Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een foto uit 1989, evenement in Kiel. Iemand heeft er met een schoenlepel een Rover V8 in gekregen.
Zoals hierboven aangegeven, de achteras kan maar weinig hebben en zal heel snel stuk zijn.
dr-manta.de
splendid-parts.de
Opel Leidinger Tuning | eBay Shops http://www.ebay.de/str/Opel-Leidingertuning
Altopelhilfe – Manta / Ascona A http://www.altopelhilfe.de
Oldtimerteile von 1959 bis 1985 | O.T.R. Opel-Ersatzteile (o-t-r.de)
Niet voor de rubbers maar ook handig:
[quote quote=18393618]wel interesant wil dit ook maken op een 2.2 ascona b voor mijn dochter en de vraag is of de auto goed stationair loopt en niet bokkerig is de gewone injectie liep vroeger ook goed maar die rotzooi is 35 jaar oud en versleten[/quote]
De auto loopt heel mooi staionair maar dat komt deels ook door de tamme 2.2 nokkenas.
30 jaar geleden had ik scherpe nokkenassen in m’n 1900E.
Eerst van Jetten en later van Carly motors, die liepen niet fijn onder 1500 rpm.
Die wilde echter wel graag over de 5000 rpm heen, daar heeft de 2.2 een hekel aan.
Momenteel is alles weer gedemoneerd omdat de 5bak erondervandaan gaat voor nieuwe lagers.
Ik zag dat de pakking iets had gelekt bij de 2e cilinder dus straks loopt ie misschien nog beter.
Ik heb er ook nog een elektrische ventilator in gezet. Dat is me echter slecht bevallen. De temperatuur is veel minder stabiel dan met de originele en de herrie is ook niet fijn. Dus ik heb de oude fan maar weer terug gezet en de elektrische gaat nu alleen aan als de temp boven de 95 graden komt.
[quote quote=18374551]Wat kost de set ongeveer?[/quote]
Sorry voor de late reactie, ik heb een tijd niet gekeken.
Bijgevoegd een overzicht wat ik eens heb gemaakt, het is echter zeker niet volledig.
Recent heb ik de onstekings timing een stuk verder kunnen optimaliseren.
Beter koppel en lager verbruik. je blijft er wel steeds mee bezig
[quote quote=18369018]Waar heb je de lambdasonde geplaatst? In een 2.4 spruitstuk of in één van de twee downpipes zodat je op 2 cilinders meet?[/quote]
De sensor zit wat verder naar achter, ter hoogte van de koppeling/versnellingsbak.
Ik heb akotherm basic D20 in zwart onder de vloerbedekking met daaronder vibraflex normaal.
beide te koop bij http://www.akoustiekwinkel.nl
[quote quote=18368981] Welke uitgang heb je voor het relais gebruikt?[/quote]
Het relais wat je links ziet is eigenlijk om de bobine te simuleren voor de toerenteller. Deze zat eerst aan de standaard groene RPM uitgang van de controlunit. Deze uitgang kan echter maar 60mA leveren waardoor de piekspanning niet hoog genoeg kwam voor een werkende toerenteller. Ik heb hem omgeprogrammeerd naar een ongebruikte ignition coil uitgang die meer stroom kan leveren. Ik geloof dat het nu JS11 is. De bruine draad.
Daarmee werkt de originele toerenteller in het dashboard, wel zo leuk.
Een kleine bijdrage aan dit topic:
Ik kocht in 2015 een Manta A met 2.2E erin. Nieuwe remschijven,blokken, trommels en schoenen.
Remmend vermogen echt waardeloos, maar gewoon daarmee door de keuring gekomen bij de RDW.
Het was een 1.6N geweest, deze hadden geen remdrukverdeler bij de achteras.
Eerst de hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe – geen verbetering
Daarna geconcludeerd dat er veel te veel remdruk naar de achteras ging.
Een instelbare remdrukverdeler gemonteerd bij de achteras. 0- 60% reductie
Eerst een tijdje gereden met de instelling halverwege, dat ging al veel beter.
Maar het was nog steeds niet wat ik ervan verwachte, dus de volle 60% reductie erop.
Na veel zoeken vond ik op een Duitse site dat de originele remdrukverdelers wel tot 85% reduceerden.
Dus als je vol op de rem gaat staan, gaat er maar 15% remdruk naar de achterwielen.
Uiteindelijk heb ik een remdruk verdeler van een Astra gemonteerd met de 85% reductie en nu voelt het gewoon goed.
[quote quote=18368124]. Loopt je 2.2 motor er ondertussen op?[/quote]
De ombouw was in het voorjaar en ik heb er al diverse ritjes mee gemaakt.
Inmiddels heb ik de vacuum aansluiting wat aangepast en het verdelerhuis afgezaagd.
Misschien zijn sommige settings nog niet optimaal maar op een gegeven moment wil je ook gewoon rijden.
Dus van de winter wil ik wat verder tunen, nu rij ik er gewoon mee en dat gaat prima.
Hij loopt 1 op 13 op de snelweg.
[quote quote=18365054]Welke reden heb je om dit om te bouwen? [/quote]
Alleen maar voor de lol, en om te leren hoe je zoiets moet afregelen.
Er hoort tuningsoftware bij ;”Tunerstudio” dat is dezelfde software als die wordt gebruikt voor Megasquirt.
Er is veel uitleg en filmpjes op youtube
Het ziet er allemaal heel netjes uit.
Ik vraag me wel af of the spruitstuk langs de stabilisator komt.
Het lijkt erg op een Manta B spruitstuk en dat gaat zonder bocht niet passen.We gaan het vast zien in een van de volgende foto reportages.
Groeten,
Jan
Ik zie dat Johan zijn echte TE2800 te koop heeft gezet.
Voor echte liefhebbers die deze zeldzaamheid in Nederland willen houden, nu is je kans.Ik heb namaak en originele spoilers gehad.
Dit lijkt mij een originele.
De verdikking zie je niet door de nummerplaat.
Nu maar zien of je hem er netjes op krijgt zonder al te grote opening in het midden.
Ook die opening wordt vaak door de nummerplaat verborgen.:-)Zelfde stukje gras maar 12 jaar eerder.
Deze foto is veelvuldig te vinden op het internet:
De groene komt uit Belgie , de gele staat in Belgie.
Ze stonden heel dicht bijelkaar in de buurtOK, thx,
Die advertentie is van een dag voordat de Manta naar Romijn ging.
Denk dat we maar moeten afwachten wat het gaat worden.In de tussentijd een plaatje met veel groen
@jethro wrote:
Opgelost.
Je vraagt al te koop: gereviseerde 2.0, 2.2 of 2.4. :thumb:jerry
Snap ik niet ?
Auto staat nu toch bij Romijn die de motor in orde maken zodat Scorpion erin kan rijden als hij terugkomt van zijn vakantie.
Hoop dat ze hem goed krijgen want het wordt wel tijd.
Inmiddels heb ik ook wel wat uurtjes erin zitten, zou toch wel leuk zijn als ie nu echt gaat rijden.
Over de winter zijn er dan nog 1000 andere klusjes te doen aan deze Manta denk ik.@SCORPION wrote:
Alleen omgeving Amsterdam en Noord-holland weinig Manta rijders helaas.
emvdlaan.nl in Amsterdam = Nico = Manta gek.
Nico was heel lang voorzitter van de manta club.Ik heb ook nog het bentleyboekje :
Bosch Fuel injection met storingstabel en foto’s.Jan
2 juli 2016 om 16:23 In reactie op: Ronde Stekker Cockpit van een Manta A aansluiten/kleurvolgor #18322226@jethro wrote:
Ja dat kan ook.
Maar je had ook de voorste kunnen gebruiken van de krukaspoelie.
:jerryDat zou mooi zijn maar de waterpomp zit dan op de verkeerde diepte.
Misschien had de Record waar de motor uit komt een airco en zodoende meerdere snaren.Jan
Probleem is waarschijnlijk opgelost als ik er zoiets opzet:
Ik heb 12 jaar geen Manta gehad dus ben e.e.a. vergeten.
komt best wel goed,Jan
Ziet er wel heel fraai uit zo !!
Wat heb je voor maat voorbanden op die BBS velgen?
Neem aan dat het RS047 velgen zijn.
Geen bochten nemen met drempels of gaten anders is het voorscherm snel niet meer zo strak als op deze foto.Jan
-
AuteurBerichten