #18266407
                                            Famempeters
                                              Lid sinds:
                                              8 March 2008

                                              Corsa Gsi gelijk heb je rekken met plamuur opgegeven is hij toch wel al pak je maar een jaar ook de distributie lekker vergeten is ook uitbesteed 350€ je haalt het er niet uit ploft ie nou pech dan ,ik kan hier marokjes die vervangen niks en rijden maar ???? en stuk gaan ho maar . gillende spanner of waterpomp veel heel veel WD 40 dat is wat ze gebruiken ..

                                              b07 Apk afkeur ze rekenen in % natuurlijk net aan de onderzijde kom je bij de achteras bevestiging dus er zijn wel degelijk delen die mee tellen de ene is er strenger op als de ander ik weet nog goed dat overzet plaatwerk ook ik deed dat (ben65) jaren geleden bij een B kadett nog met ponagels en hard soldeer ,,, nu niet denkbaar meer miggen of tig lassen .

                                              Dus ook met deze auto met boetzeer werk wees op je hoede hoever zijn de binnen schermen aangetast ???????

                                              eigenlijk gezien de kosten plaat exid .

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.