Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 231)
  • Auteur
    Berichten
  • #18162470
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Ik heb vanmiddag een einddemper gehaald van de sloop.
      Kosten 25 Euro en dit is dan een Bosal einddemper te zijn.
      De oude was echt helemaal doorgerot en bruin, zo heb ik ze niet vaak gezien.

      Deze dus vervangen van een exemplaar van de sloop !!
      maar, wat zit er een mooi geluid in die Bosal uitlaat :wub echt mooi en een rustig geluid.
      wauw…..

      Rik :D

      #18162471
      Blackbull
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 July 2004

        Verder gegaan met het in elkaar zetten van het blok van mijn gsi. Vanavond de stuurbekrachtiging pomp vast gezet, radiateur met slangen erin gezet en luchtfilterhuis gemonteerd. Nu de bedrading netjes solderen en wegwerken. Zo staat het er nu voor:

        #18162472
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Jammer dat je inlaat nu zo dicht bij het gloeiend hete spruitstuk zit heh! Had het eerst ook zo toen ik net klaar was met mijn eerste ombouw. Later heb ik de onderbalk gemonteerd van de 16V, en de voorste dwarsbalk die bij de 8V er niet zit. Dan kun je de smallere radiateur plaatsen en de inlaat er langs laten lopen. Misschien kun je er iets creatiefs op bedenken zonder al dat gedoe, maar ik zou het wel aanraden om koudere lucht aan te proberen te zuigen…

          Ziet er allemaal wel netjes uit, mooi origineel zo! Nog effe wat draadjes wegwerken en dan is het heel strak allemaal!

          #18162473
          saluma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 November 2010

            Vandaag mooi weer (onder de carport) en heb de Kadett weer even vertroeteld,en wel onder de motorkap.Alles schoongemaakt wat ik nog niet gedaan had.De bovenzijde van de radiateur opgeknapt,alle boutjes hetzij vervangen,hetzij schoongemaakt.
            Ook m’n startonderbreker geoptimaliseerd,alleen bij het aanzetten van het contact sprong m’n olielampje uit,na zo’n halve seconde (denk ik).Hij gaat ook niet meer aan.
            Het lampje zal wel stuk zijn,dus morgen het dashboard even loshalen.Ik heb gelukkig nog 1 lampje liggen,dus das mazzel.
            Verder is hij klaar om over 7 dagen naar Dronten te gaan!
            Heb er nu al zin in!!!

            #18162474
            Blackbull
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 July 2004

              @Vinci, bedankt voor de tip! Zodra er keuring op zit zal ik daar naar kijken. Zat eerst een power filter op en bij liep toen erg beroerd. Nu met het originele luchtfilter huis loopt ie naar mijn idee erg lekker. Voorkant gaat ook ooit gelast worden. Radiatorbalk en voorfront zijn slecht. Dan gelijk 16v onderdelen erop.

              #18162475
              Blackbull
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2004

                Vandaag trouwens het systeem gevuld met koelvloeistof ;)

                #18162476
                Peter.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 September 2010

                  Heb van de Kadett de carterpanpakking vervangen, morgen compleet open uitlaat vanaf de kat monteren en beurtje geven

                  #18162477
                  saluma
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 November 2010

                    @saluma wrote:

                    Vandaag mooi weer (onder de carport) en heb de Kadett weer even vertroeteld,en wel onder de motorkap.Alles schoongemaakt wat ik nog niet gedaan had.De bovenzijde van de radiateur opgeknapt,alle boutjes hetzij vervangen,hetzij schoongemaakt.
                    Ook m’n startonderbreker geoptimaliseerd,alleen bij het aanzetten van het contact sprong m’n olielampje uit,na zo’n halve seconde (denk ik).Hij gaat ook niet meer aan.
                    Het lampje zal wel stuk zijn,dus morgen het dashboard even loshalen.Ik heb gelukkig nog 1 lampje liggen,dus das mazzel.
                    Verder is hij klaar om over 7 dagen naar Dronten te gaan!
                    Heb er nu al zin in!!!

                    Het olielampje op het dashboard werkt weer.Geen idee,maar heb net weer even het contact aangezet en hij brandde gewoon weer.
                    Opgelost!!!!!!!

                    #18162478
                    Corsaliefhebber
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 February 2012

                      Mijn roestvrije e-kadett sedan 3uur geleden Total-loss gereden :cry :cry :cry
                      doordat er een :swear :swear trut in haar :swear Sante Fe
                      zo nodig met haar :swear :argue mobiele telefoon moest whatsappen
                      onder het rijden, en het dan ook nog op een schreeuwen zet dat dat niet waar en
                      me lopen te bedreigen en denken weg te komen zonder papierwerk in te vullen
                      Heb droog en koeltjes verteld dat die flink zichtbare camera op de hoedenplank achterin
                      juist bedoeld is om mensen zoals haar geen gelijk in haar leugens te laten krijgen.
                      Heb de politie maar gebeld hoe ze deze van de hoedenplank wou trekken,
                      Ook dit voorval heb ik volledig op telefoon gefilmd samen met een aantal omstanders,
                      verzekeringstechnisch is het gelukkig een eenvoudig verhaal geworden.

                      Ik stond stil voor het kruising daar ervoor mij van rechts verkeer kwam,
                      en deze trut klapt met ongeveer 50 a 55km.u vol achterop,
                      dat krijg je met een telefoon in de hand.
                      (gelukkig in de winkelstraat hier met ook hier voldoende camera,s,
                      heb samen met de eigenaar van het cafetarie de beelden al met de politie bekeken en
                      heb op papier staan dat de schuldvraag zeer duidelijk is.
                      De kofferbak is volledig en puin en het dak is een centiemeter of 10 opgeknikt dus niet meer te maken.
                      Ook gaat er van de 4 deuren geen enkele meer open en is de voorruit uit zijn gekitte sponning gekomen.

                      Ondanks dit heeft de Kadett zich van zijn beste kant laten zien, en mij zeer goed beschermd.
                      Op wat kleine sneetjes van wat rondvliegend glas na heb
                      ik niks noemenswaardig van letsel meegekregen.
                      Ben het Kadettje hier dan ook erg dankbaar voor :wors :wors

                      Ook heb ik net contact gehad met de tussenpersoon van de verzekering van haar en mij
                      (is dezelfde tussenpersoon als van mij,
                      bij dezelfde maatschappij, woon in een redelijk klein dorpje)
                      en daar blijkt dat dit het derde ongeval van dit geval is binnen 7 maanden van haar.
                      Met het bijgeleverde bewijs (6 getuigenverklaringen en van 3 verschillende camera,s
                      duidelijke beelden, plus beelden van haar agressie,
                      op het bureau is een blaastest afgenomen en een promillage
                      van 1,1 :hmmz helpt haar ook niet echt ) is het gelukkig een formaliteit en
                      ben dan ook overeen gekomen dat de volledige taxatiewaarde plus kosten vervangend
                      vervoer voor 30dagen en afsleepkosten dan ook zo
                      snel mogelijk op mijn rekening staat.

                      groeten van Corsaliefhebber

                      #18162479
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        pfffffffff rillingen lopen over mijn rug!!!!!!!!!gadverdamme,kerel!!!!!! Gelukkig heb je zelf niets,maar nu is er weer een Kadett overleden door gevolgen van de moderne tijd.
                        Ik wens je het aller,allerbeste toe.Je kan trouwens van de verzekring van de tegenpartij een soortgelijke auto eisen.Ja,eisen.Ze moeten er voor zorgen dat jij een gelijkwaardige auto terug kan krijgen.

                        Wij hebben een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt met onze Kadett Expression.Helaas kwamen we er te laat achter dat we een soortgelijke wagen terug konden eisen.

                        Heel veel sterkte!!!!

                        (onze Kadett voor en na)

                        gr Marcel

                        #18162480
                        Corsaliefhebber
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2012

                          Beste Marcel

                          Dank je wel voor je bericht, dat is zeker waar, Vindt het ook erg zonde van de Kadett.
                          Degene op jouw foto,s is ook een trieste aanblik. :(
                          Het is me bekend dat ik een gelijkwaardige terug mag eisen,
                          alleen is het bij deze helaas een utopie om een ooit nog vergelijkbare te vinden :cry
                          deze e-kadett heeft tot straks origineel 16.354 km gelopen en was volledig origineel en roestvrij.
                          Het betrof een volledig originele en roestvrije in augustus 1991 gemaakte
                          Frisco 2.0i 115pk sedan in de kleur zwart-mettalic.
                          Ik heb deze 9 jaar geleden overgenomen van de toen 93jaar!!! oude oost-duitse eigenaar,
                          die werkelijk tot in het laatste hoekje alles elk jaar weer poetste
                          en in de fluid-film gezet heeft.
                          Deze traditie heb ik zelf voortgezet en ze was dus echt 100% roestvrij, ook in de lekbakjes en alle andere verborgen plaatsen.
                          Het was voor hem na de val van de Berlijnese muur zijn kans op het aanschaffen van een nieuwe auto.
                          Hij heeft 14 jaar moeten wachten op de levering van zijn voorgaande auto een trabant.

                          De vorige eigenaar was er zo zuinig op dat hij de orginele plastic van aflevering heeft laten zitten en daar wollen stoelhoezen overheen heeft gedaan. ook is er nooit in de auto gezeten met schoenen of dergelijke aan,
                          hij had er speciale pantoffels in liggen met wollen onderkant zodat de vloerbedekking geen zand ging bevatten.
                          Ook alle onderdelen die ooit vervangen zijn zijn erbij aanwezig, inclusief de riemen, banden, oliefilters,
                          zelfs de oude olie die elk jaar er trouw uit ging zit erbij in de kannen gedaan
                          waar ze een jaar eerder mee erin gedaan was.

                          Ik heb met haar vanaf aanschaf geen 1400km gereden in al die jaren,
                          alleen op mooie zondagse dagen een keer een rondje rond de kerk.
                          Ze is gelukkig altijd getaxeerd geweest vanaf dat ik haar heb
                          en het huidige taxatierapport van 3 weken geleden bedraagt 14250 euro.
                          Gebaseerd op de zeldzaamheid en staat waarin ze verkeerde tot straks :cry

                          Financieel gezien beken ik eerlijk lijdt ik er geen schade van,
                          maar het geld zegt me in dit geval helemaal niks,
                          maar in mijn hart de belofte aan de deze oude meneer
                          een ras-echte oost-duitse kadett-liefhebber om er goed voor te zorgen
                          is nu gebroken, dat raakt me veel meer.
                          Twee jaar geleden heb ik op verzoek van zijn enigste zoon, de Kadett achter
                          de begravenis-wagen aangereden, de bloemstukken en zijn hoed op de motorkap, ter laatste eer.

                          … …

                          #18162481
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            pffffffffffff
                            ik ben er ff stil van.Jou hele bericht schud een hoop los bij me.
                            Ik kan werkelijk niet geloven dat mensen zonodig een mobiel mee moeten nemen in de auto.Je bent toch immers mobiel?
                            Weer een Kadett naar de eeuwige jachtvelden.

                            Haal een onderdeeltje van de Opel af en bewaar dat.Wij hebben dat ook gedaan,namelijk het velgkapje van de GT velg.Ik heb daar een klokje van gemaakt.De tijd staat dan niet stil.

                            pfffffffffff heel veel sterkte kerel!

                            #18162482
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Die kuttekoppen kunnen er wat van hoor: bellen achter het stuur :puke :puke :puke :puke :puke
                              Zie het hier maar al te vaak :cry

                              Maar goed, ontzettend jammer van je E, ongelofelijk veel sterkte met het afhandelen van alles :thumbup :thumbup

                              Rik :fy1

                              #18162483
                              saluma
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 November 2010

                                Stel je voor dat je wat mist,Rik.Echt niet normaal.
                                ff bellen: “ik rij zo de hoek om bij,ben er bijna”
                                Dat zijn echt van die dingen wat achter het stuur moet gebeuren.

                                Ik zal je vertellen: ff -offtopic ik heb een Parrot in de auto,maar als ik gebeld wordt,ben ik gewoon een gedeelte van de weg kwijt.Met andere woorden: de tijd dat ik aan het rijden ben en aan het bellen ben,zie ik niets om heen gebeure. Ben gewoon een stuk van de weg kwijt.

                                #18162484
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Ik wordt er gewoon….stil van, ongelofelijk hoe idioot mensen zich gedragen achter het stuur. Heb ongeveer een soortelijk ongeval voorgehad met mijn vorige wagen….sta je stil en knal er een vrachtwagen achterop….bestuurder was ook aan het bellen/sms’n etc. Gelukkig stond net op dat kruispunt, de lokale politie en ze hadden inderdaad voor één keer eens alles gezien!!!! Bestuurder ontkende ook in alle toonaarden dat ie mobile aan het bellen was. Tot de agenten zijn mobieltje even nakeken…hang je meteen!!!

                                  Jammer voor je Kadett, maar gelukkig zijn jullie redelijk ongedeerd gebleven en dat is toch erg belangrijk!!!!

                                  #18162485
                                  ikdenman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 February 2010

                                    motorsteun vervangen van mijn kadett b

                                    #18162486
                                    Blackbull
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2004

                                      Niet zozeer iets aan de kadett, wel de garage eindelijk een keer uitgemest zodat ik weer ruimte heb om aan de gsi te werken. Ook even foto’s geschoten van de gsi onder een laag stof en zooi. Zal ze straks wel even plaatsen :D Ook via kadettgsi85 een origineel setje koplampen, knipperlichten en achterlichten besteld voor de GSI. Hopelijk volgende week weer starten na 2 jaar en snel naar de keuring. Ik wil rijden!!!! :wub

                                      #18162487
                                      Blackbull
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 July 2004

                                        Eerst de kadett maar eens uitgraven:

                                        Vervolgens de garage opgeruimd en de auto weer terug gezet. Eindelijk weer een fijne ruimte om in te werken…



                                        #18162419
                                        kadett4x4
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2004

                                          Ik heb net ons vrouw ermee weg gestuurd, het beestje staat al 3 weken op non actief.
                                          van de week toch maar eens kijken, of ik nog achter het stuur kan kruipen.

                                          groeten.

                                          #18162420
                                          Paullus
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            goed bezig, erik! :thumb

                                            #18162488
                                            Blackbull
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 July 2004

                                              De GSi gestart. Kamp nog met een massa probleem maar hij loopt gelukkig nog :). Dit massaprobleem heeft ook als gevolg dat de dynamo te weinig bij laadt. Van de week extra massa leggen en de voorremmen er weer op maken. :wub

                                              #18162489
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Ik heb zojuist een andere 1.8s carterpan gescoord. De oude was gescheurd en krom nadat de 16v uit de takel geschoten was. Ik heb de scheuren laten lassen, maar hij lekt toch nog ergens.

                                                #18162490
                                                marcohgd
                                                  Lid sinds:
                                                  4 August 2013

                                                  De Kadett even goed gewassen vanmorgen

                                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                                                  #18162491
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    Tering, mooie D heb je daar :wub :wub :wub :wub

                                                    Rik :D

                                                    #18162492
                                                    turbo.d
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 June 2013

                                                      Ik heb niets aan mijn Kadett gedaan, is ook niwt mogelijk, heb hem meer dan 10jr geleden ingeruild.

                                                      Maar zat wel ff over hem na te denken: hoeveel PK heeft de C1.4NZ ook alweer?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 231)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.