Armanstra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Powersteering #18345914
    Armanstra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2009

      In topics:
      saabscona-B 400RR (ascona)
      Manta C20LET (Restauratie, verbouwingen en styling)

      Kun je wat over de inbouw van een elektrische Stuurbekrachtiging van Corsa-B terugvinden.

      In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18345212
      Armanstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2009

        De Power Boost Valve Brandstofdruk regelaar zullen we t.z.t. veranderen. Bedankt voor jullie leerzame bijdrage hierin :good-job:

        oliekoeler aangeschaft.

        Bevestigingen gemaakt.

        Gelast.

        Gemonteerd.

        Slangen laten maken.

        In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18340141
        Armanstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2009

          Hoi Servaas,

          Deze FSE POWER BOOST heeft er inderdaad 2 zoals jij al vermoede.
          Dit type VK-384-WRX-H is officieel bestemd voor de Subaru Impreza Turbo
          Maar volgens jouw ervaring toch niet ideaal begrijp ik.

          In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18340097
          Armanstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2009

            We zullen maar weer eens een update doen. Kan niet zeggen dat het nieuwe forum mij momenteel echt inspireert.
            Bezoek het in ieder geval zelf minder frequent dan voorheen, maar ja laten we proberen er toch maar iets van proberen te maken.

            Servaas: Jammer dat de VEMS aan mijn neus voorbij ging. Misschien komt er nog wel een keer iets voorbij, heeft nu nog geen prioriteit momenteel.

            Gaan we weer verder met optimaliseren onder de motorkap. Ditmaal nemen we dus de injector rails.

            We gaan met een verstelbare brandstofdruk regelaar te gaan rijden.

            Een poging om de oude injector rail te cleanen vond ik niet geslaagd.(verwijderen brandstof drukregelaar + aan en toevoer aan de uiteinden)
            Als eerste bruiste het gegoten aluminium tijdens het lassen enorm en vond ik uiteindelijk het geheel toch niet strak genoeg om op mijn motorblok te mogen.

            Tijdens een zoektocht naar een passend alternatief gevonden wat ik wilde hebben maar te duur om thuis te krijgen i.c.m. verzending vanaf de andere kant van de wereld.(zie foto) Kan je bijna beter een kant en klaar alternatief via ebay bestellen.

            Vervolgens toch maar weer zelf aan de slag. Gaatje boren in een stukje aluminium in de 4-klauw.

            Langs verschillende kanten bewerken.

            Eentje zwart geanodiseerd.

            Montage in exploded view. Omdat ik gewoon met een slangenpilaar wilde werken en niet met dash fittings moest er een extra verloop in gemaakt worden.

            Niet geanodiseerde gemonteerd gemonteerd.

            Op degene die uiteindelijk gemonteerd gaat worden nog een personal touch aangebracht.

            In reactie op: Manta 400R turbo project #18336578
            Armanstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2009

              Onder de indruk van jullie werk, tempo zit er goed in.

              In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #18333994
              Armanstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2009

                In eerste instantie dacht ik ook dat het een tijdelijke test zou zijn, later kreeg het vermoeden dat het toch definitief zou zijn.
                Ook ik had daarom voor de zekerheid een kopie gemaakt van de “zoekgeraakte” maanden en nu ook teruggeplaatst.
                Jammer dat er zo her en der toch heel wat verloren gaat.

                In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330624
                Armanstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2009

                  motor op de vooras klaar voor inbouw.

                  Steuntje voor tankventilatieklep en de hotstartvalve, met dank aan Ben natuurlijk :thumb daar was dit al eerder te zien.

                  Geïnspireerd door de dynamo spanner in de ascona van manta-aero en City.
                  Was eigenlijk op zoek een kortere, maar die was er niet met M8 schroefdraad.

                  Omdat de spanner eigenlijk te lang is het normale “bevestigingsoor” van de dynamo maar afgeslepen.

                  Paar bevestigingssteuntjes gefabriceerd.

                  En zo ziet het er dan gemonteerd uit.


                  In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330612
                  Armanstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2009

                    Omdat ik nergens iets kan vinden hoe de “koppelinghefboom” aan te passen laat ik hier mijn aanpassing maar zien.

                    Het druklager van Opel past dus niet over de dikkere as van de BMW bak.
                    Het druklager van BMW past echter niet in de koppelingshefboom van het 18S koppelingshuis, dus gaan we deze hefboom aanpassen.

                    Boven BMW , onder manta 18S

                    Pennetjes verwijderd en twee plaatjes gezaagd om de sleufbreedte hetzelfde te krijgen als die van de BMW.

                    Plaatjes vast gelast.

                    Nieuw druklager geregeld.

                    Klusje geklaard:D

                    reactie Rik Ophuis:
                    Een heel mooi sterk stalen druklager van een of andere Chevrolet haalde ik bij KaWe (Kruitbosch + de Weert) in Raalte, met typenummer KAWE 989803 (oud = KW 9803).

                    Volgens mij past deze wel zonder aanpassingen in de Opel hefboom.

                    In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330594
                    Armanstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2009

                      Verder met het klaarmaken van het motorblok voor inbouw dus weer wat onderdelen verzameld:

                      Van het originele vliegwiel:


                      naar een CCC-motorsport vliegwiel:

                      Gemonteerd met ARP boutjes, in eerste instantie dacht ik :wtf het gaten patroon komt niet overeen :hmmz
                      Kwestie van een paar boutgaten doordraaien totdat alle gaten wel overeen komen ;)

                      Met een Helix geveerde sinterplaat BMW E30 M3:

                      centreerpen gedraaid voor montage:

                      En als laatste een Sachs verzwaarde drukgroep gemonteerd:

                      In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330574
                      Armanstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2009

                        Na 3 maal de remmen veranderd te hebben nu ook voor de derde maal de versnellingsbak nog maar eens gewijzigd en dat zonder ook maar één meter gereden te hebben :shock:

                        Zag in België tegen de Franse grens een advertentie van een dogleg. Echter de onderhandelingen verliepen nogal moeizaam daar ik in het frans niet veel verder kom als paturain, trottoir en patat avec mayonaise.
                        Dus mijn mails via vertaal programma vertaald :vertag en dan word het altijd lachen met zulke conversaties.
                        Echter begreep ik toch dat de man bleef volhouden dat het toch echt om een dogleg bak ging met nummer 262.0.0510.90.
                        Het vreemde voor mij was dus dat mijn getrag 265 ook nummer 262.0.0510.90 heeft.
                        Blijkbaar hadden ze veel 262 huizen over die ze in andere bakken verwerkt hebben want daar aangekomen was het inderdaad toch een echt een dogleg.

                        Thuis even naast elkaar gelegd en zoals te zien op de foto is het voorste stuk met nummer dus hetzelfde, achterstuk is dus verschillend.

                        Voor de gebruikte dogleg pook knop vroeg de beste man de hoofdprijs dus hiervoor gezocht naar een passende oplossing.
                        Na wat speurwerk nieuwe originele BMW sport pookknop gekocht echter van een normale 5 bak.
                        Via ebay een origineel plaatje gevonden met dogleg schakelpatroon. king:
                        Zit gewoon met dubbelzijdige tape bevestigd dus voorzichtig losgehaald en verwisseld


                        Begin van de grote wisseltruc.

                        http://i1113.photobucket.com/albums/k504/armansta/start/Armanstra%2031/P1050040_zpsrwasp4iq.jpg
                        Oliepomp, aanzuigbuis, waterpomp, distributieriem , keringen en carterpan gemonteerd.
                        Motorblokken in de “wachtkamer”, mooi te zien met xe 7 graden schuin en let rechtop.

                        In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330559
                        Armanstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2009

                          Bij inbouw van de xe in mijn vorige manta best wel even gesukkeld om iets te fabriceren om de koelwaterslang op de achterzijde van het blok gemonteerd te krijgen.
                          Had toen zelf een korte “haakse koppeling” gemaakt welke met de juiste loctite over het uitstekende koelpijpje gelijmd werd. (eerst het dikkere uiteinde eraf gezaagd)
                          Toch bleef het altijd wel eng om op zo’n lijmverbinding te vertrouwen,
                          In navolging van anderen besloten om nu we er toch makkelijk bij kunnen het schutbord maar aan te passen.

                          Voor:


                          Na:

                          In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18330541
                          Armanstra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2009

                            Een Z20LET oliepomp aangeschaft inclusief olieaanzuigbuis die dus wat aangepast moet worden.

                            Stukje strip gefreesd dat straks gemonteerd kan worden met het originele rubber.
                            Daarin een plaatje gebogen dat de maximale lengte heeft zodat deze net een paar mm vrij ligt in de carterpan.

                            Dekseltje ingelast.
                            null

                            Vervolgens een gat erin gemaakt met de grote van de olieaanzuigbuis.

                            Carterpan nog voorzien van extra schotten. (geen duidelijke foto’s verder van)

                            In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306031
                            Armanstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2009

                              Zoals al eerder aangekondigd moet de motor er rechtop in komen te liggen.
                              Omdat ik het c20xe set wat ik nog liggen heb compleet wil houden, besloten de carterpan van de LET te veranderen en niet de 18s carterpan.
                              Beetje meten om de maten te bepalen.

                              En weer lekker een beetje knutselen om er wat fatsoenlijks van te maken, ook als je straks onder de auto kijkt.




                              Originele olie aftap stukje hergebruikt.



                              In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953876
                              Armanstra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 July 2009

                                Ambilight bij handgrepen in de deuren en bij versnellingspook branden als de verlichting ingeschakeld is.
                                Deuren gaat open als je 2x aan de deurhendel trekt.

                                In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306030
                                Armanstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 July 2009

                                  Gaan we beginnen om het LET blok klaar te maken om in de manta te hangen.
                                  Blok is 30.000 km voor aankoop gereviseerd met nieuwe hoofdlagers, drijfstanglagers, standaard zuigers enz.
                                  Rekening van motorrevisiebedrijf zit erbij, blijft natuurlijk altijd spannend hoe goed de staat ervan nu nog echt is.
                                  Zodra het kan eerst een compressie test uitvoeren en maar eens aan de praat zien te krijgen.
                                  Tot die tijd gaan we intern zeker nog niets aan het blok veranderen.

                                  Zo zag hij er bij aankoop.

                                  Alles eraf om het onderblok straks netjes in de verf te kunnen zetten.

                                  En weer netjes in de lak.

                                  Nieuwe waterpomp en ARP vliegwielbouten.

                                  Distributieriem en alle keerringen en pakkingen vervangen.

                                  In reactie op: Stationtopic Astra #17390564
                                  Armanstra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2009

                                    Klopt, dat is 1 van de vele opties die er op zit :D

                                    Armanstra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 July 2009

                                      @aapje1963 wrote:

                                      @Armanstra wrote:

                                      Toen ik deze een aantal weken geleden te koop zag staan was ik gelijk verkocht :shock:
                                      Kleur Siver Lake M2

                                      Hele mooie auto!!

                                      wat een velgen…. welke zijn dit en welke maten?
                                      Zijn deze ook los te koop?
                                      Leverbaar op Astra GTC als ik het goed heb.
                                      Dit is 19 inch, ze zijn er ook in 20 inch

                                      Waar ik naar ga kijken hebben beide de velgen als foto 1

                                      Wat voor interieur heb je er in?
                                      Is het een Cosmo
                                      Is een sport+ uitvoering met lederen ergonomische comfort stoelen (AGR)

                                      Ik ga morgen naar een Mahonie kijken zoals bovenste foto.

                                      en overmorgen naar een Silverlake.

                                      Dan misschien beslissen.

                                      Armanstra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 July 2009

                                        Toen ik deze een aantal weken geleden te koop zag staan was ik gelijk verkocht :shock:
                                        Kleur Siver Lake M2

                                        In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306029
                                        Armanstra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 July 2009

                                          @louwe 16 klepper wrote:

                                          Is er ook iets wat je niet zelf.kan :shock:

                                          Weer mooi hoor :thumb :thumb

                                          Ik doe mijn best en als ik denk dat het beter kan begin ik gewoon weer overnieuw.
                                          Volgens mij kan ik een hoop niet, maar dingen zoals dit liggen me wel.

                                          In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306027
                                          Armanstra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2009

                                            Omdat ik aan nog een paar standaard xe inlaatspruitstukken kon komen geprobeerd om nog een verbeterde versie van het inlaatspruitstuk te maken.
                                            Aangezien sommige mensen roepen dat je een 197 spruitstuk van een xe met dis ontsteking moet hebben omdat de inlaatpoorten groter zijn (44x26mm t.o.v. 42x24mm)
                                            Deze “kleine poorten” op de cnc freesbank bewerkt tot de afmetingen van het 197 spruitstuk.





                                            Vraagt iemand waarom ik er geen kelken in geplaatst heb, vertel ik vrolijk dat dat voor een turbo niet zo belangrijk is.
                                            Toch begint het dan weer kriebelen om een manier te bedenken of ik zelf geen kelken zou kunnen maken :hmmz en voilà gelukt king:

                                            Dus beginnen we weer opnieuw.




                                            Nu ben ik eindelijk helemaal tevreden en kunnen we het hoofdstuk inlaatspruitstuk afsluiten.

                                            In reactie op: Manta 400R turbo project #17677100
                                            Armanstra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2009

                                              Wow :thumb :thumb :thumb op deze manier maak je wel snel een flinke stap vooruit.

                                              In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306024
                                              Armanstra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 July 2009

                                                Bedankt weer voor jullie reacties. :thumb :thumb :thumb
                                                Dat doorzetten valt niet altijd mee, dat krijg je als het te lang duurt.
                                                Denk dat ik niet altijd de makkelijkste weg kies, maar dit geeft wel de meeste voldoening king:
                                                Misschien is het bedenken, onderdelen vinden, creëren en sleutelen wel leuker als rijden straks.

                                                Voor het turbo-blokkie moet er natuurlijk een intercoolertje op.




                                                Bovenkant op zijn plek, dus nog iets voor de onderzijde vast te zetten.




                                                En dit is zo ongeveer wat er later nog van te zien is.

                                                In reactie op: Stationtopic Astra #17390561
                                                Armanstra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2009

                                                  Sinds een week trotse bezitter van een Astra Tourer 1.6T :D
                                                  Voorzien van een OPC-line pakket met bi-turbo voorbumper en 19 inch velgen.


                                                  In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306020
                                                  Armanstra
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 July 2009

                                                    Zoals bij Ben al te zien was ben ik aan het stoeien geweest met inlaat spruitstukjes.





                                                    Weer wat spulletjes verzameld.



                                                    Nog een beetje knutselen.

                                                    En dit weer als resultaat.

                                                    In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18306018
                                                    Armanstra
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 July 2009

                                                      @louwe 16 klepper wrote:

                                                      Weer netjes hoor

                                                      Maar je koppelings kabel gaat die dadelijk op de engelse manier??
                                                      Of kan die nog net langs de downpipe?

                                                      Speciaal voor jou even onder de auto gedoken, want een plaatje zegt meer dan woorden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 77)