Welke (diesel)motoren en welke niet?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Welke (diesel)motoren en welke niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18241811
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      Dat klinkt heel wat minder positief als ik altijd van mijn alfa kennisen hoor. :(

      Versnellingsbak is een verrassing voor mij,heb ik nog niet eerder klachten over gehoord.wel over de koppeling met het dubbel massa vliegwiel. Gebruikt alfa wellicht andere bakken? Heb er hier wel een van een 2.4 jtd 156 liggen.

      Bij de 2.4 gaat de verstelling van de turboschoepen nog wel eens vastzitten. Vervelend maar simpel op te lossen.

      Ik ga in ieder geval zo’n 2.4 jtd in mijn giulia bouwen. :agent

      #18241812
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        De Alfa 159 is zoe goed als een Complete Opel, zo ook de versnellingsbak.

        De lagers ervan zijn op voorraad bij menig Fiat groep onderdelen leverancier.

        De 2.4 heeft een andere bak als de 1.9diesels

        verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

        #18241813
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Als ik zo om mij heen kijk is een leuk aangeklede astra G 1.7 cdti een beetje zeldzaam. Kwam in België uit bijv…. :shock:

          Dus om mijn bereik te vergroten…stel het word een 2.0 of 2.2 opel diesel, want de 75 pk 1.7 gereden en die trekt nog geen worst uit de zuurkool heb ik ervaren (mening, je mag een andere hebben…), wat is t ergste wat je kan gebeuren, kunnen die pompen gereviseerd worden bijv? en hoe dorstig zijn die dingen??

          #18241814
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ligt eraan wat je ermee van plan ben.
            De meesten om mij heen zijn zeer tevreden over hun 1.7DTI (75pk ).

            Dan te bedenken dat een bekende van nog niet onzuiniger heet gereden als 4,7l/ 100km

            verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.