produktie nieuwe Mokka

Forumindex Forums Modellen Mokka produktie nieuwe Mokka

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 288)
  • Auteur
    Berichten
  • #18506684
    arnold van der Helm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2022

      Dank voor het delen Bob!

      jij bent niet de enige die cynisch geworden is. Door het ontbreken van enige vorm van planning en officiële communicatie van de kant van Opel. Het simpelweg verwijzen naar de dealer die zeker niets weet waardoor wij (de klanten) geen enkel uitzicht op een moment van levering hebben maakt dat, in ieder geval ik, vermoed dat Opel hele grote problemen heeft. Zeker als ik om me heen hoor dat merken als Lync en co en Byd geen chipsproblemen hebben en gewoon nieuwe auto’s leveren.

      Al zou Opel maar iets formeel op zijn site communiceren dan zouden ze veel zorgen weg kunnen nemen. Desnoods dat er problemen zijn en wat ze doen om dat op te lossen. Het verbaast me trouwens dat er geen enkel tv-programma, Radar o.i.d., hier in duikt en openlijk vragennstelt aan de auto-industrie.

      Mijn Gs line is 5 april besteld en ik reken er inmiddels niet meer op dat ik deze binnen 1 jaar krijg.

      Sterkte allemaal en laten we vooral informatie met elkaar blijven delen.

      #18506762
      Rob Lodewijks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 December 2022

        Wellicht kunnen jullie ook contact opnemen met Charlotte van Opel .
        Wie weet gaat men wat ondernemen als er steeds meer mensen zich laten horen.

        #18506772
        Diane Van Braam-Hollander
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2023

          Hoi hoi.
          Ik heb vanochtend een e-mail gestuurd naar Charlotte als antwoord op de mail die ik van haar heb ontvangen. Ben benieuwd wat ze daarop gaat antwoorden.
          Ik zal mijn mail hieronder neerzetten.

          Hallo,

          Bedankt voor het antwoord, maar hier kan ik echt niks mee.
          Opel Nederland zou toch op zijn minst meer duidelijkheid kunnen verschaffen over het eventuele batterij pakket die nu geüpgraded wordt?
          Waarom weet de ene dealer wel dat de upgrade er komt en de andere dealer niet?
          Ook wat de vertraging betreft zou er meer openheid gegeven kunnen worden.
          Ik heb het gevoel om steeds maar weer met een andere smoes tevreden gesteld te worden.

          Mvg Diane

          #18506907
          Rob Lodewijks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 December 2022

            Goedemorgen , net weer even met de dealer gebeld .
            Er staat voor die van mij nu “ Aligned for production “ .
            Dit heb ik al vier keer eerder meegemaakt en werd dit op het laatste moment weer uit het systeem gehaald , maar laten we hopen dat het dit keer wel wat wordt.
            Als het goed is verschijnt dan het Vin nummer in my opel op het moment dat de auto op de band staat

            #18506924
            Edo Ritsma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2022

              Screenshot_20230127_094854_Outlook

              #18506933
              Johan1973
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 August 2022

                Ik heb gistermiddag bericht van de dealer gehad dat in de systemen mijn auto van Opel Mokka e GS line is omgezet naar Opel Mokka electric level 4…. maar nog wel met productiedatum 01-01-2099…. dus er is iets gaande en ik mag er dan van uitgaan dat ik de ge-upgrade versie ga krijgen ergens in 2023. En ik heb (weer) een mail gestuurd naar de klantenservice, ik wacht nog op antwoord maar het zal hetzelfde nietszeggende bericht zijn dat iedereen krijgt van Charlotte Bos….

                #18506942
                bobv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2023

                  Goedemorgen Rob, goed nieuws zou ik zeggen. Nu nog de levering . Kun je mij uitleggen hoe je dat doet in my opel? Ik heb de app geinstalleerd ik zag dat je het  bestelnummer in de vin moet invullen. Ik kom dan niet verder.

                  Groet

                  Bob

                  #18506951
                  Johan1973
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 August 2022

                    <p style=”text-align: left;”>Ik zie trouwens net in de Opel configurator op Opel.nl dat daar nog gewoon de 50 kWh 136 pk versie, maar dan in levels ipv namen, wordt aangeboden. Dus zekerheid of de Mokka 2023 al met het nieuwe accu/motorpakket wordt geleverd is er dus niet.</p>

                    #18506960
                    Diane Van Braam-Hollander
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2023

                      Geweldig nieuws Rob! :yahoo:

                      nu maar hopen dat hij ook daadwerkelijk in productie gaat. Maar ben blij voor je.

                      #18506977
                      omesjoerd
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 January 2023

                        Net contact gehad met onze dealer, en daarbij heeft hij een leverdatum genoemd.

                        Dit zou dan over een week of 3 zijn. Maar kan heel erg makkelijk veranderen.

                        Verder gaat hij er vanuit dat het gewoon nog de bestelde versie is.

                        Hijzelf verwacht de upgrade pas aankomend jaar! De laatste maanden zijn er ook maar weinig auto’s los gekomen bij Opel, en dan voornamelijk met benzinemotoren en dan ook nog eens van andere modellen.

                        Afwachten!

                        #18507022
                        Diane Van Braam-Hollander
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2023

                          Heb inmiddels weer antwoord van Opel Nederland klantenservice.
                          Lees en huiver:

                           

                          Beste mevrouw Van Braam-Hollander,

                          Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

                          Ik had graag een ander antwoord gegeven, en ik begrijp uw frustratie. Echter kunnen wij echt niet in uw bestelling kijken en worden wij ook niet geinformeerd over welke batterij u erbij krijgt en of deze geupgrade wordt of niet. Dit behoort allemaal tot de informatie over uw bestelling en die kan alleenn de dealer inzien. Ik raad u toch echt aan contact te houden met de dealer hierover, gezien zij de enige partij zijn die informatie kunnen opvragen.

                          Met vriendelijke groet,

                          Charlotte Bos
                          Klantenservice Opel Nederland
                          Telefoonnummer 020-6545751

                          #18507030
                          Johan1973
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 August 2022

                            <p style=”text-align: center;”>Tja, en daar mag je het mee doen… meer van hetzelfde, ga naar je dealer, die is de enige met informatie. Echt bizar hoe dit (niet) werkt binnen zo’n grote organisatie.</p>

                            #18507047
                            Johan1973
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 August 2022

                              En ook ik heb inmiddels antwoord van Charlotte Bos, die zoals verwacht luidt:

                               

                              Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

                              Zoals eerder al aangegeven, hebben wij bij de klantenservice geen inzicht in uw bestelling, of welke versie u ontvangt.

                              Ik wil best wel even met de dealer in overleg gaan. Dit zal echter dezelfde informatie zijn als wat u ontvangt van de dealer. Mocht u dit willen, zou u mij dan de naam en locatie van de dealer willen toesturen?

                              Met vriendelijke groet,

                              Charlotte Bos
                              Klantenservice Opel Nederland
                              Telefoonnummer 020-6545751

                               

                               

                              #18507055
                              Rob Lodewijks
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 December 2022

                                Hoi Bob ,

                                Volgens de dealer wordt het Vin nummer automatisch gekoppeld aan het my opel account.
                                Dus zelf kan je dat niet doen

                                Groet Rob

                                #18507064
                                Rob Lodewijks
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 December 2022

                                  Hoi Diane ,

                                  Bedankt , blijft idd afwachten , ik heb dit al een keer of vier meegemaakt en op het laatste moment was alle info weer verdwenen.

                                  Fingers crossed

                                  https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_yes.gif

                                  #18507073
                                  Diane Van Braam-Hollander
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2023

                                    Weet je wat de dealer zegt?  Hij beweert dat Opel Nederland alle informatie van de fabriek krijgt en die informatie weer in een systeem zet waar de dealers op in kunnen loggen, zodat ze onze bestelling kunnen volgen.
                                    Zo langzamerhand begin ik toch echt te twijfelen aan alles en iedereen bij Opel.

                                    #18507098
                                    arnold van der Helm
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 December 2022

                                      Goed  om te realiseren dat wij op een Opel website zitten en zij dus op zeker meelezen. Helaas is het beleid kennelijk dat ze zelf niet op onze opmerkingen reageren. Ik neem dus aan dat zij ook van onze tips en informatie aan elkaar weten. Waarom zouden zij anders deze website in het leven hebben geroepen.

                                      Het kan toch niet anders dan dat een order-/productie opdracht in een systeem van Opel wordt geregistreerd en gevolgd minimaal tot het moment van afleveren van de auto bij de dealer. Ieder zichzelf respecterend bedrijf (en dus ook Opel) zal zijn informatie beschermen en zeker niet bij een derde partij, de dealer, neerleggen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat zij niets weten over de status van onze bestellingen.

                                      leek me goed dit toch in de groep te gooien.

                                      #18507112
                                      Johan1973
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 August 2022

                                        @arnold ik kan alleen maar hopen dat er meegelezen wordt, maar als dat werkelijk zo zou zijn dan verwacht je toch geen, op de letter identieke, standaard antwoorden terug op een legitieme vraag aan de klantenservice? Het gaat mij vooral om het volledig ontbreken van enig perspectief op de productieplanning. Ik hoop echt van ganser harte dat @Rob zijn Mokka nu eindelijk in productie gaat maar ik vind het ronduit belachelijk dat de status van de meeste Mokka’s, in elk geval die van mij, al een half jaar op 2099 staat. Dat kan gewoon niet waar zijn, zo’n grote fabriek met zo’n inkoopkracht kan niet zoveel last meer hebben van de onderdelenmarkt. Andere merken leveren wel, zoals al eerder opgemerkt is. Maar het is schijnbaar zoals het is en niemand weet iets…. althans dat wordt gezegd.

                                        #18507125
                                        arnold van der Helm
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 December 2022

                                          @ Johan, ik heb het neergezet om alleen maar duidelijk te maken hoe vreemd dit allemaal is. Maar past wel volledig in ons plaatje dat Opel kennelijk geen behoefte om met ons te communiceren.

                                          Ik zit trouwens in hetzelfde schuitje! Laatste gemelde streefdatum was 21 november en sinds die datum staat “mijn” Mokka ook op onbekend. Ik zou het trouwens hoopgevend vinden zodra iemand van ons kan melden dat de Mokka er is.

                                          #18507150
                                          Diane Van Braam-Hollander
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 January 2023

                                            <p style=”text-align: left;”>Is het een idee om dit probleem bij radar aan te kaarten? Misschien dat zij meer informatie los kunnen krijgen over de gang van zaken bij Opel over de bestelde auto’s en de verschillende levertijden van de auto’s.</p>

                                            #18507216
                                            Rob Lodewijks
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 December 2022

                                              Hoi Diane , wellicht een goed idee om ctc op te nemen met radar.

                                              Ik heb ook gekeken op een Duits forum , daar werden opvallend veel auto’s eind 2022 gekeverd .
                                              Wellicht heeft dit te maken met andere regels mbt subsidie !? (Kent iemand die ?)

                                              Dit is de link. https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=478&t=77490&sid=71f8c64150b788fd5d4e4471db54abce&start=60

                                              Groet Rob

                                              #18507446
                                              Johan1973
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 August 2022

                                                Ik heb nog 1 poging gewaagd naar de klantenservice, als hier weer zo’n nietszeggend antwoord op komt is Radar wat mij betreft inderdaad het proberen waard:

                                                 

                                                Hallo mevrouw Bos,Ik begrijp uit deze reactie dat mijn mail gericht aan Jeroen Maas naar u is doorgezet ter beantwoording. Het is jammer dat u hieruit alleen mijn persoonlijke situatie distilleert en niet het bredere probleem wat ik heb willen uitleggen. Zoals ook al eerder door mij gezegd krijgt de dealer geen enkele informatie vanuit de fabriek, ik ben gisteren weer langs geweest voor een update maar die is, zoals ik in mijn mail al aangaf, al maanden niet aanwezig, behalve een verwachte productiedatum van 31-12-2099. Die status is al vanaf september ongewijzigd. Hier speelt een veel groter probleem dat niet steeds teruggeschoven kan worden naar de dealers, maar wat iedereen bij Opel/Stellantis krampachtig wel steeds volhoudt naar alle klanten die wachten op hun Mokka e.
                                                Dus ik heb niets aan uw oplossing om contact met de dealer te zoeken want dat contact is prima door mij te onderhouden maar ik wil graag een duidelijke reden waarom een fabriek van deze grootte schijnbaar al maanden niet produceert, althans geen Opel Mokka e’s. Er is geen enkele productieplanning, niet eens een richtdatum, en dat al een half jaar! U moet met mij eens zijn dat dat geen normale situatie is, ongeacht de leveringsproblemen van bepaalde onderdelen of het soms stilvallen van transport.
                                                Dat kan in geen enkel geval zolang duren zonder ook maar enig perspectief te hebben, zeker op de schaal waarop Stellantis moet produceren…
                                                Dus ik wacht uw reactie, of die van iemand anders binnen de organisatie, vol verwachting af.

                                                #18507511
                                                belgianguy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 July 2022

                                                  Ik heb vandaag ook eens een mailtje naar mijn dealer gestuurd. Ik ben zelf een Belg en heb een Mokka-e Elegance met 11kW interne lader besteld eind juli 2022. Op de computer van de dealer stond toen dat de levering voorzien zou zijn rond februari 2023, dus heel binnenkort. Ben eens benieuwd of de dealer enige informatie heeft betreffende een aankomende levering.

                                                  Wat me intussen opgevallen is op de Belgische Opel website, is dat er sinds enkele dagen een vijfde uitvoering beschikbaar is gekomen op het configuratiescherm, namelijk de “Black” editie en dat daar het nieuwe batterij pakket bij vermeld staat en een hoger motor vermogen. Bij de vier andere modellen staat nog steeds de 50kW batterij en 100kW motor vermogen.

                                                  Er staat ook bij vermeld dat, indien je hem vandaag zou bestellen, je hem mag verwachten binnen 16 weken. Enkele weken geleden stond die levertermijn nog op 22 weken en die telt geleidelijk af. Ik weet niet of dit overeenkomt met de werkelijke levertermijn, of dat dit maar een “gadget” is.

                                                  #18507566
                                                  Diane Van Braam-Hollander
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 January 2023

                                                    Probleem wat hier hij ons is, is dat wij de auto geleased hebben. Zodoende hebben wij geen chassisnummer mocht die er komen. Alles gaat volgens mij via de leasemaatschappij

                                                    #18507740
                                                    Johan1973
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 August 2022

                                                      Als antwoord op mijn mail krijg ik welgeteld 1 regel terug:

                                                      Dank voor de terugkoppeling, zonder naam en locatie van uw dealer kan ik niets voor u doen.

                                                      Charlotte Bos

                                                      Ik ga contact zoeken met Radar, nog nooit gedaan maar dat gaat vast lukken. Ik ben die starre houding van de ‘klantenservice’ meer dan zat…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 288)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.