Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 231)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Startmotoren gaan vaak vast zitten op de bendix, ik heb daar een middeltje voor wat je er in spuit en dan doet hij het weer jaren en jaren prima.

Had overigens het qua tijd niet slecht gedaan denk ik, achterwiellagers inclusief handremvoeringen en een nieuwe set veertjes, 19:00 starten en 20:30 klaar! Voorste wiellagers was iets meer werk, dat was van 13:00 tot 18:00, inclusief veren en veerschotels en ook alle rubberen inlegringen vervangen voor nieuwe, ook onder (zit er niet altijd op, was een E2 feature)

KadAstra-EF
      Deelnemer

@Vinci wrote:

Startmotoren gaan vaak vast zitten op de bendix, ik heb daar een middeltje voor wat je er in spuit en dan doet hij het weer jaren en jaren prima.

Had overigens het qua tijd niet slecht gedaan denk ik, achterwiellagers inclusief handremvoeringen en een nieuwe set veertjes, 19:00 starten en 20:30 klaar! Voorste wiellagers was iets meer werk, dat was van 13:00 tot 18:00, inclusief veren en veerschotels en ook alle rubberen inlegringen vervangen voor nieuwe, ook onder (zit er niet altijd op, was een E2 feature)

Ik denk dat tijd niet zo belangrijk is. Ik ben soms uren met een klusje bezig wat iemand hier in een uurtje doet.
        Maar ja, die hebben dan ook niet een pot koffie paraat staan :jerry

wat de startmotor betreft: Ik twijfel.
        Zal ik nu eens een nieuwe kopen of blijf ik ze van de sloop halen ?

Rik :D

Vinci
        Deelnemer

Goed smeren, dat vinden ze lekker, oppassen dat het niet op de koppeling komt, maar dat moet goed komen als je hem echt helemaal los haalt… Ik heb hier industrieel droog teflon wat jaaaaaaren blijft smeren en tegen corrosie beschermt. Daar heb ik bij onze micra een jaar of vijf geleden de bendix mee gesmeerd en gaat nog steeds perfect. Spul is van Interflon, en da’s geen rommel!

Piepende kachelmotor, daarmee kocht ik mijn Kadett, is nog steeds stil, ding staat altijd aan..

Kijk, versleten koolborstels, of een doorgebrande motor kan je er niet mee repareren, maar als dat nog in orde is en hij zit enkel vast dan helpt het super goed.

midnight black
          Deelnemer

Heb nog wel een startmotor liggen Rik, kom je die even halen? :jerry :D ;)

Vinci
            Deelnemer
              kadett4x4
              Deelnemer

Ben gister tussendoor begonnen met turbodrukmeter en 1 armige ramenlapper te monteren, en kreeg toen een belletje van een maatje die de koppakking van zijn 16 v kapot had.
                dus klus blijven liggen, en mun maatje wezen helpen.
                vandaag maar verder afmaken.

groeten.

KadAstra-EF
                Deelnemer

Zo, startmotor gehaald van de sloop en zometeen erin zetten.
                  tevens heb ik voor een vriendenprijsje een complete slotenset meegenomen voor mn F.
                  30 Euro voor de slotenset en 35 voor de startmotor.

saluma
                  Deelnemer

Ik heb gisteren even m’n vochtvreter geleegd die in de Kadett stond.Meer heb ik niet gedaan…….

KadAstra-EF
                    Deelnemer

Stond er veel water in ?

Mn startmotor zit erin trouwens, alles werkt weer :thumb

saluma
                      Deelnemer

Zo’n vochtvreter doet heel erg goed zijn best.Er zat toch zeker wel een koffie kopje vol in.Je merkt het ook als je in de auto zit.Hij voelt niet klam aan ofzo.
                        Ik ben er zeer tevreden mee.

KadAstra-EF
                        Deelnemer

Voor dat ik zijwindschermen kreeg had ik ook een vochtvreter in mn E en inderdaad, het voelde droog aan en niet klammig wat jij zegt.

saluma
                          Deelnemer

Die zijwindschermen zijn inderdaad gigantisch goed.Op bijna elke auto heb ik ze wel gehad.’s Zomers en ‘s winters een klein kiertje open.Alleen op de Kadett heb ik ze niet.Dan is hij niet origineel meer.
                            Moet ze alleen nog op de Astra hebben.Ik had een setje,maar ben genaaid door die gozer.Ze pastte gewoon niet en hij beweerde dat de voor een Astra F waren.

Het probleem bij de Astra F is als het geregend heeft dan loopt het lekker naar binnen toe als je raam op een kier staat zonder de windschermen.In je deurgreep heb ik dan een klein zwembadje.

KadAstra-EF
                            Deelnemer

@saluma wrote:

Die zijwindschermen zijn inderdaad gigantisch goed.Op bijna elke auto heb ik ze wel gehad.’s Zomers en ‘s winters een klein kiertje open.Alleen op de Kadett heb ik ze niet.Dan is hij niet origineel meer.
                              Moet ze alleen nog op de Astra hebben.Ik had een setje,maar ben genaaid door die gozer.Ze pastte gewoon niet en hij beweerde dat de voor een Astra F waren.

Het probleem bij de Astra F is als het geregend heeft dan loopt het lekker naar binnen toe als je raam op een kier staat zonder de windschermen.In je deurgreep heb ik dan een klein zwembadje.

Waren deze voor een F2 ?
                              Mn stiefzoon wilde ook die dingen (heeft een Astra F2) maar ze passen geeneens. En dan ook nog het dure merk Climair !!

John8219
                              Deelnemer

Goedemiddag allemaal,

Ik zal ook eens een update geven wat ik onlangs aan mijn Kadett heb laten doen,
                                dit klinkt een beetje lui misschien maar omdat ik de dingen niet zelf kan ben ik genoodzaakt dit te laten doen want het moet uiteraard wel goed gebeuren.

Als eerste moest hij eind april naar de apk, daar kwam hij uiteraard niet doorheen want dat kunnen jullie van de laatste Kadett E meeting nog weten dat de uitlaat zo lek als een mandje was.
                                Dus die is van voor tot achter in zijn geheel vernieuwd.
                                Verder heeft de Kadett de laatste jaren weinig gereden omdat mijn ziekte mij hierin tegenhield en ik beter met de Vectra kon rijden want deze heeft stuurbekrachtiging en met een pacemaker een auto zonder besturen wordt soms te pijnlijk.
                                Nu ben ik onlangs getransplanteerd ( ik laat de exacte periode buiten beschouwing ) en heb ik geen pacemaker meer dus de Kadett neemt de rol als daily driver weer een beetje over van de Vectra. Omdat ik de Kadett simpelweg weer de baas kan en dit leuker vind.

Verder heb ik de gehele distributie laten vernieuwen, dit heeft mij nog een hoop gedoe opgeleverd.
                                Normaal ga ik altijd naar de garage bij mijn geboorteplaats, echter nu dacht ik even makkelijk te zijn en liet het bij een onder dezelfde vlag werkend bedrijf doen in bij mij in de buurt (ik noem hiervan de naam niet omdat dit uiteindelijk netjes is opgelost) maar toen de nieuwe distributie er uiteindelijk inzat haalde ik hem op echter vond ik hem een beetje ongelukkig klinken. Ik zei hier na een proefritje wat van en er werd nog even gekeken, conclusie was moet nog op elkaar inwerken. (toen dacht ik al..) vervolgens reed ik weg de hoek om omdat ik dacht ik geef het een kans plus ik moest ergens op tijd zijn. Om de hoek aan gekomen ging de toerenteller van het pad af de motor stotteren en kwamen er ondanks dat ik niet meer rook flinke rookwolken in de auto, zo de bushalte ingestuurd. Ik garage gebeld ik sta om de hoek, kom me maar halen en neem voor de zekerheid de brandblusser mee.
                                Nou we zullen straks even kijken kom vanavond maar weer ophalen, echter ik moest weg dus ik was naar de auto die stond achterin geparkeerd gelopen / de klep was reeds geopend dus ik kon bij de motor kijken. Conclusie de dynamo had honger en heeft de kabelboom opgegeten (deze was niet netjes teruggebracht zoals deze hoort te liggen) 3 draden volledig door toen was het over met het rijden. De andere monteur begreep wel dat ik nog andere dingen te doen had en heeft gelijk nieuwe stukken draad gesoldeerd en verpakt in speciale tape. Vervolgens op pad gegaan en paar dagen gereden. Bij mijn ouders op de koffie gaand was ik in de buurt van mijn garage en de Kadett ging steeds vervelender klinken, en ik vertrouwde dit voor geen meter. In de garage aangekomen heeft de monteur de distributie bekeken en de conclusie was gauw getrokken, de riem was er zo strak ingezet dat je met je hand geen enkele speling meer kon bewerkstelligen. Ik mocht niet meer verder rijden want dit kon verkeerd aflopen. Nu moest hij binnen een week weer een nieuwe distributieset krijgen en die kreeg hij ook. Gelijk nieuwe v-snaar en olie plus filter laten vernieuwen en zo ook het luchtfilter, en hem verder na laten kijken was nog een slangetje vergaan dit is ook vernieuwd. Het vervelende geluid bleek dus de waterpomp te zijn die nogal benadeeld werd door de te strak staande riem.
                                Verder heb ik hem van de week naar de dealer gebracht want hij reed niet zuinig en op en op een gegeven moment wist ik waarom hij stond de benzine nadat ik getankt had en parkeerde er van onder weer vrolijk uit te lekken,
                                Dus moest de ik dacht retour benzineslang vernieuwd worden dit is nu ook weer in orde.
                                Ik ben ongetwijfeld nog wat vergeten maar dat zal ik een volgende keer wel weer beschrijven.

Ik weet dat het een lang verhaal is en dat sommige dit misschien niet kunnen waarderen, echter staat er nergens dat je het verplicht moet lezen. (ikzelf vind uitgebreide verhalen juist wel leuk)

John

KadAstra-EF
                                Deelnemer

Met welke Kadett E was je op de Meeting dan ?
                                  In Nijkerk hadden we 2 bijeenkomsten. Dit jaar moeten we nog even een datum prikken.

verder een zeer goede zaak dat je hier je verhaal neerzet want ik heb nog niet eerder gelezen hier wat er kan gebeuren als je de distributieriem TE STRAK spant !!!!

Een mierenneuker zijn naar anderen (garagisten) is geen slechte zaak. Ik heb zeer recent ook een gevalletje prutswerk van de ” heren monteurs” En ja, ik ben een mierenneuker met mn E en F. Het gebeurt goed of het gebeurt niet. Er is geen middenweg !!!

En natuurlijk een zeer goede zaak dat je gezondheid ook vooruit gaat :thumb :thumb

John8219
                                  Deelnemer

Ik was naar beide meetings met de Kadett GT die met dat spoilertje over zijn grill aan de voorzijde. Ja soms word ik moedeloos van de garages als je ziet wat er soms afgeleverd wordt. Zelfs soms bij mijn huisgarage ben ik niet altijd tevreden maar dan zeg ik er wat van, er wordt nota bene ook een factuur geschreven.

Blackbull
                                    Deelnemer

De gsi heeft sinds vorige week weer keuring (laatste keer was in 2011), dus uit de schorsing en toeren maar :wub . Ook het dak mat zwart gespoten met plasti dip omdat de blanke lak op veel plekken weg was.

saluma
                                      Deelnemer

Vandaag de Kadett gestart na 4 maanden stilstand.2 seconden doorstarten en draaien maar! Wat is het toch ook een topwagen.
                                        Straks ga ik ff een rondje rijden met hem,maar eerst even naar de pomp om de banden wat lucht te geven.Die geven wel wat ‘rupsbandeffecten’ ! Maar ik zal toch maar binnenkort 4 andere bandjes eromheen moeten laten zetten.Ze zitten er nu al zolang onder.De voorste banden zijn regenbanden en maken best wel wat herrie.
                                        Nu heeft de Kadett vanzichzelf al lawaai,vooral op de snelweg.Ik heb maar 3 versnellingen en dat hoor je best!

KadAstra-EF
                                        Deelnemer

Dus je hebt m uit de schorsing gehaald ? king:
                                          Dat komt mooi uit voor de 28e spetember :jerry

saluma
                                          Deelnemer

@KadAstra-EF wrote:

Dus je hebt m uit de schorsing gehaald ? king:
                                            Dat komt mooi uit voor de 28e spetember :jerry

Hoi Rik,ja hoor,hij is weer uit de schorsing.Ik ben financieel weer een beetje bij.Als het goed krijg ik nu een bijbetaling en dan nog 1 keer het gewone tarief.En dan zien we volgend jaar weer verder.
                                            Net even een stukje gereden,en man man,wat rijdt dat ding toch heerlijk.Automaatje in de D en gaan.

John8219
                                            Deelnemer

Ik heb een nieuwe koppelingskabel laten monteren. Ik wilde van zijn 2 naar zijn 3 schakelen maar daar ging het pedaal ineens tot de grond. Kon hem zo de stoep opsturen. En heb hem met moeders de vrouw naar huis geduwd. Was gelukkig op paar duw minuutjes weg.

Nu rijdt ie weer heerlijk en is gelijk goed afgesteld. Scheelt weer tandenpoetsen.

Automatic-freak

Vandaag de schokbrekers aangepast zodat de E-Kadett weer veert aan de voorzijde, maar wel net zo laag is gebleven.

Hij had 80mm veren en dan staan de schokbrekers helemaal onderin; dus die doen dan niks meer.

Nu de schokbrekerhuls 2,5cm verder door het fusee geperst (ondertussen verwarmen met inductie-heater); daarna een lasje gelegd zodat hij op die plek blijft en daarna de veerpoten voorzien van 60mm veren.
                                                Daardoor staat hij nu nog net zo laag, maar wat een verschil zeg !!
                                                Hij veert weer .. nu alleen nog even uitlijnen deze week :thumb

Ik ben er blij mee !!

saluma
                                                Deelnemer

Van de week de Kadett weggebracht om de remolie te laten verversen.Was dus echt nodig!!!! Straks de motorolie verversen en de filters en dan ben ik klaar voor de Oldtimerdag in Alphen aan den Rijn en de Kadett meeting ,allebei in september.

okkie-001
                                                  Deelnemer

ik zelf niet maar een maatje van me met zij Kadett

foto’s zeggen maar dan tekst
                                                    en komt nog wel een staal stripje onder de lamp

astra f lampen in de kadett

michel

marcohgd

Wiellager vervangen, veerpootlager vervangen, morgen het andere veerpoot lager en 2 wielremcilinders.

Dan is ze technisch weer 100%

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 231)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.