Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 00:47 #17713871AnoniemLid sinds:
1 January 1970is dat nu gebrom of een joelend geluid,
hoor je het tijdens het rijden of remmen ?????
:hmmzkomt het geluid bij de differentieel weg
of bij je versnellingsbak/automaat ??misschien helpt het als je de differentieel voorziet van verse olie,
daar willen ze ook nog wel eens een geluidje laten :Dmeestal met een verse drup olie erin gaat het dan weer weg :thumbup
3 november 2010 om 07:02 #17713872als je er zelf niet uitkomt, laat iemand die gewent is met dit soort voertuigen er eens in rijden, ervaring is soms echt heeeeeeeeeeeeeel handig, als je eens hier in de buurt bent, kom gerust ff een proefrit aanbieden, want brommen doet de mijne niet, joelen soms wel, maar dat ligt geheel aan de gene die achter het stuur zit, en meestal kan ik dan door het zijraam de weg zien
3 november 2010 om 07:50 #17713873Met Romijn bedoel ik Auto garage Romijn in Renswoude. En ja, ik weet het verschil tussen een joelend/zingend geluid en gebrom.
3 november 2010 om 08:06 #17713874AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Met Romijn bedoel ik Auto garage Romijn in Renswoude. En ja, ik weet het verschil tussen een joelend/zingend geluid en gebrom.:cry
er zijn users die je willen en miss kunnen helpen,
je antwoorden zijn half en respectloos,
slecht geslapen misschien :hmmz3 november 2010 om 08:21 #17713875Ik geef gewoon mijn reactie. Gt/w geeft de tip dat ik er iemand met ervaring erin moet laten rijden en ik zeg min of meer daarop dat ik al heb gezegd dat ik naar Romijn ga,
Joelend of brommend:
Ik zeg dat het een brommend geluid is, dus niet joelend en dat het alleen rond de 2300 en 2500 toeren is. Als het brommen gebeurt bij het remmen, dan zou ik dat er wel bij zetten.
3 november 2010 om 08:34 #17713876AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo te lezen heb je weinig connecties in de autobranche :hmmz
Dan wens ik je veel succes bij Romijn,
we weten dat het daar helemaal goed gaat komen :thumbup :Dbtw: als een user je iets aanbiedt, moet je er niet tegen in gaan,
respecteer ieders aanbod, hier kun je zelf veel van leren,
naar de garage gaan is vaak de kortste, maar ook de duurdere weg :thumbdown3 november 2010 om 08:44 #17713877Ik ga er ook niet tegenin. Maar om nou naar de andere kan van Nederland te rijden om iemand in mijn auto te laten rijden gaat denk ik niet echt werken. Is allemaal heel gezellig, maar de wagen is nou niet echt heel zuinig en ik ben vaak ook druk. Ik heb ook vrienden die monteur zijn, maar die zijn vaak druk en hebben geen w/p waar ze mogen beunen. Ook wist een die erin heeft gereden ook niet zo 1,2,3, te zeggen wat het kan zijn. Ja, misschien iets in de aandrijving en zover was ik zelf ook al. Hij heeft ook even aan de assen lopen trekken en kon niet echt iets raars vinden. Ook weet hij dat ik niet uit een blikje kom en weet dat ik ook een beetje technisch ben. Ik heb die lui allemaal leren kennen bij een motor winkel waar ik wel eens bijspring als monteur.
Maar als Romijn mij weet te vertellen wat het is en ik kan dat onderdeel kopen, dan schroef ik de er gewoon zelf onder als het voor weet ik het hoeveel uur werk gaat zijn. Niet dat ik hun het geld niet gun, maar de pot voor die auto is eigenlijk al een tijdje leeg. Ik heb er al te veel aan uit gegeven dan ik wilde.3 november 2010 om 09:04 #17713878AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Ik heb ook vrienden die monteur zijn, maar die zijn vaak druk en hebben geen w/p waar ze mogen beunen.jij heb een garage, en je hebt vrienden die monteur zijn, ze kunnen best ff kijke, en evt maken, zo niet, geen echte vrienden :hmmz
die wagens van mij zien geen ‘garage’,
probeer alles zoveel mogelijk in ‘eigen beheer’ te houden,
en op die manier ook mijn geldbuidel :Dwerkplaats-uren zijn duur, 50-60 euro per uur moet je nie van schrikken, btw hier en daaro erbij op,
zien de rekeningen van een andere regelmatig onder m’n ogen,
nee dankjewel :agent4 november 2010 om 07:42 #17713879origineel gepost door champo
Met Romijn bedoel ik Auto garage Romijn in Renswoude. En ja, ik weet het verschil tussen een joelend/zingend geluid en gebrom.wat je wilt, ik heb er bij gezet, als je in de buurt bent, maar als ik alles nog eens een beetje door lees, krijg ik het idee, dat je je huiswerk vooraf niet goed hebt gedaan, want ga er maar vanuit, dat als je een oldtimer gaat rijden, en je moet alles steeds uitbesteden, dat dit echt niet goedkoop rijd, dat je zoiets gaat rijden omdat je dit mooi vind (zou DE reden moeten zijn), dan neem je dat voor lief.
want het blijft een oude auto met al een lang leven achter zich ( en hopelijk ook nog voor zich), en tja, dan heb je wel eens wat problemen, alleen jammer voor jouw, dat ze steeds direct achter elkaar aankomen.
en nog even terug op je laatste probleem, is dit pas onstaan, of was dit direct al aanwezig ?4 november 2010 om 07:50 #17713880origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door champo
Ik heb ook vrienden die monteur zijn, maar die zijn vaak druk en hebben geen w/p waar ze mogen beunen.jij heb een garage, en je hebt vrienden die monteur zijn, ze kunnen best ff kijke, en evt maken, zo niet, geen echte vrienden :hmmz
die wagens van mij zien geen ‘garage’,
probeer alles zoveel mogelijk in ‘eigen beheer’ te houden,
en op die manier ook mijn geldbuidel :Dwerkplaats-uren zijn duur, 50-60 euro per uur moet je nie van schrikken, btw hier en daaro erbij op,
zien de rekeningen van een andere regelmatig onder m’n ogen,
nee dankjewel :agentZou je een beetje moeten nuanceren, denk ik. Kleine dingen doe ik zelf ook. Maar gewoon regulier onderhoud en echte reparaties, daar gaan ze voor naar de garage, en qua kosten valt dat alllemaal wel mee. Soms moet ik zelf de onderdelen regelen (als ze niet meer via de normale kanalen te verkrijgen zijn), maar dat is weer een deel van de sport en de hobby. Daarom heb ik het nodige ook als spare op de plank liggen.
Gisteren nog de Rekord voor een grote beurt, en dat was alles bij elkaar 275 Euro. Staat in geen verhouding tot een moderne auto, ben je vaak meer voor kwijt. En de zekerheid dat het goed gebeurt, vind ik ook wat waard. En mocht het eventueel zo zijn, dat er roch iets niet goed is, dan kun je reklameren, en dan wordt het (in ieder geval bij mijn garage) gratis opgelost, en met de nodige verontschuldigingen.
Daarnaast vind ik, dat als je het onderhoud en reparaties niet kan betalen, moet je geen oldie rijden. Oldies kunnen gewoon wat meer onderhoud- en reparatiegevoelig zijn (kortere intervallen, enz,). Maar ook voor moderne auto’s geldt, dat je geld moet reserveren voor onderhoud en eventuele reparatie. Mijn bescheiden mening maar. ;););)
4 november 2010 om 10:02 #17713881origineel gepost door gt/w
origineel gepost door champo
Met Romijn bedoel ik Auto garage Romijn in Renswoude. En ja, ik weet het verschil tussen een joelend/zingend geluid en gebrom.wat je wilt, ik heb er bij gezet, als je in de buurt bent, maar als ik alles nog eens een beetje door lees, krijg ik het idee, dat je je huiswerk vooraf niet goed hebt gedaan, want ga er maar vanuit, dat als je een oldtimer gaat rijden, en je moet alles steeds uitbesteden, dat dit echt niet goedkoop rijd, dat je zoiets gaat rijden omdat je dit mooi vind (zou DE reden moeten zijn), dan neem je dat voor lief.
want het blijft een oude auto met al een lang leven achter zich ( en hopelijk ook nog voor zich), en tja, dan heb je wel eens wat problemen, alleen jammer voor jouw, dat ze steeds direct achter elkaar aankomen.
en nog even terug op je laatste probleem, is dit pas onstaan, of was dit direct al aanwezig ?Direct. Ik heb de vorige eigenaar er ook al over gebeld en die geeft niet thuis. Die komt met een heel verhaal dat dat de as niet naar zijn zin is aangepast en het omega tussen lager is bagger. Voor ik hem kocht had hij verteld dat hij het wel goed zou maken. Als ik zeg dat er nog iets niet goed is, is het van as boer zei dit en zus en zo. Maar als je 2 assen op snor en die laat aanpassen, ander as lager van een monza dan zal het goed zijn. Dat kost je dan misschien 300 voor aanpassen en balanceren. Die 300 heb ik toen al aan hem betaald om het goed te maken.
het is een mooi bod maar alleen de cardan as kost mij al 250 euro daarom wil ik je wel een tegen bod doen van #### euro
dan heb je een jaar apk een gebalancerde as ,alle stipjes en gaspedaal en al de reserve onderdelen die ik nog heb liggen [bv 2 deuren met electrische ramen]
laat mij effe weten wat je er van vindDie deuren zat er ook niet bij trouwens.
Dat een oude auto extra aandacht heeft vind ik prima. Maar niet dat de hele wereld er al aan mankeert binnen zeer korte tijd. Zeker niet als je hem van iemand koopt die er verstand van heeft (zegt hij) en er een hoop geld voor geeft.
Binnenkort maar naar Romijn en kijken of die mij iets kunnen vertellen.4 november 2010 om 10:56 #17713882AnoniemLid sinds:
1 January 1970:hmmz
verhaal begint meer en meer duidelijker te worden,
en pijnlijker, krijg meer afschuw jegens de verkoper :pukezekers als je nu leest, lijkt me, dat het technisch niet goed op elkaar is afgestemd :mad:
de Monza stond al een hele tijdje op mp,
met foto’s in z’n garage genomen,
vond het al vaag, mooie wagen, hoge vraagprijs , en fotos garage.breng de Monza snel naar Romijn,
met alleen kijken blijft het daaro niet, hou daar rekening mee,
snel laten herstellen, voor er meer ellende bijkomt.een andere optie is om de wagen naar Ronald Bolz,
in Duitsland, niet ver over de grens bij Venlo te brengen.
Die is gespecialiseerd op het gebied van Monza’s
met een 24V.De A2 met de 24V van mij is daar toendertijd ook klaar gemaakt,
nul problemo hier. :thumbupof miss dat er hier nog iemand anders is,
die jou de helpende hand kan gaan bieden :thumbup4 november 2010 om 11:46 #17713883Laten we het hopen. Als Romijn het ook niet weer dan zal ik maar nar Duitsland moeten. Bedankt voor de naam.
4 november 2010 om 12:01 #17713884tja, dat is weer een andere kijk op de zaak, als het niet goed gemaakt is, en je hebt wel alles betaald, kan ik me voorstellen dat je een beetje over de **** bent, en als verhalen er dan niet bij is, heb je wel een probleem
vind het ook wel veel geld 300 voor een aangepaste tussenas, en dan nog niet goed ook.
hier in noord nederland zit een bedrijf die dat ook doet, ook regelmatig voor mij, en daar nog nooit klachten gehad
maar tja, daar heb jij weer niets aan
suc6 met de afhandeling4 november 2010 om 12:53 #17713885mijn pa kan ook tussenassen aan passen. zal is vragen wat het bij me pa kost, maar volgens mij langena geen 300,00. dacht dat het iets van 100,00 was…
4 november 2010 om 13:02 #17713886Eerst even kijken of het de as is.Ik vind het namelijk raar dat hij het alleen bij een bepaald toerental doet. Die as gaat toch alleen harder draaien als je ook harder rijdt? Daarom vind ik het zo raar dat het toeren gebonden is en niet snelheid.
4 november 2010 om 14:35 #17713887kan ook dat hij in onbalans loopt
je hebt met de wielen ook weleens als je 50 rijdt trilt hij niet als 80 rijdt trilt hij wel en als je 120 rijdt trilt hij weer niet
en dat alles met niet goed gebalanceerde wielen
zo zou het met de aandrijfas ook kunnen zijn
mijn bescheiden mening
4 november 2010 om 16:03 #17713888zit dit topic eens door te lezen…
tje kerel… boel centen betaald voor auto van je dromen,
en dan blijkt er verdori toch ook nog voor een boel knaken aan te mankeren.
toch netjes dat je doorzet, en niet direct de auto weer een trap geeft.ik lees een aantal reacties over wielen, ET waardes en brommen of joelen,
die et waarde welke jij aangeeft, ET23 is idd te laag, en met die cobinatie banden
komt dat dus tegen de spatbord randen aan. oplossing is heel simpel, en had je zelf ook al gevonden
geloof ik. maar naar mijn idee is het domweg verstandiger en dus tijd voor een nieuw setje velgen.ik rij zelf met 215/55R16 en de wagen is verlaagd. maar dat past net, bij drempels zit ik soms voor ook op de spatbordranden.
het trekken in het stuur en spoorvorming komt dus gewoon bij je ET waarde vandaan, je spoorbreedte is te breed voor de auto zelf.
bovenstaande zijn naar mijn eigen bevindingen, heb het zelfde namelijk ook gehad met mijn ac schnitzer velgen.
dat brommen en joelen.. trilt de auto dan ook? onbalans is vaak merkbaar aan een trilling door de carroserie heen.
is het enkel brommen bij een bepaald toerental, wat je aangeeft, zit ik te denken aan de versnellingsbak,
mits het hier een schakelbak betreft, mijn ervaring hierin is dat destijds bij een bolide van mij de bak problemen had, waaroor er een een brommend geluid optrad nabij de 3000 rpm.
dus vandaar dat ik dit ff meld.kijk maar of je met bovenstaande info wat kan.
4 november 2010 om 23:26 #17713889Ik kan de brom ook goed voelen! Ik hoor de brom een beetje achter mij dus ik zit steeds het div te verdenken of een tussenas. Ik had hem achter al een keer op gekrikt en hem op steunen gezet zodat de achterwielen vrij hingen. Toen ben ik onder de auto gekropen en heb gevoeld of ik ergens speling kon vinden. Niet echt iets kunnen vinden. Wel is het mogelijk om de as te bewegen in dat tussen lager. Niet dat hij ruimte heeft, maar dat “lager” lijkt me meer op een dikke rubberen ring die de as dempt.
Ik heb een 4bak automaat.
Trouwens: Gister was het nat buiten en toen ben ik tijdens mijn pauze onder mijn dashboard gekropen. Tot mijn stomme verbazing lijkt het erop dat mijn knoeiwerk toch nog best wel waterdicht is:wtf.
5 november 2010 om 09:39 #17713890zou idd dan heel goed dat tussenlager kunnen wezen.
3 april 2011 om 05:25 #17713891Misschien mosterd na de maaltijd, maar hoe is dit hele verhaal nou afgelopen?
3 april 2011 om 10:33 #17713892Dat is een goeie vraag Peter777, ik heb net het verhaal ook eens doorgelezen en ben ook erg benieuwd wat nu de oorzaak was van dit probleem.
Het lijkt erop dat het het tussenlager is als ik het zo lees maargoed mischien weten we het zo ;)4 april 2011 om 10:25 #17713893Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook.
4 april 2011 om 11:06 #17713894[rquote=1906754&tid=131636&author=champo]Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook. [/rquote]
Nou ja, dan heb je daar de komende tijd ook geen last meer van zeg maar. Altijd positief zien anders word je er echt gek van. (zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137736&page=5) Bij deze wagen is inmiddels ook erg veel vervangen. En ook al is die technisch ok, dan kom je nog wel weer een lading roest tegen. Stoppen is geen optie, dus gewoon doorgaan. Als ie klaar is dan ben je komende zomer de koning te rijk :)
4 april 2011 om 11:35 #17713895Als het je tussenlager is, gewoon je auto op een brug laten lopen, uiteraard met je achterwielen vrij in de lucht.:D:D:D En dan onder de auto luisteren, waar het vandaan komt. Zo doet mijn garage het ook.
Het lager zelf zit gevulcaniseert in rubber. Daarom lijkt het een rubber ring. En dat zit dan weer in een Omega vormig huis, dat met 2 boutjes vastzit aan de bodem.
Geluid van een tussenlager komt meestal ergens in de buurt van je pook (middentunnel dus) vandaan. maar dat is geen wet van Meden en Perzen, want een koetswerk kan werken als een klankkast, waardoor het geluid zich lijkt te verplaatsen of dat het van een andere plek vandaan komt.
Het zou ook nog kunnen, dat het uit je diff. komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.