Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta A 1.9 naar 3.0 V Omega SWAP
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 mei 2023om 09:35 door
1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2013 om 21:56 #17261236
Beste medeliefhebbers,
Ik ben nogal een groentje in de autowereld maar heb nu toch de stap gewaagd…
Heb een Manta A van 1973 en heb deze volledig opgeknapt.
Mijn vraag is nu in hoever is het mogelijk om er een Opel Omega 3.0 V6 motor in te plaatsen?
Wat heb ik nodig enz. wat kan en moet ik gebruiken van de omega en wat juist niet en wat moet er nog bijkomen?
Nogal veel vragen weet ik maar zou graag eens jullie mening en uitleg horen!!!
Mvg,
Thomas
14 oktober 2013 om 16:05 #18179735:kewlpics :kewlpics van de manta :thumb
14 oktober 2013 om 17:28 #18179736thomas,
ik wil dit zelf volgend jaar ook gaan doen. nu eerst ben ik bezig met een x20xev met r25 bak in een ascona b.
wel weet ik al iets van mogelijke problemen….
-de x30xev motor moet je denk ik uit een donor auto halen, koop je deze los dan is er altijd wel iets niet bij en dus incompleet+ voor rdw is een afkomst op papier noodzakelijk.
denk aan alle bedrading, computer, brandstofpomp (moet je zelf inbouwen) ,startblokkeerring uit donor auto , sleutel ivm startblok?-bak; 2 optie’s: – r25 omegabak of een zeldzame 265 manta 1.8s bak (startmotor andere kant als een cih -motor)
-aandrijfas moet bij de r25 bak opnieuw
-r25 bak past niet in de tunnel
-achteras kan de v6 eigenlijk niet aan.
-flinke schijfremmen rondom nodig-problemen bij de motorinbouw; motorsteuen /carterpan zelf maken. electrische vin op radiateur bouwen.
-de uitlaatspruitstukken komen tegen het schutbord aan of komen verkeerd uit zeggen ze…dit alles was voor mij genoeg om door te gaan met eerst de x20xev / r25 set , daarna de remmen, alles ok? dan pas een step verder en een x30xe erin.
laat ons weten en zien :thumb als je begint…
groeten, erwin
14 oktober 2013 om 21:26 #18179737Erwin,
Alvast bedankt voor de nuttige uitleg!!!
ik hou je op de hoogte ;)
mvg,
Thomas
7 mei 2023 om 01:14 #18525807En is er al iemand mee bezig geweest.
ik wil er ook graag een v6 in.
ik probeer al aan de gegevens van omega en Manta carrosserie te komen.
maar helaas geen succes.
ik wil namelijk de carrosserieën vergelijken.
want misschien kan ik dan complete wielophanging, chassisbalken en binnenschermen en eventueel een stuk schutbord met tunnel over zetten.
eventueel verleng ik de voorschermen als de neus wat langer zou worden.
en zou dan ook nog graag de complete achteras overzetten met een stuk bodem.
dan is het alleen de achteras inkorten waarschijnlijk.ja ik wil alles wel degelijk maken.
maar dat komt goed.
ik heb al vaak genoeg chassisbalken gericht en ook vervangen.
ook al diverse vloerbodems gericht en vervangen.
Ja ook al kop en konten aan elkaar gemaakt.
ik zit al 40 jaar in de Autoschade dus weet echt wel waar ik over praat.
vroeger werden er flinke schades gemaakt.
tegenwoordig zijn ze al snel economisch Total los.Dus ik hoor graag wat jullie bevinden zijn.
men als er mensen zijn die over maten van de carrosserie beschikken zou omdat heel graag een kopietje van hebben.vroeger hadden wij een Car-o-liner richtbank .
en daar waren mooie tekeningen met de maten erop bij.
helaas kan ik die ook nergens meer terug vinden.18 mei 2023 om 09:35 #18529287een foto uit 1989, evenement in Kiel. Iemand heeft er met een schoenlepel een Rover V8 in gekregen.
Zoals hierboven aangegeven, de achteras kan maar weinig hebben en zal heel snel stuk zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.