Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik mis de Poll optie, ik wilde een poll starten om te stemmen voor het oude of het nieuwe forum, zodat de gebruikers kunnen beslissen en het niet van bovenaf word opgelegd, ik stem al vast voor het oude forum, ik heb nog geen verbetering kunnen ontdekken van het nieuwe forum
ging over foto’s maar ook info in het Manta gedeelte en dan het TE topic, dit topic is in de bovenste gedeelte blijven staan en werd veel door buitenlandse bezoekers bekeken, veel van deze foto’s stonden op de eerste zoekpagina van Google pictures, zou mooi zijn als het weer werkte
heb door de tijd zo’n 2000 foto’s van vooral TE2800’s geplaatst, als ik nu op Google zoek kom ik er bijna geen meer van tegen, en als er al een verdwaalde tussen zit krijg ik nog steeds geen link naar het opel-forum
foto is denk ik genomen bij oldtimertreffen in Appelscha
zelf door de jaren heen 2000 foto’s geplaatst, via google zijn ze niet meer te vinden, ook als ik technische informatie probeer te googlen komt er niets meer naar boven, toch wel jammer voor al degenen die hier veel moeite in hebben gestoken, dit was juist het sterke punt van dit forum tov. Facebook, hopelijk komt ook dit nog goed anders ben ik bang dat dit forum geen toegevoegde waarde meer heeft
vrijdag de voorste pakking set vervangen en nacht laten drogen, lijkt goed nu, als het goed blijft ga ik ook de achtersten vervangen, maar is wel wat meer werk
ronde ringetjes zaten er bij, was van het merk Reinzbedankt voor het meedenken,
ik heb gisteravond de oscilloscoop er maar eens opgezet om te kijken of er pulsjes op komen, stonden scherpe naalden op en iets ruis, het gekke was toen dat het motorlampje niet meer ging branden, kan misschien ook zijn dat er een klep was die getikt heeft, de auto heeft de laatste 5 jaar maar heel weinig gereden en heb de olie zaterdag vervangen en bij hydraulische klepstoters duurt het een tijdje dat de oude olie er uit is.
Ik ga nu eerst de kleppendekselpakking vervangen omdat er olie in de bougischachten staat, ik zag dat er twee soorten pakkingen zijn, een bestaande uit twee losse delen en 1 complete, zit er verschil tussen de voorste en de achterste pakking?
en moet je de rubbertjes ook vervangen?sensor vanmiddag vervangen maar blijft code 12-17-31-12 aangeven, toen de oude sensor aan de voorkant gezet en blijft de fout ook het zelfde, als ik op de stekker van sensor 2 meet, meet ik aan 1 kant massa en aan de andere kant hoge weerstand 1 mega ohm.
kan het zijn dat het door de olie in de bougie schachten komen dat hij niet goed loopt en de sensor dit op pikt en in storing gaat?Opcom inmiddels besteld met adaptorkabeltje naar 10 pins aansluiting, vandaag ook de klopsensor binnengekregen, man man wat een werk die te vervangen, maar zit er weer op, wel de oude kabel door moeten knippen omdat hij achter de dynamo langs liep en er geen ruimte was om de stekker er tussendoor te halen.
morgen met de juiste kracht 20Nm aantrekken en kabel omhoog brengen, dan zien of hij niet weer in een storing gaatremolie staat op maximum, hij gaat soms ook op storing 145, op zich brand het motorstoringslampje altijd als je start en zie je dus niet dat hij op die storing staat, sleutelherkenning, en dat klopt, soms draait de startmotor wel maar gaat hij niet aan, draai je hem naar 0 en gelijk weer starten gaat hij gelijk aan
ik zal me eens verdiepen in een opcomopcom is toch met een andere stekker? zou wel gemakkelijk zijn, zit ook nog een tractioncontrol fout in en soms ook een sleutelcodefout, TC is niet met de paperclipmethode uit te lezen. Heb vandaag weer een stuk gereden en geen storingslampje gezien, misschien toch het losse hitteschildje wat los lag de oorzaak? wel gaat af en toe handremlampje, remlamplampje aan en staat de benzinemeter opeens een stuk lager, maar niet alles tegelijk
Ik ga nu eerst de olie vervangen en uitlaat reparerenik heb het met de paperclipmethode gedaan, ik heb helaas geen tech1 van Opel, had er laatst wel een van een dealer die er mee gestopt was maar daar was het toetsenfolie van defect en was dus niet te bedienen
ik wacht nu eerst weer of hij nog in storing gaat, heb ondertussen gezien dat het flexibele stuk van de uitlaat ook los ligt en ga dat eerst vervangen, mocht hij weer in storing gaan dan vervang ik de sensor ook gelijk, kan er dan beter bij als het voorste deel van de uitlaat er onder weg is
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/572/469/4745/ als het goed is, is het nummer twee op de tekening, al staat er niet bij voor welke motor het is, aan de voorkant zitten trouwens twee van die sensoren, 1 rechtsonder het oliefilter en linksboven zit er ook 1
weet je ook het aantrekkoppel om hem te monteren?de storing ontstaat na een tijdje rijden, bij zo’n 70 km per uur, blijft dan ongeveer een minuut branden en gaat vanzelf weer uit, als hij brand en je trapt het gas vol in merk je dat hij bij bepaalde toeren inhoud. gisteravond even gekeken en bleek het hitteschild welke er normaal voorlangs zit er los voor te hangen, de drie schroefjes waren waarschijnlijk door de vorige eigenaar verwijderd, dit plaatje heeft waarschijnlijk ook trilling veroorzaakt, sinds ik hem weer vast heb gezet heeft hij geen storing meer laten zien, maar ging daarvoor soms ook wel een paar dagen goed. De aansluitkabel loopt tussen de dynamo door naar boven, misschien geen best plek voor een kabel omdat de dynamo ook een magnetisch veld creëert waar de kabel misschien ook storing van op pikt
ook staan er alleen oudere berichten in, vorige week een topic geopend in V6 motoren en nu is ie opeens weg, net nu ik meer info nodig heb over de storing
@opel4ever wrote:
Heb ik geschreven, ooit in 2001 ofzo, toen ze calibra nog met sch schreven ;)
wel mooi dat je er bij hebt geschreven dat defecte remlampen de oorzaak waren, kan iemand anders ook nog wat aan de info hebben
Calibra is ondertussen overleden http://www.112marum.nl/zevenhuizen-opnieuw-boem-op-beruchte-kruising/” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien heb je hier ook wat aan
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/236/4220/4490/” onclick=”window.open(this.href);return false;
bij mijn Calibra hebben ze er een fluoriserende vloeistof ingespoten en was met een speciale lamp te zien waar hij lekte, in mijn geval bij de pomp. voor de pompen zijn revisiesetjes leverbaar maar heb daar zo geen ervaring mee
als hij binnen de auto lekt zou je het volgens mij moeten ruikendenk dat er niet veel 4×4’s op de sloop staan
na het neerkomen zie je de auto’s niet meer maar ik denk dat de Manta beter neer kwam dan de Capri met bladveren
@jethro wrote:
En hierbij een link naar een TE Rally uit België.
Is wel een bekende?http://www.ttautosport.be/?pagina=nieuws&detail=92″ onclick=”window.open(this.href);return false;
mooie link, op de 4de foto zie je ook het typeplaatje zitten, op Facebook staan foto’s van het bedrijf welke de motor getuned heeft
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1672154573067848&set=a.1668437090106263.1073741827.100008199631726&type=3&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;
als je opzij klikt zie je nog een foto van de hele auto
altijd leuk die eerste foto’s zie je dat er geen b stijl in zit, waarschijnlijk eens een andere carrosserie gebruikt, op de foto van de vorige eigenaar zat er ook geen b stijl inBovenste twee foto’s zijn van de TE1015, ex Houdezeune en rijd al weer een groot aantal jaren, later onder naam van Conxion
Onderste twee foto’s zijn van de Royen TE1034 en is begin dit jaar klaar gemaaktschadebedrijven hebben niet zoveel belangstelling bij oude auto’s dus verwacht ook geen hoge biedingen, motor is zo te zien nog goed, actuatorasje is wel krom
@louwe 16 klepper wrote:
Hardstikke zunde man
Vond dit altijd wel n mooie origineel ogende calibraMaar.dat je zelf er goed uitgestapt ben is veel meer waard…….
Hoe nu verder motor in een a manta bouwen :thumb
Later besef je pas hoeveel mazzel je gehad heb, Calibra weegt 1380 kg, moet er niet aan denken dat het in mijn Kadettje cabrio van 840 kg. gebeurd was
Heb er laatst nog de eerste prijs mee gewonnen bij Emmer-Compascum
Auto is gister getaxeerd en nu kan er 5 dagen op het wrak worden geboden, ben benieuwd wat hij nog op gaat brengen
@Maurice89 wrote:
Dat motorblok hoort in een calibra :angel
of in een Vectra Turbo
staat in Duitsland nog een Calibra Turbo zonder motor te koop, van twee 1 maken?
“Manta” heeft al 178 pk en het geluid van een 6 in lijn is de mooiste symfonie wat een motor kan spelen
-
AuteurBerichten