Deel restauratie Manta SR (nu met foto’s!)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Deel restauratie Manta SR (nu met foto’s!)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 166)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209688
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Omdat mijn oude pagina’s zijn verwijderd even nieuwe aangemaakt. Ben bezig met een deelrestauratie van m’n SR uit ’72. Wat ik ga doen;
    * Motorruimte ‘proberen’ 100% origineel te maken
    * Motor reviseren
    * Bak reviseren
    * Vooras helemaal uit elkaar –> stralen, ktl-en en poedercoaten. Nieuw rubbers en geel gepassiveerde moeren en bouten.

    Hieronder foto’s hoe de Manta was en hoe deze er nu bij staat.


    Vers uit Duitsland


    Al een stukje kaler


    Accubak valt wel mee met rottigheid


    Vele emmers Bitak verwijderd.. pff klote klus.


    Beetje rot


    Keienvanger eraf. Vond ik niet goed genoeg.

    #17480174
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Gelijk een vraag:

    Zijn deze nog nieuw te vekrijgen?

    #17480175
    mantanator
    • Topics 6
    • Reacties 254
    Lid sinds:
    22 January 2006

    :kewlpics

    #17480176
    ST1 V6
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 348
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Geen half werk Joost,succes met restauratie.
    Mooi stukje trouwens in het clubblad
    :thumbup

    ST1 V8.

    #17480177
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door JOZO
    Gelijk een vraag:

    Zijn deze nog nieuw te vekrijgen?

    Zit ook op ouder type BMW voor ’88, anders moet je Menderink even bellen, die heeft ze wel.

    #17480178
    lepo
    • Topics 6
    • Reacties 140
    Lid sinds:
    10 October 2004

    Klopt,je hebt de metalen versie,en de rubberen versie.
    Let wel kruislings past het niet met de koplampen.
    Je hebt trouwens aardig in dat voorfront gesneden,alleen met een nieuwe kijenvanger kom je er niet.
    Compleet nieuw voorfront zou ik zeggen.
    Was ooit voor niet te veel knaken,bij het clubmagazijn te koop.
    Weet niet of Twan nog voorfronten heeft,(zijn stil zwijgen de laatste jaaaren/of afwezigheid zegt genoeg)
    Maar een nieuw neusje,op deze bolide zou niet misstaan.
    Scheelt een hoop werk in ieder geval.
    Voor de rest goed bezig man.
    Al het rotte er uit,en weer een strakke manta terug op de weg.
    Kijk daar doen we het voor.
    Manta’s zijn zowie zo al een zeldzaamheid,op de weg tegenwoordig.
    Keep up the good work

    #17480179
    mantallica
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 1763
    Lid sinds:
    29 December 2005

    dat is geen half werk joost :wors je bent goed bezig:thumbup

    #17480180
    Stender
    Moderator
    • Topics 113
    • Reacties 3142
    Lid sinds:
    5 April 2009

    Wayo een complete revisie, dat klinkt goed!

    '80 Opel Manta B1
    '15 Opel Corsa E Aut Cosmo
    '07 Yamaha FZ1

    #17480181
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    origineel gepost door Kermitkiller
    goed bezig joost ga zo door :wors:wors

    trouwens stond een nieuw neusje te koop op marktpplaats voor niet al te veel
    tiptiptip

    groeten kermit:afro

    Ga geen nieuwe voorfront monteren. Mij teveel geld, liever een goede plaatwerker erop. En fijn dat ik die net even ken:P

    Menderink gaat voor me kijken:cool:

    #17480182
    lepo
    • Topics 6
    • Reacties 140
    Lid sinds:
    10 October 2004

    Beetje bakken en braden,plumuur voor handen,en je ziet er nx meer van.

    #17480183
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Zo, Menderink stuurt nette kapjes op. Gisteren rubbers uit de vooras geperst. Ging goed! Volgende week naar de straler/lakker. Rubbers etc besteld met remmerij erbij.

    Alleen zit nu met een vraagje;

    Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscript

    Wie weet hoe de bevestiging zit van deze reservoirs? En wie heeft nog een ATE hoofdremcilinder liggen die goed functioneert?

    #17480184
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Vandaag weer even bezig geweest. Alle vooras onderdelen met een staalborstel flink bewerkt zodat alle vele bitak eraf is.. onderste fuseekogels liggen onder in cola, zodat ze van de week uitgeperst kunnen worden. Even ontvet en wat rot ondertussen tegen gekomen. En een ‘vakkundige’ reparatie gevonden..


    Klaar voor de straler!

    #17480185
    ST1 V6
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 348
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Neem aan dat je andere fusee-kogels hebt voor de onderste draagarmen?En niet vergeten in delen waar schroefdraad in zit even een bout in te draaien,ook het conische gedeelte van de naven afdekken(beschermen)tegen het stralen !!

    ST1 V8.

    #17480186
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    origineel gepost door ST1 V6
    Neem aan dat je andere fusee-kogels hebt voor de onderste draagarmen?En niet vergeten in delen waar schroefdraad in zit even een bout in te draaien,ook het conische gedeelte van de naven afdekken(beschermen)tegen het stralen !!

    ST1 V8.

    Geen zorgen Ben, komt helemaal goed met dat stralen, ktl-en poedercoaten en/of lakken!;) Ik heb nieuwe fusee-kogels ja, dus die komen der ook in!

    Heb net de voorlampkapjes ontvangen van Menderink en die zien der puik uit!:wors

    #17480187
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    origineel gepost door JOZO
    Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscript

    Niemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:

    Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.

    #17480188
    hanzzz
    Bijdrager
    • Topics 22
    • Reacties 268
    Lid sinds:
    15 March 2005

    origineel gepost door JOZO

    origineel gepost door JOZO
    Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscript

    Niemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:

    Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.

    Je kan je beter afvragen wat hetzelfde is tussen ATE en Delco :)
    de steek van de hoofdremcilinder is anders, vaatje en rembekrachtiger ook.
    rembekrachtiger van delco heeft denk iets meer inhoud.

    Ik heb nog een originele onverbeunde kabelboom die ga ik in mijn manta gebruiken als je een nagemaakte voor mij regeld mag je die ;)

    #17480189
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    origineel gepost door hanzzz

    origineel gepost door JOZO

    origineel gepost door JOZO
    Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscript

    Niemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:

    Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.

    Je kan je beter afvragen wat hetzelfde is tussen ATE en Delco :)
    de steek van de hoofdremcilinder is anders, vaatje en rembekrachtiger ook.
    rembekrachtiger van delco heeft denk iets meer inhoud.

    Ik heb nog een originele onverbeunde kabelboom die ga ik in mijn manta gebruiken als je een nagemaakte voor mij regeld mag je die ;)

    Heb waarschijnlijk een ATE hoofremcilinder met revisiekit op de kop getikt. Nu ff kijken voor een bekrachtiger. Waren schijnbaar origineel zwart. Over die kabelboom zal ik eens nadenken hans, maar denk toch dat ik de huidige zelf wat ga opknappen..

    #17480190
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Bekrachtiger en hoofdremcilinder zijn binnne, maar moet nog wel een en ander aan gebeuren.
    Ben nu aan t kijken voor rode Koni’s, maar deze worden niet meer nieuw geleverd, dus het zullen de gele worden.
    Heb verders weinig gedaan, want druk met afstuderen van school. Wel is de as gestraald en kan ik het onderste plaatje weer terug lassen, waarna ie ge ktl’t word en deels gecoat en deels gelakt.

    Heb nog een vraag. In het vraagbaak staan verschillende banden maten:

    165S x 13
    165H x 13
    165SR13
    185/70SR 13

    Wat is nu origineel van een SR? Heb nu 4 stuks velgen van 5 J en 2 stuks van 5,5 J.
    Wie weet het antwoord?

    #17480191
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    sr was denk ik sowieso de 5.5 j velg.
    de bandenmaat weet ik niet

    #17480192
    Kermitkiller
    • Topics 27
    • Reacties 4642
    Lid sinds:
    26 March 2005

    velgen zijn 5,5 j net als bij de gte en de banden maat 185x70x13

    fijn je weer geholpen te hebben :P:P:P:P

    #17480193
    Kermitkiller
    • Topics 27
    • Reacties 4642
    Lid sinds:
    26 March 2005

    heb nieuwe neus voor je op 1 van me slopers die ik gekocht heb

    contact me maar even

    groeten :afro

    #17480194
    JohnC
    • Topics 31
    • Reacties 670
    Lid sinds:
    22 October 2006

    origineel gepost door JOZO
    Vandaag weer even bezig geweest. Alle vooras onderdelen met een staalborstel flink bewerkt zodat alle vele bitak eraf is.. onderste fuseekogels liggen onder in cola, zodat ze van de week uitgeperst kunnen worden. Even ontvet en wat rot ondertussen tegen gekomen. En een ‘vakkundige’ reparatie gevonden..


    Klaar voor de straler!

    als je nieuwe rubbers neemt had je ook beter de bussen er eerst uit kunnen halen.
    had ik ook niet gedaan heb nu de nieuwe rubbers met bussen orgineel.
    ik weet niet wat voor rubbers je er in doet.??

    wel goed bezig hoor:thumbup

    #17480195
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Ooh, ik zie dat het topic verplaatst is naar hier.. Heb hier rubbers liggen van Dr Manta. Zonder behuizing. Heb er nu al zeker één maand niks aan gedaan ivm schoolexamens. School ondertussen gehaald alleen bezig met doorstroomvakken. Maandag daarvan tentamen en dan weekend erop weer een 3daagse evenment wat ik mede organiseer en dan gelijkdaarna 3 weken op vakantie… kom er maar niet aan toe:swear

    #17480196
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    :cry

    #17480197
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    toch even wat tijd gehad. Carb. uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt. Alle boutjes, schroejes etc. worden opnieuw verzinkt en geel gepassiveert. Nieuw pakkingsetje ertussen en is weer haast als nieuw!
    Plaatje bij het praatje:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 166)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.