stoelverwarming valt na 1 minuut uit

Forumindex Forums Modellen Insignia stoelverwarming valt na 1 minuut uit

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #18265995
    Franco49
      Lid sinds:
      29 June 2014

      Opel Nederland komt vanzelf met hun arrogantie op de koffie , vroeg of laat .

      #18265996
      Rohar
        Lid sinds:
        5 May 2015

        Zelf heb ik ook dat de verwarming vd bestuurdersstoel uitvalt binnen 1 minuut….wagen is van 2011, dus zelf betalen voor vervanging. Echter…na een paar keren blijven indrukken op de knop bleef de verwarming aan, dus zo opgelost, een paar keren geprobeerd en het is tot nu toe gelukt zo te doen….

        #18265998
        firodj
          Lid sinds:
          19 May 2015

          Hallo mijn naam is Ronald. Ik heb ook een probleem met mijn stoel verwarming gaat ook uit na 1 min. Ik heb nu wel een matje,maar ben op zoek naar een adres waar ik het in kan laten bouwen. Ben zelf woonachtig in groningen..graag hoor ik van jullie mijn oproep. Mvg Ronald.de auto is van 2011. Opel Insignia..

          #18265999
          Rohar
            Lid sinds:
            5 May 2015

            @hangoessens wrote:

            Ben sinds kort eigenaar van een opel insignia sport tourer 2.0 T, van bouwjaar 2009.

            Maar de stoelverwarming valt na 1 minuut uit, lampje gaat wel branden, en je hoort een klikje, maar hij warmt niet.
            Nu is mijn vraag of opel hier een terug roepactie voor hee
            ft?

            Ik had het ook met de bestuurders zijde…eerder bericht doorgegeven. Wat ik toen gedaan heb is een paar keren de knop weer indrukken (steeds na ong 1 minuut), geg moment blijft het lampje branden en de verw werkt. Bij jou blijft het lampje branden, maar toch proberen steeds in/uit te schakelen. Ik weet niet hoe lang jij de wagen hebt, via een dealer of een ander garage gekocht? Toch minimaal 6 mnd Bovaggarantie? Inmiddels heb ik een nwe Insignia genomen, de vorige ingeruild, het probleem met de stoelverw wel doorgegeven aan de dealer….

            #18266000
            angi458
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2009

              Stoelverwarming is een bekend probleem, schijnt zelfs een terugroepactie voor geweest te zijn. Niet iedere dealer (hoe vreemd ook) verklapt dat. Ik heb het uiteindelijk na 1,5 jaar gedoe en voortdurend met dealer en Opel Nederland gesproken te hebben het toch vergoed gekregen. Mijn auto was al buiten de garantie.

              #18265997
              NelisZ20LER
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2011

                Ik bracht mijn auto naar de dealer (onderhoud) en ze gaven het zelf aan dat deze onder garantie vervangen moest worden. Was het enige wat toen nog open stond op
                mijn wagen.

                #18330124
                900Vol
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 December 2016

                  Zelf heb ik ook dat de verwarming vd bestuurdersstoel soms uitvalt binnen 1 minuut….wagen is van 2012.
                  Soms doet hij het wel, soms niet. Als hij het niet doet, rommel ik wat aan de stekker onder de stoel. Dan doet hij het weer. Kennelijk een slechte verbinding.

                  #18368795
                  Opel fanaat
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2017

                    Heb een Opel Astra van 2011 en heb hem nu 2  1/2 jaar en elke keer voor de winter doet hij moeilijk en valt hij na 1 min. uit.Heb al 3 nieuwe zit en 2 rug matten gehad en zelfs een sturings app. onder de stoel.  alles gewoon betaald door Opel Nederland en nu weer het zelfde……. Ben er eigenlijk wel klaar mee.Weet niet verder.Neem nooit weer een auto met lederen bekleding dat is zeker.

                    #18388077
                    RobVL
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2020

                      Hoi Allemaal.

                      Heb een Zafira Tourer van 2012 met originele stoelverwarming in AGR-stoelen. Ook hier deed de bijrijdersstoel het niet. Ook na 1 minuut uitvallen en een klein klik-geluidje.

                      Zelf onderzocht. Het Electronica-opleiding en in auto-Electronica-ontwikkeling gewerkt. Heb eerst een paar  universele verwarmingsmatjes gekocht, in de hoop meteen alles klaar te maken. Stoel in auto laten zitten. Stoelzitting is het kwetsbaarst. Bekleding zitting achterzijde losgeklikt, toen aan deur gedeeltelijk los gemaakt. Dan kun je overal met de hand erbij. Ook doorgemeten. De stoelverwarming is de zwarte connector. Leek eerst kapot., maar later met beter contact toch goed. Toen uitgezocht waar de aansturing is. Klik-geluidje gezocht. Xit onder bestuurdersstoel.

                      Heb die losgeklikt en geopend. Klikgeluid kwam van 1 en ook het enige veel te klein mini-relais. Goed bekeken. Ik zag dat de connectoren door busjes in printplaat geklikt waren. Dus busjes en connector-pinnen waren ietswat wit-gecorrigeerd. Dus slechte contacten. Was Niet gesoldeerd. Dus alle contactpunten van connectors goed gesoldeerd.

                      HET WERKT WEER !!!  :happy02:

                      Ik vind het echt bezuinigen, dat ze dat niet gesoldeerd hebben. Denk dat dit meestal het probleem is. De garages zeggen dat natuurlijk niet snel. De meeste garages zijn niet altijd goed genoeg opgeleid voor de Electronica. Ze zullen eerder een nieuwe module erin te plaatsen.

                      Aangezien veel onderdelen van de Zafira Tourer (C) gelijk zijn met de Insignia, maar de stoelverwarming misschien ook bij meerdere Opel-modellen, gelijk zijn. Of op dezelfde manier ontwikkeld, maar een andere module, met dezelfde werkwijze.

                      Dus, bekijk de module als eerste !!!

                      Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

                      Succes !!

                      Gr.

                      #18388107
                      Ethan John
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 August 2020
                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.