Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2014 om 15:37 #18162493
C14NZ, 60 pk’s en 103Nm
6 mei 2014 om 16:06 #18162494Tnx :)
6 mei 2014 om 16:20 #18162495Dikke Power, maar o zo Betrouwbaar haha..
6 mei 2014 om 16:23 #18162496Heb gekeken of ie er nog stond :thumb
30 mei 2014 om 11:04 #18162497Stuurkoppeling vervangen, rijdt nu weer top! Speling op het stuur is niet fijn haha:P
31 mei 2014 om 12:48 #18162498Carlo heeft zijn motor definitief vernietigd.
Toch knap met een 12sc ondernokker.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.1 juni 2014 om 19:41 #18162499interval op de Kadett D gebouwd en behuizing om stuuras vernieuwd
3 juni 2014 om 21:33 #18162500Prikkie van t forum heeft bij mijn gsi de remklauwen er weer opgezet en de remmen ontlucht (met ondersteuning van mij en Paulus). Helaas blijken de dorpels te slecht om op te lappen voor de keuring dus op zoek maar iemand die er 2 nieuwe dorpels in kan lassen… Toch maar gelijk goed aanpakken
4 juni 2014 om 05:01 #18162501@Blackbull wrote:
Prikkie van t forum heeft bij mijn gsi de remklauwen er weer opgezet en de remmen ontlucht (met ondersteuning van mij en Paulus). Helaas blijken de dorpels te slecht om op te lappen voor de keuring dus op zoek maar iemand die er 2 nieuwe dorpels in kan lassen… Toch maar gelijk goed aanpakken
Goed bezig en gelukkig geef je het niet te gauw op :thumb
Dorpels is het moeilijkste ook niet voor en lasser, dat scheelt dus ook in de kosten.Success verder.
Rik :D
4 juni 2014 om 06:45 #181625028 juni 2014 om 18:41 #18162503Dynamo vervangen, draadjes gesoldeerd, interieur gestript, samen met een kameraad de oude dorpel eruit geslepen en een nieuwe ingelast. Volgende week weer verder…
8 juni 2014 om 18:56 #18162504Goed werk :thumb :thumb
Rik :D
16 juni 2014 om 14:34 #18162505Goei’n dag!
Remmerij gemonteerd. En het blokkie zit er inmiddels in. Enige probleem is dat hij niet vonkt. De bobine krijgt wel stroom (groene kabeltje) Maar daarna houdt het op..Iemand tips? Ik heb hem gekocht en toen heeft hij gelopen.
Alles ligt er nu wel een stukken beter bij dan op de foto hoor :jerry
En ff buiten in de zon :D :thumb
Gr Dennis
16 juni 2014 om 15:18 #18162506Leuk kadettje
30 juni 2014 om 15:38 #18162507Ik heb vanmiddag mn antenne vervangen voor een exemplaar die inschuifbaar is.
Dit vind ik prettiger ivm vandalisme.Rik :)
1 juli 2014 om 15:22 #18162508Nog even terugkomend op mn klusje van gisteren:
Ik heb gezien dat de afvoer van het water van het voorraam precies boven het gat zit waar de kabel van de antenne doorheen gaat naar binnen !!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is toch vragen om problemen ?
En toch zullen alle kadett E modellen dit hebben.
Dus als je hier mee aan de slag gaat: zorg er goed voor dat het “hermetisch” dicht gemaakt wordt.Rik :)
3 juli 2014 om 20:48 #18162509Nee hoor, mijne heeft geen antenne in het voorscherm HAH. Ik heb een plakantenne op mijn raam zitten aan de binnenkant. Voorheen zat hij op het dak, en dan heb je dat ook niet.
Sowieso heb ik de afvoer verlengd naar de bodem, zodat niet elke regenbui vanaf de bovenkant het hele schutbord wordt natgemaakt. Daar rotten de Kadettjes lekker door weg onder de isolatiematten, en alles wat er op het schutbord zit, stuurhuis, schakelstang, mechaniek van schakelstang, doorvoeren van koppelingskabel, km teller kabel, steunen van het stuurhuis enz. enz. wordt nu bij mij nooit meer nat! :thumbup
4 juli 2014 om 06:58 #18162510Dat moet ik ook nog doen bij mn E.
Dit is namelijk een hele nuttige “update” en voor het behoud van je E.Rik :)
4 juli 2014 om 07:10 #18162511niet alleen voor de e, denk dat het bij de f ook wel handig is om te doen aangezien dat op zo goed als de zelfde manier zit ;)
4 juli 2014 om 16:58 #18162512Mijn Kadett wordt nooit nat.Staat lekker droog onder zijn carport en dekentje hahaha
Maar inderdaad,dit zijn handige tips om je Kadett heel te houden!4 juli 2014 om 17:07 #18162513Ga je er ook nooit mee door de regen rijden dan? Dat vocht kruipt er bij een paar druppies al lekker overal in. Dat is sowieso het probleem, eenmaal tussen de naden gekropen kan het haast niet weg, dus gaat het ook onder jouw carportje lekker verder rotten. Om over condensatie nog maar niet te spreken. Daar gaan de meest achterste wielranden van naar de knoppen, vocht van binnen uit. Niet omdat de auto daar lek is, maar omdat een auto die koud wordt gedurende de nacht, en dan plotseling opwarmt bij een paar zonnestralen enorm van binnen uit condenseert. Het zijn hele lappen metaal die ijskoud als een soort vocht vanger uit de lucht al het vocht onttrekken, en dat gaat net als water op de spiegel onder de douche lekker naar beneden druipen, waar het vervolgens tussen de gepuntlaste naden kruipt.
Daarom begrijp ik nooit dat mensen nog steeds auto’s restaureren zonder inox spray, of zoals vroeger vertinnen. Als je alle overlap niet behandeld dan rot het op een manier weg dat als het zichtbaar begint te worden alles al verloren is.
4 juli 2014 om 17:14 #18162514Dit vocht, komt niet omdat iemand dat blikje onder de kraan gehouden heeft, maar simpelweg door de overgang van koud metaal naar warme lucht. Condensatie heet dat. Eenvoudig te verklaren door het feit dat warme lucht een veel hogere verzadigingsgrens heeft om vocht op te nemen, maar waar het dus over gaat naar ijskoud verliest het die verzadigingsgrens en komt al dat vocht weer in vloeibare vorm vrij.
En dan beetje vuil erbij….
Vind het altijd schattig dat veel mensen randjes rubber op de velsrand schuiven of plakken om daar de roest te ‘voorkomen’, denkend dat het vocht wel uit het opslingerende water van het wiel moet komen. Helaas, het maakt het eerder nog erger. Goed behandeld metaal kan prima tegen vocht, zolang de coating het kan tegenhouden, en dan wel tussen de naad. Alleen daar waar het heet is geworden van het puntlassen gaat het op den duur toch mis. Het moet dan of een bikkelharde, liefts met galvaniserende onderlaag coating zijn, of het moet perfect ventileren, zodat het vocht er ook weer snel uit kan verdampen.
4 juli 2014 om 20:11 #18162515@Vinci wrote:
Dit vocht, komt niet omdat iemand dat blikje onder de kraan gehouden heeft, maar simpelweg door de overgang van koud metaal naar warme lucht. Condensatie heet dat. Eenvoudig te verklaren door het feit dat warme lucht een veel hogere verzadigingsgrens heeft om vocht op te nemen, maar waar het dus over gaat naar ijskoud verliest het die verzadigingsgrens en komt al dat vocht weer in vloeibare vorm vrij.
En dan beetje vuil erbij….
Vind het altijd schattig dat veel mensen randjes rubber op de velsrand schuiven of plakken om daar de roest te ‘voorkomen’, denkend dat het vocht wel uit het opslingerende water van het wiel moet komen. Helaas, het maakt het eerder nog erger. Goed behandeld metaal kan prima tegen vocht, zolang de coating het kan tegenhouden, en dan wel tussen de naad. Alleen daar waar het heet is geworden van het puntlassen gaat het op den duur toch mis. Het moet dan of een bikkelharde, liefts met galvaniserende onderlaag coating zijn, of het moet perfect ventileren, zodat het vocht er ook weer snel uit kan verdampen.
En ineens heb je het : je zet een pc ventilatortje tussen je binnen en buitenscherm om goed te ventileren :jerry :jerry :jerry :jerry
4 juli 2014 om 21:55 #18162516Hahahaaah! Top idee!! Denk wel dat een goede jutezak met rijst in de kofferbak ook wel werkt! :thumbup
5 juli 2014 om 06:25 #18162517Dat schattige rubberen randje waar jij het over heb,werpt wel degelijk zijn vruchten af.Ik heb het er wel op gezet afgekit en geen probleem.Anders zou ik nu een karkas hebben staan onder de carport.Het zit er nu 3 jaar onder,maar geen roest.
En ja wat die condens betreft……….dat zal allemaal wel meevallen.De warmte van overdag blijft ‘s nachts onder de carport hangen dus van een plotseling temperatuursverschil is geen sprake.
De wind waait door de carport heen dus dat is ook een pluspunt.Ventilatie is dus volop aanwezig.
Ook zit er een flinke vochtvreter in de auto.Ik denk dat ik wel een beetje aan de ‘norm’ voldoe. Een verwarmde garage is geen optie.Dat is juist slecht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.