Elektrische achterklep wil niet meer open

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Elektrische achterklep wil niet meer open

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256715
    CAlberts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Mijn achterklep heeft af en toe de tik om niet op te willen. Helaas nu al 2x in 1 week en krijg hem met geen mogelijkheid open.

      In mijn teller staat het symbool voor een open achterklep en hij geeft ook een geluidsignaal als je wegrijdt, alsof de klep open is. Maar hij is dicht, geen beweging in te krijgen! Wat ik ook doe, in de auto, bij de achterklep of via de AB, de knipperlichten knipperen wel, maar er gebeurd gewoon niets.

      Uitgelezen met OPCOM, zie ik niets vreemds. Geprobeerd wat wijzer te worden uit TIS, maar dan kan ik alleen iets vinden over mogelijk water in het slot. Vervolgens staan daar wat verwijzingen naar handleidingen, maar die kan ik dan niet vinden.

      Iemand van jullie een idee wat het euvel is en hoe het op te lossen?

      Oh ja, ook zo lekker, ik kan hem dus ook niet van binnen openen (mechanisch). Als ik de schroevendraaier omdraai, hoor ik op een gegeven moment wel een klik als een veer die losspringt, maar er gebeurd niets. Bovendien kan ik door blijven draaien…

      #18123219
      stiggel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 November 2010

        Heel mooi zo’n electrische kofferbak… zolang deze werkt.
        Ik heb er ook eentje en wat CAlberts omschrijft is mijn grootste angst voor het ding :shock:
        Stel zoietes overkomt je op vakantie met een volgepakte Vec. :( Mag er niet aan denken :cry
        Hopelijk heeft iemand een handige tip cq. oplossing???

        STiGGEL

        @CAlberts wrote:

        Mijn achterklep heeft af en toe de tik om niet op te willen. Helaas nu al 2x in 1 week en krijg hem met geen mogelijkheid open.

        In mijn teller staat het symbool voor een open achterklep en hij geeft ook een geluidsignaal als je wegrijdt, alsof de klep open is. Maar hij is dicht, geen beweging in te krijgen! Wat ik ook doe, in de auto, bij de achterklep of via de AB, de knipperlichten knipperen wel, maar er gebeurd gewoon niets.

        Uitgelezen met OPCOM, zie ik niets vreemds. Geprobeerd wat wijzer te worden uit TIS, maar dan kan ik alleen iets vinden over mogelijk water in het slot. Vervolgens staan daar wat verwijzingen naar handleidingen, maar die kan ik dan niet vinden.

        Iemand van jullie een idee wat het euvel is en hoe het op te lossen?

        Oh ja, ook zo lekker, ik kan hem dus ook niet van binnen openen (mechanisch). Als ik de schroevendraaier omdraai, hoor ik op een gegeven moment wel een klik als een veer die losspringt, maar er gebeurd niets. Bovendien kan ik door blijven draaien…

        #18123220
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Ik kan 2 dingen bedenken:

          Het niet van binnen uit kunnen openen met de schroevedraaier heb ik ook gehad. Na de draai en de klik gebeurde er niks. Wat bleek, na de klik duwen met de schroevedraaier en hij ging langzaam open.

          Ik heb dan wel geen elektrische klep maar wel een elektrische ontsluiting. Die heeft elke SW. Heb afgelopen week de microswitch vervangen en nu werkt ie weer perfect. Kost 37,50 bij de vod en is 15 minuten werk. Is het proberen waard lijkt mij. Zie ook mijn topic met een duidelijke pica van het euvel in de microswitch.

          De schroevedraaier oplossing is natuurlijk niks waard als je vol bepakt in Italie staat :vertag Lekker alles via de omgeklapte achterbank er uit halen, nee dank je :ass

          Groet jraaf

          #18123221
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            Na nog 30x priegelen met een schroevendraaier heb ik hem toch open gekregen.

            Ik heb het vermoeden dat het slot niet meer goed is. Normaal als de klep dicht gaat, trekt hij hem nog een stukje extra dicht, toch? Dat doet hij nu niet. Na 1 à 2 tellen hoor ik aan de rechter kant een klik/tik.

            Misschien toch het slot maar vervangen, daar heb ik er nog eentje van liggen, al weet ik niet of die 100% goed is. De microswitch is denk ik niet kapot, want het werkt ook niet met de AB of vanuit de auto.

            #18123222
            stiggel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 November 2010

              Hoe open je een electrische kofferbak eigenlijk in geval van storing? Ik lees iets van een schroevendraaier???
              Ik kan er maar beter op voorbereid zijn.. :???:

              @CAlberts wrote:

              Na nog 30x priegelen met een schroevendraaier heb ik hem toch open gekregen.

              Ik heb het vermoeden dat het slot niet meer goed is. Normaal als de klep dicht gaat, trekt hij hem nog een stukje extra dicht, toch? Dat doet hij nu niet. Na 1 à 2 tellen hoor ik aan de rechter kant een klik/tik.

              Misschien toch het slot maar vervangen, daar heb ik er nog eentje van liggen, al weet ik niet of die 100% goed is. De microswitch is denk ik niet kapot, want het werkt ook niet met de AB of vanuit de auto.

              #18123223
              CAlberts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2010

                Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…

                #18123224
                stiggel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 November 2010

                  Ja Ja,
                  Zit dit dop aan de binnenkant van de achterklep?
                  Daar kun je dus lekker bij als je (bv. op vakantie) lekker volgeladen bent… :swear

                  STiGGEL

                  @CAlberts wrote:

                  Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…

                  #18123225
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Handig iemand opsnorren en mechanisch slot er in maken :jerry werkt altijd :thumb

                    #18123226
                    CAlberts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 December 2010

                      @stiggel wrote:

                      Ja Ja,
                      Zit dit dop aan de binnenkant van de achterklep?
                      Daar kun je dus lekker bij als je (bv. op vakantie) lekker volgeladen bent… :swear

                      STiGGEL

                      @CAlberts wrote:

                      Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…

                      Precies… Das dus de ellende… :jerry

                      #18123227
                      angi458
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2009

                        Ik ben benieuwd of het probleem van de achterklep opgelost is. Bij mij is de printplaat vervangen (€400,-) klep gaat keurig open en dicht maar trek niet altijd goed dicht. Ene keer wel, andere keer niet.

                        #18123228
                        kadettgte@freeler.nl
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 March 2005

                          :thumb Misschien heb je hier wat aan.werk bij mij nog steeds :thumb :thumb ..

                          FFE hieronder Klikkie doen…..
                          viewtopic.php?f=129&t=186904

                          #18123229
                          angi458
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2009

                            Bedoe je daarmee het paneel van de klep of de kofferruimte rechtsachter (waar ook printplaat achter zit).

                            Om even een idee te krijgen, het volgende is allemaal al vervangen:
                            19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
                            24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
                            2-1-2013 sensor AFL vervangen 1235026
                            2015 printplaat achterklep

                            Allemaal vochtproblemen………..

                            #18123230
                            CJX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 December 2011

                              Handig iemand opsnorren en mechanisch slot er in maken :jerry werkt altijd :thumb

                              Heeft iemand daar een how to of montagevolgorde voor? @ trashmetal: jij misschien ?

                              Ik ben ook al jaren niet blij met mijn elektrische achterklep.
                              Vrees ook voor dit soort ellende. Bij mij gaat het openen tergend langzaam in de winter. In de zomer geen problemen.
                              Uit het slot komen en terug er in vallen is bij mij nooit een probleem geweest.
                              Ik heb al eens gekeken en gevraagd hier op het forum wat er moet gebeuren om de elektrische achterklep om te toveren naar een normale mechanische, maar ben nog niet overtuigd.

                              Voorlopig blijft hij het doen. Zal trouwens ook eens kijken waar dat dopje zit voor een schroevendraaier-actie indien benodigd in de toekomst. ;)

                              #18513881
                              Eddy Lucassen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 February 2023

                                Ja als de achterklep niet open wil ,zit je er wel mee je gebruik hem vaker dan ik dacht.

                                Na onderzoek bleek een pootje van de stekker afgebroken die zit tussen de buiten schakelaar en het ontsluiting relais

                                Ik heb voor dit noodgeval er een kroontje tussen gezet , werk weer als nieu

                                 

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.