Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 326 tot 346 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • #17304952
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Volgend voorjaar gaat deze Michalak de verkoop in helaas wegens beëindiging hobby… Kan het lichamelijk niet meer aan cabrio te rijden qua nek en schouders. Daarnaast gaat dankzij m’n nek en schouders het onderhouden, stofzuigen, wassen en poetsen ook niet meer vandaar deze beslissing.

      #17304953
      Alfred
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2005

        Aangezien de c14nz vaker niet liep dan wel, de keuze gemaakt om een ander blok te monteren. Gisteravond wezen kijken bij een Tigra van ’99 met x14xe, 155.000km op de teller, loopt en rijdt erg netjes. Dus zal die volgende week bij mij op de oprit parkeren.

        Bedoeling is dat hij volgend jaar maart weer voor de APK klaar is en dan door naar de RDW om ook dit blok op kenteken te laten zetten. Wil alles mooi schoon en netjes inbouwen, grote onderhoudsbeurt geven en een nieuwe distributieriem e.d.

        #17304954
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ben blij te horen dat die niet weggaat bij je.

          Een 16v zou niet mijn keuze zijn in deze auto, maar das kwestie van smaak en principes.

          Schouder al wat beter? Of worstel je gewoon door?

          Respect voor jou :thumb

          #17304955
          Alfred
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2005

            Nee, hij gaat wel weg, dat staat vast. Maar kan ‘m natuurlijk niet verkopen met een kapot blok.

            Qua nek en schouders gaat ’t redelijk. Met de linker ben ik nog steeds aan het revalideren na een dik jaar. Maar goed, kan weer fatsoenlijk functioneren zonder pijn, en dat is het belangrijkst. Maar goed, hobby is er simpelweg niet meer bij. Heb een aardige en handige vader die me mee gaat helpen met de moterwissel. ;) In m’n eentje lukt ’t me in ieder geval niet meer helaas.

            #17304956
            GTS2.2DTI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2006

              Maar als de Micha verder straks helemaal klaar is heb je lichamelijk toch geen werk meer mee. Ik zou me nog wel een ker of 100 achter de oren gaan krabben na al het werk wat je erin hebt gestoken,,

              #17304957
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                wat moet je allemaal aanpassen alfred voor naar een x14xe te gaan

                moet de binnenkabelboom ook anders of niet

                want wil ook een x14xe in mijn corsa B maken

                #17304958
                Alfred
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 January 2005

                  Zo, kleine Paas-update;

                  Afgelopen maandag m’n intrek kunnen nemen in een garagebox, althans m’n Cali heeft zijn intrek kunnen nemen. :angel

                  Dinsdag begonnen met de demontage van de X14XE uit de Tigra. ’s Avonds geholpen door m’n grote vriend Folky om ’t apperaat eruit te lepelen. :wors

                  Wat foto’tjes van de Michalak e.d. in de loods.

                  De X14XE in de bok.

                  #17304959
                  Tigra-Black
                    Lid sinds:
                    30 March 2012

                    Ben je die Tig nu aan het slopen? want als dat zo is heb ik de vraag of ik wat kleine dingen van je mag overnemen zodat onze Tig ook weer helemaal top is :)
                    En ja ik rij graag een keer op en neer naar Fryslan voor de spulletjes en je projecten te bewonderen

                    #17304960
                    Alfred
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2005

                      Heb je een pm gestuurd. ;)

                      #17304961
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        Ik zit er ook aan te denken een x14xe of x16xe in een a corsa te stoppen
                        Is er nog iets wat er aangepast moet worden?
                        Of is het gewoon overbouten :hmmz

                        #17304962
                        Alfred
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 January 2005

                          Ik ben mezelf ook nog steeds aan het verdiepen in de materie, dus ik weet nog lang niet alles.
                          -Je moet de originele motor- en versnellingsbaksteunen overzetten van je oude motor. Dan past hij er zo in.
                          -Originele aandrijfassen gebruiken.
                          -Als je origineel geen injectie had, brandstoftank van een injectie gebruiken.
                          -Brandstofpomp ben ik nog niet helemaal over uit. Je zou sowieso een A-Corsa GSi brandstofpomp kunnen gebruiken. Ik moet zelf nog even kijken of die van m’n Tigra te monteren is in mijn tank.
                          -Elektronica weet ik nog helemaal niets van. Weet wel dat je de motorboom volledig moet gebruiken. Grote kans dat je donorauto startblokkering heeft, dan moet je die draden mee overzetten en zorgen dat je sleutel of chip, die erin zit, zo dicht mogelijk bij het contactslot gemonteerd zit. Anders zal hij niet starten. Verder zal ik alles gaandeweg wel bekijken.
                          -Ik heb me ook laten vertellen dat je de onderkant van de luchtfilterbak kunt gebruiken van een B-Corsa 1.0-12V. Daarop past de deksel van je originele luchtfilterbak van een x14xe. Maar dat weet ik niet zeker. Ik ga in ieder geval rijden met een open luchtfilter.
                          -Koelslangen… Geen idee, moet redelijk simpel zijn, maar dat puzzel ik dan wel uit.
                          -Qua uitlaat durf ik ook nog niets te zeggen. Ik laat zelf het originele spruitstuk van de x14xe zitten en de originele voorpijp. Dan een stukje buis passend maken tussen voorpijp en middendemper om te kat te vervangen. En daarachter een middendemper en einddemper van Simons.
                          -Investeer in een paar goeie remmen.

                          @trashmetal wrote:

                          Ik zit er ook aan te denken een x14xe of x16xe in een a corsa te stoppen
                          Is er nog iets wat er aangepast moet worden?
                          Of is het gewoon overbouten :hmmz

                          #17304963
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            okay heb ik het van de steunen goed gezien :D
                            wat de tigra brandstofpomp betreft die zou je ook uit de behuizing kunnen halen
                            en extern kunnen plaatsen met slangklemmen
                            dit had ik zelf in gedachte mocht ik niet aan een corsa a gsi pomp kunnen komen

                            wat bedrading betreft word het indd beetje puzzelen
                            a corsa motorboom is in 1 deel en van de corsa b tigra a en astra f in 2en
                            toen ik de x16xe in mn astra ging hangen kon ik de starterboom laten zitten
                            en heb een c16xe ecu en motorboom gebruikt om geen egr sai en startblokkering te hebben

                            nu werkt de x14xe ecu ook op een x16xe
                            de c16xe ecu werkt ook op een x16xe
                            zou dan de c16xe ecu ook werken op een x14xe vraag ik me dan af?

                            #17304964
                            Alfred
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 January 2005

                              #17304965
                              InjectTheVenom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2004

                                Ziet er verdraaide krap uit zo, komt de motor nog iets naar achter te liggen of moet je dingen gaan aanpassen? Mooi om te zien dat je toch weer verder gaat met het project, dit blijft 1 van de interessantere projecten :thumb

                                #17304966
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  staat m fckn vet! :wors :thumb
                                  spaghettie had iets makkelijker uit gekomen denk ik :hmmz

                                  #17304967
                                  nova….
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Dikke cabrio :thumbup

                                    #17304968
                                    imagine
                                      Lid sinds:
                                      1 December 2006

                                      ziet er goed,mooi project om te blijven volgen

                                      #17304969
                                      Alfred
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 January 2005

                                        X14XE is inmiddels weer gedemonteerd en de Michalak is verkocht. Ik wens de nieuwe eigenaar er heel veel plezier mee.

                                        #17304970
                                        pastry
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 July 2004

                                          De michalak is inmiddels in Brabant… met een 1.4 si en een hele blije eigenaar… king:

                                          #17304971
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            Snap ik ;) :jerry
                                            Veel plezier er mee, hoop em een keer in het echt te spotten :D

                                            #17304972
                                            Alfred
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 January 2005

                                              Gaaf Danny, geniet er lekker van. :thumb

                                            21 berichten aan het bekijken - 326 tot 346 (van in totaal 346)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.