Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2014 om 06:42 #18162518
Ja, dan drogen rubbers enz enorm uit. Kijk onder jouw carport heeft hij het stukje beter dan gewoon op straat in de regen, en waar ‘s winters de pekelwagen langs rijdt en er nog een kilo zout over heen slingert.
Dat rubber randje is geen probleem zolang de binnenzijde maar goed behandeld is, maar zo weinig als de jouwe rijdt vraag ik me af of het nou heel veel extra duurzaamheid toevoegt. Het zal wat extra doen tegen steenslag.
5 juli 2014 om 07:25 #18162519Ik heb van die zijwindschermen op mn E gemonteerd.
De ramen staan dag en nacht op een kiertje omdat ie een hele hoop stilstaat.
Nou, tis kurkdroog van binnen. beter dan hoe het was zonder die dingen. Zeker in de winter is het een echt pluspunt.Rik :)
5 juli 2014 om 08:52 #18162520Die windschermen gaan ook op mijn Astra komen.Maar de ramen van de Kadett zijn wel gewoon dicht,want anders heb ik ongenode gasten binnen (spinnen enz).
Maar de vochtvreter is een superuitkomst.12 juli 2014 om 14:13 #18162521Vandaag de dynamo er uit gehaald en een nieuwe besteld.
13 juli 2014 om 20:07 #18162522Vandaag samen met prikkie de Bodem getectileerd, deuren, schermen,motorkap,verlichting, parafaan, ruitenwisser en interieur er weer in en op gezet. Vorige week blok uit en in gebouwd, bak en distributieriem vervangen, katalysator geplaatst en de gelaste dorpels in kleur gezet. Dinsdag gaat ie naar de apk en dan hopenlijk weer sturen deze zomer. :wub
13 juli 2014 om 20:15 #18162523Weer een half dagje gesleuteld aan de 13s, maar nog steeds geen vonk..
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
14 juli 2014 om 20:44 #18162524Mijn Kadett-B LS;
Gisteren en vandaag de gehele motor en automaat voorzien van nieuwe pakkingen,keerringen, filters (dus ook oliefilter automaatbak), bougies, waterpomp en vloeistoffen.14 juli 2014 om 20:52 #18162525Kijk, je laat er geen gras over groeien, Goedzo :wors
Rik :)
15 juli 2014 om 08:39 #18162526Irmscher achterlichten geplaatst…
15 juli 2014 om 09:11 #18162527@Vinci wrote:
Irmscher achterlichten geplaatst…
Pas op Vinci, dadelijk gaat de medeweggebruiker nog in de gaten krijgen dat je Kadett toch een snelle jongen is met die achterlichten… :jerry
15 juli 2014 om 09:12 #18162528Gelukkig strooit de type aanduiding nog wat zand in de ogen….
15 juli 2014 om 10:11 #18162529Toch vond ik de andere achterlichten mooier staan, moet ik eerlijk zeggen.
Rik :)
15 juli 2014 om 10:17 #18162530Hahah, nou dat hij snel is kan ik toch al niet langer verborgen houden dan 7 seconden LOL…
Ik was nog van plan mijn 1.3 logo er op te plakken.
Vind deze achterlichten toch echt wel 400 keer mooier dan die GSI achterlichten! Smaken verschillen gelukkig…
15 juli 2014 om 14:08 #18162531De kadett loopt weer, maar nog niet lekker.
Hij ligt ook weer iets lager:
Dit is met 13″ ATS Classics met 155/70/13.
Wil er eigenlijk een 14″ breedsetje onder hebben.Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
15 juli 2014 om 17:03 #18162532@Vinci wrote:
Irmscher achterlichten geplaatst…
Als je de Astra/Kadett echt wil laten lijken,dan horen er ook twee mistachterlichten in de bumper te zitten.
15 juli 2014 om 17:23 #18162533Ja, maar zo echt hoeft het nou ook weer niet, dan kan ik ook het stuur wel naar de andere kant gaan bouwen, of een Astra MK2 in Engeland gaan kopen. Ik combineer een beetje uit origineel wat ik zelf leuk en/of mooi vind. Heb ook doordat er een afdeling van ons in Londen zit erg veel uit Engeland gehaald en op een gegeven moment wat spullen geruild met iemand die daar Opel weer leuk vond om logo’s van te gebruiken. Ik heb een sterke band met Engeland door familie en vrienden, dus mijn Kadett/Astra MK2 is een beetje een ode hier aan.
15 juli 2014 om 17:52 #18162534Ahaaaaaa, jij hebt gewoon connecties in Engeland zitten :thumb :thumb
Rik :)
15 juli 2014 om 18:12 #18162535Ik ben al vier dagen bezig om mijn atssen op te knappen. Morgen de laatste blanke lak laag en dan zijn ze klaar. wat een werk, 1 dag per velg, maar het resultaat is er naar. Zal morgen (als ik niet op het strand lig) even wat foto’s plaatsen.
15 juli 2014 om 18:26 #18162536Ja, vind het soms zo overdreven, van die beledigde reacties heb ik er wel eens op gekregen, alsof ik Opel niet tof vind ofzo!?? Of dat ik een beetje wannabe die logo’s er maar op plak. Voor mij is Vauxhall en Opel gewoon het zelfde, beide GM merken die de zelfde auto’s maken. Voor mij zit dat gewoon op één lijn. Net weer prachtige Astra MK2 GTE op een rijtje zien staan in Billing, helaas niet met de auto er bij kunnen zijn, maar goed, wat hebben ze daar een liefde voor hun ‘Kadettjes!”
En zij zijn weer gek van Opel…
En de ‘Nova’, onze Corsa A:
Wat een liefde!
En de Kadett D kennen ze er ook, daar de “Astra MK1”:
“Kadett” RWD station:
Nee, die Engelsen kijken niet op een paar munten. Ik regel al jaren super veel plaatwerk voor veel Engelsen, en ook andere gekke onderdelen, maar het moet wel nieuw en origineel zijn, anders motten ze het niet, en al kost het een halve auto, kan ze niks schelen daar. Heel ander volk dan de meeste krenteknijpers hier (uitzonderingen daar gelaten). Daar rijdt ook bijna alleen maar topmodel rond, terwijl hier bijna altijd het instapmodelletje werd/wordt gekocht. Engelsen zijn écht hardcore autoliefhebbers.
(With thanks to Chris (1800turbogte) for the wonderful pics)
15 juli 2014 om 19:07 #1816253715 juli 2014 om 19:43 #18162538Wauw, dat zijn een mooie collectie foto’s :shock: :shock: :thumb :thumb
Rik :D
16 juli 2014 om 07:46 #18162539Ja die engelse lui die kunnen er wat van :thumbup . Vind hun ‘style’ tegenwoordig mooier als de duitse ‘style’. Ga volgend jaar zeker met me turborakett die kanten op. Die zijn niet te somber met verbouwen en investeren idd :thumbup
16 juli 2014 om 19:02 #18162540Vandaag 4 nieuwe bandjes op de velgen gedaan, die lelijke loodjes zwart gespoten.
en meteen de naafkapjes gespoten.groeten.
25 juli 2014 om 20:40 #18162541Nieuwe wiellagers rondom, was het gerammel van de speling op de veel te goedkope lagers nu wel zat. Had de voorste lagers vorig jaar vervangen voor goedkope, omdat ik toch nog allerlei dingen van plan was met andere fusees en zo, maar wat een miskoop!! Nu maar even Timken gemonteerd en als de fusees er onder gaan pak ik SKF. En als ik dat doe dan koop ik een extra set naven en heb al een extra set veerpoten en draagarmen, zo kan ik straks altijd nog weer makkelijk terug naar de huidige voortrein.
En heb er weer originele GSI veren onder gezet voor, maar dan met verlagings veerschotels. Het bouwt wel iets te hoog nog vind ik, maar daar kunnen we straks makkelijk wat aan doen met de nieuwe fusees. Mooie is, als je verlaagt met lange veren dan behoud je grotendeels de originele veerweg en comfort. Alleen moet je natuurlijk oppassen dat je niet met de bodem de grond gaat rammen. Denk dat een setje goede bumpstops dat wel zullen oplossen. Krijgt het een mooie progressieve veerkarakteristiek van, á la lucht.
Dat onderstel is nog lang niet klaar! :jerry
25 juli 2014 om 20:54 #18162542Tjonge jonge, jij besteed echt veel tijd en aandacht aan je Kadett :thumb :thumb :thumb
Ik heb de startmotor uit mn E gehaald :shock:
Deze is nu nodig in mn F :jerry want die in mn F heeft het begeven.
Dus zo spoedig mogelijk op de sloop een andere halen en die in mn E zetten.Rik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.