Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn Insignia is aan nieuwe banden toe. Er zitten nu Michelin primacy 245/45R18 100w extra load banden onder. Ik heb een 2.0 cdti 4×4 Insignia 160 PK.
Wat adviseren jullie als opvolger? Moet ik mij aan deze banden houden, ik zat te denken aan Goodyear, Dunlop heb ik niet zo’n hele goede ervaringen mee.
En zit ik ook aan dit formaat vast?
Zouden de spoilers die aangeboden via Ebay hetzelfde zijn als de spoilers van RS Autodesign?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1014921408-opel-insignia-opc-line-voorbumper-spoiler.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb vandaag mijn Insignia opgehaald van een Universeel onderhoudsbedrijf. AFL melding opgelost, was ergens een contactje los oid
@p.albada wrote:Het probleem is, zoals in het begin omschreven staat, dat de koplamp(en) zo nu en dan in storing vallen.
Hierbij komt dus de melding “AFL LAMPEN VEREISEN SERVICE waarbij de functie van AFL op dat moment helemaal te niet wordt gedaan.
Wat er allemaal wel niet aan gebeurd is !
Accu los en weer vast als reset, nieuwe achteras hoogte sensor en ingeleerd, alle kabels opnieuw vast en inspuiten, software opnieuw uploaden incl. update.
Komt bij Astra ook nog wel eens voor.
Het enige wat volgens de Opel dealer (waar ik inmiddels meer dan genoeg van heb) is het vervangen van de Bi-Xenon koplampen.
Een “grapje” van € 1.100 euro per stuk !!
Ik heb al duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet gaan gebeuren.
Dealers werken via het boekje.
Als DIT het niet is dan kijken we naar DAT en zo niet dan vervangen !
Het ouderwetse zoek en probeerwerk is er niet meer bij.
Het zomaar “downgraden” naar normale koplampen is niet makkelijk ben ik inmiddels achter.
Dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Toen ik de auto kocht was deze 3 jaar oud en Opel Nederland wil niets van garantie e.d. weten !
En dan te weten dat de auto een nieuwwaarde heeft gehad van bij € 38.000 (!!)
Affijn, de Insignia moet het zo nog maar even volhouden tot inruil en bij de volgende Insignia wil ik absoluut GEEN AFL lampen meer hebben.Indien iemand een tip heeft omtrent genoemde storing dan houd ik mij meer dan aanbevolen.
Dat spuiten is geen probleem, het gaat mij vooral om de pasvorm.
Sorry, volgende keer start ik een nieuw topic! Ik lees nog even mee….
Dit zijn de betreffende onderdelen die al vervangen zijn.
19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
2-1-2013 sensor AFL vervangen 1235026
2015 printplaat rechtsachterin voor elektrisch openen klep.Ik woon vlakbij Utrecht, hij krijgt volgende week groot onderhoud + APK + vervangen distributieriem. Ik laat hem daar uitlezen, niet bij de dealer. Dus mochten we er niet achter komen dan ben je van harte welkom!
Ik heb nog geen recall gehad voor de lampen het dieselfilter. Toch maar eens de dealer bellen.
Mocht er iemand tegen vergoeding in de buurt van Utrecht een update uit willen voeren voor de MY2011 DVD 800 dan ben je van harte welkom!
Bij mij geeft de auto ook aan dat AFL service nodig heeft. Bij 65.000 is de sensor al vervangen, ben benieuwd wat er nu op mijn pad komt. Moet eerlijk bekennen dat alle sensoren, elektronica aan de achterzijde van de auto al eens vervangen zijn en soms 2 x. Blijkbaar heeft de Sports Tourer last van vocht……
Bij mij is al het volgende vervangen:
19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
en in 2015 wederom een rekening van 414 euro voor het vervangen van de printplaat.Blijf in herhaling vallen, nu trekt de achterklep niet in het slot……
Het schijnt dat de subwoofer vervangen moet worden, dit is bij auto’s binnen de garantie op verzoek ook gebeurd. Ik heb meerdere keren de dealer aan de telefoon gehad, ook Opel Nederland (tot ergernis aan toe). Ze willen allebei niks doen, terwijl het een bekend probleem is. Er zijn tenslotten al eerder subwoofers vervangen. De rekening voor een nieuwe subwoofer kwam op 800-1000 euro. Ik vind het niet prettig, maar neem het geluid maar voor lief. Hij gaat spontaan hoger bij zgh pop-muziek, bij het luisteren van de radio niet.
Stoelverwarming is een bekend probleem, schijnt zelfs een terugroepactie voor geweest te zijn. Niet iedere dealer (hoe vreemd ook) verklapt dat. Ik heb het uiteindelijk na 1,5 jaar gedoe en voortdurend met dealer en Opel Nederland gesproken te hebben het toch vergoed gekregen. Mijn auto was al buiten de garantie.
Mijn Insignia 2.0 cdti 4×4 heeft 136000 kilometer op de teller.
Volgende week gaat deze voor groot onderhoud.
In deze onderhoudsronde wordt meegenomen:
-APK
– grote onderhoudsbeurt (Interieurfilter, Luchtfilter, oliefilter incl olie)
– Poly V-riem vervangen
– Distributieriem vervangen incl waterpompWat er ontbreekt in de offerte is een brandstoffilter en een pollenfilter, maar met dat laatste zal ongetwijfeld het interieurfilter bedoeld worden.
En de remvloeistof moet volgens mij ook standaard bij groot onderhoud vernieuwd worden, hoe zit dat precies?En heeft de versnellingsbak geen onderhoud nodig?
Bedoe je daarmee het paneel van de klep of de kofferruimte rechtsachter (waar ook printplaat achter zit).
Om even een idee te krijgen, het volgende is allemaal al vervangen:
19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
2-1-2013 sensor AFL vervangen 1235026
2015 printplaat achterklepAllemaal vochtproblemen………..
Ik ben benieuwd of het probleem van de achterklep opgelost is. Bij mij is de printplaat vervangen (€400,-) klep gaat keurig open en dicht maar trek niet altijd goed dicht. Ene keer wel, andere keer niet.
Ik heb meerdere malen Opel Nederland aan de telefoon gehad, toen over het geluidssysteem, vocht in achterlicht en een radiateur die vervangen moest worden. Opel Nederland vraagt vervolgens input op bij de dealer, de dealer weigert te bewegen, Opel Nederland doet uiteindelijk ook niks. Ik moet het oplossen met de dealer en anders maar in Nederland gaan ‘shoppen’ is mij verteld. Beetje bizar allemaal. Mijn dealer vertelde ook dat een ingediende claim voor het geluidssysteem is ingediend bij Opel Nederland en door hen is afgewezen. Opel Nederland vertelde dat ze nooit een claim hebben ontvangen, en daar sta je dan als klant…….het ene woord tegen het andere…….
Ik ben er in ieder geval nog niet klaar mee.
Ik heb net mijn auto opgehaald van een apk/onderhoudsbeurt, had klachten over het weigeren van de klep. Dealer geen idee waar ze het moeten zoeken (klep is het uit zichzelf weer gaan doen gelukkig), maar niks gezegd over een terugroepactie!
PS: mijn dealer zit ook in Utrecht (De Bilt en Nieuwegein)
Bij mij is de stoelverwarming aan de bestuurderskant defect, schakelt ook na een minuut uit. Mijn Insignia is uit 2011, Opel bied geen coulance. Er is blijkbaar toch verschil in dealer, ik ben wel benieuwd welke dealers er wel coulance bieden voor dit onderdeel.
Ik heb ook problemen met de achterklep van de Insignia.
De klep gaat niet meer open met de knop in de voordeur, niet met de sleutel en niet meer met het drukpaneel op de achterklep. De dealer vertelde dat het motortje in het slot vervangen moet worden. Gedaan, maar dit is het probleem niet, klep gaat nog steeds niet open. Wie heeft de oplossing? Wanneer je op open/dicht knop binnenin de achterklep drukt hoor je wel een ‘klik’ geluid maar verder doet deze niks. Dealer weet het niet, kan de auto niet aan de computer leggen, moeten zelf ook op onderzoek uit (a 100 euro per uur)
Heeft er iemand suggesties voor het te vervangen onderdeel?
Daarnaast nog de volgende problemen met de Insignia 2.0cdti uit 2011 (160pk):
– zetelverwarming kapot (geen coulance)
– infinity systeem werkt niet goed (geen coulance)
– lekkende verstuiver gehad (50% coulance)
– kapotte radiator (geen coulance)
– trillende auto (geen oplossing voor gevonden)
– vocht in achterlicht (geen coulance)Mijn Insignia gaat ook weer terug naar de garage (2.0 cdti 160PK)
– geluidssysteem gaat uit zichzelf harder
– overmatig koelvloeistof gebruik
– trillen bij versnellen in 5e en 6e versnellingIk heb ze maar even verzameld, de laatste keer dat ik er geweest ben is 2 maanden geleden……
Het automatisch aanpassen van geluid op basis van snelheid staat uit. Ik zal het proberen bij de dealer….ze zullen ongetwijfeld zeggen dat ze er nog nooit van gehoord hebben…. :wtf
De dealer wil er een ritje mee maken….zullen ze vast niks vinden. Het is een 4×4 aangedreven Insignia, wellicht dat het hier iets mee te maken heeft?!
De laatste update van de terugroepactie is bij mij ook geinstalleerd. De dealer heeft nog nooit van trillen gehoord, maar het lijkt wel of het sinds de update ontstaan is. Ze maken er binnenkort een proefrit mee. In de 1e, 2e, 3e en 4e versnelling heb ik er geen last van. Het is inderdaad alleen bij accelereren in de 5e en 6e versnelling.
Toch blijft het vreemd dat er nooit van gehoord hebben….net als het vocht in de achterlichten
28 februari 2014 om 12:26 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018965Opel dealer Stam Nieuwegein wil de achterlichten niet vervangen onder garantie, zelfs niet onder coulance. Mijn insignia is van 2011. Valt daarom net buiten de garantie en ze hebben er nog nooit van gehoord. Ook van het trillen hebben ze niet eerder gehoord. Ik zou bijna afreizen naar België om daar een bezoek te brengen aan de dealer van NicoCorsa, want die achterlichten kosten nogal wat om te vervangen!
21 februari 2014 om 09:36 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018960In het bezit van een opel insignia 2.0 cdti 160PK 4×4 full options uit 2011
Positief:
– Comfortabele auto
– Goede wegligging
– Goede stoelen (veel beter dan onze voormalige auto: Zafira Cosmo)
– Luxe en extra’sNegatief:
– vocht in achterlichten (waarschijnlijk moeten beide achterlichten vervangen worden, lokale dealer probeert dit onder coulance)
– lekkende verstuiver (gerepareerd, stuiver niet gesneuveld gelukkig, 60% coulance vergoeding)
– trillingen bij versnellen in 5e en 6e versnelling (wordt nog naar gekeken)
– sommige usb-sticks pakt de usb poort niet
– dure updates voor navigatie
– -
AuteurBerichten