Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 231)
  • Auteur
    Berichten
  • #18162445
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Mooi werk allemaal. Voor dat tectyl schoon maken adviseer ik lampolie. Sowieso kun je met lamolie heel effectief je motor en/of bak schoonmaken. Als je een opvangbak gebruikt kun je zelfs eindeloos lang door poetsen met de zelfde lampolie, gewoon even filteren door een zeefje om de grote troep er weer uit te halen. En als je klaar bent kun je of met een sopje, of met remmenreiniger de laatste restjes er af spoelen en dan blinkt het je tegemoet!

      Heb gisteren wederom door natte vloermatten nieuwe folie in de vier deuren geplakt. En eerst gekeken waar het nou binnen kwam druppen, nou precies in het hoekje van het raamrubber, achter de spiegels. Dus deurpanelen er af en alles weer effe fris in de wax gezet tegen roest ook, en onder de beruchte plek een plastic kapje geplakt zodat de druppels ook netjes afwateren, zonder achter het deurpaneel door te willen stromen. Ook met goede folie kruipt het er namelijk wel eens tussen, en het is maar één plekje waar het drupt, dus heel overzichtelijk op te lossen.

      En net mooi kunnen testen, want het stortte hier even uit de hemel en alles blijft nu droog!

      Het is overigens te herkennen aan dat het randje op de deurrubbers nat is, bovenaan de dorpel. Dat moet absoluut kurkdroog blijven, anders heb je ook stront aan de knikker!!

      Kon dus alle matten er weer uit halen en met papier ventilatorkacheltjes drogen, wat een klus weer!! Gelukkig op tijd er bij, dus geen roest nog in de vloer ontstaan. Sowiezo staat het strak in de 2K, dus gaat ook niet zo hard…

      #18162446
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Kijk ook even naar die spiegelkapjes aan de binnenkant van de voorportieren.
        Waar die stang doorheen gaat als je de spiegels wilt stellen.

        Deze kapjes willen nogal vaak krom buigen met de jaren waardoor het de portierrubber naar buiten drukt en dus gaat lekken !
        Dan heb je ook een waterspoortje naar beneden en das ook niet leuk.
        Dit heb ik zelf ervaren en dat geeft ook nattigheid binnen, en dat met een simpel kapje !.

        Maar goed van je dat je je E weer meteen in orde maakt, ondanks het werk met de vloermatten, want dat is het, veel werk.

        Rik :)

        #18162447
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          @KadAstra-EF wrote:

          Kijk ook even naar die spiegelkapjes aan de binnenkant van de voorportieren.
          Waar die stang doorheen gaat als je de spiegels wilt stellen.

          Deze kapjes willen nogal vaak krom buigen met de jaren waardoor het de portierrubber naar buiten drukt en dus gaat lekken !
          Dan heb je ook een waterspoortje naar beneden en das ook niet leuk.
          Dit heb ik zelf ervaren en dat geeft ook nattigheid binnen, en dat met een simpel kapje !.

          Maar goed van je dat je je E weer meteen in orde maakt, ondanks het werk met de vloermatten, want dat is het, veel werk.

          Rik :)

          Ja ook een goeie, maar valt wel veel meer op dan dit, had vorige keer al flink wat aan de spiegels gedaan, want ook die dropveter tochtstrips er achter (buiten onder de ‘voet’) waren vergaan, en hij sloot niet mooi strak aan. Dus alles al netjes gemaakt met nieuw foam strip er tussen en zo. Dus was al stukke verbeterd, maar nu met iemand samen zitten testen, hij goot het water en ik keek met de zaklamp..

          Vandaag in de Kadett van Wim (was vorige meeting met de blauwe expression) gekeken en die heeft er verdorie ook last van!! :shock: Weet nu wel wat te doen…

          Bij mij is dat van die kapjes trouwens niet zo snel mogelijk dat het gaat lekken, want ik heb dubbele rubbers er op. Maar de kapjes zitten ook verder netjes strak ‘aan’….

          Er zijn nog veel meer bekende plekken hoor, zoals schakelstang rubber, draadboom naar ECU (heel gemeen!) en uiteraard roestgaten in bijv. wielkasten en zo..

          En onze Micra heeft ook het doorweekte tapijt syndroom! Komt uit de kachelmotor druppen, schijnt te komen door vergane kitrandjes rond de klik nippies van de parafaan. Ook eens naar kijken…zucht….

          #18162448
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Ik heb vandaag de middelste ventilatieroosters voorzien van een nieuwe schuim-omranding !
            Ook al had ik de klep dicht, de stukjes oude schuimdelen vlogen me letterlijk om de oren.

            Nu na de reparatie is het echt zo: het is 100% dicht, geen geluiden, tocht of andere dingen meer :angel :angel

            Ik wil medeforummer “Vinci” hartelijk bedanken voor zn adviezen die via PM zijn gevoerd :wors :wors

            Rik :)

            Hieronder een paar foto’s van mn werkzaamheden:

            #18162449
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              :thumb :thumb

              #18162450
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Kijk eens aan, mooi werk Rik! :thumb Wat heerlijk heh, niet meer die koude hand en niet meer dat irritante gefluit aan je hoofd! king:

                #18162451
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Jazeker, ineens rafelden die stukken door mn auto heen.
                  Ik dacht meteen “laat maar even, ik weet wat ik moet herstellen”
                  Ik heb zelfs de blower on op “3” gezet. Dat was helemaal lachen haha.

                  Maar goed, tis weer stil in de auto en de middelste roosters zijn tocht-vrij :)

                  Rik :D

                  #18162452
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik heb gesoldeerd, gesoldeerd, en nog is gesoldeerd…….Morgen maar is proberen te starten :shock:

                    #18162453
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      @KadAstra-EF wrote:

                      Jazeker, ineens rafelden die stukken door mn auto heen.
                      Ik dacht meteen “laat maar even, ik weet wat ik moet herstellen”
                      Ik heb zelfs de blower on op “3” gezet. Dat was helemaal lachen haha.

                      Maar goed, tis weer stil in de auto en de middelste roosters zijn tocht-vrij :)

                      Rik :D

                      Heb je het kachelhuis ook al omgebouwd zodat ie over de middelste roosters ook warme lucht kan blazen?

                      #18162454
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        Nee, dat vind ik tot nu toe niet nodig.
                        De Kadett is heel snel warm vind ik dus tis goed zo :thumb

                        Rik :)

                        #18162455
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          Wow, even dit topic omhoog lellen :thumb

                          Vandaag mn Astra weggebracht voor de APK en dus rijdt ik met mn E :wub
                          Alleen gaat ie voordurend in de noodloop zitten en blijft ie licht stotteren en vermogensverlies.
                          (motormanagement lampie brandt)
                          Morgen maar eens even uitlezen dmv de “paperclipmethode” of anders naar de dealer.

                          Rik :)

                          #18162456
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Tijdje niet mee gereden? Ik zeg benzinefilter! ;) (gewoon gokje hoor…)

                            #18162457
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Gaat daarvan het lampje branden ?
                              Maar het kan wel, zou goed kunnen inderdaad.
                              Ik ga m eerst uitlezen voordat ik van alles ga roepen.
                              Het hoeft niks te zijn maar ik moet de E wel gebruiken de komende dagen.

                              Rik :)

                              #18162458
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Als die daardoor arm gaat lopen, zeker weten! Ik heb het vorig jaar nog bij de hand gehad. Even koetsje lassen, blok aan de kant gezet perfect lopend en na een stukje tuffen ineens horten, stoten, stukje goed, inhouden ploffen, stukje goed enz….. Filter, met al anderhalve jaar gefilterde zooi inwendig los gekomen, was net een rammelaar. Alle injectoren, benzinerail en drukregelaar van top tot teen vuil van binnen. Ding liep als een krant. Gelukkig had ik een ultrasoon reiniger, dus alles los en brandschoon weer terug en lopen als een zonnetje met een mooi nieuw filtertje….

                                Het gebeurt… Nu donder ik er voor elke APK een nieuwe op. En nog wat van dat soort zaken die ik dan mee pak, remvloeistof spoelen, sappies nieuw, oliefilter, bougietjes, spuitje vet hier en daar… Een auto heeft gewoon z’n grote beurtje écht nodig jongens! Of die nou rijdt of niet, maakt geen barst uit!

                                #18162459
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Brandstoffilter is voor het laatst in juni 2012 vervangen, heeft nu 11.000 kilometer benzine gefilterd king:
                                  Maar als jij zegt dat dat het goed kan zijn dan neem ik dat morgen even mee in het uitlezen.

                                  Rik :D

                                  #18162460
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Mijne was ook nog niet oud, maar als er lucht in komt dan gaat het heel hard, en dat kan natuurlijk maar zo als de Kadett even een tijdje stil staat….

                                    #18162461
                                    KadAstra-EF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 July 2010

                                      Vandaag een andere lamdasonde gehaald van de sloop.

                                      Bij het uitlezen van de computer (paperclipmethode) kwam aan het licht dat code 13 de storing was, en dat is dus de lamdasonde.
                                      Deze vervangen en de E rijdt weer als vanouds :wub :wub :wub :wub

                                      Hieronder de foto: links is de 2e handse en rechts de oude :???:

                                      Rik :D

                                      #18162462
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Denk als ik dat zo zie dat je hem ook gewoon schoon had kunnen maken. Daarnaast, wie zegt je dat hij niet zo weer zo vol roet zit? En montage van een lambdasonde moet met keramisch of grafiethoudende montagepasta, anders gaan ze na verloop van tijd verschrikkelijk vast zitten..

                                        Denk, moet het in elk geval wel gezegd hebben, hoop verder natuurlijk dat je er weer een hoop lol van mag hebben zo! :thumbup

                                        #18162463
                                        KadAstra-EF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          Ik heb nog nooit zo’n vieze lambda uit mn E en F gehaald, dus toen ik dat zag wist ik meteen: dit moet hem haast wel zijn :)
                                          dit wetende dat storingcode 13, een rap dalende benzinemeter, en rot lopen van de motor, dat de conclusie juist is denk ik.

                                          En ja, ben blij dat het (voorlopig) weer klaar is en pret heb met mn Kadett :wub

                                          Rik :)

                                          #18162464
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Nou ja, het is de vraag van de kip en het ei. Of de lambda sensor is stuk gegaan en heeft het mengsel erg verrijkt en dat geeft roet en dat maakte hem daarna vuil, of er is nog iets anders aan de hand wat roet veroorzaakt waardoor de ‘nieuwe’ straks ook weer problemen gaat geven…

                                            Denk dat als hij nu mooi loopt (wat een goede indicatie is voor hoe het mengsel is) dat hij nu wel weer goed is hoor. Laat ik zeggen, ik hoop het met je mee! :vertag

                                            #18162465
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Laatst nog mooi fris nieuw tankje gemonteerd:

                                              Kon ik gewoon nog bestellen via een vent die bij Opel werkt, die kan zowat alles voor me regelen! Nou ja, tenzij het echt op is in alle magazijnen natuurlijk… Mocht iemand nog iets zoeken, PM me maar, dan vraag ik het voor je na!

                                              #18162466
                                              KadAstra-EF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2010

                                                Heb jij die optie ?
                                                Dat die een melding geeft als ie te weinig koelwater waarneemt ?
                                                Ik zie zo’n stekker op de dop namelijk.
                                                Zou ik ook wel willen maar :cry :cry :cry

                                                Rik :)

                                                #18162467
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Nog niet, maar heb kort geleden een volledige dash met kabelboom met check control computer en check control lampjes doosje aangeschaft. Wil nog wel even heel goed controleren of die goed is eerst…

                                                  En dan ga ik geen digidash rijden, want ik weil de analoge klokjes van de Corsa A GSI gaan gebruiken, die vind ik erg mooi namelijk. En die wil ik dan weer voorzien van de km teller en toerenteller van de GSI tellerbak die ik nu heb, heel klusje hoor! In elk geval moet dan de kabelboom wel aangepast worden op analoge klokken, want is nu voor digidash…

                                                  #18162468
                                                  saluma
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 November 2010

                                                    Gisteren na 5 weken stilstand de Kadett gestart.Starten en lopen dat malle ding.Geen rare geluiden,geen mankementen,heel netjes stationair draaien…………gewoon een topwagen!!!

                                                    #18162469
                                                    KadAstra-EF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 July 2010

                                                      Das inderdaad heel netjes, je motor is in topconditie.

                                                      Rik :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 231)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.