Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De zwarte 5drs. Astra G heb ik afgelopen januari ingeruild op een Astra G Caravan Sport Edition II van 2002. Mistte wat ruimte in de kofferbak. Deze zou toch echt ff een tijdje mee moeten. Moet goed komen, rijdt voortreffelijk en verkeerd in nieuwstaat.
Allereerst de donkere heldere lenskoplampen met xenon overgezet vanuit de hatchback. Coupé grill zat hier al in. De 15″ Corsa D velgen, welke bedoelt waren als zomer velgen voor de groene C, heb ik toch maar onder de station gezet. Zaten immers splinternieuwe winterbanden om en staat hem, vind ik, beter dan de zwarte stalen wielen.
Afgelopen voorjaar de 16″ Corsa D lichtmetalen wielen eronder gezet, staat hem erg lekker al zeg ik het zelf.
Meteen ook ff het groene monstertje gewassen. Deze zou het veld mogen gaan ruimen voor een Kadett E Cabriolet of een Astra F Cabriolet.
Enige tijd terug een setje 16″ Corsa D lichtmetaal gehaald voor onder de Astra.
Vervolgens een setje lenskoplampen met xenon aangeschaft. Ook meteen een coupe grilletje erbij gedaan om het af te maken.
En onlangs 15″ Corsa D staal gehaald met winterbanden, deze liggen nu in het hok te wachten tot het nog frisser wordt buiten.
Na het verkopen van de TR en de witte B, deze Corsa C 1.2i-16V Easytronic Comfort uit 2001 op de kop kunnen tikken. 96.000km op de teller en in perfecte staat.
Stond meteen al op winterbandjes, ideaal. Maar wel meteen aan het zoeken geslagen naar een setje lichtmetaal voor volgend voorjaar.
En dat zijn deze geworden. Was op zoek naar in nieuwstaat verkerende originele Opel of Irmscher velgen in 15″. Wou beslist niet groter aangezien ik hem niet wil verlagen. Met 16″ of 17″ moet je eigenlijk gewoon verlagen in mijn ogen wil het mooi staan. Deze 15″ velgen zijn ook afkomstig van een Corsa D, net een jaartje oud. Zitten nieuwe winterbanden om, maar die zullen weer verkocht worden.
Binnenort van de beide apparaten maar eens recente foto’s maken.
Ben nu helemaal gestopt met de hobby helaas. Ook zijn alle onderdelen weg. Nou ja, helemaal stoppen kan ik uiteraard niet. Maar een hobby apparaat zal er niet meer komen. Vind 2 daily’s meer dan genoeg. Paar kleine upgrades (al klaar eigenlijk) zullen altijd wel zijn doorgang vinden.Na de restauratie niet meer gereden met de TR, staat nu nog steeds in winterslaap. Dus maar besloten helemaal maar te gaan stoppen met de hobby. TR staat inmiddels te koop, evenals de rest van de dingen die nog in het hok staan. Vorig jaar al voor het grootste gedeelte gestopt, nu dus helemaal.
Corsa C is ook verkocht. Tijdje Astra F gereden, maar die begon net zoveel olie te zuipen als benzine. Vorige week goed kunnen inruilen op een Astra G uit 2002.
De Tigra van m’n vriendin vond het ook welletjes na 250.000 km. Olie- en koelvloeistofverbruik, zware tik in de motor, inhouden, stotteren, brommen, uitvallen… Dus om me heen gaan kijken voor een Corsa B. Zo kwam ik uit bij onderstaande witte Sport met 58.000 km op de teller.
Hij ‘s klaar, vandaag de eerste kilometers erop gezet en het rijdt weer fantastisch. Alles mooi klaar gekregen in 7 weken.
Binnenkort eerst ff uilijnen en een grijze sticker laten maken voor op de kofferdeksel zodat de nieuwe emblemen erop kunnen.
Dan ff wachten tot het weer verbeterd, dan maak ik ff wat foto’s.
Ja gaaf hoor, voor het totaalplaatje prachtige details.
Ja dat zijn gave bandjes, passen er perfect bij. Goeie tip. :thumb De originele velgjes worden op termijn gestraald en gepoedercoat samen met alle ondersteldelen, dan wordt de bodem ook opnieuw getectyleerd. Maar dat gebeurt dus pas op een later moment. Heb nog een setje GT velgen liggen met nieuwe Michelins waar hij de eerste zomer op gaat rijden, en zodra het onderstel en de velgen klaar zijn, komt hij weer op z’n originele slofjes te staan.
Hij wordt inderdaad weer gewoon Karminrot, met een laag blanke lak. Afgelopen week heb ik de motor ook nog uit elkaar gehaald en schoongemaakt, deze wordt dan weer lekker fris opgebouwd met nieuwe pakkingen e.d. Er komen van de week wel weer nieuwe foto’s.
Whiplash, 2 schouderoperaties, 3 jaar revalideren en open auto’s gaan bij mij niet meer samen helaas.
Dankje wol. :thumb
Had ook nog nooit een foto’tje gemaakt van de Irmscher grille die ik al een paar jaar heb liggen. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het Irmscher kleppendeksel, stuurwiel en velgen op de harde schijf te zetten welke ik onlangs aangeschaft heb. Verder wat foto’s van de rest van de Irmscher onderdelen welke ik heb liggen.
Nadat ik de China blauwe A1 verkocht heb, heb ik besloten om te gaan zoeken naar een in nieuwstaat verkerende A1 of A2 3drs. In Nederland is dat zo goed als onmogelijk dus waarschijnlijk ga ik eentje ophalen uit België of Duitsland ofzo. Maar die zoektocht heeft nu absoluut geen haast meer, omdat ik me nu ff lekker bezighoudt met de TR. Maar alle Irmscher delen liggen er in iig klaar voor. :eek: Dus die A komt er wel op termijn.
Mijn drastisch ingekorte wagenpark, van 6 naar 2 auto’s in 4 weken. Foto’tje is van vorige week vrijdag voordat ik begon aan de restauratie van de TR, Die staat nu klaar voor de restaurateur.
Thanx. :thumb
Hij is klaar om naar de restaurateur te gaan. ;)
Gaaf Danny, geniet er lekker van. :thumb
Thanx. :thumb
Hij krijgt idd gewoon weer de originele rode kleur. De blauwe schokbrekers zijn van Monroe, die heb ik er in ’06 al onder gezet met nieuwe veren, omdat er een veer brak en de schokbrekers toch wat slapjes begonnen te worden. Ik heb er een rondreis door Zweden mee gemaakt dus heb ik de schokbrekers ook meteen vervangen uit voorzorg.
Gisteren heb ik even een rustdag moeten nemen ivm teveel pijn. Vandaag ben ik verder gegaan met de demontage. Hij is nu zo goed als kaal, motor is er ook al uit. Morgen ga ik ook ff niets doen, dan plaats ik ff wat foto’s tot dusver. Vrijdag en zaterdag de laatste dingetjes demonteren en dan kan hij volgende week naar de restaurateur.
Ff wat foto’tjes van de demontage.
Achter de voorschermen paar kleine plekjes onder bij de dorpel, maar hij is erg mooi hard. Lekbakjes zijn het grootste probleem, verder heeft ie een klein plekje op de kofferdeksel, motorkap, bij het rechter achterruitje bij de voordeur, portiertjes beginnen ietsje aan de onderkant, paar kleine plekjes op de dorpels, en wat klein spul op het front.
Bedankt voor de reacties!
Was die rode Ascona C van jou toevallig?
Ik ben vanavond begonnen aan de restauratie van de TR, dus daar komen wel foto’s van t.z.t.
En gistermiddag afscheid genomen van de Calibra. :cry Waren erg leuke mensen, echte liefhebbers, dus ze heeft een goed nieuw tehuis gekregen!
Ja klopt Anjo, dat is alweer lang geleden inderdaad, kan het me nog goed herinneren. Prachtige Calibra’s heb je! Super dat je ze beide nog hebt.
Ja vanmiddag de blauwe A1 ook opgehaald, veel plezier ermee kerel!
Gisteravond de Calibra verkocht, volgende week woensdag wordt hij opgehaald. Heeft slechts 11 uren op Marktplaats gestaan. :shock:
Het is wel ff slikken, in een maand tijd 3 auto’s verkopen en ontzettend veel onderdelen. Vooral de Michalak en de Calibra doen ff zeer. Maar jah, als je lichaam niet meer wil, dan moet je keuzes maken.
De TR blijft iig nog naast m’n daily. :thumbup
-
AuteurBerichten