Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Benzine en diesel moet je niet met elkaar vergelijken.
De 1.6 8v is de goedkoopste in onderhoud. Waarschijnlijk ook het betrouwbaarste.
De 1.6 16v gebruiken meer benzine.
en zijn gevoeliger voor onderhoud. Ook de distriebutie riem dient optijd vervangen te worden. Is bij de 16v ook kostbaarder.Het mooiste is om in beide uitvoeringen een proefrit te kunnen maken.
Dat dacht ik ook.
Ik heb ook net beide kettingen laten vervangen.
alleen de onderdelen waren al rond de 500 euro.
en 6 uur werk.
Is wel een astra 2.2.
weet niet of dat ongeveer hetzelfde is?Alleen de koppakking is lek toch?
Ff kop laten vlakken en gelijk nieuwe klepgeleiders als ie dr toch af is.Alleen de koppakking is lek toch?
Ff kop laten vlakken en gelijk nieuwe klepgeleiders als ie dr toch af is.Zonde
De mijne ratelde ook. Eigenlijk hoorde je hem continu. Vooral als het oliepeil wat zakte hoorde je hem echt ratelen.
nu beide kettingen en alle spanners vervangen. Bleek een spanner helemaal aan stukjes onderin het blok te liggen.
Loopt nu weer als een zonnetje.
lijkt ook soepeler/vlotter te lopen..Ik heb nog een splinternieuwe bosch staan.
61 ah.
komt van mijn x16xel af. Nog geen week erop gezeten toen heb ik de auto weggedaan omdat de koppakking lek was.
mag je hebben voor 60.00 euro..21 april 2016 om 20:01 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229952Ook een andere motor zal olie gebruiken.
Volgens mij doen bijna alle z22se motoren dit.
De mijne heeft 165k gelopen en gebruikt ook 1 liter op 1000 km.
moet het nog eens goed nazien omdat ik deze auto nog maar net 2500 km heb.Dit kan heel makkelijk.
Ligt al voorbereid als het goed is bij het linker scharnier.
Daar zit ook een bevestigingspunt voor een deurschakelaar.
Hier past een deurschakelaar van vele andere opels.
Midden onder de hoedenplank zit een sparing waarin een lampje geklikt kan worden.
Deze lampjes vind je vaak in het dashboardkastje van andere opels.
Alleen een draad trekken van het lampje naar de schakelaar.
Ik had een lampje en een schakelaar uit een omega.
Succes.Astra station gsi.
Opel Astra 2.0i-16V GSi (bj 1995)
€ 499,00
http://link.marktplaats.nl/809926356″ onclick=”window.open(this.href);return false;Klopt inderdaad. Gisterochtend boodschappen gedaan.
Ik zou eerst eens proberen die kleppen te stellen.
Als dat niet wil kan altijd nog de kop wisselen.
Je zit ook gelijk aan een nieuwe koppakking vast als je hem wilt wisselen.Zit er ook niet een spanningsregelaar achter de tellers?
Of is deze niet voor de gehele boordspanning?Zit bij mijn 1.3 motor op hetzelfde pootje.
heb je met het omzetten van de dynamo anders nog iets overgezet?
Volgens mij bepaald dat zwarte opbouwblokje op de dynamo het voltage.Kun je toch meten met een multimeter?
Blijft het voltage gelijk bij verhogen van toerental?Ff met een andere accu proberen.
kijken wat ie dan doet.grt. Arnoud
Die blauwe kadett is van mij.
is een 1.7 turbo diesel.Grt arnoud
Ja ghanz de ascona staat achter het huis en de kadett was mee naar zuidwolde.
Dat probleem heb ik ook bij mn kadett.
dacht dat het aan de bumper lag. Deze heeft maar een paar luchtsleuven. Weinig rijwind op de koeler.
motor komt uit een astra.
wordt alleen warmer bij hogere snelheden.Ja kom uit de buurt.
ken hem inderdaad. Ben wel eens bij hem geweest.
kom je wel eens tegen in hgv. Heb ook nog een ascona. Een bruinrode..Klopt.
deze eigenaar heeft hem gebruikt voor oud ijzervervoer.
niet echt zuinig op geweest.
ik heb hem nu thuis en zal eens zien of ik hem weer netjes krijg…
ben dus nu echt opzoek naar een achterruit.Nee ik bedoel niet die 1.3 benzine.
volgens mij was dat vlak voordat deze op mp kwam.
stond toen ook voor een zak knikkers te koop.Klopt.
zon beetje vanaf december zegt ie..Of weet iemand een sloperij waar er een staat?
Grt arnoud
Nee dat is het niet.
De rem heeft juist altijd tegen druk.
Als het probleem zich voordoet dan voelt de rem alsof de motor niet draait.
Gebeurt soms zelfs dat na een paar honderd meter rijden en als ik dan rem voor de kruising de bekrachtiging tijdens het remmen ineens wel begint mee te helpen.
Als ik eerst wegrij zonder bekrachtiging dan moet ik dus heel hard trappen met de pedaal helemaal bovenin. -
AuteurBerichten