Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@vectra-rene wrote:
@opeloss wrote:
Zijn er ook mensen van omg oss uden veghel
gr rickKom uit den bosch. Rij iedere dag naar heesch nistelrode… en weer terug haha volgens mij hebben we elkaar vd week gespot maar weet dat niet zeker
Ik rij daar ook dagelijks, werk in Nistelrode op t industrieterrein.
Ik heb ongeveer dezelfde bouw en ik kwam uit bij een Fazer, ;) SV ligt eraan welke versie je hebt maar pak je de SV650S ipv de N hou er dan rekening mee dat je clip ons hebt en dus een sportieve maar lage zithouding.
Als ik zo om mij heen kijk is een leuk aangeklede astra G 1.7 cdti een beetje zeldzaam. Kwam in België uit bijv…. :shock:
Dus om mijn bereik te vergroten…stel het word een 2.0 of 2.2 opel diesel, want de 75 pk 1.7 gereden en die trekt nog geen worst uit de zuurkool heb ik ervaren (mening, je mag een andere hebben…), wat is t ergste wat je kan gebeuren, kunnen die pompen gereviseerd worden bijv? en hoe dorstig zijn die dingen??
@pixels66 wrote:
Ik heb de Z17DTH, fijne en betrouwbare motor! Ook gechipt, dat maakt een wereld van verschil. Flinke uitgave maar je hebt er zoveel profijt van.. Vragen? Roept u maar!
Waar kwam jij uit kwa verbruik?? Ik heb verschillende reviews gezien en die spreken van 1 op 19 tot 1 op 21 zelfs voor stations terwijl er toch stevig gereden werd :wtf klopt dat?? Lijkt mij wel erg optimistisch!
Ja okee maar ik wil mijn lasten drukken. Hoe zuiniger hoe beter en ja beetje pit is fijn en ik ben vrij veeleisend maar ik denk dat het een 1.7 word….een dtl of dth…afhankelijk van de uitvoering en waarschijnlijk blijft het een astra g/h want die zijn er ook als station.
Nou nog kijken wat chippies doen
Jah okee, maar een gechipte 1.7 diesel zal wel zuiniger zijn dan een 2.0/2.2 en dan kan ik mijn zomervelgen behouden want ik geloof dat de steek dan ook 4×100 is.
@Haasje17 wrote:
Alle fiat diesels eigenlijk weg bij blijven is vaak elende.
Okee helder :-P
Er is me al een hoop duidelijk geworden ;)
Okee tot slot: Wat is er waar van de ellende rondom brandstofpompen die ik weleens hoor rondom de 1.7 en 2.0 2.2 diesels??
En klopt het dat de z17dth niet in de astra g ligt?? Vind alleen maar info over de 80 pk versie, de z17dtl als ik mij niet vergis..is dit een heel andere motor of kun je van die L makkelijk een H maken?? :angel Een astra G heeft mijn voorkeur want, geen canbus (corrigeer me als mijn ‘angst’ onterrecht is), rijdt voor mijn gevoel niet minder, is lichter, ik kan een hoop van mijn huidige astra overzetten, en de latere 2004 modellen zijn behoorlijk luxe.
Aha, maar buiten die roetfilters, zijn de FIAT diesels wel een beetje goed…?
Hoor over de motoren in FIATs goede verhalen, doblo’s die makkelijk een miljoen lopen enzo…maar goed, soms zijn ze compleet anders afgesteld in een ander merk.
Ik denk dat ik aan performance een concessie moet doen ten gunste van het verbruik en als ik hard wil heb ik altijd de motor nog :angel zijn die 1300’s een beetje betrouwbaar?
Aha Wim, en dan specifiek de 100pk versie, want er is ook een 125 pk versie?
En de 2.0 en 2.2?
Mooi ding! ;)
Even het verhaal in zijn totaliteit, ze konden aanvankelijk niks vinden echter uiteindelijk een aditief toegevoegd aan de koelvloeistof die reageert op co², en daaruit bleek dat er dus uitlaatgassen in het koelsysteem kwam, dus een lek.
Koppakking afgelopen vrijdag vervangen, evenals kleppendekselpakking en thermostaathuisje, nog wat los spul. Nieuwe olie en koelvloeistof erin. Er was een duidelijke doorslag te zien tussen de 2e cilinder en een koelkanaal, dus de hele rommel niet voor niks losgehaalt.
Resultaat, rijdt als nieuw!! Bij de garage stonden ze ervan te kijken dat hij zo mooi liep ondanks de km stand. Inmiddels de eerste 400km erop zitten en kan zeggen operatie geslaagd.
Ja en nee, jah ooit welleens gedaan, en nee geen tijd voor. Als het bij de kadett of een van de motoren was geweest had ik het gedaan want das niet zo erg als ie ff niet rijdt maar de astra ben ik afhankelijk van dus liever de garage laten doen die dat vaker hebben gedaan en dan is het risico ook niet geheel voor mij he ;) wel duurder dat besef ik me ook.
Komt goed Wim, zet de auto er zondag neer, woon 250 meter van de garage af ;)
Is het afpersen makkelijk of de koppakking vervangen?
Zit namelijk ernstig te dubben of ik er wel mee doorga stel dat t qua prijs al te gek word, want ik ben afhankelijk van deze auto en dan kan ik dat geld mss beter bij een jongere leggen.
Klopt ja dat was mijn beredenering ook. Had gehoopt dat ik er langs zat maar ben er bang voor. Vanmorgen overigens probleemloos starten rijden en niet warm worden. ..maar de garage mag t zeggen.
Zeker niet, er ligt geen vloeistof onder de wagen in ieder geval. Het blok is een beetje vettig door het zweten dus het is moeilijk te zien, maar 2 liter zou moeten opvallen lijkt me. Het leek mij ook niet aan die kleppendekselpakking an sich liggen maar ik denk ik vermeld het er voor de volledigheid bij.
Ik ben ook van plan hem weg te brengen, om in ieder geval na te laten kijken.
Ben gewoon beetje bezorgt, ben nog al verknocht aan het gekke ding, deels betaalt met een erfenis destijds en heel veel meegemaakt ermee, dus er zit, heel fout t is maar blik, ook een stukje emotionele waarde aan vast en omdat ik hem al zo lang heb en mensen roepen dat t tijd word voor een nieuwe wil ik JUIST blijven rijden ;)
Dag vriendin, hallo motor :thumb ……ja dat betekend idd, ik ben ook weer single….
Zijn alle G’s wel voorbereid op electrische ramen tot in de deurpost? Ik heb nu een Astra G met electrische spiegels maar ik ga een ander interieur plaatsen en ik wil geen gaten maken dus gelijk elc. ramen inbouwen…maw heb ik dan aan een deurboom voldoende?
Ik ben ook aan het bouwen aan twee oude Honda’s. Eentje origineel maken en de andere word een caferacer / cr750 replica. :wub
Platleggen is niet zo moeilijk, lukt me redelijk maar je moet wel vertrouwd zijn met je fiets. Ik heb een fazer, das een allemansvriend dus om daarmee te leren kan ik hem alleen maar aanraden.
Mijn Yamaha Fazer!!! uit 1999 met slechts 36.000 km op de teller :wub Heerlijk fietsje! Je kunt er lekker mee gooien!
En ff aan de fotoshopelarij geslagenIk heb m inmiddels ook al! Bijna een maand alweer en inmiddels ook een rijdende motor erbij! Een Yamaha fazer uit 99! Toch weer anders als gepland maar ben er superblij mee!
@RISL wrote:
Astraman, ik les op een Honda CB600NA, dus de naked CB600.
Maar die acceleratie tussen 60 en 160 is eigenlijk nog het meest indrukwekkend, heerlijk op binnendoorweggetjes en de snelweg. M’n instructeur in z’n Golf 6 moet flink trappen om me bij te houden af en toe, zei hij :DOww hahaha nee dat heb ik gelukkig niet ;) bij mij ist het stepje het laagste punt en die heb ik dan ook al twee gesloopt :angel
Ik ga voor zoiets dus..
Maar plannen zat mee als ie er is uiteindelijk, belly pan erop, R1 Kont en zag er laatst een met een aangepast Ducati Biposto stuurkuipje, dat zag er ook heel stoer uit.
Mijn oude buurjongen heeft een nieuwe K1200S, das een naked maar dat loopt ook als een gek zo hard, is een redelijk bedreven motorrijder maar hij moest zelfs toegeven dat dat ding ziek was int begin. :D
Ik wil zelf het liefst meer een naked bike, heb me georienteerd op supersports maar ik kan er niet goed op zitten…ben meer van de snelle korte bochtjes, zit nu te dubben als beginnersfiets over een TRX850, twin cilindertje, het liefst wil ik een Ducati Monster maar dat kan en wil ik simpelweg nou nog niet uitgeven aan een motor.
En dan heb ik me CB-tjes nog.
aaveebee….algemene voertuig beheersing :vertag
Maar gefeliciteerd!!
Hihi RISL….jah dat dacht ik ook maar schijnbaar weten we nog niks :angel , les je ook op een XF6?? Heb twee weken geleden GSXR750 SRAD getest, fuck da gaat hard!!
-
AuteurBerichten