astrid_fahrer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 195)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Advies gevraagd voor Astra kopen #18559654
    astrid_fahrer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2010

      Goedemorgen,

      Toevallig zocht iemand laatst bijna dezelfde auto:

      https://opel-forum.nl/forums/topic/opel-astra-1-6-turbo-hatchback-automaat-opc-line-2011/

      De Astra J met de AGR stoelen zit echt ontzettend fijn. Ook wanneer je langer bent heb je aan alle kanten veel steun en verstellingsmogelijkheden dus die stoelen zul je geen spijt van krijgen.
      De 1.6 turbo is over het algemeen wel een goede motor, goed onderhoud is qua historie wel aardig belangrijk en de turbo loopt na de 140.000 een keer op zijn eind afhankelijk van onderhoud en ermee rijden.

      Verder heb ik wat punten beschreven in de link. Licht zijn Astra J’s helaas niet maar ik persoonlijk vind ze wel comfortabel en stabiel rijden.

      In reactie op: Astra Z16let olielekkage #18559645
      astrid_fahrer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Helaas. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
        Jammer dat hij het niet stiekem beter als verwacht deed en toch weer aan het goed lopen kwam.

        In reactie op: Astra Z16let olielekkage #18559476
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          Hij zal inderdaad vast wel lekker als rookmachine gewerkt hebben ja ;-)

          Je hebt zomaar kans dat het volledige inlaat en/of uitlaat traject ook vol zitten met olieresten dus er kunnen nog meer gevolgen zijn.
          Maar als je het niet probeert weet je ook niks inderdaad :-)

          Succes! Ben benieuwd of hij een verassing gaat geven en beter gaat lopen als gedacht.

          In reactie op: Astra Z16let olielekkage #18559471
          astrid_fahrer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2010

            Zit er uberhaupt nog olie in het carter?
            Als de motor te lang zonder olie gelopen heeft dan kan het binnenin al de nodige schade hebben aangericht.
            Je weet het pas wanneer je het probeert. De motor is toch al afgeschreven toch? ;-)

            Zo op de foto’s lijkt het de olie retour leiding die van de turbo naar het carter loopt.
            Als hij echt is gesmolten dan is er wel iets heel extreems gebeurt maar zo aan het uiterlijk te zien is hij ook niet meer origineel wellicht?

            Artikelnummers zijn:

            OE 55 574 129 — OPEL / SAAB
            OE 55 565 719 — OPEL
            OE 55 565 717 — OPEL
            OE 55 555 559 — OPEL
            OE 55 355 621 — OPEL
            OE 06 50 057 — OPEL

            In reactie op: Chevrolet Cruze draagarmrubber vraag (Astra J onderstel) #18559322
            astrid_fahrer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2010

              Het lijkt kloppend gemonteerd te zijn. En de draagarmen van de Astra J en Chevy Cruze hebben dit inderdaad allemaal.
              De conische ring werkt in ieder geval centrerend dus bij eventuele minimale zijdelingse bewegingen wordt hij toch een soort van progressief tegen het rubber aangedrukt.

              In reactie op: Zijraam gezocht opel astra G #18559321
              astrid_fahrer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 March 2010
                In reactie op: Gereviseerd motorblok geen olie druk. #18559243
                astrid_fahrer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  Ik denk dat het inmiddels al wel verder bent met het starten en lopen van de motor?

                  Meestal gaat het lampje echt pas uit wanneer de motor loopt en de oliedruk echt hoog genoeg is.
                  Met puur op de startmotor draaien krijg je wel wat oliedruk maar lang niet zoveel als met een draaiende motor.
                  Je zou evt nog met een opcom kunnen kijken of je live data kan krijgen wanneer je de startmotor laat draaien en de oliedruksensor iets laat zien.

                  In reactie op: Olieverbruik en lekkage astra g z16se #18559238
                  astrid_fahrer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 March 2010

                    Voor de Z16SE stond 5W30 voorgescheven voornamelijk.

                    Een wat dikkere variant olie zou 10W40 kunnen zijn als het bij voorkeur een goede kwaliteit volsynthetische is.

                    In reactie op: Olieverbruik en lekkage astra g z16se #18559228
                    astrid_fahrer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 March 2010

                      Hoi Jos, dankzij facebook is dit forum tegenwoordig helaas een stuk minder bezocht t.o.v. vroeger.
                      Ik vind het zelf ook heel jammer want hier kun je toch makkelijker dingen terug vinden en elkaar helpen waar nodig.

                      De Z16se is inderdaad een fijn lopende best vlotte motor met zijn 84 pk maar helaas kunnen ze inderdaad ook best behoorlijk olie verbruiken.
                      Meestal zijn het de zuigerveren die net wat te ver versleten zijn en dus tot olieverbruik leiden.
                      Klepseals kunnen soms ook de boosdoener zijn en dat is ook niet meer heel gek gezien de leeftijd ervan.
                      Van het olieverbruik zelf zie je inderdaad weinig aan de buitenzijde behalve een wat zwartere uitlaat.

                      Ik heb het zelf één keer gehad, maar een motorflush helpt in ieder geval niet.
                      Je zou kunnen kijken welke olie er momenteel in de motor zit en eventueel naar een stapje dikkere olie kunnen gaan als het binnen de specificaties valt.

                      Als het goed is heeft de Z16se alleen een dikke carter ontluchtingsslang en geen klep wat ik er zo nog van weet.

                      In reactie op: Aircoaansluiting #18558927
                      astrid_fahrer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 March 2010

                        Bij de Astra H zitten ze vooraan op een wat lager punt tussen voorbalk en grille/bumper en bij de veerpoot links onderaan in de buurt van het schutbord.

                         

                        airco4airco3airco1airco2

                        astrid_fahrer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2010

                          Druk opbouwen is nogal makkelijk uitgedrukt en voor hun een middel om een potentiële koper te waarschuwen dat er iets mis kan zijn maar hun ieder geval niet aansprakelijk ervoor zullen zijn.
                          Je kunt het dus treffen en dat er weinig aan de hand is of er is meer aan de hand en je koopt een auto waar een hoop geld in moet om hem weer betrouwbaarder te krijgen.
                          Wat ik inmiddels al vaker heb gelezen en ook zelf ervaar is dat de dashboard meter bij de Astra J wel netjes 90°C aangeeft maar dat dit meer software matig zo aangegeven wordt en de daadwerkelijke temperaturen nog steeds hoger kunnen liggen.

                          Verder goed opletten op rare geluiden bij de versnellingsbak en corrosie onderaan deuren en kofferklep en bij de doorvoeren van de kabelboom naar de deuren.
                          Ook worden op deze leeftijd de moeren en schotels bovenop de veerpoten voor steeds meer gevonden met aanzienlijke roest.
                          Dit punt kun je helaas alleen checken met bepaalde parafaan delen los.

                          In reactie op: olielekkage oliekoeler astra j 1.4 #18558816
                          astrid_fahrer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2010

                            Inmiddels heb ik dezelfde klus afgerond.
                            Op jouw aanraden  (J. Huntink) toch maar een volledig nieuwe oliekoeler meteen gemonteerd dat zijn de kosten inderdaad ook niet.

                            Ik heb wel de gehele turbo gedemonteerd om er goed bij te komen.
                            Met alle o-ring afdichtingen wilde ik wel zeker zijn dat ik hem zo goed als mogelijk kon monteren op goed schoon gemaakte vlakken.

                            Voordeel van de klus is dat je meteen allerlei delen eromheen meteen preventief kan vervangen. Want gemaakt om lang mee te gaan lijkt het allemaal nog steeds niet echt :scratch:

                            In reactie op: Manta A Mark #18558624
                            astrid_fahrer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 March 2010

                              Erg tof dat je weer verder kan met de Manta. Huizen verbouwen en kids tussendoor neemt een hoop tijd in beslag inderdaad maar wel ideaal dat je de Manta bij huis hebt staan.
                              Hopelijk gaat het je lukken hem 2025 op de weg te krijgen en anders is 2026 ook een mooi jaar ervoor toch ;-)

                              In reactie op: Auto trekt niet meer door #18558623
                              astrid_fahrer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 March 2010

                                Het is lastig beoordelen. Enig idee welk geluid er veranderd is en hoe het nu klinkt?

                                Is de auto al uitgelezen zodat hij misschien informatie weergegeven heeft?

                                In reactie op: Klein lekkage koelvloeistof Z18XE? #18558622
                                astrid_fahrer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2010

                                  Mooi dat het nu gefixt is! B-)
                                  Dat je het zelf verholpen hebt en weer handiger ermee geworden bent is altijd een pré en nu kun je een ander al helpen.
                                  Meteen de oefening van jezelf in de praktijk gebracht :yes:

                                  In reactie op: Astra J probleem. #18555766
                                  astrid_fahrer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 March 2010

                                    Als het inlaat spruitstuk er in zijn geheel af ligt dan dan zou het goed te zien moeten zijn dat het PCV klepje ontbreekt.
                                    Het kanaal waar hij in zit kan inderdaad wel knap smerig zijn maar met wat schoonmaken zou je duidelijk moeten kunnen zien dat hij weg is.
                                    De rode pijl hieronder laat zien hoe dat eruit ziet wanneer het oranje klepje ontbreekt.

                                    klepje
                                    Als het spruitstuk eraf ligt dan is het makkelijk om het gat ervan meteen permanent af te dichten en een omleiding te maken zodat het systeem weer naar behoren functioneert.
                                    De ontbrekende PCV klep zorgt namelijk dat de lucht met turbo druk onder het kleppendeksel etc. komt waardoor er overal lekkage of oliezweten op diverse plekken gaat onstaan. Het kan leiden tot een aantal foutcodes ook en olieverbruik en nog meer nare dingen.

                                    Iemand van dit forum heeft al met succes de originele PCV omzeild met een betere constructie.

                                    https://opel-forum.nl/forums/topic/inhouden-astra-j-1-4-turbo/

                                    Deze site verkoopt een standaard kit voor de ombouw.

                                    https://cruzekits.com/

                                    In reactie op: Astra J probleem. #18555723
                                    astrid_fahrer
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 March 2010

                                      Ik had even de foutcodes door elkaar gehaald.
                                      De PCV klep is echt een klepje in het inlaatspruit stuk die je niet van buitenaf kan vervangen.
                                      De PCV klep kan ook flink wat lastig te herleiden problemen geven bij de 1.4t motor maar de p1101 en p0303 die jullie hebben zouden met het inlaat traject en de onsteking te maken moeten hebben.

                                      Wel vreemd dat na het vervangen van de bobine en bougies de P0303 nog niet verdwenen is aangezien dat wel de juiste dingen zijn om te vervangen daarbij.

                                      Hieronder is wel een filmpje is hoe je dat PCV klepje kan vinden en wat je erbij kan testen.

                                      https://www.youtube.com/watch?v=4GfW_2owimI

                                      Hebben jullie last van overmatig olie zweten op diverse plekken of olieverbruik?

                                      Voor de p1101 zou je eventueel nog naar de dingen uit het onderstaande filmpje kunnen kijken.
                                      De 1.4t motor is namelijk ook in de Chevrolet Cruze o.a. gebruikt. Vandaar dat je ook vanaf de USA soms handige info kan vinden.

                                      https://www.youtube.com/watch?v=CH7Gwogy8_s

                                      In reactie op: Astra J probleem. #18555716
                                      astrid_fahrer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 March 2010

                                        Hallo en welkom.

                                        Wat voor motor is het in de Astra? Een 1.4 Turbo met 120 of 140 pk misschien?

                                        Mocht het inderdaad deze motor zijn dan hebben ze vaak last van een mogelijk scheurtje in de turbo of het probleem van een ontbrekend PCV klepje in het inlaatkanaal van de motor. Deze leiden beiden tot vaak tot bepaalde foutcodes.

                                        In reactie op: Help. Voorremmen opel astra H 2005 #18555143
                                        astrid_fahrer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2010

                                          Erg fijn inderdaad, zo’n behulpzame keurmeester. Misschien moet je die maar als eerste wisselen ;-)

                                          De remblokken komen nooit 100% vrij van de schijven dus enige lichte wrijving is er altijd maar ik denk dat je dit zelf ook al wel gezien zult hebben. Het wiel zal dus met een zwiep altijd wel iets draaien maar verwacht niet 10 omwentelingen bijvoorbeeld.
                                          Geleidebussen/pennen zijn bij de remklauw wissel ook vervangen voor nieuwe of in ieder geval goed schoon en gesmeerd?

                                          Als al die dingen schoon en vernieuwd zijn dan denk ik niet dat nieuwe slangen veel gaan veranderen aangezien deze alleen maar voor de remvloeistof verplaatsing dienen.

                                           

                                           

                                           

                                          In reactie op: Uitlezen? #18554962
                                          astrid_fahrer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 March 2010

                                            Een 95er Astra heeft nog een 10 pins stekker geschikt voor de Opel Tech 1.
                                            Die kun je met de paperclip methode uitlezen:

                                            https://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-vectra-a-uitlezen-dmv-paperclip-methode/

                                            http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?t=15742

                                            In reactie op: Astra G lekkage voeten bijrijder kant #18554954
                                            astrid_fahrer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 March 2010

                                              Fingers crossed dat het probleem dan verholpen is. B-)
                                              Het klinkt me wel een beetje raar dat het kachelhuis water  bevat maar ik neem aan dat de monteur wel kon vast stellen wat het onderdeel precies was en dat het water weer via de bedoelde weg, weg kan.

                                              In reactie op: Astra J modificaties #18554937
                                              astrid_fahrer
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 March 2010

                                                Een echt vakkundige garage zou het misschien kunnen maar die tegenwoordig vinden is al een heel ding.
                                                Als je er dan eenmaal eentje hebt dan betaal je natuurlijk ook zo maar 100 euro per uur en ze kunnen zo langer bezig zijn dan je van tevoren verwacht dus het kan ook een kostbaar plaatje zijn.

                                                Misschien kun je eens met duitse of engelse zoekresulataten googelen. Die zijn vaak wel informatief met het uitzoeken van opties inbouwen.

                                                In reactie op: Astra J modificaties #18554746
                                                astrid_fahrer
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2010

                                                  Bij een Astra J is het helaas niet meer zo plug en play allemaal.
                                                  Veel moet tegenwoordig geprogrammeerd worden en dat gaat niet meer zelf met een Opcom.

                                                  Ook de kabelbomen zijn kariger.
                                                  Waar je vroeger in de kabelboom de meeste opties al bedraad had zitten is dit bij de J en andere modellen wel weg gevallen.

                                                  Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er komt een aardige klus bij kijken.

                                                  In reactie op: Astra G lekkage voeten bijrijder kant #18554676
                                                  astrid_fahrer
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    26 March 2010

                                                    Het lijkt mij onwaarschijnlijk. Er is geen sensor die waarneemt dat het condenswater niet meer weg kan  en dus de Airco uit zou schakelen.

                                                    In reactie op: Astra G lekkage voeten bijrijder kant #18554662
                                                    astrid_fahrer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 March 2010

                                                      Het kan aan meerdere dingen liggen maar weinig punten kun je zelf nalopen helaas.

                                                      Je kunt in ieder geval de zekering van de airco bekijken of die nog heel is links naast het stuur.

                                                      Wat er verder aan de hand kan zijn is te weinig koudemiddel in het systeem waardoor hij niet aanslaat, de magneetspoel van de aircopomp stuk of bijvoorbeeld toch ergens een lekkage in het koelcircuit bij bijvoorbeeld de condensator.

                                                      Bij een airco specialist kunnen ze het systeem vullen met een groen/gelige vloeistof en daarna op druk zetten om te kijken of er ergens lekkage is in het systeem.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 195)