Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wonderbolt – oil restrictor bout – **Ze zijn op!!**
- Dit onderwerp bevat 268 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 juni 2018om 05:18 door Kaya007.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2010 om 16:57 #17655524
1. Mark16v
2. MyzterOpel
3. Martijn b.
4. Zetos
5. Mike16v8 mei 2010 om 17:01 #17655525origineel gepost door Baas J.
hehe volgens mij heb ik toch iets moois onder de aandacht gebracht hier :DDat heb je zeker, goed speurwerk.
Had vandaag iemand op visite met een LET blok in zijn astra. Hij had het over olie stank in de cabine….. Pakte ratel setje en trok de bovenste pijp eraf bij de ic en de dikke druppels olie hingen erin.
Zei tegen hem als ik de onderste eraf haal dan loopt er wel wat meer uit. Wordt een nieuwe turbo. Gelukkig voor hem garantie werk. Kom je iets moeilijker bij als het geen opc is.
Maar die gaat maandag terug voor garantie werk. Auto kwam bij Broekhuis vandaan…. Multiriem tikte, expansievat koelwater was gescheurd en turbo stuk wordt een dure daar voor ze in Barneveld.
8 mei 2010 om 17:20 #17655526origineel gepost door tijgetje57
origineel gepost door Baas J.
hehe volgens mij heb ik toch iets moois onder de aandacht gebracht hier :DDat heb je zeker, goed speurwerk.
Had vandaag iemand op visite met een LET blok in zijn astra. Hij had het over olie stank in de cabine….. Pakte ratel setje en trok de bovenste pijp eraf bij de ic en de dikke druppels olie hingen erin.
Zei tegen hem als ik de onderste eraf haal dan loopt er wel wat meer uit. Wordt een nieuwe turbo. Gelukkig voor hem garantie werk. Kom je iets moeilijker bij als het geen opc is.
Maar die gaat maandag terug voor garantie werk. Auto kwam bij Broekhuis vandaan…. Multiriem tikte, expansievat koelwater was gescheurd en turbo stuk wordt een dure daar voor ze in Barneveld.
Wat is het verschil dan tussen opc en geen opc?
8 mei 2010 om 17:40 #17655527Zet mij ook op de lijst erbij. Wil ook graag zo’n bout.
1. Mark16v
2. MyzterOpel
3. Martijn b.
4. Zetos
5. Mike16v
6. ronOPC18 mei 2010 om 17:41 #17655528De extra opties van de auto lijkt mij?
8 mei 2010 om 18:24 #17655529Ik bedoelde dus:
Zei tegen hem als ik de onderste eraf haal dan loopt er wel wat meer uit. Wordt een nieuwe turbo. Gelukkig voor hem garantie werk. Kom je iets moeilijker bij als het geen opc is.
Under the hood^^ daar zal tog geen verschil zitten tussen opc en geen opc?
11 mei 2010 om 14:29 #17655530ff een update over de bolts.
Er is vorige week een lading bouten besteld bij de groothandel voor mij. Deze zijn vandaag binnen gekomen.
Het is zo’n rare gebroken week….. Er wordt als het goed is deze week aan begonnen met draaien op de cnc machine. Naar verwachting van de draaier is het volgende week ongeveer klaar.
Ze zeggen dat het crisis is… Maar bij de draaier is het ook crisis zo goor druk dat het is…. Maar het is allemaal in gang gezet. Dus het komt zeker goed allemaal.
14 mei 2010 om 12:16 #17655531Zet mij er ook maar bij.
1. Mark16v
2. MyzterOpel
3. Martijn b.
4. Zetos
5. Mike16v
6. ronOPC1
7. Za4ra OPC14 mei 2010 om 16:50 #17655532voor mij ook gr xander
1. Mark16v
2. MyzterOpel
3. Martijn b.
4. Zetos
5. Mike16v
6. ronOPC1
7. Za4ra OPC
8. xander n16 mei 2010 om 20:02 #17655533zet mij d’r ook bij AUB
17 mei 2010 om 06:20 #176555341. Mark16v
2. MyzterOpel
3. Martijn b.
4. Zetos
5. Mike16v
6. ronOPC1
7. Za4ra OPC (zwarte zafira avatar)
8. xander n
9. ZA4A OPC (blauwe zafira avatar)heb het zo maar even gedaan anders verschillen er maar 2 tekens hahaha
19 mei 2010 om 19:28 #17655535:thumbup:thumbup toppie
20 mei 2010 om 10:52 #17655536Zo0w ff wat anders…
Was dus laast met de turbo bezig maar nu zag ik dat de koudewater voor turbo vanuit de radiateur komt.
Wat dus betekend dat je turbo pas gekoeld wordt zodra je termostaat open gaat!!!
En tot die tijd wordt ie met olie gesmeerd en deels gekoeld.
Is daar niet een mod voor gewoon voor het zeker van het onzekeren?Ps: ben van meining verandert opeltje blijft:angel:P:D
20 mei 2010 om 11:33 #17655537Er zijn ook turbo’s die alleen olie gekoeld zijn.
En als je turbo koeling nodig heeft als je thermostaat nog dicht staat, dan doe je wat verkeerd :vertag
20 mei 2010 om 18:56 #17655538Ohw oke,
Dan hoef ik me geen zorgen te maken.
20 mei 2010 om 20:53 #17655539Ik vraag me nu af wat de diameter moet zijn van het gat in de bout.
Is het nu 2, 2.5 of 3mm?:hmmz22 mei 2010 om 17:47 #17655540De orginele ruimte die er is komt overeen met 3 mm.
Dus met 3 mm maakt dit niets uit , de banjo bout
van Regal/EDS en Percy’s is 2 mm en uitvoerig getest
om te zien hoeveel de druk dan terugvalt.
Daar ikzelf die banjo niet vervangen kan zonder m’n
hele turbo voor de 4e X eraf te halen (waar ik dus geen trek in heb)
Heb ik een busje gemaakt van ongeveer 2 cm lang en 6 mm dik
en met een gat van 2.5 mm (omdat ik niet 110% zeker weet of
ik hiermee hetzelfde effect heb) en dat in de leiding van de
olieaanvoer gemonteerd.
Misschien is daardoor de verwarring ontstaan.
Antwoord is dus ; 2 mm.25 mei 2010 om 20:36 #17655541hi, heb je een update? Ben even benieuwd… Grtz martijn
27 mei 2010 om 17:35 #17655542zijn er er nog over?
27 mei 2010 om 19:14 #17655543ik heb mijn oilrestrictor bout en de voorkat bij EDS op laten zetten. De monteur vertelde ook dat de oliegeur door zo n bout ook verminderd.
Maar door de veranderingen en ook de nieuwe powerrohr(dank je wel nog Aaron!) doet mijn Astra het perfect.
Gelukkig is de turbo(LET) nog helemaal in orde bevonden ook door EDS.(hiervoor ook door Marcel OPCdriver)
Dus al is de inlaatslang beetje bedekt met olie, dan hoeft
er nog niks aan de hand te zijn.Maar ik kan iedereen de oilrestrictor bout aanraden, zeker hoe positief ik EDS erover hoor praten. Er zitten alleen maar
voordelen aan deze bout!Groeten
27 mei 2010 om 19:15 #17655544Tijgetje, weet je al wat….je houd ons in spanning,,,,,hahahahahahah
27 mei 2010 om 19:17 #17655545bij EDS bestellen gaat denk ik sneller:D ha ha
27 mei 2010 om 19:19 #17655546als ze reageren misschien wel…hahhahahaha. mar de prijs is een stuk beter bij tijgetje…..komt goed. kan altijd nog naar mijn vrienden van EDS:wors:wors:wors:wors
27 mei 2010 om 19:27 #17655547haha dat is zo, maar als ik mail naar EDS krijg ik dezelfde dag
nog antwoord terug:DAnders bellen is beter bij ze. Maar wat wil je weten dan haha.
Groeten
27 mei 2010 om 19:33 #17655548heb veel contact met ze gehad vorig jaar…in verband ipf en fine tuning…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.