Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dan denk ik dat je thermostaat lekt, ik had namelijk ook na iedere rit van ongeveer 30km dat de koelvloeistof weer onderaan het bakje stond.
Thermostaat lekt waarschijnlijk op de aansluiting met de waterpomp, had ik ook nadat ze de waterpomp vervangen hadden. na vervangen thermostaat was dat opgelost. (lekte alleen als de motor warm was)
ook het dunne slangetje wat van het expansievat naar de motor gaat, wil wel eens lekken op de aansluiting bij de motor.
IK rij nu zo’n 3 jaar een Astra J 5drs. met de 1.4 turbo 120pk motor, waarvan bijna 2 jaar met een LPG g3 Vialle installatie (inclusief valve protect) en chiptuning naar 165pk.
ik heb al ongeveer 40.000km op gas gereden en dat helemaal probleemloos, behalve dan het normale onderhoud en de waterpomp die vervangen is.
10 februari 2016 om 10:52 In reactie op: Astra J – Ratelend Geluid bij bij het ventilator rooster #18310497is waarschijnlijk de bekabeling van je zijknipperlicht, deze tikt tegen het plaatwerk aan.
probleem is bekend bij Opel, deze zetten ze vast met een tywrapafdichtrubber tussen de tank en de klep van de brandstofpomp dicht niet goed af. (niet goed teruggeplaatst)
laatst hetzelfde gehad na het vervangen van een brandstofpomp van een vectra.ik heb zelf de Astra J 5drs. Hatchback met af fabriek 19″ Wielen en de 120pk 1.4T motor, deze is gechipt door EDS naar 165pk en ik heb er een Vialle LPG installatie in laten bouwen.
rijstijl vlot, in de stad rustig, 75% procent snelwegkilometers.verbruik voor het chippen op benzine 1 op 12 gemiddeld.
na het chippen op benzine 1 op 12,5 gemiddeldGas is er na het chippen ingekomen, verbruik zit meestal rond de 1 op 11
ik denk dat het vooral aan de 19″ wielen ligt en de snelweg kilometers, die kleine motoren lusten vaak toch wat meer op de snelweg.
en de garage komt niet op het idee dat het wel eens gewoon de accu zou kunnen zijn??
de vectra c en astra h hebben namelijk een soort van beveiliging dat als de accu bijna leeg is, je bij het starten alleen een tik hoort, vaak doet dan de rest van de elektronica het nog wel.11 december 2011 om 01:15 In reactie op: xenonkoplampen geplaatst nu werkt de hoogteverstelling niet? #17944442alleen de normale bi-xenons krijg je werkend met de handmatige hoogte verstelling, de Koplampen met AFL functie krijg je de hoogte verstelling alleen werkend als je de niveausensor op de achteras plaatst en de bijbehorende stuurapparaten onder de koplampen.
5 oktober 2011 om 22:33 In reactie op: past een frontje van cd70 astra op een cd70 van een vectra? #17924318nee de code staat niet in het frontje geprogrammeerd maar op de printplaat in de cd70 zelf.
het is geen frontje zoals vroeger die je er uit kan klikken om diefstal tegen te gaan, maar het zit vast geschroefd aan de radio.
maar ik denk dat de vraag van de topic starter nu wel genoeg beantwoord is en dat hij het frontje zonder problemen kan omwisselen.5 oktober 2011 om 21:17 In reactie op: past een frontje van cd70 astra op een cd70 van een vectra? #17924316ja past, enige verschil is idd de vouw, maar de frontjes kun je gewoon uitwisselen.
de hendel is idd net iets anders bij de opc 2, je kunt het oplossen door de hendel te verwarmen en een beetje naar onderen te drukken zodat hij zonder probleem door het gat past, dus je hoeft niks af te zagen.
iets wat je niet had kan de airbag computer ook niet herkennen (dus ook geen foutcode), met andere woorden het ligt niet aan de airbags in de stoelen.
waarschijnlijk is er iets mis met de gordelspanners van de nieuwe stoelen, als ze uit een schadeauto komen kan het zijn dat ze afgegaan zijn.ik rij dus in een vec 2.8T z28NEL 230pk met EDS fase 1 (310pk)
de auto heeft genoeg grip op de voorwielen dankzij ids plus en de zware motor.de motor is idd gewoon een Z28NET deze code staat zelfs op het motorblok, op de papieren stond z28NEL
de auto is te koop dus als d3ennis interesse heeft stuur me dan even een u2u of mail.
hij heeft de opties die je wilt, behalve de automatic climate control. (er zit een half automatische airco in)strip kun je er zo aftrekken, zit met dubbelzijdig plakband vast.
effe los opnieuw laten spuiten en dan er weer opplakken.maar wel netjes dat het eindelijk opgelost is je probleem.
het leuke van een computer is dat hij nooit aangeeft dat hij zelf defect is.is gewoon te programmeren met de tech2 of op-com
dagrijverlichting versie 3 moet er dan in de UEC en REC geprogrammeerd wordenmet de vectra Turbo, de teller uitgereden in DE.
de teller gaat maar tot 270km/h maar de naald ging daar nog flink overheen, schat ongeveer 285kun je niet beter een setje H&R veren nemen? is waarschijnlijk goedkoper en je gaat volgens mij nog 1cm lager dan de opc veren.
heb zelf bijna altijd H&R ingebouwd en dat is gewoon iets stugger dan origineel, ligt een stuk beter op de weg en in de bochten, maar toch nog redelijk comfortabel.
Asconac20ne heeft gelijk alle sport uitvoeringen hebben een IDS onderstel maar Spacejam heeft ook gelijk IDS+ is namelijk altijd een optie, het zijn dan ook 2 verschillende dingen:D
IDS is namelijk het gewone sport onderstel
IDS+ is het geregelde sport onderstelom IDS+ achteraf in te bouwen heb je nodig kabelboom (zelf maken) stuurapparaat, de IDS+ schokdempers en het activeren van het spul met de tech2
PDC module hoeft niet vrijgegeven te worden!
ten eerste een vectra C is niet half can-bus, zelfs de C1 is volledig can bus alleen werd dat door de eerste generatie radio’s nog niet gebruikt.
ten tweede de cim en stuurbediening moeten alleen vervangen worden als je je stuurbediening wilt blijven gebruiken. anders is dat niet nodig.
bij ECC zal ook de ECC bediening vervangen moeten worden zodat hij met het nieuwe model display om kan gaan.heb je geen ECC dan heb je in principe alleen het scherm, naviradio, en kabelboompje nodig.
je denkt idd te simpel, je zult namelijk de komplete verwarmingskast wat onder je dashboard zit moeten vervangen. hiervoor moet het complete dashboard er uit!
het kan wel, heb het al een keer bij een astra G en bij golf 5 gedaan, maar het is veel werk en als je het niet zelf kan kan het aardig wat kosten.
een GID display is voldoende voor de ECC, CIM hoef je niet te vervangen, je moet wel even in alle modules met de tech 2 de ECC op aanwezig zetten, ook moet je een aantal sensoren bijplaatsen en natuurlijk de kabelboom aanpassen.
check even of de benzine pomp nog loopt als de auto uitvalt.
is makkelijk te horen als je het zitgedeelte van de achterbank even demonteerd.Nou die halogeen lamp zit er bij, omdat als je even snel grootlicht geeft alleen het gloeilampje brandt, dit omdat de opstarttijd van de xenon te lang is. (dus als je dimlicht uit hebt staan)
en in de astra H is wel degelijk bi-xenon zonder AFL geleverd, dit was gewoon te bestellen, alleen de laatste 2 modeljaren was alleen nog maar bi-xenon met AFL te bestellen.
om de info een beetje kompleet te maken:
C1=D2S
C2=D1Swaarschijnlijk hebben ze bij het werken in de motorruimte de stekker van de crashsensor losgehad en als er in het airbag systeem een stekker losgehaald wordt dan gaat je airbaglampje branden.
Deze is alleen maar weg te krijgen/te resetten met een tech2 of op-com.als je airbag gejat zou zijn dan had je nu een grote gat in je stuur, de airbag unit is namelijk een complete unit van zak en afdekkap (deze krijg je er niet onbeschadigd af!)
dus gewoon even laten uitlezen en resetten, dit had een normale garage zowiezo voor het afgeven van de auto moeten doen.
-
AuteurBerichten