Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wat heb jij vandaag gedaan aan je Kadett ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2013 om 17:10 #17259535
Nou hier is ie dan, hier kan je je kleine werkzaamheden posten die je aan je Kadett verricht hebt.
Wie weet, steken de anderen er ook nog wat van op of breng je ze op ideeen :)Het maakt niet uit welke Kadett dit is (A,B,C,D of E)
Rik ;)
27 juli 2013 om 17:24 #18162421gister eigenlijk.. maar toen was het topic er nog niet :P
heb de voorpijp ff vervangen, ik hoor nu weer een 1.2s inplaats een lekke uitlaat.vandaag de binnenkant ff lekker onderhanden genomen, ziet er weer redelijk netjes uit.
wil zo graag met de buitenkant bezig, maar heb eerst belangrijkere dingen ;)27 juli 2013 om 18:02 #1816242228 juli 2013 om 12:17 #18162423gister de veerschotel der uit geslepen en kokerbalk schoongemaat plus nieuw plaatje der in gehect morgen aflassen en de schotel der in lassen
10 augustus 2013 om 19:11 #1816242410 augustus 2013 om 19:22 #1816242510 augustus 2013 om 19:26 #18162426ik hoop voor je dat je niet het zelfde grapje krijgt als ik met de kadett :P
1 lager is bij mij vervangen, helaas is nu de schokbreker lek… op zoek naar 2 nieuwen dus.10 augustus 2013 om 19:37 #18162427@soepkiepe wrote:
ik hoop voor je dat je niet het zelfde grapje krijgt als ik met de kadett :P
1 lager is bij mij vervangen, helaas is nu de schokbreker lek… op zoek naar 2 nieuwen dus.die moeten er nog wel zijn, alleen weer een hoop werk, en je hebt veerklemmen nodig.
het lager boven de veer zat wel een beetje speling op, maar kan er nog bij door, de schokbrekers zagen er goed uit, teminste geen roest of olie bij de stang.oh ja, ook het kentekenplaatverlichtingslampje vervangen, fitting opgeschuurd/verbogen en aansluitstekker vernieuwd
14 augustus 2013 om 20:36 #18162428@Duurt wrote:
vandaag wiellager D Kadett vervangen
was een hele klus, maar de brom is er weer uit :thumbup
Leuk dat het aantrek koppel van de kroonmoer op de aandrijfas in de vraagbaak 24 Nm is en in het autohandboek 100 Nm is
Zal vanavond het werkplaatshandboek van Opel zelf er eens op na slaan :hmmzIs het niet zo dat je hem in de eerste fase op 100nm aantrekt en dan losdraaid om dan vervolgens vast te zetten op 24nm waarbij je hem doordraaid totdat je de splitpen kunt plaatsen?
14 augustus 2013 om 20:40 #18162429die laatste dat is m
eerst 100Nm om te zetten, dan weer los
daarna 24Nm en afstellen voor splitpen strakker draaien.Willem
14 augustus 2013 om 20:48 #18162430voor het karretje gespannen om een bankstel op te halen.
nu eens langzaam rond zoeken voor een astra 2.0 8v, dat spul van een astra schijnt aardig makkelijk in de kadett te bouwen zijn.
mijn kosten plaatje word anders heel hoog inmiddels…
denk dat ik met een complete astra goedkoper uit ben.2 nieuwe schokdempers voor voorop, rond de 180 euro.
1 wiellager.. rond de 50 euro.
koppelings set, prijs nog onbekend.alles bij elkaar kom ik al snel in de buurt van de 250 a 300, met wat zoek werk heb ik voor dat geld ook een verrote astra :P
enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat ik n een ketting heb, dan weer een riem.15 augustus 2013 om 06:35 #18162431AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zonde om er een nieuw topic voor te openen, dus ik knal het ff hier neer, korte vraag wat ik me al langer afvraag.. (huh?).. Waarom wordt de E kadett een druppel genoemd? Ik zie niet echt een druppel in het model eigenlijk..
24 augustus 2013 om 13:44 #18162432Vandaag me daily weer gewasen en me koffer gemonteert
Verder nog wat spullen uitgezocht om me gsi weer te kunnen opbouwenPretig weekent
24 augustus 2013 om 15:15 #18162433Mooi hoor..zo’n sedan.
Is dat 15″ wat er onder ligt?24 augustus 2013 om 15:19 #18162434Dankje
ja is 15inch 8j met 165/50 bandjes24 augustus 2013 om 18:19 #18162435Wat ik vandaag gedaan heb aan m’n Kadett?
Niets,want hij is gewoon goed hahahaha.
Morgen ga ik hem lekker verwennen met een Claybeurtje,lekker in de wax zetten en dan weer terug in z’n hok .
Net wel even een stukje gereden,om te checken of de uitlaatklem vast zit en geen problemen veroorzzakt heeft.
Maar nee,hij zit goed vast en de Kadett zoeft er over. Wat is het toch een genot om dat ouwe beestje te rijden! Heeerlijk.
Hier de klem die ik vorige week er onder gezet heb.
groetjes Marcel
24 augustus 2013 om 21:31 #18162436@wim-v6 wrote:
die laatste dat is m
eerst 100Nm om te zetten, dan weer los
daarna 24Nm en afstellen voor splitpen strakker draaien.Willem
sorry voor de late reactie, klopt, na 24Nm nog een kwart aandraaien en dan stlitpin er in, als hij niet voor het gat zit beslist niet verder draaien maar losser tot het gat er recht voor zit.
Waarschijnlijk omdat er fijn schroefdraad op de as zit moet hij op die manier vast, ik heb hem zelf de tweede keer weer op 100Nm vastgezet.
Toen stukje gereden en nogmaals met 100 Nm vastgezet.
Onder het motto “vast is vast”Vandaag de radiateur en koelventilatorschakelaar op de radiateur vervangen, zat 100/95 in, volgens de automaterialenzaak moest er 1 van 102 graden in, maar de ventilator sloeg niet aan, hij stond bijna in het rood en toen opeens aan de kook, allemaal water.
Toen maar een 95/90 opgehaald en die is wel goed.
Ook de kurken krukaskeering vervangen, hij viel er in 4 stukken uit.
Ongelooflijk dat zo’n keering het 33 jaar geeft volgehouden, het ontwerp van de motor is al weer zo’n 50 jaar :shock: oud en zat al in de eerste Kadett
Volgens mij de langstgeproduceerde motor uit het Opel gamma25 augustus 2013 om 11:41 #18162437Motor ruimte schoongemaakt
Voor. Helemaal onder de zwarte troep. Lijkt wel tecktiel.
Na
9 oktober 2013 om 15:08 #18162438Ik heb de ringetjes die bij de stelbeugel van de duynamo zitten, vervangen.
Deze waren helemaal ingesleten waardoor ik de V-snaar niet goed meer kon stellen.
En naar de sloop geweest om een andere stelbeugel want dat ronde gat was ovaal geworden zo door de jaren heen.Hieronder de “nieuwe” beugel met de nieuwe ringetjes:
Maar, De Opeldealer vertelde mij dat deze isolatieringetjes niet meer besteld kon worden ?????
Het is omdat de dealer deze nog op voorraad had, anders had ik even niks gehad.
Dus als iemand weet waar je dit WEL kan bestellen dan hoor ik het graag.Rik :D
12 oktober 2013 om 13:24 #18162439Zekering kachelmotor eruit en erin geschoven, maakte slecht Contact.
Dakhemel er met Geweld uit gerukt, hing al los
Op de Brug bekeken of de achteras niet doorgerot is.Rond lopen raggen, in t apparaat, nu t nog kan.
Morgen gaat ie mee naar Amersfoort haha…Willem
12 oktober 2013 om 13:27 #18162440@KadAstra-EF wrote:
Vanmorgen even mn E gestofzuigd en afgestoft :)
En gisteren heb ik met een dasty sopje lichtjes de voorstoelen schoongemaakt.
Zo blijven zij mooi grijs en lijken ze nieuw :wub :wubRik ;)
Ziet er bekend uit zeg!!:
dat is hetzelfde als van mijn onderdelendonorkadogekregenkadettElife:
Willem
12 oktober 2013 om 16:59 #18162441Die heb je nu nog steeds ?
Rik :)
13 oktober 2013 om 07:55 #18162442heb m net gekregen, ga hem gebruiken voor onderdelen.
Deze dett was al 15jaar bij ons in onderhoud, en komt van de 2e eigenaar.
we gaan m gebruiken voor een andere kadett weer de weg op te krijgen, namelijk een kadett-E1 sedan 1.2S ohv uit 1986.
deze gaan we demonteren dus.de sedan is overigens niet van mij zelf.
Willem
13 oktober 2013 om 08:32 #1816244313 oktober 2013 om 08:39 #18162444Kijk, daar doe je het voor :thumb
Dat wordt weer lekker schoon :thumbupRik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.