hendel motorkapslot: OPC-2 grill t.o.v. niet-OPC-2

Forumindex Forums Modellen Astra hendel motorkapslot: OPC-2 grill t.o.v. niet-OPC-2

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237064
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo,

      Heb net een Astra G OPC-2 gril gekocht. als ik deze monteer op mijn “Astra G Caravan 1.8 Sport” dan kan ik niet maar aan de hendel om de motorkap los te trekken, deze komt niet laag genoeg en blijft steken achter die brede gladde bovenkant van de grill. bij de standaard grill komt die hendel een 2tal cm hoger uit.

      Nu vroeg ik me af:
      Hoe zit dat bij een originele OPC-2?
      het kan toch niet dat die allemaal dat probleem hebben?
      of hebben de OPC-2’s een andere hendel?

      bij navraag lossen de meesten dit op met de originele hendel af te zagen en er een riempje aan te bevestigen dat langer is, maar ik vroeg me toch af of dit ook op een “originele” manier op te lossen valt?

      Groetjes, Tom

      #17872396
      astragsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        de hendel is idd net iets anders bij de opc 2, je kunt het oplossen door de hendel te verwarmen en een beetje naar onderen te drukken zodat hij zonder probleem door het gat past, dus je hoeft niks af te zagen.

        #17872397
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Dank je,

          Ik had het nog niet afgezaagd omdat ik het ook maar een halve oplossing vond :hmmz

          Ben ondertussen nog bij de Opel-dealer in de buurt geweest en volgens de onderdelencatalogus is er geen verschil in hendel per model :?:

          Als er iemand zo’n OPC-hendel heeft of weet waar ik die kan vinden, dan hoor ik het graag :thumbup

          groetjes, Tom

          #17872398
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            ik heb nooit problemen gehad toen ik mijn OPC-II grille er in zette. gewoon er in en klaar. Geen problemen met hendeltje of dingen moeten aanpassen

            #17872399
            AG-B
              Lid sinds:
              12 March 2011

              Er zijn grills waarvoor je je hendel moet aanpassen, maar ik betwijffel of dat ook nodig zou zijn voor een OPC grill. Ik heb mijn grill zonder aanpassingen/problemen vervangen (coupé grill). Misschien kan je een aantal foto’s uploaden zodat we kunnen zien waar we het over hebben ;)

              #17872400
              Joeri208V
                Lid sinds:
                4 July 2004

                Heb dit probleem ook maar als ik de motorkap met de hendel binnen open doe en til de kap iets op schiet het hendeltje eruit en kan je m gewoon open trekken zonder aanpassingen.

                #18510591
                Frederique Vochteloo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2022

                  Mijn hendel zit los in de auto maar nog wel

                  aan de kabel.Hoe bevestig ik hem Opel tigra Twin top 2007

                  #18510734
                  Lee0110
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 February 2023

                    Het is mogelijk dat uw specifieke Astra G Caravan 1.8 Sport-model niet geschikt is voor de montage van een Astra G OPC-2 grille, omdat de afmetingen van de grille niet overeenkomen met de afmetingen van uw specifieke model. Ik zou aanraden om contact op te nemen met de verkoper van de grille of met een Opel-dealer om te vragen of er een oplossing beschikbaar is om dit specifieke probleem op te lossen, zonder dat u de originele hendel hoeft af te zagen. Het is mogelijk dat er een andere hendel beschikbaar is die geschikt is voor de Astra G OPC-2 grille en uw specifieke model.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.