Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gaaf Rick !!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Dank u !
Even weer een oud topic uit het stof halen.
6 April hebben we eindelijk onze eerste rally gereden !
Tijdens de ovd short rally rondom harskampDe reden dat het weer zolang duurde, is dat we (weer) veel tegenslagen hebben gehad.
Met o.a de motor,versnellingsbak en cardanassen.
toen is besloten om een compleet nieuwe motor te laten opbouwen, de oude was gewoon een hoopje oud ijzer.Maar al met al was de eerste short-rally best een succes
we zijn 37 ste geworden, en 7de in de klasse
er staan nog veeeeeel meer foto’s op onze site
http://www.vanbeek-autosport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;de volgende rally is op 22 juni in Hardenberg
we hebben nog wat kinderziekte’s gevonden in de auto, deze gaan we de komende tijd oplossen
en als het nog mogelijk is, het een en ander verbeteren@Manta-aero wrote:
Is dit die auto die een jaar geleden te koop stond, en die in het verleden naar 4×4 omgebouwd zou zijn geweest? Nu weer gewoon achterwiel aandrijving.
nee, dat is deze niet
ga ff langs fred buursma (http://www.verlagingssets.nl) hij weet precies welke jij moet hebben, en wat je moet doen
ze staan niet op de site, maar hij heeft diverse soorten op voorraad en zo niet bestelt ie ze
gewoon even bellen en langs gaan in renswoudeDe pakking is inderdaad vervangen, maar dit was niet alles, de stappenmotor en de lamda’s die de geest hadden gegeven.
Dus alles ging een beetje tegelijk kapot…
Soms heb je pech..Maar gelukkig is alles opgelost, en rijd ie weer zoals het hoort. :thumbup
bedankt voor de hulp willem !we zijn opzoek naar zo’n motor, maar dat valt niet mee.
De dealer kan er vooralsnog ook niet aan komen.Dus dat word weer zoeken…
ik hoop dat dat het is,alle slangetjes nagelopen, ook wat vervangen
gasklep huis heb ik schoongemaaktAlleen nu zat het veertje van de stappenmotor ook erg vast, kan dit ook het probleem zijn ??
Nu stuurt ie het toerental gelijk omhoog naar de 2000 toeren (als hij koud is)
en als ie warm is gaat hij heen en weer schommelen in de toerenNee voldoende vermogen, houd helemaal niet in, en slaat niet over.
Boven de 1000 toeren rijd ie gewoon goed, en zijn er absoluut geen problemen.alleen als je er onder komt, is het mis…
Vandaag nieuwe bougie’s erin gedaan, dat hielp ook niet,
Ik ben al opzoek geweest naar los zittende slangen, maar ook nog niets gevonden.@corres wrote:
niks zonde aan moeten ze maar geen rally rijden met die dingen
wat moet je dan doen ?
hem in je schuur zetten, en 1 keer in de week er naar kijken ??nee rik niet doen !!
ga je spijt van krijgen, je bent al zo ver, je hebt al zo veel er aan gedaan.
kom, laat het even bezinken, en dan ga je er anders over denken !
(hebben we ook helaas ervaring mee)Mooi hoor !
erg nette waarde’swij gaan a.s zaterdag naar Dries voor onze motor … ben benieuwd !! ;)
Mooie aanwinst !!
welke kleur B frontera heb je voor onderdelen ??
ik zoek nog het e.e.a aan carroserie onderdelen:wors :thumb
Geen Hellendoorn ??
erg gaaf werk dit !
@Rik Ophuis wrote:
@mr-turbo wrote:
@arrowboy wrote:
gaan je verhoudingen niet te kort zijn met zo’n groot koppel ?
grtnDat zal vast ook niet lang duren
:thumb dat klopt!
Soms moet je ook een beetje geluk hebben….en dat had ik vanavond;kijk ik vanavond even op eBay onder Autoteile – Motorsport ohne Strassenzulassung en Volvo 240, staat daar zomaar een splinternieuw origineel sperdif in de zwaarste uitvoering voor een Volvo 240/740 met olie inbouwhandleiding en alle benodigdheden :shock: . Ik dacht toen, moet gek gaan maar anders wordt die van mij………en het is gelukt en voor een heel mooi prijsje :thumbNu even op zoek naar een 240-as met een 3,54 eindoverbrenging en dan maak ik er gewoon eentje bij (kan ik toch blijven rijden).
Ben ik helemaal mee in mijn nopjes!da’s mazzel hebben !
die zoeken wij ook al een tijdje :Dleuk spul !!
zo ver is dat toch niet ??
biesheuvel is een uurtje en 15 minuutjes verder is the autosportcompanyvroeger in Soest zat er eentje, maar die is er niet meer helaas.
verder zou ik het zo niet weten, helaas hebben we dit soort bedrijven te weinig hier in de buurt@McLambo wrote:
Bedankt voor de info. Jullie hebben toch ook Cobra stoelen? Die liggen denk ik iets boven mijn budget Welk type hebben jullie?
wij hebben de Cobra suzuka pro met carbon
was 1 van de duurdere, maar deze paste het best, en zit super
maar is behoorlijk duur..Je kunt op deze stoel googlen en dan proberen ergens een uitgehomologeerde te krijgen.
of gewoon eens richting biesheuvel of autosportcompany rijden (qsp is ook niet echt duur)
gewoon eens passen, welke voor jouw de beste is, en zit
en dan een tweede handse kopen
of gelijk een nieuwe :DLijkt op een grensgeval.
Toen wij stoelen gingen passen voor de rallyauto is er hier ons heel erg voor gewaarschuwd
dat de gordels niet onder de schouderbladen uit mogen komen, ook omdat wij met hans systeem moeten rijden.
Maar als de gordel onder de schouderbladen vandaan komt, bied de stoel geen protectie meer voor je rug, en door de gordel trekt je rug scheef, en kan zo breken.
Dit is ons verteld door de mannen van o.a Biesheuvel en autosportcompany
wij zijn toen al met al 1 hele zaterdag bezig geweest met stoelen passen, omdat wij al wat breder en langer zijn als een normale europeaan ,was dit niet heel makkelijkNu is het natuurlijk ook wat je er mee gaat doen, wij gaan er mee rallyrijden en dan krijgt het lichaam best hele klappen, en ik weet niet wat jij er mee gaat doen, maar daar hangt er ook vanaf.
echt heel erg gaaf !!
super mooi dat deze super ascona weer back on track is !ik kon helaas niet naar Daun, anders was ik komen kijken,
helaas koste deze geen 90 euro
anders hadden we er gelijk meer gekocht :DMaar dit is wel echt kwaliteits spul, dus daar betaal je iets meer voor
De lagers zitten los er in die kun je zo vervangen geen probleem
gewoon de rem klauw demonteren binnen in de naaf de kroon moer los draaien en dan de schijf met naaf kun je er zo aftrekken en de lagers zullen of in je naaf of op de auto blijven zitten en je kan ze er zo af pakken
Let wel op dat je met monteren de kroon moer niet te vast maakt !Dit is niet normaal en eigenlijks ook gevaarlijk
een goede stoel is van levens belang
het beste is dat de gordel gaten in de stoel op dezelfde hoogte als je schouders zitten
is dit niet het geval steken je schouders er boven dan is de kans heel groot dat je bij een ongeluk of dergelijken je rug breekt -
AuteurBerichten