Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 321)
  • Auteur
    Berichten
  • #17458283
    Edwin B
      Lid sinds:
      20 December 2008

      Nu we toch met motorrijders onder elkaar zijn .

      WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

      Als ducati rijder heb ik als favorieten : Casey Stoner , Nicky Hayden , Troy Baylis , Noriyuki Haga .

      Verder : Marco Simoncelli , Valentino Rossi .

      Groeten EDWIN B

      #17458284
      danny
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        doe mij maar kevin schwantz en micky doohan

        heb al jaren niet meer motor gereden en mis het niet zo ook eigenlijk

        #17458285
        Bliksems
          Lid sinds:
          20 March 2007

          origineel gepost door Edwin B
          Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

          Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
          Hij straalt pure snelheid uit .

          Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
          De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
          Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

          Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

          Groeten EDWIN B


          Dit is het pak dat ik heb..
          Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..

          Heb er een heel klein stukje opgereden..
          Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..

          Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..

          Die duc is ook gaaf!!!:o

          #17458286
          JohnSmith
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2007

            is wel een beetje duur voor de laatste paar maanden.
            maar het is wel een mogelijkheid om alvast aan de motor te wennen voor je de volle pk’s hebt.

            #17458287
            goaaze
              Lid sinds:
              18 May 2006

              mijn all-time favorite is MICK DOOHAN:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
              man , wat was dit genieten tijdens de gp wedstrijden als mick meereed
              uren heb ik voor tv gezeten , zelf s’nacht uit bed gekomen om hem aan het werk te zien
              sinds hij gestopt is met racen is mijn GP interesse ook verdwenen..de biaggi en rossi races konden niet tippen aan doohan z’n stijl en inzicht
              swantz was ook een spectakelman waar ik naar opkeek , maar toch nothing beat’s mick

              #17458288
              goaaze
                Lid sinds:
                18 May 2006

                om jullie even een indruk te geven hoe motorminded wij zijn
                even deze pic …:o
                zelfs onze louis is gek van MX:wors:wors:wors

                #17458289
                Edwin B
                  Lid sinds:
                  20 December 2008

                  Mick Doohan , Kevin Schwantz , Eddy Lawson , Wayne Rainey .

                  Dit zijn natuurlijk de grote namen uit het verleden van een jaar of 20 terug .
                  De enige die op dit moment deze mannen evenaart of overtreft is Valentino Rossi .

                  Randy Mamola was destijds de spektakel man , deze beheerste het driften met het achterwiel als geen ander .
                  Op dit moment doet alleen Nicky Hayden dat nog met grote regelmaat .

                  Groeten EDWIN B

                  #17458290
                  manta19sr
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    schwantz,hayden,stoner,mamola,doohan,bayliss,

                    Ducati 750 ss van 94 rijdt ik nu wel eens op,

                    helm: Arai Corsair rx7 zeer fijn helmpje was in de aanbieding nu was ie 499,- inmiddels al weer half jaar oud

                    #17458291
                    TurboBjorn
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hier nog een Duc-rijder…

                      Monster 900 Dark. Op het kontje na origineel.

                      #17458292
                      custom
                        Lid sinds:
                        19 December 2004

                        Ducati vind ik ook erg mooie motoren maken.!

                        Maar ben nog erg tevreden met mijn GSXR 750. :)

                        #17458293
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Motorfiets —- Honda CBR 900RR
                          bouwjaar —- 1993
                          Aanschaf


                          niet van mij maar gebruik m:P

                          Post later wel een foto

                          #17458294
                          Gts32v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2008

                            Yamaha R1 2004 met 9400 km.De 2e tot nu toe.Alleen mooi weer en circuit:thumbup
                            Heb de velgen gepolijst.Solo seat.
                            Complete leovince sbk uitlaat systeem.Knipperlichten in koplamp.
                            Home made kentekenplaat houder en div andere kleine dingen.

                            Gr. Gts32v6.

                            #17458295
                            trabantman
                              Lid sinds:
                              6 July 2004

                              origineel gepost door Edwin B

                              origineel gepost door trabantman
                              Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
                              Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.

                              Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
                              Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.

                              Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
                              Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.

                              Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
                              Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.

                              Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .

                              EEN MEDE DUCATIST .

                              Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .

                              Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
                              Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?

                              Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .

                              Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
                              Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?

                              De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .

                              Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
                              Laat het je wel weten als ik gekeken heb .

                              Groeten EDWIN B

                              Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :

                              Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.

                              Dit bij p4 klauwen en R schijven

                              Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.

                              Dit heb ik van een ervaren racer.

                              #17458296
                              trabantman
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                Nog eff een actie foto voor de fun :vertag

                                #17458297
                                ICEQUEEN_Manta_Logan
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 February 2006

                                  Alweer zon topic :angel vooruit doe ik het nog 1x.

                                  Honda CBR 900RR Fireblade
                                  bj 1993
                                  Inclusief chick :wub

                                  #17458298
                                  ICEQUEEN_Manta_Logan
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 February 2006

                                    origineel gepost door Edwin B

                                    WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

                                    favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa

                                    #17458299
                                    tcat
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 December 2004

                                      origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan

                                      origineel gepost door Edwin B

                                      WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?

                                      favorieten : Casey Stoner , Valentino Rossi , Dani Pedrosa

                                      Favorieten : Rossi, Kevin Schwantz, Dwaine Rainy, Mick Doohan.

                                      Om over de SBK dan maar te zwijgen.
                                      Dat veld zit vol met HELDEN!!!!!!
                                      (en ook mooier om naar te kijken in het eggie, veel meer sfeer)

                                      #17458300
                                      tcat
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 December 2004

                                        origineel gepost door Bliksems

                                        origineel gepost door Edwin B
                                        Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

                                        Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
                                        Hij straalt pure snelheid uit .

                                        Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
                                        De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
                                        Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

                                        Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

                                        Groeten EDWIN B


                                        Dit is het pak dat ik heb..
                                        Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..

                                        Heb er een heel klein stukje opgereden..
                                        Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..

                                        Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..

                                        Die duc is ook gaaf!!!:o

                                        Hoi Bliksems,

                                        Zoals Edwin B Al zegt.
                                        Zou voor dit beestje toch maar gaan kijken voor leer.
                                        (Eerlijkheidshalve, vrouw op motor in lerenpak:wub:wors)
                                        Uhmmm, gaat hier om veiligheid.

                                        Tip: voor woon/werk verkeer en rustig rij gedrag, volstaat textiel perfect.
                                        Voor de zondag tripjes, en dijkritjes bv, is een leren pak weer ideaal.

                                        Zo combineer ik dat ook.
                                        Woon/werk verkeer gewoon met textiel (en nog steeds spijkerbroekie:angel), voor het ‘snellere werk’ lekker strak in het pak..

                                        En idd een erg leuk brommetje ja..

                                        #17458301
                                        Edwin B
                                          Lid sinds:
                                          20 December 2008

                                          [/quote]

                                          Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :

                                          Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.

                                          Dit bij p4 klauwen en R schijven

                                          Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.

                                          Dit heb ik van een ervaren racer. [/quote]

                                          Oké , bedankt voor je duidelijke uitleg .
                                          Het is mij nu volkomen duidelijk .

                                          Als het zover is dat ik mijn remschijven ga vervangen zal ik ook meteen eens de visie vragen van BIGGELAAR Ducati over de zwevende remschijven i.s.m. de P4 remklauwen .

                                          Groeten EDWIN B

                                          #17458302
                                          Emiel-Manta
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 January 2007

                                            origineel gepost door Edwin B

                                            origineel gepost door goaaze
                                            ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
                                            heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
                                            -intruder
                                            -tdm
                                            -zephyr
                                            -XR 600
                                            -gsx r 750
                                            -gsx-r 600
                                            -v-max
                                            -gsx-r 1000
                                            -duc 900 SS
                                            -vulcan 1500
                                            -husky te 570
                                            -fireblade
                                            -en zal er wel nog enkele vergeten zijn

                                            momenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
                                            met de volgende verbouwingen
                                            RINO race uitlaat
                                            RENTHAL stuur
                                            WP veer achteraan
                                            WP voorvork
                                            LED achterlicht (acerbis)
                                            nummerbord met halogeenspot vooraan
                                            BREMBO remklauw +grote schijf
                                            GOODRIDGE stalen remleidingen
                                            ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
                                            ACERBIS handguards
                                            stickerset door SAD mx
                                            NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
                                            achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelen

                                            ben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
                                            wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
                                            met uiteraard nieuwe stickerset:D

                                            greetz , goaaze

                                            Gaaf hoor zo’n Supermotard .

                                            Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .

                                            Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .

                                            Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .

                                            Groeten EDWIN B

                                            verkijk je hier niet aan,
                                            WP is niet meer dan een merk..

                                            Ken een particulier hier in de straat die zelf ook veren op gewicht steld, reviseerd etc.
                                            velen malen goedkoper als white power, en achteraf super veren & reageren.
                                            steld veren in voor menig prof-rijder.

                                            dus zoveel wil zo’n merk-naam lang niet altijd zeggen ;)

                                            #17458303
                                            goaaze
                                              Lid sinds:
                                              18 May 2006

                                              de merknaam wil mss niet altijd iets zeggen , maar als je weet dat de standaard veren bedoeld waren om off-road /cross te rijden dan mag je daar nog tot je 80 ste jaar aan instellen een deftig weggedrag op de BAAN
                                              zal je er niet mee krijgen ….
                                              dus als je een supermotard samensteld zal je noodgedwongen toch op zoek moeten gaan naar een andere
                                              set veren , en bij mij was de keuze dus WP , kon evengoed ohlins of iets dergelijke geweest zijn
                                              maar één ding staat vast , ze zijn beter dan CROSS veren voor op de WEG:hmmz:hmmz:hmmz

                                              #17458304
                                              Emiel-Manta
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 January 2007

                                                helemaal mee eens ;)

                                                maar het had ook gekunt dat je nog met enduro veren rond reed,
                                                dat had je er nl niet bij vermeld :P

                                                zie het niet als aanval ;)
                                                bedoel enkel dat vooroordelen lang niet altijd hoeven te kloppen ;)

                                                #17458305
                                                Emiel-Manta
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 January 2007

                                                  mijn oldtimertje btw:


                                                  heb hem nu vanaf mijn 15’e,
                                                  daarvoor veel brommertjes en een cr125 gehad..
                                                  en ben opgegroeid met de enduro.. m’n pa heeft ze jaren gereden + vrienden/kenissen kring die vandaag de dag nog rijden.

                                                  #17458306
                                                  goaaze
                                                    Lid sinds:
                                                    18 May 2006

                                                    ik voelde mij ook niet aangevallen hoor:D…
                                                    ik zeg meestal onmiddelijk wat ik denk , en dit komt soms iets anders over:angel

                                                    knappe cr hoor , perfect voor ombouw naar supermotard
                                                    zou je bergen fun aan hebben (in enduro versie natuurlijk ook, maar hier in belgie kan je amper nog off road gaan rijden met dank aan de groene jongens)
                                                    greetz , goaaze

                                                    #17458307
                                                    Emiel-Manta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 January 2007

                                                      hier zijn ze blauw, en zitten ze je ook overal achterna :P

                                                      maar ’t maakt niet Goaaze ;) can happen :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 321)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.