Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270636
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Goeiemiddag,

      ik wil hier gaan bijhouden
      hoe het Astra F Project gaat verlopen

      ik heb 3 jaar terug een Astra F2 gekocht uit ’97 met 82xxx op de tellert
      waar ik helemaal verslaafd ben geraakt

      momenteel ziet ie er zo uit

      en ja wat is er ondertussen niet aangedaan

      verlaagd
      remmen upgrade (voor ’n achter)
      sportex uitlaat
      Gsi voorstoelen + stoelverwarming
      Boordcomputer
      dikkere Stabilisator
      Alle Delen powerflexx :vertag
      Irmsher achterlichten

      en heb laats de roest bij m’n tankklep weglaten halen en er een nieuw stuk in laten zetten

      Dus een roestvrije astra :thumbup

      maar nu hangt er een vrij vlotte maar voor mij nu te langzame X16SZ in
      dus ben al 2 jaar aan t kijken wat ik er mee ging doen
      heb alle mogelijk heden ondertussen al in gedachten gehad
      maar ik heb sind vorige week er een slopert bij met flink wat onderdelen die ik ook wil hebben.
      astra is een ’94 met een C16SE
      die ik eruit wil halen en reviseren om vervolgens in de mijne te hangen

      zitten ook nog leuke velgen bij waar dan uiteindelijk semi’s op komen

      en een GSI bumper paket :agent

      C16SE wil ik ook opvoeren tot uiteindelijk 140PK als t ff meezit

      en wrm een C16SE ??
      ik moest een zou een 8V blijven rijden
      16v (ecotec)slechte ervaring mee en wil een betrouwbare waarmee ik lang kan doorscheuren
      en ja ik had een keer gereden in een Astra G met Z16SE (90pk) en toen wist ik al van t bestaan van de C16SE af
      en toen was t besluit eigelijk al gemaakt
      maarja niet te vinden uiteraard
      en nu ben ik een jaar verder tot ik 2 weken terug tegen een astra opliep :wors

      Verder gaan alle onderdelen van die slopert de verkoop in
      (zal morgen foto’s uploaden)
      zit er wat bij laat maar weten

      #18274047
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Leuke Astra en mooie plannen !
        Ja blijft een leuk model inderdaad, mooie auto’s En profil, zeker voor deze klasse in die tijd.. (zet er voor de gein een concurrent naast, als de Golf III, Toyota Corola, etc.. de Astra is echt de meest elegante gevormde auto zowel van binnen als buiten.) Echt een Opel van de Jaren 90

        #18274048
        GOGOGO_1555
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          buysell/single_ad.php?ad_id=10454

          Heb momenteel de Donor op t net Gezet

          zoals t er naar uitziet volgende week Vrijdag beginnen met t hart eruit te halen :thumbup
          zoals in de Advert is alles te koop op een paar dingen na

          ben nu voornamelijk bezig om in de garage box een beetje ruimte te creëren
          staat een beetje vol met astra onderdelen van onze vorige astra’s

          Zoals ik mijn astra en motor uiteindelijk ongeveer wil hebben

          plaatjes ff van t internet gejat

          #18274049
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Nice.. mooi hoor !! :thumb Mooie plannen, en goed bezig !

            Die groene 5 deurs.. :wub

            #18274050
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              oeioeioei

              5 deurs gsi skirts,

              zeldzaaaam

              wel een mooi plan om hem zo te maken king:

              #18274051
              GOGOGO_1555
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                *Update

                vdg laatste rit gemaakt met de donor bijna alle benzine opgereden

                alleen ben wel tegen wat problemen opgelopen

                C16SE houdt in rond de 2500 en 3000 RPM
                volgas gaat ie haperen
                en stationair doet ie niet wat ie moet doen blijft vaak op de 1500RPM hangen
                of zakt heel raar terug

                ik krijg geen MML :hmmz
                maar nou gaat dat blok toch uitelkaar om te gaan reviseren
                dus gaat ook een groot deel van de sensors maar vervangen (Als ik dan toch bezig ben)

                maargoed morgen gaat t van start

                #18274052
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  als ik me niet vergis kan dat in je nokkenas sensor zitten

                  #18274053
                  GOGOGO_1555
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Nou
                    project C16SE is officieel van start gegaan :thumb

                    vandaag of een uur of 11 begonnen met slopen (“uitbouwen”)
                    en t enige wat nu te doen staat is 4 bouten (2 motorsteunen van de 2 voorste binten)
                    en een motortakel in elkaar zetten


                    samen met me maatje lekker aankutten

                    alle vloeistoffen uit de motor en bak
                    ecu uit de auto gehaald
                    kabelboom op de motor gelegd

                    het ging vlekkeloos op 1 ding na
                    de linker aandrijfas wou niet uit t fusee
                    (stond al ff in de wd40)
                    proberen m eruit te tikken
                    vervolgens werd t meppen
                    en daarna gwn ronduit willekeurig beuken met de hamer xD

                    vervolgens heeft er zich een mooie paddenstoel gevormt op t uiteinde van de aandrijfas en kon sowieso niet meer door t gat
                    slijptol erbij gehaald en de as in 2 delen geslepen

                    ben nog wel tegen een paar rare dingen opgelopen die ik niet snapte

                    *deze zat op een vacuum leiding en gaat vervolgens je rechter voorbint in staat ook geen GM nummer op


                    *De locatie
                    en op de brandstof leiding zat ook een apart ding wat er naar mijn idee niet hoort (geen foto)

                    en nou komt t geen waar ik t meest van schrok

                    linker voorband :hmmz
                    heel de binnenkant opgesnoept
                    tot op t canvas

                    #18274054
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      das waarschijnlijk een kwestie van slechte uitlijning geweest..

                      verder leuke plannen.

                      #18274055
                      GOGOGO_1555
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        ken niks zien aan de draagarmen of aan t SUB-Frame
                        ken niet anders geweest zijn dan een slechte montage van een stuurkogel of een kromme spoorstang

                        niet dat die banden mij iets schelen daar komen Semi’s op :thumb

                        #18274056
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Dat op de brandstofleiding en vacuüm os terugslagklep en tankontluchtingsklep.

                          #18274057
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            Ziet er heel bekend uit allemaal :kewlpics
                            :thumb goed bezig

                            #18274058
                            GOGOGO_1555
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              Vandaag verdergegaan met t uitbouwen van de C16SE
                              in 1 1/2 uur tijd was ie er uit hoor :thumb
                              moesten eerst de auto nog ff naar achteren douwen en ruimte creëren

                              nadat ie eruit was Subframe teruggeplaats en terug op z’n wielen gezet
                              en nu is t een off-roader :jerry

                              maar morgen eerst ff de garage vloer ff schoonmaken xD
                              want er ligt her en der een beetje koelvloeistof :angel
                              kan ik zodra ik weer een dag de tijd heb beginnen aan:
                              De bumpers demonteren
                              interieur eruithalen
                              spiegels loskoppelen
                              middenconsole (want die van me eigen is flink beschadigt :swear )
                              wielen eronder vandaan
                              achterlichten
                              en dan mag ie van mij weg

                              #18274059
                              GOGOGO_1555
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Nou gister de Donor helemaal uit elkaar gerost
                                vdg alle zooi ervan in de opslag gestopt :thumb

                                (even ter informatie dit is m’n eerste grootschalige project voor de astra
                                ook voor mij een hele uitdaging aangezien ik nog nooit een blok heb gereviseerd )

                                en nou ff een lijstje maken met spullen die ik wil hebben in de zin van tuning

                                daar komt ie (Risse-motorsport.de) :vertag

                                Sport camshaft 1.2-1.6 Euronorm incl. cam followers
                                Camshaft hydro 280º/10.8/1.4/112º

                                http://www.risse-motorsport.de/images/product_images/info_images/32-05-10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Flywheel, lightened and electronically fine-balanced (met inlevering van de oude)


                                elders:
                                cilinderkop flowen


                                M-tech
                                magnetische carter plug
                                —-

                                optioneel

                                versterkte krukas lagers
                                versterkte drijfstang lagers
                                versterkte drijfstang bouten
                                versterkte drukgroep (maar schat op de 140 pk en 160 nm uit te komen dus weet niet wat wel en niet verstandig is)


                                en wat ik al heb.

                                C16SE lexmaul spagetti spruitstuk (van een Corsa A die ik heb aangepast voor n F alleen moet er nog een flens op naar de kat)

                                #18274060
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  nou vind ik persoonlijk risse niet de meest goedkope onderdelen leverancier.

                                  Ook wil ik je niet gelijk erg een negatieve spiraal intrekken maar 140pk halen uit een 8v motor met originele inlaat is wel lastig..
                                  Je bent wel op het juiste spoor..

                                  Cilinderkop bewerking laten doen door iemand die er serieus verstand van heeft. Kost je een 700-800 euro maar dan heb je ook wat.
                                  Verder zou ik er ACL Lagers plaatsen voor de krukas en drijfstangen, met ARP drijfstangbouten.

                                  Qua koppeling zou ik een helix koppelingssysteem nemen. Ze leveren ook vliegwielen dus misschien alles in 1 keer daar aanschaffen.

                                  Lexmaul spruitstuk is zeker lekker in deze setup.

                                  Wat wil je gaan doen met je ECU??
                                  Deze zal ook aangepakt moeten worden helemaal met een 280 graden nokkenas.
                                  Dan is de standaard 6800 rpm niet grappig.

                                  Vergeet niet om direct versterkte klepveren te monteren.
                                  Ik heb hier eventueel nog een setje liggen. Van catcams, voor een 1.6 8v

                                  Zonder versterkte klepveren zou ik niet te hoog willen gaan qua kleplift etc..

                                  Succes

                                  #18274061
                                  basss27
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 February 2013

                                    Leuk project, ga hem volgen! 1e keer dat je een motorswap gaat doen? Mooie verdere plannen ook :kewlpics

                                    #18274062
                                    Frank27960
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 March 2015

                                      Leuk project lijkt mij!
                                      Succes ermee ben benieuwd!

                                      #18274063
                                      GOGOGO_1555
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 January 2012

                                        *edit

                                        Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets dergelijks doe
                                        eerste keer motorswap naar een ander type blok

                                        had toen een x16xel vervangen met een x16xe (olieverbruik)

                                        maar had al op google zitten zoeken
                                        en zag voorbeelden van 140pk
                                        en daarbij stond ook 280 graden nokkenas

                                        dus vandaar dat ik die in mijn plan had gezet

                                        Ecu wil ik op maat gechipt hebben op de rollenbank
                                        dus zodra alles klaar is


                                        @corsaboy
                                        : heb jij wat links van die bedrijven, als t goedkoop kan waarom duurdoen

                                        zo’n set lagerschalen (kruk en drijfstang) *versterkt kost bij risse €95,-
                                        en vliegwiel met inlevering van de oude €162,-

                                        Dbilas 280 nokke kosten €350,- ook incl die platen/geleiders naar de klepstelen toe
                                        bij risse is die €379,- dus zeker t overwegen waard en dbilas heeft ook meer opties in hoeveelheid graden

                                        *mischien dat ik anders ook een andere hoeveelheid grade moet kiezen als 280 te veel is (rij er namelijk stads verkeer mee *Daily)

                                        cilinderkop flowen ik hoorde via een maat van me die bezig is met een saxo 16v dat t hem 300 koste
                                        dus zal daar wel eerst nog een keer navraag naar doen en Evt een offerte aanvragen

                                        P.S. alle tips zijn welkom, t is immers mijn eerste

                                        #18274064
                                        GOGOGO_1555
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 January 2012

                                          ben t internet ff afgegaan voor t flowen
                                          iemand bekent met deze ??

                                          http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          of een ander in de buurt van Regio Rotterdam

                                          #18274066
                                          corsatuning
                                            Lid sinds:
                                            21 June 2005

                                            succes met je project
                                            heb er ook al een aantal gedaan :thumbup

                                            #18274067
                                            corsaboy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              vliegwiel niet gaan afdraaien.
                                              Gewoon een stalen halen met startkrans mee gefreesd. Is iets duurder maar het vliegwiel zit wel bij je voeten.
                                              Als die uit elkaar spat heb je een groter probleem.

                                              300 euro voor flowen is heeeel erg goedkoop.
                                              Mijn kop heeft geloof ik 750 euro gekost destijds..

                                              DBilas nokkenassen zijn wel goed, die had ik ook in de 8v
                                              slepers zijn niet zo extreem belangrijk.. de klepveren wel..

                                              Wat voor merk versterkte lagers heeft risse? Of staat dat er niet bij?
                                              Ik zou een setje halen van ACL, dat zijn versterkte lagers die erg goed zijn.

                                              #18274068
                                              zuprman
                                                Lid sinds:
                                                13 February 2015

                                                Succes met je projectje…ik ga hem zeker volgen. :jerry
                                                Helaas lukt het mij niet om technisch mee te praten. :afro

                                                #18274069
                                                GOGOGO_1555
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 January 2012

                                                  *betreft lagerschalen

                                                  http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2836_Complete-set-of-reinforced-main-and-big-small-end-bearings–OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  *vliegwiel is een optie hoeft niet perse

                                                  maar ik ben er vandaag achtergekomen dat de motor geen Klopsensor heeft (knock knock who isn’t there ?? :jerry )
                                                  maar dus een oktaanstekker heeft

                                                  als ik ik m laat Chiptunnen… moet ik dan gaan denken aan andere waardes van het oktaan gehalte ivm t ontstekings tijdstip :hmmz
                                                  want als dat t geval is (wil niet t helejaar door op 98 rijden) zit ik anders te denken aan een vrij programmeerbare ECU en komt er een klopsensor in (t gat en schroefdraad dat zit er al)

                                                  *als ik een vrijprogrameerbare ecu gaat doen, laat ik waarschijnlijk het flowen voor wat is en koop ik later wel een extra kop erbij om te flowen en ga ik eerst zonder geflowde kop rije moet wel een beetje op me cente letten


                                                  wat heb ik vdg verders gedaan

                                                  had maar even de tijd
                                                  moest om 3 uur werken
                                                  en moeders moest ook nog even naar de huisarts

                                                  de kabelboom van de motor ontkoppeld
                                                  Dynamo eraf gehaald

                                                  de buurman een handje geholpen
                                                  -de buurman heeft een Vauxhall Viva en die kon de deur en raam rubbers goed gebruiken van de donor :thumb
                                                  -z’n zoon heeft een astra F waarvan de kachel radiateur lekt dus weer de donor lichter gemaakt :thumb



                                                  en na t werk om 12uur ’s nacht’s nog ff aan de donor wezen rommelen
                                                  even gouw de achterruiten eruit gehaald en t glazen schuifkantel dak raampje dinges eruit gehaald (niet t mechaniek- daar was t te donker voor xD )

                                                  want strakkies word de donor opgehaald en gaat ie de pers in (niet zonde want die donor is goed rot)

                                                  #18274070
                                                  bart-gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2012

                                                    leuk project
                                                    maar al je 140 pk wil hoeveel NM aan koppel heb je dan?? aangezien dat ook erg helpt bij je acceleratie als dat je doel is om lekker van 0-100 te gaan..
                                                    ben gewoon even nieuwsgierig en wil zeker mee hierover lezen…

                                                    #18274071
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      Maar als je toch al met de gedachte speelt voor een stand alone ecu
                                                      waarom niet gelijk overstappen op throttle bodies?

                                                      vliegwiel afdraaien zou ik niet doen, een origineel c16se vliegwiel is al plat
                                                      en dus lichter als b.v. van een x16xe

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 196)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.