Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2008 om 23:54 #17458283
Nu we toch met motorrijders onder elkaar zijn .
WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?
Als ducati rijder heb ik als favorieten : Casey Stoner , Nicky Hayden , Troy Baylis , Noriyuki Haga .
Verder : Marco Simoncelli , Valentino Rossi .
Groeten EDWIN B
29 december 2008 om 10:15 #17458284doe mij maar kevin schwantz en micky doohan
heb al jaren niet meer motor gereden en mis het niet zo ook eigenlijk
29 december 2008 om 12:44 #17458285origineel gepost door Edwin B
Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
Hij straalt pure snelheid uit .Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .
Groeten EDWIN B
Dit is het pak dat ik heb..
Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..Heb er een heel klein stukje opgereden..
Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..
Die duc is ook gaaf!!!:o
29 december 2008 om 13:46 #17458286is wel een beetje duur voor de laatste paar maanden.
maar het is wel een mogelijkheid om alvast aan de motor te wennen voor je de volle pk’s hebt.29 december 2008 om 16:33 #17458287mijn all-time favorite is MICK DOOHAN:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
man , wat was dit genieten tijdens de gp wedstrijden als mick meereed
uren heb ik voor tv gezeten , zelf s’nacht uit bed gekomen om hem aan het werk te zien
sinds hij gestopt is met racen is mijn GP interesse ook verdwenen..de biaggi en rossi races konden niet tippen aan doohan z’n stijl en inzicht
swantz was ook een spectakelman waar ik naar opkeek , maar toch nothing beat’s mick
29 december 2008 om 22:15 #17458288om jullie even een indruk te geven hoe motorminded wij zijn
even deze pic …:o
zelfs onze louis is gek van MX:wors:wors:wors30 december 2008 om 09:05 #17458289Mick Doohan , Kevin Schwantz , Eddy Lawson , Wayne Rainey .
Dit zijn natuurlijk de grote namen uit het verleden van een jaar of 20 terug .
De enige die op dit moment deze mannen evenaart of overtreft is Valentino Rossi .Randy Mamola was destijds de spektakel man , deze beheerste het driften met het achterwiel als geen ander .
Op dit moment doet alleen Nicky Hayden dat nog met grote regelmaat .Groeten EDWIN B
5 januari 2009 om 20:00 #17458290schwantz,hayden,stoner,mamola,doohan,bayliss,
Ducati 750 ss van 94 rijdt ik nu wel eens op,
helm: Arai Corsair rx7 zeer fijn helmpje was in de aanbieding nu was ie 499,- inmiddels al weer half jaar oud
5 januari 2009 om 21:35 #17458291Hier nog een Duc-rijder…
Monster 900 Dark. Op het kontje na origineel.
6 januari 2009 om 08:04 #17458292Ducati vind ik ook erg mooie motoren maken.!
Maar ben nog erg tevreden met mijn GSXR 750. :)
6 januari 2009 om 13:58 #17458293AnoniemLid sinds:
1 January 1970Motorfiets —- Honda CBR 900RR
bouwjaar —- 1993
Aanschaf
niet van mij maar gebruik m:PPost later wel een foto
6 januari 2009 om 20:09 #174582946 januari 2009 om 21:21 #17458295origineel gepost door Edwin B
origineel gepost door trabantman
Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .
EEN MEDE DUCATIST .
Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .
Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .
Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .
Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
Laat het je wel weten als ik gekeken heb .Groeten EDWIN B
Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :
Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.
Dit bij p4 klauwen en R schijven
Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.
Dit heb ik van een ervaren racer.
6 januari 2009 om 21:24 #17458296Nog eff een actie foto voor de fun :vertag
7 januari 2009 om 10:31 #17458297Alweer zon topic :angel vooruit doe ik het nog 1x.
Honda CBR 900RR Fireblade
bj 1993
Inclusief chick :wub
7 januari 2009 om 10:32 #17458298origineel gepost door Edwin B
WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?
favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa
7 januari 2009 om 16:30 #17458299origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan
origineel gepost door Edwin B
WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?
favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa
Favorieten : Rossi, Kevin Schwantz, Dwaine Rainy, Mick Doohan.
Om over de SBK dan maar te zwijgen.
Dat veld zit vol met HELDEN!!!!!!
(en ook mooier om naar te kijken in het eggie, veel meer sfeer)7 januari 2009 om 16:37 #17458300origineel gepost door Bliksems
origineel gepost door Edwin B
Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
Hij straalt pure snelheid uit .Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .
Groeten EDWIN B
Dit is het pak dat ik heb..
Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..Heb er een heel klein stukje opgereden..
Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..
Die duc is ook gaaf!!!:o
Hoi Bliksems,
Zoals Edwin B Al zegt.
Zou voor dit beestje toch maar gaan kijken voor leer.
(Eerlijkheidshalve, vrouw op motor in lerenpak:wub:wors)
Uhmmm, gaat hier om veiligheid.Tip: voor woon/werk verkeer en rustig rij gedrag, volstaat textiel perfect.
Voor de zondag tripjes, en dijkritjes bv, is een leren pak weer ideaal.Zo combineer ik dat ook.
Woon/werk verkeer gewoon met textiel (en nog steeds spijkerbroekie:angel), voor het ‘snellere werk’ lekker strak in het pak..En idd een erg leuk brommetje ja..
11 januari 2009 om 13:28 #17458301[/quote]
Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :
Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.
Dit bij p4 klauwen en R schijven
Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.
Dit heb ik van een ervaren racer. [/quote]
Oké , bedankt voor je duidelijke uitleg .
Het is mij nu volkomen duidelijk .Als het zover is dat ik mijn remschijven ga vervangen zal ik ook meteen eens de visie vragen van BIGGELAAR Ducati over de zwevende remschijven i.s.m. de P4 remklauwen .
Groeten EDWIN B
12 januari 2009 om 20:18 #17458302origineel gepost door Edwin B
origineel gepost door goaaze
ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
-intruder
-tdm
-zephyr
-XR 600
-gsx r 750
-gsx-r 600
-v-max
-gsx-r 1000
-duc 900 SS
-vulcan 1500
-husky te 570
-fireblade
-en zal er wel nog enkele vergeten zijnmomenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
met de volgende verbouwingen
RINO race uitlaat
RENTHAL stuur
WP veer achteraan
WP voorvork
LED achterlicht (acerbis)
nummerbord met halogeenspot vooraan
BREMBO remklauw +grote schijf
GOODRIDGE stalen remleidingen
ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
ACERBIS handguards
stickerset door SAD mx
NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelenben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
met uiteraard nieuwe stickerset:Dgreetz , goaaze
Gaaf hoor zo’n Supermotard .
Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .
Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .
Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .
Groeten EDWIN B
verkijk je hier niet aan,
WP is niet meer dan een merk..Ken een particulier hier in de straat die zelf ook veren op gewicht steld, reviseerd etc.
velen malen goedkoper als white power, en achteraf super veren & reageren.
steld veren in voor menig prof-rijder.dus zoveel wil zo’n merk-naam lang niet altijd zeggen ;)
12 januari 2009 om 22:02 #17458303de merknaam wil mss niet altijd iets zeggen , maar als je weet dat de standaard veren bedoeld waren om off-road /cross te rijden dan mag je daar nog tot je 80 ste jaar aan instellen een deftig weggedrag op de BAAN
zal je er niet mee krijgen ….
dus als je een supermotard samensteld zal je noodgedwongen toch op zoek moeten gaan naar een andere
set veren , en bij mij was de keuze dus WP , kon evengoed ohlins of iets dergelijke geweest zijn
maar één ding staat vast , ze zijn beter dan CROSS veren voor op de WEG:hmmz:hmmz:hmmz13 januari 2009 om 17:13 #17458304helemaal mee eens ;)
maar het had ook gekunt dat je nog met enduro veren rond reed,
dat had je er nl niet bij vermeld :Pzie het niet als aanval ;)
bedoel enkel dat vooroordelen lang niet altijd hoeven te kloppen ;)13 januari 2009 om 17:17 #1745830513 januari 2009 om 21:44 #17458306ik voelde mij ook niet aangevallen hoor:D…
ik zeg meestal onmiddelijk wat ik denk , en dit komt soms iets anders over:angelknappe cr hoor , perfect voor ombouw naar supermotard
zou je bergen fun aan hebben (in enduro versie natuurlijk ook, maar hier in belgie kan je amper nog off road gaan rijden met dank aan de groene jongens)
greetz , goaaze13 januari 2009 om 22:19 #17458307hier zijn ze blauw, en zitten ze je ook overal achterna :P
maar ‘t maakt niet Goaaze ;) can happen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.