Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206125
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Ben afgelopen vrijdag eindelijk begonnen met de restauratie van m’n Michalak Spider. :angel

      Ben begonnen met het demonteren van de polyesterkap (met die 2 bulten). In het spuithok gegooid en maar begonnen met flexen. :o Wel spannend, hoor. :P Net mozaïk nu, maar het komt vast goed. ;)

      De boel moet daar wat verstevigd worden zodat de lak aan de buitenkant niet meer scheurd. Er zaten op de binnenkant en aan de buitenkant nog wel scheuren en die gaan er dus ook uit. :)

      Polyester is echt rotgoed man! Had ’t gevoel alsof ik met m’n handen in de brandnetels, ofzo had gezeten. :cry:P Echt niet lekker, maar je moet er wat voor over hebben. :) Hier ff een foto’tje van de Spider naast m’n Corsa B. Zo staat ie er nu nog bij.

      Ff wat ideën op een rijtje:

      -Voor ’t einde van deze zomervakantie is het de bedoeling dat ie spuitklaar is.
      -Motorisch in orde maken.
      -Rond kerst of volgend voorjaar spuiten; Origineel Parelmoerwit.
      -Originele GSi veerpoten vóór.
      -Sporteinddemper.
      -Linkerkoplamp.

      Verder komt ie er helemaal uit te zien als een A3 GSi. Dus de voorbumper, achterbumper & de side-skirts. Omdat ie technisch alle specs heeft van een GSi lijkt ’t me het mooiste om hem uiterlijk ook maar als zodanig te presenteren. :wub

      Er zit vooralsnog een interieur in uit een A2 GSi maar die hoop ik in de toekomst te gaan vervangen door een interieur uit een A3 GSi. Verder wil ik er nog wel graag Weitec veren en dempers onder hebben in de toekomst en een setje mooie BCW Steffen velgen vóór 7Jx14″ en achter 8Jx14″.

      Maar goed, hopen dat ie volgend jaar voor de zomervakantie klaar is en dat ie dan door de RDW heen is gekomen dat ie dan de weg op kan! :wub Met de haartjes in de wind cruisen! :D

      Ik hou jullie op de hoogte van de restauratie. :)

      #17304628
      corsaagsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik blijf het een top autootje vinden :wub Nu al!! :o:thumbup

        #17304629
        CorsaF16
          Lid sinds:
          16 October 2004

          Ga binnenkort even bij je langs.
          Heeft natuurlijk 2 redenen maar ik wil je michalak ook even zien.

          #17304630
          Alfred
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2005

            Dikke prima! :thumbup

            #17304631
            vexz
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Stoere corsa's zijn dat! Hier in Twente staat er ook een. Ik zie ze verder bijna nooit, best wel zeldzaam die dingen toch?

              Je moet hem nog door de RDW halen? Ingevoerd?

              #17304632
              Alfred
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 January 2005

                Is die in Twente ook een Michalak? Dus eentje met 2 bulten erop?

                Maar hij is idd ingevoerd… In 1990.

                #17304633
                Alfred
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 January 2005

                  Oh, en ze zijn idd zeer zeldzaam! Er zijn er maar 98 van gebouwd! :o

                  #17304634
                  Alfred
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2005

                    De onderkant van de poyesterkap met die 2 bulten is nu eindelijk bijna klaar… :) Zou 'm vandaag helemaal afmaken aan de onderkant maar bij de plaatselijke onderdelenhandelaar hadden ze opeens geen primer meer, helaas. :( Morgenvroeg krijgen we 't weer binnen. Dan kan ik verder om de laatste delen te kitten. Dan zit de kap weer muurvast op elkaar en zit er weer 'verband' in want dat was eruit.

                    Volgende week begin ik met de bovenkant, daar moeten nog V-tjes uitgezaagd worden en die moeten weer gepolysteerd worden. Dus aan 't eind van volgende week is de polysterkap helemaal spuitklaar, gelukkig! :o Dan heb ik direct het allermoeilijkste gehad. :angel

                    Ik hou jullie wel op de hoogte met foto's, maar ik heb nog geen digitale dus dat moet altijd ff wachten voordat 't rolletje 's een keer vol is ed. :P

                    #17304635
                    Alfred
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2005

                      Ben er ff tussenuit geweest met m'n hobby. Had 't een beetje druk met allerlei andere zaken, maar nu is de binnenkant dan eindelijk zo goed als klaar. :angel

                      De onderkant van de kap is nu helemaal vlak. Lekker strak en glad. Dus daar kan na het weekend plamuur overheen, dat glad schuren en dan haal ik de zwarte spuit erover.

                      Bleek nogal een beetje meer werk in te zitten dan ik had verwacht. :( Maar goed, dan is ie volgende week ook echt klaar en dan kan ik met de andere kant bezig. :)

                      Verder zijn er nog wat wijzigingen doorgevoerd in mijn planning en ideeën. ;)

                      Om te beginnen lukt het me nooit om de auto voor het einde van de zomervakantie spuitklaar te krijgen. Waarschijnlijk is hij pas klaar in het voorjaar van 2006 wanneer hij ook direct gespoten zal worden…

                      … In Azzuro Nuvola… Die mooie parelmoerlak van Alfa Romeo. Aangezien we een motortakel op m'n werk bleken te hebben, kon het blok er net zo goed uit en dan ook maar direct ik een kleur naar mijn smaak. Dus de Corsa gaat volledig uit elkaar, tot het laatste boutje. ALLES wordt nagekeken en beholpen. Kortom de carrosserie wordt weer als nieuw! :)

                      Wanneer ie klaar is wordt het 1.6 GSi blok er weer ingehangen samen met het Groep A uitlaatsysteem zonder kat en middendemper. Alleen kan ik m'n A3 GSi voorbumper niet meer gebruiken omdat er 2 ophangpunten waren afgebroken. Dus worden de originele plastic A3 vóór- en achterbumper in kleur gespoten en komen er geen side-skirts op. Wel is het de bedoeling dat er in de toekomst wel een A3 GSi voorbumper, achterbumper en side-skirts opkomen. Maar dat zie ik later wel. Ook komen er witte achterlichten op. Verder wil ik geen 'rotzooi' op of aan de auto omdat het zo op zichzelf al een vreselijk mooie Corsa is, dus daar hoef je niets meer aan te veranderen. Verder laat ik eerst de velgen eronder zitten die er nu onderzitten. De 15″ Astra F Sport velgen. Ik laat op het gebied van velgen nog alles open, 14″ BCW Steffan velgen vind ik errug mooi maar die zie je al zoveel…

                      Het interieur is voor later een zorg. Daar ga ik eerst eens verder voor sparen. :thumbup

                      De plannen liggen er wel maar dat zijn wel dure plannen. :( Op de vloer moet een mooi zwart tapijt komen. Dus ook achterin en tegen de wanden achterin. Verder wil ik er een volledig A3 GSi dashboard in hebben samen met de deurpanelen en de voorstoelen. Die worden met zwart leer en wit alcantara bekleed.

                      Op het gebied van audio heb ik nog absoluut geen idee, maar daar maak ik me ook absoluut niet druk om. :P

                      #17304636
                      Tiger
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 October 2004

                        goed bezig:thumbup

                        maar als je slim bent ga je toch meteen opzoek naar de gsi spullen

                        zo duur zullen ze niet zijn

                        en je bent meteen klaar

                        #17304637
                        corsaagsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Vind ik ook, je bent echt super bezig maar ook ik zou eerst een gsi bumper zien te krijgen. Dit namelijk omdat de kleur die jij wilt erg moeilijk achteraf te spuiten is, i.v.m. achteraf kleurverschil ;) Je kunt het dus beter allemaal tegelijk laten spuiten, dan is de kans op kleurverschil het kleinst..

                          #17304638
                          B235R
                            Lid sinds:
                            3 November 2004

                            @ Alfred

                            Top man dit project, en je slaat de spijker precies op zijn kop, een A corsa is gewoon verschrikkelijk mooi zonder poespas :wors

                            Zal dit project ook zeker blijven volgen :thumbup, ben benieuwd naar de :kewlpics

                            Ons A Project:
                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=8369

                            #17304639
                            Alfred
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 January 2005

                              Jullie hebben gelijk. :thumbup Mijn lijfspreuk is ook altijd: Als je iets doet, doe het dan goed! :angel Dus dat doe ik dan ook. :P

                              Ik ga dus op zoek naar een goede A3 GSi vóór- en achterbumper en A3 GSi side-skirts. :)

                              Heb trouwens die kap ff lekker dicht gesmeerd met polyesterplamuur, das toch moeilijker dan ik had verwacht in die hoekjes, enzo. :fy1 Maar goed, de boel maar een beetje gladschuren en dan nog een keertje plamuren, weer schuren en dan over morgen wordt de binnenkant zwart gespoten en kan ik met de buitenkant bezig. Ook leuk, met die 2 bulten. :P:sleeping

                              #17304640
                              vexz
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Originally posted by Alfred
                                Is die in Twente ook een Michalak? Dus eentje met 2 bulten erop?

                                Maar hij is idd ingevoerd… In 1990 al, maar e ligt sinds '98 ofzo een 1.6 GSi in, daarmee moet ie nog goed gekeurd worden. ;)

                                Ja, zeker is ook een Mmmoeilijke naam hardtop cabrio corsa…
                                Op nederlands kenteken.

                                #17304641
                                Alfred
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 January 2005

                                  De polyesterkap is nu zo goed als klaar dus kan ik vanaf morgen lekker bezig met de rest van de kapconstructie. :) Ben net terug gekomen van vakantie maar ga nu wel weer lekker aan de bak.

                                  Ik heb vorige week m’n eerste autootje weer terug gekocht van m’n zus nadat ze ‘m een halfjaar heeft gehad. :P Hij zou worden afgekeurd vanwege roest en ze zouden ‘m naar de sloop karren en dat kon ik niet over m’n hart verkrijgen dus heb ik ‘m maar terug genomen, geschorst en is in afwachting om te worden gedemonteerd. ;)

                                  Jullie verklaren me vast helemaal voor gek maar ik bouw de c14nz in m’n Spider ipv de c16se die er nu in ligt. :sleeping Vind ik wel zo lekker voor de auto zelf. Ik hoef niet zo nodig snoeihard te gaan in een cabrio. Bovendien weet ik dat het blok in absolute goede staat verkeerd. Heeft al z’n beurtje gehad en heeft ‘maar’ 140.000km gedraaid wat gewoon relatief weinig is. :) Het GSi-blok wordt dan waarschijnlijk in de zwarte A gebouwd en die maak ik daarna weer APK-klaar, maar das toekomst.

                                  Dus nog ff de plannen op een rijtje:
                                  -Volledig demonteren en spuiten in Azzurro Nuvola (parelmoer-lak van Alfa Romeo)
                                  -Monteren van c14nz incl alle aanbouwdelen
                                  -A3 GSi vóór-, achterbumper en side-skirts
                                  -Witte achterlichten
                                  -A3 Joy Sport dashboard, voorstoelen en deurpanelen (wordt in de toekomst bekleed met beige leer)

                                  #17304642
                                  corsaagsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    MMM, tsja je zegt het zelf al… JE BENT GEK ALS JE DAT DOET!! :P ’t maakt volgens mij echt niet uit als je er een c16se in hebt hangen hoor.. Ik heb ze zelfs wel eens gezien met c20xe erin..:wub ow jah en zelfs met een turbo (hier ergens op het forum)

                                    Ik zou lekker dit blokkie erin laten liggen, maarjah wie ben ik…..:sleeping

                                    #17304643
                                    JeRoN
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      MMM, tsja je zegt het zelf al… JE BENT GEK ALS JE DAT DOET!! ’t maakt volgens mij echt niet uit als je er een c16se in hebt hangen hoor.. Ik heb ze zelfs wel eens gezien met c20xe erin.. ow jah en zelfs met een turbo (hier ergens op het forum)

                                      Ik zou lekker dit blokkie erin laten liggen, maarjah wie ben ik…..

                                      Helemaal mee eens;)

                                      Maar het is natuurlijk jou auto Alfred….denk er nog eens over
                                      voor je het omwisseld….:cool:

                                      #17304644
                                      Frank.N
                                        Lid sinds:
                                        17 July 2004

                                        ik zou dit dus nooit doen ten eerste lekker vermogen als je het wilt
                                        ten 2e kan de 1.4nz weleens meer gaan verbruiken als de 1.6 omdat die meer moeite moet doen en tsja gsi uitgevoerd dus ook blokkie:wors

                                        #17304645
                                        corsaagsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Ja, das ook een goede.. je gaat um helemaal GSI uitvoeren en dan een 1400tje erin leggen?? :hmmz

                                          Ja, sorry hoor dat ik zo reageer, maar ik snap het gewoon niet en kzou het eeuwig zonde vinden als je het doet..

                                          Ik heb natuurlijk wel respect voor het project!!! :wors

                                          #17304646
                                          Alfred
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 January 2005

                                            De restauratie is weer op een heel laag pitje komen te staan. :( Zoals jullie weten heb ik 12 oktober een zwaar ongeluk gehad waar ik en m’n passagier gelukkig goed uit zijn gekomen! :) Maar helaas is m’n Corsa B daarbij totaal vernield. Das een enorme strop voor me. Nu zal ik het sowieso verplicht ff rustig aan moeten doen met m’n whiplash dus kan niet bezig. Maar zoals het nu lijkt kan ik vanaf volgende week gewoon weer lekker bezig. :thumbup

                                            Ik zal even zoeken in de kast naar wat foto’s. ’t Komt helemaal goed met de Michalak! :)

                                            Heb alleen ook nog ’s last van een chronisch geldgebrek, maar jah… Zal jullie de komende tijd op de hoogte houden van de vorderingen.

                                            #17304647
                                            Alfred
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 January 2005

                                              Nog even een foto hoe hij eruit zag toen ik ‘m kocht…

                                              #17304648
                                              Blue Dragon
                                                Lid sinds:
                                                22 July 2004

                                                en nu wat spy-pics :D

                                                #17304649
                                                corsaagsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  He ff wat anders.. Wat jij wilt met die e16se in je zwarte leggen, kan volgens mij helemaal niet, omdat er origineel een motor met katalysator in ligt en een e16se een motor zonder katalysator in ligt.. Of heb ik het nu verkeerd?? :hmmz

                                                  Jammer dat het nu op een laag pitje ligt, komt allemaal vast wel goed!!

                                                  #17304650
                                                  Alfred
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 January 2005

                                                    Voor zovel ik weet hoef je in een ’91-er auto helemaal geen kat te hebben. Hij heeft er nu idd wel een maar wanneer de e16se in de zwarte komt zónder kat dan maakt ’t niets uit omdat de auto van vóór ’92 is. En dan ben je niet verplicht om een kat te hebben. Dus zou dat iig ook goed moeten komen.

                                                    #17304651
                                                    deejay
                                                      Lid sinds:
                                                      12 December 2005

                                                      Origineel gepost door Alfred
                                                      Voor zovel ik weet hoef je in een ’91-er auto helemaal geen kat te hebben. Hij heeft er nu idd wel een maar wanneer de e16se in de zwarte komt zónder kat dan maakt ’t niets uit omdat de auto van vóór ’92 is. En dan ben je niet verplicht om een kat te hebben. Dus zou dat iig ook goed moeten komen.

                                                      Nou als de boys in blue je aanhouden hoort hij er wel onder te zitten, want staat U9 op je papieren:vertag

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 346)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.