Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik)
- Dit onderwerp bevat 217 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 november 2017om 13:05 door the-duke.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2014 om 20:02 #1823949213 augustus 2014 om 13:05 #18239493
Ik zie dat het je gelukt is om hem er af te halen. Ben benieuwd naar hoe het allemaal gegaan is. Hopelijk krijgen we snel een update :thumb
13 augustus 2014 om 19:57 #1823949413 augustus 2014 om 21:49 #18239495Geweldig om te zien dat dit verstopt zit. Nou ja, het is natuurlijk niet echt goed, maar ben erg benieuwd wat voor verschil het gaat betekenen in olieverbruik, rijgedrag, ed. Ook ben ik erg benieuwd naar hoeveel werk het is om alles uit en dan weer in elkaar te zetten en welke onderdelen je allemaal nodig had voor de hele klus? Heb je bv nieuwe onderdelen moeten aanschaffen zoals pakkingen ed? Succes met het in elkaar zetten en hou ons op de hoogte!
14 augustus 2014 om 10:08 #18239496@Midnight black, Mooi dat het is gelukt. Als het goed is had je ruimte genoeg om het spruit stuk eraf te halen. Het was ook mijn bedoeling om het deze vakantie te doen. Maar omdat mij airco kapot is gegaan op de terug weg van vakantie heb ik die eerste zelf gemaakt. Heb je voordat je het uitlaatspruitstuk verwijderd hebt.
Al nieuwe onderdelen gekocht zoals nieuwe pakkingen van de luchtinlaat 4x en nieuw carterventilatie plaatje was je op de foto laat zien?Of kan je het gewoon hergebruiken zeg maar zonder nieuwe pakkingen?
PS: Wat is op dit moment jouw olie verbruik van jouw Zafira. Ik zit op nu gemiddeld op 1 op 1500KM namelijk.
@midnight black wrote:
Update:
Nu nog bedenken of ik het gaatje iets ga opboren of origineel laat….
14 augustus 2014 om 10:18 #18239497De pakkingringen zijn allen van een soort siliconenachtig en nog prima voor hergebruik (alles uiteraard goed gecontroleerd op beschadigingen en scheurtjes. De injectorrail moet zoals gezegd er ook af anders heb je echt te weinig ruimte. Aan de voorzijde zit namelijk een starre leiding vanaf de aircopomp naar boven lichtelijk in de weg. Ook niet vergeten aan de onderzijde van het inlaat spruitstuk zitten een aantal kabels met tie-raps vast aan het spruitstuk.
Het scheelt ook als de ECU er al af is (wat bij mij niet lukte omdat 1 boutje was afgebroken) De O-ringen op de injectoren (2 per injector) dien je ook goed te controleren op scheurtjes en beschadigingen.
Ik ben de boel nu weer aan het monteren maar het weer zat even tegen…..14 augustus 2014 om 13:44 #18239498Hij loopt weer als een naaimachientje, dadelijk nog even het oliepeil op max zetten (als die :swear regen weer eens is afgelopen) en dan zal ik de komende tijd eens in de gaten houden of er verbetering in zit.
14 augustus 2014 om 15:30 #18239499Regen??? Volop zon hier
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
14 augustus 2014 om 19:42 #18239500@Midnight black,
Heb je gewoon na alles schoongemaakt te hebben alles weer terug gemonteerd? Of heb je het carterventilatieklepje (groen plaatje) gaatje iets groter gemaakt?
@midnight black wrote:
Hij loopt weer als een naaimachientje, dadelijk nog even het oliepeil op max zetten (als die :swear regen weer eens is afgelopen) en dan zal ik de komende tijd eens in de gaten houden of er verbetering in zit.
14 augustus 2014 om 19:48 #18239501Hoeveel werk was het nou uiteindelijk? Is het iets dat je in een paar uurtjes kan doen of kost het meer tijd? Heb je nog iets van een manual gebruikt of ben je gewoon begonnen met het lostrekken/schroeven van spullen totdat je hem er af had?
14 augustus 2014 om 21:43 #18239502Als alles meezit (het weer en vervelende boutjes bijvoorbeeld) dan is het een uur demontagewerk, voor het schoonmaken van de diverse onderdelen is maar net hoe ver je daar in gaat, alleen het restrictieklepje schoonmaken is maar een minuut werk.
Montage zal ook een uur of anderhalf zijn.
Ik heb wel een vraagbaak maar deze niet gebruikt, gewoon logisch nadenken en dan is het een redelijk eenvoudig karwei.
Ik kan eventueel een eenvoudige werkvolgorde doorsturen, als ik tijd heb kan ik nog eens kijken voor een How to.15 augustus 2014 om 08:33 #18239503Ik denk dat een how to wel erg handig is :thumb
Ik wil dit namelijk ook doen en een beetje hulp is nooit weg :jerry15 augustus 2014 om 08:37 #18239504Dit zal mijn eerste “grote” klus worden dat ik dan zelf ga doen, dus ben nog een beetje zenuwachtig ervoor en wil me echt goed voorbereiden. Ik gebruik de auto ook voor woon-/werkverkeer dus kan het niet gebruiken dat ik iets fout doe of halverwege even niet meer weet wat ik moet doen en niet verder kom. Dus alles wat je hier post kan ik goed begrijpen. Dus iig een werkvolgorde zou ik echt super vinden! Een howto is natuurlijk nog beter, maar ik snap dat dit wel wat meer tijd vereist.
21 augustus 2014 om 20:39 #18239505Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar heb inmiddels wel een mooie beschrijving gevonden voor het verwijderen van het inlaatspruitstuk. Indien iemand interesse heeft PM me dan even je email adres. Dan stuur ik hem wel als PDF.
22 augustus 2014 om 07:42 #18239506@Igor, Ik zou graag je PDF willen ontvangen over het demonteren van het spruitstuk van een Z22se. :thumb
@Igor wrote:
Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar heb inmiddels wel een mooie beschrijving gevonden voor het verwijderen van het inlaatspruitstuk. Indien iemand interesse heeft PM me dan even je email adres. Dan stuur ik hem wel als PDF.
22 augustus 2014 om 18:24 #18239507Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk helpt?
22 augustus 2014 om 20:43 #18239508@2000 wrote:
Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk helpt?
Daar ben ik ook benieuwd naar maar gezien het beperkt aantal kilometers die de Zafira momenteel maakt kan ik daar nog weinig zinnigs over zeggen.
4 september 2014 om 10:32 #18239509Aangezien ik niet weet in wat voor staat ik de pakkingen zal aantreffen had ik maar besloten om maar nieuwe pakkingen voor mijn inlaatspruitstuk (incl carter ventilatie pakking) en gasklephuis te besteld. Nu even wachten tot het binnenkomt, het mooi weer is en ik wat vrije tijd heb, dan kan ik me ook aan de klus wagen.
5 september 2014 om 08:20 #18239510De pakkingen zullen waarschijnlijk nog in goede staat zijn (soort siliconenachtige pakkingen) maar nieuw is altijd goed mits niet te duur natuurlijk. Succes en als iets niet lukt dan horen we het wel.
5 september 2014 om 10:49 #18239511@Igor, Zou ik mogen weten waar je de onderdelen hebt gehaald en wat je ervoor betaald hebt?
Bij de OPel dealer konden ze me vertellen dat de 4ringen inclusief carter ventilatie pakking niet los kon kopen. Moest je het hele luchtinlaat spruitstuk kopen voor bijna 400 euro.
@Igor wrote:
Aangezien ik niet weet in wat voor staat ik de pakkingen zal aantreffen had ik maar besloten om maar nieuwe pakkingen voor mijn inlaatspruitstuk (incl carter ventilatie pakking) en gasklephuis te besteld. Nu even wachten tot het binnenkomt, het mooi weer is en ik wat vrije tijd heb, dan kan ik me ook aan de klus wagen.
5 september 2014 om 10:50 #18239512@midmight black. Hou ons graag op de hoogte wanneer je merkt dat er verschil is tussen jou olie verbruik nadat je de carterventilatie pakking hebt schoongemaakt. :thumb
@midnight black wrote:
De pakkingen zullen waarschijnlijk nog in goede staat zijn (soort siliconenachtige pakkingen) maar nieuw is altijd goed mits niet te duur natuurlijk. Succes en als iets niet lukt dan horen we het wel.
5 september 2014 om 11:38 #18239513Bij Z22se.co.uk heb ik Fai pakkingen gekocht incl plaatje voor de carter ventilatie voor £15 incl verzendkosten. Bij de opel dealer een gasklephuispakking a €5. Ze zijn onderweg dus misschien komt het morgen nog binnen. Ben benieuwd
5 september 2014 om 14:41 #18239514@Igor, bedankt voor je informatie. Ik ga het binnenkort ook bestellen. :thumb
@Igor wrote:
Bij Z22se.co.uk heb ik Fai pakkingen gekocht incl plaatje voor de carter ventilatie voor £15 incl verzendkosten. Bij de opel dealer een gasklephuispakking a €5. Ze zijn onderweg dus misschien komt het morgen nog binnen. Ben benieuwd
5 september 2014 om 15:17 #18239515Kleine correctie. Het is £18 incl verzending. Ik had ook gelijk een EGR cheater en blindplaatje gekocht just in case ik toch mijn EGR wil afdoppen. Heb ik het dan iig liggen. Dacht alleen daarom dat de shipping kosten voor alleen de pakking iets minder was.
5 september 2014 om 15:37 #18239516Kan het ook zo zijn dat het olie verbruik van mijn z1.8xe hierdoor zo hoog is?
Ik had hier zelf al eens een topic voor geopend omdat mijn olie verbruik ook zo schrikbarend hoog is.
1l olie op 1300 km zal het ook ongeveer zijn.Iemand hier uit de buurt die toevallig eens zou kunnen helpen om te kijken?
Gr Menno.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.