Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja dan wordt manta idd breder.
Uitbouw wordt dan zowiezo van metaal want ik wil geen polyester of kunstig erop.
want ik ben zelf al 40 jaar een plaatwerker in de Autoschade. 😜Ja klopt omega 15 cm breder.
het is de bedoeling om een deel van de bodemplaat mee over te zetten zodat alles op de juiste maten blijven.Shit ook hier geen goede info 😜
En is er al iemand mee bezig geweest.
ik wil er ook graag een v6 in.
ik probeer al aan de gegevens van omega en Manta carrosserie te komen.
maar helaas geen succes.
ik wil namelijk de carrosserieën vergelijken.
want misschien kan ik dan complete wielophanging, chassisbalken en binnenschermen en eventueel een stuk schutbord met tunnel over zetten.
eventueel verleng ik de voorschermen als de neus wat langer zou worden.
en zou dan ook nog graag de complete achteras overzetten met een stuk bodem.
dan is het alleen de achteras inkorten waarschijnlijk.ja ik wil alles wel degelijk maken.
maar dat komt goed.
ik heb al vaak genoeg chassisbalken gericht en ook vervangen.
ook al diverse vloerbodems gericht en vervangen.
Ja ook al kop en konten aan elkaar gemaakt.
ik zit al 40 jaar in de Autoschade dus weet echt wel waar ik over praat.
vroeger werden er flinke schades gemaakt.
tegenwoordig zijn ze al snel economisch Total los.Dus ik hoor graag wat jullie bevinden zijn.
men als er mensen zijn die over maten van de carrosserie beschikken zou omdat heel graag een kopietje van hebben.vroeger hadden wij een Car-o-liner richtbank .
en daar waren mooie tekeningen met de maten erop bij.
helaas kan ik die ook nergens meer terug vinden.Oeioei ik hoop niet dat mijn project ook zo langzaam gaat.
laatste post is al 6 jaar geleden.
dus 10 jaar stil gestaan en niets aan gedaan toen dit topic starte en zijn nu alweer 6 jaar verder dus dat is al 16 jaar niets aan gedaan.Ben bang dat de foto’s niet terug komen.
Dat is wel jammer had ze graag eens bekeken.zo zagen ze eruit toen ik ze kocht
lijken erg veel op elkaar 😜
<p style=”text-align: right;”>http://www.dr-manta.de/Ik heb diversen plaatwerk bij dr manta de Gekocht.
soms moet het wat aangepast worden maar het viel mijn niet tegen.
ik heb ook een 71 en nog een 72</p>Graag gedaan.
mijne ligt grotendeels uit elkaar dus was kleine moeiteAlstublieft van mijn Manta a type 1
De kids zijn nu oud genoeg om mee te helpen
viewtopic.php?f=8&t=172564&p=2256419&hilit=deurbakken#p2256419
zie alleen dezeZo dat ziet er echt gebeund uit, aan de verkopersnaam te zien had ik heel wel wat meer verwacht.
Deze hebben teveel tv gekeken.Als het schadebedrag plus de restwaarde (wat de handel biedt voor de auto met schade) samen hoger is als de dagwaarde gaat de auto economisch total loss.
Technisch total loss is als de auto niet verantwoord te maken is, maar dat is een andere discussie.@man!ac wrote:
Klein vraagje…je kan de expert toch ook bij je thuis laten komen?
Een garage/schadebedrijf weet er meestal meer uit te slepen, want zij moeten het voor die centen kunnen maken.
Ook kennen zij de expert beter, en babbelen wat makkelijker.
Beste is niet van te voren te zeggen dat je hem bv zelf wil maken.
Dat kun je beter zeggen als je hem komt ophalen (of je zegt dat je hem inruild/verkoopt met schade),
taxatie kosten moet je uiteraard wel betalen.edit de deur is heel goed uit te deuken met het juiste gereedschap zo van de foto te zien.
@Arjan901 wrote:
Even met mijn vader gereden, hoorde geen geschaaf meer.. Vreemd.. Maargoed, we reden scherpen bochten op een parkeerplaats, schuurt er een pin, we denken de staven waarmee je stuurt, tegen het wiel in een scherpe bocht.. Aan de andere kant zit er nog spelingsruimte. Zal morgen een foto uploaden om het te laten zien
Die staven waar je mee stuurd word je spoorstang genoemd.
Deze dienen dus om de wielen mooi in lijn te zetten (zodat je mooi rechtuit rijdt) en zijn normaal kaarsrecht.
Aan de ene kant zit deze met een kogelgewricht op je stuurhuis en andere kant met een spoorstangkogel vast aan je wielophanging.
Als deze je wiel raakt dan is deze krom, kijk maar eens even met je wiel eraf.
Absoluut niet meer mee rijden want als deze beetje behoorlijk krom is kan deze zo maar ineens afbreken.
Waarschijnlijk komt je stuur niet meer terug in de rechtuit stand na een bocht als je het stuur loslaat (of in ieder geval 1 kant sneller terug komen als de andere kant), en zal je auto vanzelf naar links of rechts willen als je bij rechtuit rijden je stuur loslaat.lijkt wel op het probleem van mijn pa zijn escort, daar was een draadje los ofzo net onder het luchtfilter.
Weet niet of het bij die escort erop zit, maar als jij denkt aan brandstof toevoer is het misschien de electrische choke.De kans is groot dat je re voorwiel naar achteren staat, omdat de klap zo te zien daar het grootst is geweest.
En onderaan die dwarsbalk (radiateurdrager) zit de reactie stang van je draagarm vast, deze staan echt snel naar achter.
(stang drukt je draagarm naar achteren)
Als je de auto hebt laten uitlijnen en het staat allemaal goed dan is het een kwestie van hoe mooi/duur wil je het maken.
Kijk als de uitlijning goed is en je licht is goed af te stellen, zou je al kunnen zeggen “ik vindt het prima”
Maar wil je hem tiptop in orde hebben dat moet er een nieuw frontje en achterpaneel in met het nodige richtwerk.
Maar (prof) spuiten maakt de boel ineens een stuk kostbaarder.
Dus ja het is te goed maken, maar de vraag is meer of het het (jouw) waard is.hmmm mijn beeldscherm is stuk, ik zie geen foto van een combo. ;)
hvlp staat voor high volume low pressure, is dus geen merk.
Edit: Sorry had niet goed gelezen
Als je airco al een jaar leeg is zal het niet een kwestie van zomaar vullen zijn.
probeer eerst eens dit.
Schroef de boutjes/moertjes van de deurvanger los,
dan beetje vast zetten zodat deze nog wel stroef kan verschuiven,
dan de deur paar keer open en dicht doen,
dan wordt het knakken waarschijnlijk minder,
dan de boutjes/moertjes weer gewoon vast zetten.op deze manier komt de deurvanger er spannings vrij in te zitten,
en wordt het knakken het minst hoorbaar.
Als dit niet helpt zal je ze inderdaad moeten vervangen.succes
Als ik kentekenzoeker gebruik zegt ie laatste te naamstelling op 16-04-2012
dus misschien even nieuwe leden in de gaten houden.denk dat die pro niet zo blij is met jou spuitbussen werk op te knappen.
Waarom? nou omdat hij eerst alle spuitbussen lak eraf moet halen, want veel kans dat hij problemen krijgt als er goede 2 k lak of grondverf (2 komponenten lak is lak met verharder) op komt.
Dus dat kost ook weer extra tijd/geld.
Spuitbussen lak lost ook op als je er met thinner aankomt.
Spuitbussen lak en benzine geeft al problemen, dus is fijn als je rond je tank vulling wat bijspuit. -
AuteurBerichten