Auto stottert bij 2000 toeren

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto stottert bij 2000 toeren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353994
    Soetjesven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2018

      Goedenavond iedereen,

      Ik heb een probleem met mijn auto die de garage niet opgelost krijgt, wellicht hebben jullie een idee. Het betreft een Opel Corsa 1.2 benzine business uit 2009.

      Nadat mijn auto terugkwam van de APK begon hij te haperen bij het langzaam optrekken (vrachwagrnsnelheid) en bonkte hij bij stationair. De auto is toen uitgelezen en het bleek de egr klep. Nu is deze vastgezet door de garage en was het volgens hen opgelost. Alleen na 4km viel de auto stil en wou niet meer starten. Na een lange discussie heeft de garage dit opgelost maar geen contact meet opgenomen. Nu inmiddels een week verder gaat de auto nog steeds erg schudden/ schokken bij een constante toeren van 2.000 of er iets onder. Dit gebeurt in iedere versnelling, ook voel je het heel soms in stationair. Bij langzaam optrekken is het ook geen harden, terugschakelen en dan weer naar boven helpt het wel even laten verdwijnen.

      Welk defect kan de auto hebben of is het vorige probleem nooit opgelost.

      Bedankt voor jullie tijd.

      Groet, Sven

      #18354623
      bj1997
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 March 2018

        Ik ken zelf niets van moderne wagens, kan evengoed de electronica zijn…?

        Best wel dat u een andere garage bij probleem betrekt, aangezien uw vorige garage blijkbaar niet capabel is.

         

        #18354639
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Stationair toerentalregelaar misschien?

          #18354672
          Soetjesven
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2018

            Bedankt voor jullie hulp

            Ik ben lang bezig geweest met de garage maar het lijkt erop dat ze vergeten zijn om het softwarematig aan te passen. Best wel slordig naar mijn idee

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.