bj1997

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Auto stottert bij 2000 toeren #18354623
    bj1997
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 March 2018

      Ik ken zelf niets van moderne wagens, kan evengoed de electronica zijn…?

      Best wel dat u een andere garage bij probleem betrekt, aangezien uw vorige garage blijkbaar niet capabel is.

       

      In reactie op: Start niet #18354620
      bj1997
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 March 2018

        Daarnaast start de auto slecht tot niet meer.

        Na drie dagen heeft de motor een tikkend geluid.

         

        Als u de sleutel verdraait slaat de startmotor dan aan, of blijft het gewoon muisstil ?

        Toen de wagen nog gestart kon worden, heeft u dan gelet op de uitlaatgassen; hoorde u dat tikkend geluid ook in stationair toerental  of enkel tijdens het rijden zelf ?

        Het is effectief een tikkend geluid, dus geen fluitend of kloppend geluid dat u hoort. Enig idee of indicatie waar dat geluid specifiek vandaan kwam ?

         

         

        In reactie op: amper frictie handrem – corsa b #18354583
        bj1997
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 March 2018

          Zo strak mogelijk, bedoelt u dus dat de stelschroef zo ver mogelijk moet worden staan en de hele “vork” dan breder wordt – zodoende dus de schoenen reeds maximaal uit elkaar te verwijderen. Correct zo ?

          Verder nog: de handrem functie zou (sowieso) dan langs 1 zijde reeds moeten werken, begrijp ik.

          Dank.

          In reactie op: amper frictie handrem – corsa b #18354545
          bj1997
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 March 2018

            Hoe weet je dat remmen via pedaal geen probleem is? Veel mensen merken het niet eens als achter niet meeremt, alleen bij harder remmen is dat heel snel duidelijk.

            Wel ik heb de rempedaal0 maximaal ingeduwd en de achterwielen proberen te verdraaien, welke dan echt geklemd staan. Zodra ik de rempedaal loslaat dan draaien de wielen terug vrij, ik ga niet rondrijden zonder zekerheid van werking van mijn achter remmen.

            Stelschroef zo strak mogelijk afstellen, zodat trommel er nog net oppast, daarna nog strakker zetten met schroevendraaier via stelgat aan de achterkant.

            U stelt dus dat ik de stelschroef zelf manueel zo strak mogelijk afstel ? Ik dacht dat het hele boeltje zelf-afstellend is en ik daar zelf niets aan dien uit te voeren, tenminste volgens werkboek toch.

            Trommel mag al wat frictie hebben als je dan probeert te draaien, moet uiteraard nog wel draaibaar zijn.

            Ik deel weliswaar de analyse die u stelt. Bij bedienen van de handrem klemmen de schoenen onvoldoende (amper) en dus onvoldoende afstelmechanisme; tenminste toch bij de handremfunctie. Via hydr remcilinder worden de roemen daarentegen meer als voldoende uitgeduwd, zie ook feit dat er correcte remfunctie optreedt dan. Het afstel mechanisme dient enkel wanneer remschoen slijtage plaatsheeft en er dus bijstelling van de vork nodig is.

            Maakt het uit dat ik bij het plaatsen van de remschoenen, hydr leiding heb afgekoppeld, zodoende de schoenen geinstalleerd te hebben op een volledig ingedrukte remcilinder. Ttz. monteer u gewoonlijk de remschoenen zo op de plaat, de remcilinder “topjes” krijg ik dan immers niet zomaar ingedrukt.

             

             

            In reactie op: amper frictie handrem – corsa b #18354465
            bj1997
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 March 2018

              Iemand een idee waar het probleem zich kan situeren; zoals gesteld is handremmechanisme momenteel dus <span style=”text-decoration: underline;”>niet</span> afgesteld.

              Maar gezien de handremkabel aan de bestuurder zijde met de handrem zelf is geconnecteerd, zou ik daar op zijn mist al correcte werking moet hebben. De passagier zijde kan dan later worden afgeregeld. Echter heb ik evenmin aan de bestuurder zijde enige frictie.

               

              In reactie op: Start niet #18354464
              bj1997
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 March 2018

                “Als de startmotor echt moeite heeft om de motor te laten draaien, lege accu.”

                 

                Best mogelijk; maar kan evengoed zijn dat de startmotor het aan het begeven is.

                Nadat accu is gecontroleerd en daar geen probleem dan moet de startmotor worden gecontroleerd. Belangrijk: heeft u moeite met starten (hoort u de motor proberen draaien) of start de wagen gewoonweg niet meer (hoort u maw niets ?).

                 

                 

                 

                In reactie op: Remvloeistofreservoir #18354463
                bj1997
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 March 2018

                  Lijkt mij geen probleem te zijn, is immers enkel een reservoir. De rem werken hydraulisch zonder problemen verder ?

                  In reactie op: gloeibougieprobleem? #18354462
                  bj1997
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 March 2018

                     

                    Best mogelijk dat hiervan geen melding komt, aangezien die gloeibougies enkel dienen tijdens de winterperiode als boost om de wagen gestart te krijgen.

                    Bij normale temperaturen zijn er geen problemen, dus het 90% kans dat het dat moet zijn.

                    Kan u gemakkelijk bij de gloeibougies komen om de Ohmse weerstand ervan na te meten ? Op welke wijze daarvan storingen worden geregistreerd, is mij niet bekend.

                    In reactie op: Plotseling minder vermogen Corsa B #18354461
                    bj1997
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 March 2018

                      “at bijvoorbeeld de Riem een tandje is versprongen en de verbranding niet meer optimaal is. Ik ben een beetje angstig dat de riem het begeeft en durf eigenlijk geen meter meer te rijden totdat er een nieuwe riem op zit.”

                       

                      In theorie lijkt het mij niet mogelijk dat een tandje van de riem versprongen is, ttz. ik zie niet in hoe dit praktisch in zijn werk kan gaan zonder dat de hele overbrenging dan naar de haaien is. Zo’n tandje lijkt mij niet “zomaar” plots te verspringen…

                      Heeft u al een keer geprobeerd om de het bovenste deksel aan de distributieriem te verwijderen en daar een keer de riem te bekijken, zie afbeelding bij mijn corsa b 1997 1.5TD:

                      IMG_4989

                      U kan dan de krukas poelie voorzichtig een beetje verdraaien en zodoende toch wat meer inspecteren hoe de distributieriem ronddraait.

                      U ervaart enkel verlies van vermogen en zwarte rook bij hogere toerentallen.

                      Starten gaat probleemloos ?

                       

                      Volgens mijn handboek is zwarte rook bij uitlaatgassen van dieselmotoren te wijten aan:

                      1/ defecte verstuiver; dit betekent dan volgens mij slechte brandstofverneveling en zwarte rook vanwege olieverbranding dan…

                      2/ onjuiste afstelling van brandstofpomp en of inspuitmoment; dit kan inderdaad te maken hebben dan met distributieriem dewelke dus de brandstofpomp aandrijft maar aangezien er u lage toerentallen geen problemen ervaart denk ik niet dat het dit is

                      3/ vervuild luchtfilter; dit kan u eenvoudig controleren door het deksel ervan even te openen ..

                       

                      Ik ben zeker geen expert en volgens feitelijk mijn autoboek, anderen met meer ervaring kunnen u wrs meer gericht helpen.

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)