Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de reacties, ik ga het checken.
Wel is het zo dat dit alleen voorkomt als de stand volledig op de voorruit is geschakeld én dan gaat voor zover ik weet de aircopomp wel draaien.
Tja….Heb zelf al jaren een zeer onbetrouwbare 2.2 Zafira A ;-)….en daarvoor de 1.8 met een long-range bak (reed niet verkeerd overigens)
De 2.2 is een heerlijke motor (niet echt heel zuinig, maar wat verwacht je ook; de Zafira heeft de aerodynamica van een zeecontainer)
Weet dat je het oliepeil goed op de max moet houden en bij voorkeur een 2.2 ná 2001/2002 koopt deze zijn meestal wel voorzien van de modificatie op de oliedruppelaar van de distributie….motor wat aandacht geven en dan kan die jaren mee….Suc6 (en oja….zelf heb ik er ook nog regelmatig een zware Fendt 5,10 meter er achter gehad en je kan alle versnellingen gewoon gebruiken)
Beste,
In de Zafira A van mn vrouw is vanuit de fabriek een Siemens NCDR 1100 aanwezig met een af-fabriek telefoon voorbereiding
Tot voor kort werkte dit prima echter nu schakelt de radio niet meer in mute als er een telefoongesprek plaatsvind.
Ik heb zelf even eigenhandig de mute input op de ISO connector aan massa gehangen maar de radio reageert hier niet op. :shock: :shock:Onlangs is de radio wel uit de auto geweest om het front te herstellen, zou het zo kunnen zijn dat de mute input op de Siemens via de CAN-bus geactiveerd moet worden??
Hoor graag
Ik heb een filmpje gemaakt van een koude start van mn Z22SE Zafira 2002.
Bleek dat het oliepeil op 3/4 stond dus gelijk bijgevuld.
De eenmalige tik lijkt nu weg te zijn. Vrees toch dat het iets met de distributie is. :shock:Wil iemand eens luisteren naar het geluid van mn blok?
https://youtu.be/IZICSIGPdIU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik las wat over krakende voortrein, met name als het koud is kraakt mijn Zaffie ook verschrikkelijk hard bij drempels.
Nu begrijp ik dat dit de stabilisatorstang rubbers zijn….misschien stomme opmerking maar kan ik daar niet gewoon wat WD40 opspuiten???Ben benieuwd…… :shock: :shock:
In mijn Zafira A heb ik ook de NCDR en de laatste tijd werkte de helft van de knoppen niet meer op het front.
Wat blijkt, als je de radio uitbouwt en het front losneemt zie je dat deze met een set pinnen verbonden is met het moederboard, deze zaten niet lekker in elkaar gedrukt.
Opnieuw aangedrukt en kan weer volledig gebruik maken van het front….. ;) ;)Hallo, ik ben even zoekend en vraag me af wat wijs is.
Rijdt nu al geruime tijd probleemlos met een Zafira A Z22SE KM stand nu 135.000Km. Alleen de laatste tijd als ik de motor start hoor ik één harde tik.
Soms iets zachter maar wel duidelijk hoorbaar op het moment dat de motor aanslaat.
Je hoort veel over de rammelende distributie ketting, maar de motor loopt geruisloos en mooi stationair….zou het iets met de startmotor zijn??
Het blijft bij een tik en dan loopt de motor…Ja, let op. Mijn Zafira A 2.2 maakte de laatste tijd bij starten ook een vreemd geluid.. bleek het oliepeil half stok.
Bijgevult en weer helemaal stil met starten, het is geen zuinigheids wonder die 2,2 maar wel een heel fijn en een stil blok.Als je ketting ratelt moet je echt oppassen, schade heb je zo.
Nou, toch de ketting een paar slagen verschoven..ofwel gelijk maar alles vervangen.
Kettingen & alle spanners, was wel 1600,- bij een vakgarage………helaas blijkt nu een week later ook nog eens de airco compressor defect….weer 600,- euro naar de.. Dit is een Zafira B van de eerste generaties, is inmiddels toch al behoorlijk wat aan verspijkerd.Moet het afkloppen maar m’n eigen Zafira A 2.2 loopt tot op de dag van vandaag als een zonnetje, alleen opletten op het oliepeil.
We horen morgen meer maar er is weinig slag te herkennen….we wachten nog maar eventjes af op de reactie van de garage
Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??Ik geloof het ook, vertwijfelde blikken bij de garage…….en dat met 115Dkm op de teller.
Het is echt balen………waarom??Hallo, ik heb in mijn Zafira een NCDR1100 met kleuren display.
Nu ligt er onder de bijrijders stoel een losse multi kabel en ik vraag mij af of deze voor de CDC03 bestemd is.
Als ik het goed begrijp moet de wisselaar worden aangemeld door de dealer.Ahhhh, zijn er geen mede leden die hier ervaring mee hebben???? :( :( :(
Ik heb de goeie gekocht…..prima auto. Ook met de caravan van 1400Kg erachter geeft ie geen krimp.
Verbruik kan een puntje zijn..maarja een Zafira heeft dan ook de aurodynamica van een zeecontainer :D :DHee, ik rijdt zelf in een Zafira A 2.2 en haal op de snelweg 1 op 12 gemiddeld, een kennis die gelijktijdig mee reed in een Zafira B 1.8 verbruikte toch meer op ee rit van dik 1100 kilometer….
Zo onzuinig is die 2.2 ook weer niet, en besides dat koppel…daar ben je heeeeeeel snel aan gewend van dit blok.
:wtfGrote kans, vandaag bij mijn zafira 2.2 ook de keerring aan de poelie zijde vervangen…..was inderdaad een smerige boel aan de onderkant.
Was wel voor een kleine 125 euro vervangen met een nieuwe V-snaar erbij….kan weer effies mee. :D :DHallo allemaal,
Ik heb bij mijn Zafira de aansluitingen van de kabels op de bak en ook het mechanisme ingespoten met imal en heb nu al meer dan een jaar geen problemen met de middenstand meer gehad.
Ook in de winter is het goed gegaan….het is te proberen. ;) ;)Hallo,
Dit is inmiddels mijn tweede zaf Z22SE met Navigatie / Elegance uitvoering
Helaas geen leren bekleding…je moet iets te wensen hebben :???: :vertagHeey, prima wagen. Ik heb zelf ook een A met een 2.2 het is echt een beest van een auto.
Net uit Frankrijk vandaag gekomen deze auto gaat gewoon vertikaal de berg op! :thumbup :thumbupHallo, zelf heb ik een Zafira A 2.2 uit 2002 met een hoger motor nummer dan aangegeven in het forum.
Als ik de auto start hoor ik de eerste 2 seconden een soort “zoevend” geluid , het lijkt in ieder geval niet op een ramelende ketting.
Maar ik wil toch zeker weten dat ik niet de kans loop op een geklapte ketting.
Ik ben net weer zonder problemen vanuit Frankrijk heen en terug gekomen, wat een genot in de bergen met die motor :D :D .
De auto heeft 115Dkm gelopen.
GroetenHallo, ik heb hetzelfde probleem. Als de motor warm is gaat de pook wel terug naar de middenstand.
Als ik het goed begrijp ontstaat het probleem buiten de versnellingsbak?Klote inderdaad.
Bij ons is van het weekend m’n zaffie leegghehaald, spiegelrelfex pleite :swear:swear
Maar géén inbraak schade, kunnen ze een zaf A zomaar open krijgen vraag ik me af, de verzekering doet nu opeens moeilijk omdat er geen braak schade is.
Het wordt echt steeds gekker hier!!!Inleg filter, je bedoelt het filter wat gewoon in standaard behuizing zit Willem.
Op de site van K&N staat wel dat je ze regelmatig moet reinigen, als je dat bijhoudt zou het geen verschil uit moeten maken dan? -
AuteurBerichten