C20NE start slecht wanneer warm

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE start slecht wanneer warm

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273277
    Martijn93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 June 2015

      Hallo, mijn C20NE start slecht wanneer deze warm is, het duurt even voordat hij aanslaat. Met starten gaat hij geleidelijk aan beter lopen voordat hij echt aanslaat.
      Koud zijn er geen problemen en start hij direct.

      Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

      #18294430
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        controleer de werking van de brandstofpomp en eventueel de brandstof druk met starten of bij contact aan…
        als het even duurt dat je motor aan slaat klinkt voor mij dat er geen benzine in komt of geen vonk geeft.. dus dat zou je na kunnen lopen

        #18294431
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Hmm herkenbaar probleem, mijne doet dit ook wel enigzins: bij koude start slaat ie echt binnen 1 tel aan, warm duurt ooit wel een tel of 7 a 8. Helpt het als je dan een teentje gas geeft bij het starten? (bij mij wel iig.) Ik heb de ook eens een keer de stationairklep en aansluiting schoongemaakt toen werkte het een tijdje beter.

          #18294432
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            misschien iets met je stappenmotor/stationair motor.. als je motor koud houdt deze meer toeren vast dan als je motor warm is.. dus wordt er iets meer benzine en lucht in de motor gepompt..

            is overgens maar een idee..

            #18294433
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              C20NE’s zijn iets simpeler dan dat… 9/10 keer valse lucht. Uitgedroogde vacuumslangentjes… En wat midnight black zegt, stationair klep (boven de kleppendeksel hangt deze in je slangen) wil ook nog wel eens slecht functioneren.


              @bart-gsi
              : Voor zover ik weet zit er geen stappenmotor op de inlaat, alleen een gaskleppositiesensor. Slecht idee ;) Alleen een grote luchtklep zit op de slangen. Iets ouderwetsere techniek op de c20ne.

              #18294434
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @Aapje wrote:

                C20NE’s zijn iets simpeler dan dat… 9/10 keer valse lucht. Uitgedroogde vacuumslangentjes… En wat midnight black zegt, stationair klep (boven de kleppendeksel hangt deze in je slangen) wil ook nog wel eens slecht functioneren.


                @bart-gsi
                : Voor zover ik weet zit er geen stappenmotor op de inlaat, alleen een gaskleppositiesensor. Slecht idee ;) Alleen een grote luchtklep zit op de slangen. Iets ouderwetsere techniek op de c20ne.

                Daarom.. Het was maar een idee.. Ik kan niet op alle vlakken geniaal zijn…

                #18294435
                Martijn93
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 June 2015

                  Hmm, beetje late reactie maar toch, heb de luchtklep schoon gemaakt, maar dit heeft niet geholpen.
                  Toen eens de water temperatuur sensor er uit gehaald en hem toen laten lopen, toen liep hij eigenlijk gewoon goed.
                  De water temperatuur sensor heb ik nu vervangen en tot nu toe verder geen problemen meer gehad.
                  Dank!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.