Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook ik heb net mijn telefoonnummer aan Edo doorgegeven.
Ome Sjoerd, stoere auto. Gefeliciteerd en lange wachten eindelijk beloont. Dank voor het plaatsen van de foto en heel veel veilige kilometers toegewenst!,
Bij mij is het helemaal stil vanuit de dealer. Dus reken nog (steeds) nergens op.
Gefeliciteerd. Ik zit sinds 5 april op precies dezelfde uitvoering te wachten. Dus zou dan nog drie maanden geduld moeten hebben 😀 😀 veel rijplezier toegewenst!
Gefeliciteerd Sjoerd! Zorg je voor een foto zodra je hem in bezit hebt?
Ik heb gisteravond op de opel site in de chat gevraagd wat de huidige levertijd van de Mokka-e is. Het antwoord vanuit Opel:
“Goedenavond. Excuses voor het te laat reageren. Helaas hebben we geen inzage wat de exacte levertijden zijn. Indien u wenst kan ik er wel voor zorgen dat de dealer contact met u opneemt om u meer informatie geven. Die weten er meer over.”
Dus nog steeds hetzelfde afschuiven naar de dealer en aangeven dat zij niet weten wat de huidige levertijden zijn. Hoe kan je dan producten blijven verkopen 🙁 🙁
Alleen februari.
Update over de hele maand februari: 135 mokka’s op kenteken gezet waarvan 82 elektrisch zijn.
Op 14 februari waren het er 32.
Update: tot en met 26 februari zijn er in februari 56 Mokka E’s op kenteken gezet.
Rob en carpocalypse2, uiteraard hebben jullie gelijk maar de machteloosheid, en wetende dat het niet om een “pak koekjes” gaat, frustreert wel. De argumenten die Rob noemt zijn de reden waarom ze ons zo kunnen behandelen. Waren die er niet dan zouden ze nu heel veel klanten kwijt zijn en ook nooit meer terug zien.
Ik besef me zeker dat als de Mokka e hier staat het wachten snel is vergeten. Wel dank voor jullie reacties
Ik heb steeds vaker de gedachten van waarom laat ik zo met me sollen. Zeg die auto af en of hou de huidige auto en wacht een paar jaar tot alles wel op orde is. Stuit me zo tegen de borst hoe er met ons wordt omgegaan. Zeker als ik op social media de terugkerende nietszeggende reacties van Opel lees en de commerciele advertenties op tv en radio hoor.
Rob, dus minimaal vanaf 13 december 2022 op status “aligned for production”. We zijn nu ruim 2 maanden verder! Zodra de order dus deze status krijgt hoef je nog niet te verwachten dat de Mokka e er snel aankomt. HELAAS!!
Ik verwacht deze of volgende week van mijn autodealer te horen wat de status is. Maar neem aan dat het nog steeds onbekend is want anders was ik wel eerder gebeld.
“Autoconcern Stellantis, het moederbedrijf van merken als Opel, Peugeot, Jeep en Fiat, kampt nog altijd met logistieke problemen als gevolg van een tekort aan onder meer onderdelen en vrachtwagenchauffeurs. In het afgelopen halfjaar zaten duizenden auto’s vast bij een fabriek in het Franse Sochaux wegens een tekort aan transporttreinen, werd woensdag bekend.”
Volgens de Telegraaf! Hoe moeilijk is het om dit met jouw wachtende klanten te delen?
Rob, ik ben wel benieuwd wat ze antwoorden als je vraagt of Opel je op de hoogte houdt van de status nadat je een bestelling hebt gedaan? 😃 😃 schuiven ze dat ook dan af naar de autodealer?
Diane, ik vermoed verschil in uitvoering: Edition, Ultimate etcetera. Maar weet dat dus niet zeker.
Rob en Sjoerd, iets bekend over het accupakket dat jullie krijgen?
Rob, kost wat uitzoekwerk maar gelukt 😃 De uitvoeringen ZKXZ-40J000 en de ZKXZ-40L000 staan voor elektrisch. Resultaat in februari tot en met 14 februari 32 mokka s op kenteken gezet waarvan 13 elektrisch.
gr. Arnold
Goed nieuws Rob! Jij hebt in ieder geval uitzicht op een einde aan het lange wachten.
Zal jij de eerste zijn met een foto van jouw Mokka e? 😃 😃
Diane, Als Opel (Stellantis) hier formeel iets over zou communiceren dan is er maar 1 oorzaak en weten we waar het aan ligt. Nu hoor je meerdere verhalen en weet je dus niet wie of wat je moet geloven. Met als gevolg dat dit een slecht imago aan de hele autobranche geeft. Het is dat er een inruilprijs is afgesproken want anders wil je toch op deze manier met niemand zaken doen.
Geen nieuws. Ik heb wel via Facebook reactie van Opel gehad op een opmerking van mij over het gegeven dat wij wachten en er vanuit Opel niets gecommuniceerd wordt.
Reactie was dat door groot grondstoffentekort meerdere merken problemen hebben met leveren van elektrische auto s. Daarop gevraagd of ze specifieker kon aangeven waar het bij het grondstoffentekort dan om gaat omdat ik al veel redenen voor het niet leveren heb gehoord. Maar daar wordt dan door Opel niet meer op ingegaan. Helaas!
Diane,
laatst uitgegeven kenteken zoek ik op http://www.carblogger.nl Zie ook de foto! Daarna ga ik naar http://www.rdw.nl om op dat kenteken te checken of het om benzine of elektrisch gaat. Op http://www.kentekenradar.nl zie ik dat dit jaar 171 mokka s op kenteken zijn gezet maar daar staat niet hoeveel daarvan benzine of elektrisch zijn. Maar volgens mij heel weinig elektrisch.
Ik heb op de site van “ laatst uitgegeven kentekens” gezien dat vandaag stuk of 4/5 nieuwe elektrische Mokka s op kenteken zijn gezet. Kennelijk ligt het afleveren dus niet helemaal stil. Gelukkig maar!
Diane, bij mijn dealer zeggen ze dat dit inderdaad komt door gebrek aan vrachtwagenchauffeurs en dat bij de haven van Rotterdam heel veel auto s klaar staan voor transport. Maar van de week had ik iemand van een andere vestiging aan de telefoon en die zegt dan weer dat dit niet klopt want onze auto’s zouden met de trein aangeleverd worden. Ik hoor dus verschillende verhalen en weet daardoor niet wat ik kan geloven. Feit blijft dat we van Opel helemaal niets vernemen.
@ Johan, ik heb het neergezet om alleen maar duidelijk te maken hoe vreemd dit allemaal is. Maar past wel volledig in ons plaatje dat Opel kennelijk geen behoefte om met ons te communiceren.
Ik zit trouwens in hetzelfde schuitje! Laatste gemelde streefdatum was 21 november en sinds die datum staat “mijn” Mokka ook op onbekend. Ik zou het trouwens hoopgevend vinden zodra iemand van ons kan melden dat de Mokka er is.
-
AuteurBerichten