Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kan ze ook gewoon opmaken en schoonmaken.
Dat ringje bovenop de stoter met een klein schorevendraaiertje los wippen.
Oude olie eruit. Schoonmaken. En weer in elkaar zetten.
Niet eerst met olie vullen,. want dan krijg je ze nooit meer dicht.Voor die moeren:
Even tussen de bankschroef zetten zodat ze weer goed
klemmen.
Ik denk dat ze bij opel zelf die onderdelen nog wel hebben.
Ik heb er zelf gewerkt, en kon nog veel onderdelen voor cih krijgen.MVg Stefan
Nog eenthe van mijn auto.
vond de fgoto wel mooi gemaakt:
17 december 2007 om 18:36 In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370793Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
Alleen omdat het een 16v was….
Heb de aflevering vorig jaar gezien.
Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”Mvg Stefan
Ja ik weet he tniet. Maar bij mij is het een iets ander geval. Aangezien mijn stoters allemaal leeg zijn en dus inveren als je ze aandraait. Ze worden ook niet allemaal hardGa ze denk ik allemaal maar eens schoonmaken van binnen
Niemand?
Goedendag,
Ik hbe dus een 3.0e motor met hydrostoters. Die heb ik sinds de revisie 10 jaar geleden eens laten lopen. Eerst olie door de motor heen gepompt met oude verdeler as op boormachine. Overal kwam olie uit. Tapeindes van de tuimelaars, bij de stoters.
De motor heb ik laatst 2minuutjes laten draaien. Nu zijn er 3 van 12 stoters hard geworden en de rest is helmaal slap. ik vind dit zelf redelijk rottig afstellen, aangezien de hele boel los is geweest. Ik bedoel dus eerste keer afstellen, met zachte stoters dan wiebelen al die tuimelaars…..
Ik hbe ook nog ene reserve blok stan met hydrostoters. Deze staat al 2maanden stil maar die zijn ngo steeds hard. Misshcien betere stoters? Maar kan ik die dingen opmaken en schoonmaken ofzo? En hoe lang blijven ze normaal hard?
Mvg Stefan
Wat vinden jullie van de code 3.0e?
allen multipoint injectie en niks geen kat of lambdaHmm, ik weet he tniet. Weet ook neit of de overbrengingsverhoudignen dan ideaal zijn….. Even wachten op een echte kenner
Ja is voor jouking:
Ok euhm ik neem aan dat je de cilinderinhoud kan zien door op de motor te kijken. overal staat dan waarschijnlijk 16 ingedrukt. ongeveer cijfers van 2cm. Dus op het metalen onderblok(cilinders enzo)Geen 1.9?
Mijnes dan maar :wub
Misschien ff topic maken in omega….
Hier slapen ze allemaal blijkbaar,
ik hbe me ingeschreven op dit onderwerp dus vandaar dat ik snel reageerNee ik zou het niet weten.
Aangezien er een starterkrans omheen zit, kun je er niks aan de buitenkant vanaf draaien lijkt mij.Maar is een 2.oe vliegwiel niks?
Deze zijn toch lichter?Moeilijk
Ok bedankt.
Dan zit dat dus wel snor.
Ik heb al geprobeerd of de korte as van een automaat past en die past tussen de bak en het difrentieel in.
voor 3.0 manta dan he:D
Dus dat is ook rpecies gemaakt.Nogmaals bedankt
Goedendag mensen,
Ik heb laatst een manta gekocht met een 3.0e erin.
Nu is mijn vraag of ik een getrag 262 of 265 heb.
Op het voorste gedeelte van de bak aan het koppelingshuis staat Getrag en aan de andere kant 262 0 510 20
Op het tweede gedeelte daaraanvast staat GM 265 0 401 10-226
Het is een bak met koppelingsbediening.
5 Versnellingen.
Voor achteruit moet je pook naar links doen en dan nog een keer doordrukken naar links en naar voren. soort van bmw.
Er past een opel as in.
Dus los koppelingshuis – dan een stuk bak – nog een stuk bak-schakelpook en aansluiting aandrfijas.
Rood schakelstuk waar de pook in zit. Dit is van ijzer
Hij is precies hetzelfde als deze bak alleen heeft hij een splinteras als uiteinde:
Mvg Stefan
-
AuteurBerichten