Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kinderen…
Feitje, de kleppen komen niet voorbij de kop en de zuigers niet boven het onderblok. Dus je hebt een koppakking aan speling. Mocht ie een keer gevlakt zijn e.d.. word ‘t verhaal weer anders :)
25 augustus 2016 om 12:26 In reactie op: garage krik van kinzo krijgt auto niet meer heel hoog. #18325236Vind ik ook! Als de krik hoog genoeg komt voor jou doeleinde… dan is ie voldoende toch? Zolang de assteunen maar veilig zijn en je ze gebruikt :)
:) It fits.
@corsa14slow wrote:
@Aapje wrote:
RIP 1996-2016 :P
[afbeelding]Was ie zo slecht dat ie niet meer te redden was¿
Ja, veerschotels, zelfs de schokdempertoren… Voorfront aardig verrot, draagarm ophanging voor, balkjes voor, dorpels, wielranden :P Verrot was ie…. Plus cmon, 475k op de teller…. :D
Maargoed, de 15TD gaat ergens anders in :)
Anders een stuk transparante leiding tussen je pomp en de aanvoer monteren, kan je zien of ie lucht aanzuigt.
RIP 1996-2016 :P
Als je ‘t effe door hebt klik je ze zo open.
Ja gaat in een A Corsa :)
Afhankelijk wat je zoekt PM maar, hoop heeft slijtage sporen… Dus of ‘t goed is weet ik niet :)
Gisteren een oude 1.5TD ontvangen. :P
Kabelboom+startonderbreker uitgepluist uit de kabelboom, interieur uitgebouwd, motor afgekoppeld qua slangen. Klaar voor eruit te halen… Alleen de ophanging nog :)
Rustpositie zonder stop, letop de zwaartekracht werkt mee :)
Overigens kan je de stand van de teller bij kadett-e (alles van 1980~1990) zo veranderen. Gewoon de pin achter de tandwieltjes iets eruit halen en dan per nummer het tandwieltje terug plaatsen op de juiste manier.
3 januari 2016 om 13:13 In reactie op: Waarde orignele Opel Omega 3000 24V 82500 km, 1e eigenaar? #18298474Dat was sarcasme ;) Dikste uitvoering of niet, deze is wel een van de netste! :)
Niet bij de 1.0 uit ’99.
De peilstokbuis mist, kost nieuw 30~40 euro. Als het gat schoon is in de motor, gewoon 1tje kopen en plaatsen. Want je kan via dat gat ook rotzooi in je olie krijgen.
13 oktober 2015 om 21:07 In reactie op: Uitnodiging – Alle generaties Corsa samen voor AutoWeek! #18298991@RolandTameling wrote:
Neemt niet weg dat ik er stiekem ook wel een lekker GSi-tje tussen zou willen zien…
Fijne avond!
Roland
In dat geval….
Je hebt mail :)
Dacht altijd gelezen te hebben bij C14NZ’s dat je effe de kvs sensor eruit moest draaien (voor je cockpit, blauwdraad enkeldraads). Zo’n sensor waar je een plat-vrouwtjes-stekkertje op schuift. Zit links als je voor de motor zit op de inlaat. Dat schijnt het hoogste punt te zijn van de motor.
Sowieso als je ‘m al erop krijgt, de injectoren zitten net iets anders op de twinport. Gewoon hopeloos. Enige wat je kan doen is de complete Z12XEP Plaatsen inclusief computer/bedrading e.d. :)
De kop is NIET gelijk. P = twin port. Zit een splitsing in de inlaat/kop.
Hier een platgedrukte knop/print, weetje wat je nodig hebt ;)
5min later knopjes gesoldeerd:
De schuifbouten zijn vaker een probleem bij aanlopende remmen. Worden meestal vergeten, maar die zijn net zo belangrijk als de remzuiger :)
@wim-v6 wrote:
Koelwaterpomp zit op de distributieriem.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Goeie glazenbol :P Misschien is het een OHV? ;)
C20NE’s zijn iets simpeler dan dat… 9/10 keer valse lucht. Uitgedroogde vacuumslangentjes… En wat midnight black zegt, stationair klep (boven de kleppendeksel hangt deze in je slangen) wil ook nog wel eens slecht functioneren.
@bart-gsi: Voor zover ik weet zit er geen stappenmotor op de inlaat, alleen een gaskleppositiesensor. Slecht idee ;) Alleen een grote luchtklep zit op de slangen. Iets ouderwetsere techniek op de c20ne.@Hans V6 wrote:
Wel prijzig die lotus omega, maar het blijft een dikke wagen en erg zeldzaam.
Maar voor dat geld kocht ik liever een insignia OPCGelijk ook het probleem, erg zeldzaam… Ga je het zonde vinden om ermee te rijden… Kan je beter een nieuwere auto kopen waarvan je kan genieten met ‘t rijden.
Jazeker, die kan je uitlezen!
Zijn alle 4 de bougies van dezelfde kleur, koffiebruinig?
Hoeveel km’s heb je op je huidige set banden gereden, zijn ze scheef aan het afslijten? (binnen meer dan buiten) Dat een auto is uitgelijnd betekend niet dat ie goed is uitgelijnd….
Heb je het verhaal wel correct uitgelegd? Als mensen weten waarvoor een chassis nr gebruikt wordt is het wat anders dan: Hey mag ik je chassis nr!?
Paar kleine dingen die veel impact hebben op verbruik:
Aanlopende remmen
Uitlijning verkeerd (kost je ook veel banden)en ja, missen van motorvermogen is ook ene duidelijke… Weet niet hoe ‘t zit met de distributie ketting of deze modellen ook een ‘tandje’ verkeerd kunnen staan… Maar als je een nokkenas net iets verkeerd heb staan zou je in theorie niet z’n volledige vermogen hebben…
Kortom, kan een hoop mis zijn, maar je hebt nog lang niet alles uitgesloten :P
Aanvoer en afvoer wel goed zitten op de fuel rail?
Er hoort een blauwe sensor in de c16se te zitten. Zelfde als C16NZ e.d.
-
AuteurBerichten