Start niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Start niet

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353746
    Rody12
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 March 2018

      Goedenavond,

      De Corsa B uit 2000 start niet meer. Er is wel geluid, ik heb er 0 verstand van maar na wat googlen moet dat de startmotor zijn.

      Tijdens het starten branden er 3 lampjes; accu, motor en gordel. Deze gaan uiteindelijk uit. Dan zal de accu wel leeg zijn, denk ik?

      Ook lekker handig dat het nu is, de garages zjjn allemaal dicht.

      #18353753
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Als de startmotor echt moeite heeft om de motor te laten draaien, lege accu. Zet dimlicht maar eens aan en probeer dan te starten, als de verlichting dan bijna uitvalt weet je het zeker. Is dit niet het geval, startmotor controleren.

        Als je echt lang doorstart is op een gegeven moment de accu leeg. Dat de motor niet aanslaat kan ook een andere reden hebben.

        Groet,

        Jasper

        #18354464
        bj1997
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 March 2018

          “Als de startmotor echt moeite heeft om de motor te laten draaien, lege accu.”

           

          Best mogelijk; maar kan evengoed zijn dat de startmotor het aan het begeven is.

          Nadat accu is gecontroleerd en daar geen probleem dan moet de startmotor worden gecontroleerd. Belangrijk: heeft u moeite met starten (hoort u de motor proberen draaien) of start de wagen gewoonweg niet meer (hoort u maw niets ?).

           

           

           

          #18354534
          D.Bogert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 April 2018

            goedemiddag,

            ik ben nu drie dagen in het bezit van een Opel Corsa uit 2007. Deze Corsa heeft 82.000 op de teller.

            Na drie dagen heeft de motor een tikkend geluid. Daarnaast start de auto slecht tot niet meer. Het lijkt of hij niet door start. In het begin werkte het nog wanneer ik de centrale deurvegrendeling activeerde. Helaas starte hij vanmorgen helemaal niet meer.

             

            Heeft iemand enig idee wat er mee op zou kunnen doen?

            #18354620
            bj1997
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 March 2018

              Daarnaast start de auto slecht tot niet meer.

              Na drie dagen heeft de motor een tikkend geluid.

               

              Als u de sleutel verdraait slaat de startmotor dan aan, of blijft het gewoon muisstil ?

              Toen de wagen nog gestart kon worden, heeft u dan gelet op de uitlaatgassen; hoorde u dat tikkend geluid ook in stationair toerental  of enkel tijdens het rijden zelf ?

              Het is effectief een tikkend geluid, dus geen fluitend of kloppend geluid dat u hoort. Enig idee of indicatie waar dat geluid specifiek vandaan kwam ?

               

               

              #18354622
              D.Bogert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 April 2018

                Als ik de sleutel verdraait gaan er lampjes branden en lijkt het alsof de moter wilt starten. Het is dus niet stil.

                Niet gelet op uitlaatgassen. Stationair loopt hij ook niet helemaal lekker. Hij bungelt tussen de 5000 toeren. Het tikkend geluid is stationair aanwezig. Naarmate ik harder ga rijden lijkt het minder te worden. Maar dat zou ook kunnen komen doordat ik dan harder rijd.

                Het is inderdaad een tikkend geluid. Niet fluitend. Komt vanuit de moterkap, met name moter.

                #18354637
                Rick-Opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2015

                  @D.Bogert

                   

                  Misschien handig om je eigen topic even aan te houden en hier niet zo maar een reactie tussen te drukken. Zie mijn reactie op jouw topic.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.