gloeibougieprobleem?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen gloeibougieprobleem?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354085
    Rogi P
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 November 2017

      Hallo ben redelijk nieuw op het forum. heb voor het eerst een opel zafira 1.9cdti z19dt.

      erg tevreden met de auto.

      laatst wilde de auto bij -14C heel slecht starten. duurde lang voordat de motor aan wilde slaan. toen hij na seconde of 5 toch wat leven toonde leek hij wel op 2 of 3 poten te lopen. en schudde flink. dacht even wat gas bij te geven , maar daar reageerde hij helemaal niet op. niet veel later deed hij het redelijk. heb begrepen dat hij flink rookte.

      had expres al lokale winterdiesel getankt.

      bij de garage hebben ze hem uitgelezen, maar er staan geen storingen in. nu bij deze temperaturen van rond het vriespunt start hij prima. advies was om het aan te kijken.

      iemand van jullie een idee wat het kan zijn? mijn eerste gedachte zou zijn de gleoibougies. maar dan zou die ook een storing moeten geven. en preventief vervangen is kostbaar want ze schijnen aan de achterkant te zitten en kost de benodigde arbeid om überhaupt erbij te komen .

      #18354462
      bj1997
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 March 2018

         

        Best mogelijk dat hiervan geen melding komt, aangezien die gloeibougies enkel dienen tijdens de winterperiode als boost om de wagen gestart te krijgen.

        Bij normale temperaturen zijn er geen problemen, dus het 90% kans dat het dat moet zijn.

        Kan u gemakkelijk bij de gloeibougies komen om de Ohmse weerstand ervan na te meten ? Op welke wijze daarvan storingen worden geregistreerd, is mij niet bekend.

        #18354863
        Rogi P
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2017

          Ik heb even gekeken, maar Een zitten ergens aan de achterzijde. Ik kan ze niet eens zien zo ver weg zitten ze. Het hele ruitenwisser afdekplaat zit erook voor. Wie deze constructie ooit bedacht heeft…..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.