Voetenbad

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 252)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224812
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Net was ik even het gaspedaal van mijn Monza op zijn plek aan het drukken, en toen kwam ik er achter dat het onder de matten klets en klets nat is. Ik zag ook wel rubber doppen in de bodem zitten, maar zijn/waren gewoon helemaal dicht…
      Wat is de top 10 van waar het water vandaan kan komen?

      Groeten
      Eric

      #17713697
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        check de voorruit op lekken (durven in de hoeken doorroesten. als je een opendak heb check je de afwatering eens (die loopt door je A stijl). De deurrubbers zou ik ook een keer checken

        #17713698
        ___Rebel___
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Ik durf te zeggen, sjeck je deur stijlen (ten hoogte van je afwatterings gooitje onder de moterkap
          Ik heb bij de mijne beide kanten al nwe stukken ingelast.

          Suc6

          #17713699
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ow das hoogstwaarschijnlijk de 3 punts versterking die daar achter weg gerot is.

            Lastig te maken als het dat is…en dat is het 90% van de tijd.

            Haal de bekleding maar eens weg aan de binnenkant links van de voetenruimte…en kijk maar eens met een zaklampje omhoog…Dan zie je wel wat ik bedoel.

            #17713700
            ___Rebel___
              Lid sinds:
              21 February 2010

              origineel gepost door GSE
              Ow das hoogstwaarschijnlijk de 3 punts versterking die daar achter weg gerot is.

              Lastig te maken als het dat is…en dat is het 90% van de tijd.

              Haal de bekleding maar eens weg aan de binnenkant links van de voetenruimte…en kijk maar eens met een zaklampje omhoog…Dan zie je wel wat ik bedoel.

              Pcies, GSE.

              Als dat de oorzaak is, moet de beiden voorschermen verwijderd worden en daar achter de 3 punts versterking moet dan het probleem liggen.

              #17713701
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                En dan ben je wel een paar uurtjes verder:
                http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581&start=0

                Hier heb je een goed idee van wat der allemaal los moet,die rotte plekken zijn ook goed van de binnenkant te zien..

                Vooral de injectie computer houden niet zo van water…

                #17713702
                champo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2006

                  Géén roest bij de voorruit!!!!! Het schud bord of hoe het daar ook heet is naast dat zwarte stuk plastic ook nog gewoon dicht. Er zit één gat,en het lijkt erop dat die daar hoort , en die komt uit in de wielkast.

                  #17713703
                  ___Rebel___
                    Lid sinds:
                    21 February 2010

                    En nog iets, de 3 punts versterking zitten te kleine afwaterings gooitjes, doordat er vuil (zand, modder en bladeren zich ophopen zodat het water niet weg kan, dan blijft er water erin staan, en dan rot het daar door.

                    #17713704
                    champo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2006

                      Ik begin goed de balen te hebben van die auto!!

                      #17713705
                      ___Rebel___
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        Kom op Joh, maken die handel en je hebt een wagen waar je nog jaren van kan genieten.
                        By the way, jij bent zeker niet de enige met problemen hoor, en door het maken leer je tenslotte je bolide kennen, dan is het kinderspel voor je.

                        #17713706
                        champo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2006

                          Net even langs het hendeltje van de motorkap naar boven gekeken. Ik zag een beetje kit en voor de rest allemaal gezond metaal. Ook heb ik mijn arm langs het voorwiel gestoken om te voelen naar rare bobbels die ik niet kon vinden.

                          Leuk dat ik dan de auto leer kennen, maar dat is de bedoeling niet echt. Als ik dat had gewild, dan had ik er wel een gekocht van tussen de 1500 en 2000 euro. Ik heb VEEL geld voor dat ding betaald.

                          #17713707
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            morgen ff met 2 personen, eentje met de tuinslang over de voorruit, de andere binnenin de wagen, kijken waar het komen gaat :thumbup

                            weet je het nog niet, dan ff de voorschermen demonteren
                            voor een grondig onderzoekje :hmmz

                            succes:thumbup

                            #17713708
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              origineel gepost door ___Rebel___
                              Kom op Joh, maken die handel en je hebt een wagen waar je nog jaren van kan genieten.
                              By the way, jij bent zeker niet de enige met problemen hoor, en door het maken leer je tenslotte je bolide kennen, dan is het kinderspel voor je.

                              :thumbup

                              #17713709
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Kit hoort daar absoluut niet te zitten..Boven je motorkap handel…Haal die kit maar eens eerst weg..

                                Denk dat je dan je probleem al gevonden hebt..

                                #17713710
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  doe maar ff een fotootje erbij ;)

                                  #17713711
                                  Uniek
                                    Lid sinds:
                                    6 June 2010

                                    :wors:worsaan allen jullie kennen de opels door en door:wors:wors

                                    [size=-2]sorry champo ik nog niet[/size]

                                    #17713712
                                    rinus de boer
                                      Lid sinds:
                                      2 July 2004

                                      Beste Eric, geen paniek….

                                      Het is 1 van de beruchte plekken van de Monza en Senator, maar ook Rekord E1 en 2 en de Commo C. 1 van de eerste zaken, die ik controleerde bij de aanschaf van mijn Monza toetertijd.

                                      De enige auto’s die er geen last van hebben, zijn degenen die gelijk vanaf aflevering een goede roestpreventie hebben gekregen, en wat ook is bijgehouden, en die auto’s, die altijd binnen hebben gestaan. Maar zelfs dat is geen garantie. De mijne voldeed aan beide voorwaarden (dus preventie en binnengestaan). maar de auto is onder het mes geweest vorig jaar, terwijl ik toch dacht, dat tie daar helemaal okido was. Maar ik constateerde kleine blaasjes, en toen heb ik het preventief laten vervangen allemaal.

                                      Rottenis rond de veerhoeden kuin je makkelijk zien, maar dit zit verborgen. en een gevolg van die rare constructie en matige afwerking. daar zijn al verhalen genoeg over geschreven.

                                      Zoals Ben zegt, 90% kans dat het daar doorgerot is als je natte voetenbakken hebt. Echt, even doen wat Ben zei, dus de bekleding aan de zijkant van de voetenbak weghalen, en even naar boven turen. Trouwens, je ziet snel genoeg de roestsporen dan.

                                      En heb je daar wat, tja, dan moeten de voorschermen er echt af, de verstevigingsdriehoeken er af, en dan kun je erbij. Op zich niet zo’n grote operatie als je lassen kunt, en nieuwe driehoeken zijn gewoon te krijgen. Die kosten je de kop niet. Of je maakt zelf iets, wat nog sterker is. Kun je ook gelijk goed zien, hoe het voor de rest daar is., zoals de rest van de A-stijl, zijkanten van de paravan, enz. En is het weer okido, dan kun je er weer jaren tegen.

                                      P.S. Die rubberen doppen in je bodem zitten er niet de de afvoer van vocht en water, maar door die gaten liep de verf weg tijdens het dompelbad in de fabriek.

                                      P.S.2 Heb je een schuifdak, dan is het een goed plan, om de afwateringsslangen te contoleren op verstopping, en ze daarna te verlengen, zodat ze BUITEN de dorpel uitkomen (via het eerste afwateringsgat in de dorpel) . Dan voorkom je hiermee, dat het water in de dorpel komt.

                                      P.S. 3 En heb je het probleem gevonden en opgelost, haal dan het voorste stuk tapijt eruit (Opel heeft altijd een voor- en achterstuk), hang dat te drogen aan de lijn, controleer gelijk de rest van de bodem daar, en na droging er weer in. Zit er eventueel een viltlaag onder het tapijt, gooi dit dan weg en koop bij een tapijtenboer een nieuw stuk ondertapijt. Dat kost je ook de kop niet.

                                      #17713713
                                      charlois187
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 June 2009

                                        Kop op Champo,

                                        Het kwaad is nu al geschied.
                                        De wagen ziet er heel erg mooi uit, en als je van deze problemen niet op de hoogte bent van
                                        tevoren dan let je daar ook niet op bij aanschaf.
                                        Zo’n oude Monza heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne wagen, waarbij de afwerking over het algemeen toch wel wat beter is.
                                        En wat ben en Rinus al zeiden, het werk valt wel mee en als het gerepareerd is is ie weer helemaal in orde.

                                        #17713714
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          wat ik heel interessant vond,
                                          dat was toen ik een keer bij Rob [opel4ever] onderdelen haalde.

                                          Ik zag daar zo’n mooi uitgezaagd chassis-stuk,
                                          met daarop het beruchte ‘driehoekje’.
                                          Het was een pracht-stukkie, kon zo hergebruikt worden
                                          als donor,………………………althans dat dacht ik,
                                          en ik zei het ook nog tegen RoB. :o

                                          Maar toen kwam de verrassing, hij draaide dat stuk om,
                                          en wees me op het kritieke punt, en ja hoor, verders helemaal gaaf,
                                          maar er was toch een klein doorgeroest gaatje,
                                          twas echt niet veel, maar voldoende
                                          om een nat ‘voetenbad’ te veroorzaken :mad:

                                          wat ik zou doen, is de waterslang in de waterafvoer drukken,
                                          daar achter bij de ruitenwisser,motor.
                                          spuit in beide afvoeren maar eens water,
                                          kijk dan binnen in de wagen het daar naar binnen komt. :hmmz

                                          succes , en raak niet in paniek, tis ff balen,
                                          maar hou er wel rekening mee, dat je een mooie oldtimer/youngtimer hebt gekocht. :wors

                                          Eric, kop op, dit klusje is wel weer te klaren :thumbup

                                          #17713715
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Het is best wel wat wat werk:
                                            Bumper voor eraf

                                            spatschermen los halen (binnenkant 2 schroeven en onder 1 en voor 3 onder de koplamp en de rits bovenop)

                                            Dan moet je die 3 hoek losboren met zo,n puntlas boor.

                                            Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden…hehe ik had wel een blusser bij de hand maar dat gaf ook zo,n rommerl zo,n poeder blusser binnenin.

                                            Dan de zaak weer opbouwen met originele 3 hoek of zoiets maken wat die Engels man heeft gedaan bij die Monza in de link,wat ik zelf ook heb gedaan…

                                            Ook kun je dan mooi de veerschotels voor 100% aflassen zodat der nooit geen vuil meer tussen komt…Krijgt dan wel van die schroeivlekken rond de veerpoten maar ze zullen niet meer rotten als je het goed last..

                                            #17713716
                                            ___Rebel___
                                              Lid sinds:
                                              21 February 2010

                                              origineel gepost door GSE
                                              Het is best wel wat wat werk:
                                              Bumper voor eraf

                                              spatschermen los halen (binnenkant 2 schroeven en onder 1 en voor 3 onder de koplamp en de rits bovenop)

                                              Dan moet je die 3 hoek losboren met zo,n puntlas boor.

                                              Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden…hehe ik had wel een blusser bij de hand maar dat gaf ook zo,n rommerl zo,n poeder blusser binnenin.

                                              Dan de zaak weer opbouwen met originele 3 hoek of zoiets maken wat die Engels man heeft gedaan bij die Monza in de link,wat ik zelf ook heb gedaan…

                                              Ook kun je dan mooi de veerschotels voor 100% aflassen zodat der nooit geen vuil meer tussen komt…Krijgt dan wel van die schroeivlekken rond de veerpoten maar ze zullen niet meer rotten als je het goed last..

                                              Even een quote,
                                              Dan de rotte plek eruit snijden en nieuw erin lassen,hou wel rekening met brand gevaar binnenin..Dit had ik bij de A1 daar begon de isolatie mat te branden.

                                              Ik deed hier achter een las schort achter, maar wat ook een optie is een branddeken, zolang het maar niet in de brand vliegt en regelmatig dat even sjekken op rook en geur.
                                              Mog je nog vragen hebben, stel ze, we zijn er om elkaar te helpen. ;)

                                              #17713717
                                              champo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2006

                                                Ik weet wel ergens een lasapparaat, en nu maar hopen dat ik die mag gebruiken. Ook sta ik dan buiten te bakken en te braaien en aangezien het weer gaat dat ook niet prettig werken.

                                                Stukje nieuw dat en zo kost misschien de kop niet.

                                                Maar ik heb deze auto nu iets van 2 maanden en dit is er al aan besteed:

                                                accu: 100euro
                                                uitlijnen: ergens in de 60
                                                remvloeistof verversen ergens in de 40
                                                rem klauw los en dat kostte mij ook weer 50 euro en ik heb alles zelf gemonteerd (remleiding was aso duur).
                                                dan zit ik nog met een raar geluid ergens in de aandrijving.(wat het mag zijn en wat dat weer moet gaan kosten weet ik niet)
                                                achteras bijna los gelopen(kost niets, maar toch.)
                                                wielen de de rand van het spatbord naar binnen hebben gebogen
                                                Nu dit weer en dat gaat weer veel werk zijn….

                                                #17713718
                                                ___Rebel___
                                                  Lid sinds:
                                                  21 February 2010

                                                  Ik wil best met jouw waslijstje ruilen Champo.

                                                  Ik heb mijn sennie op naam staan zins 17-2-2010

                                                  Hier komt mijn lijstje :

                                                  Nwe accu
                                                  Rondom nwe langere wielbouten (moest ivm mijn alu velgen ze zaten maar op 5 mm vast)
                                                  Nwe radioteur
                                                  2 nwe binnendeur panelen, 3 handgrepen voor aan het plafond
                                                  Dynamo
                                                  Start moter
                                                  2 nwe remschijven + blokjes
                                                  Remolie
                                                  Benzinetank
                                                  Benzine pomp + filter + alle slangen vernwd van benzine tank naar benzinepomp en ook onder de moter kap
                                                  contactslot
                                                  2 deursloten
                                                  Boegies + kabels
                                                  Nwe kachel moter (1 dag uitbouw en 1 dag inbouw)
                                                  Koelvloeistof
                                                  1 nwe koplamp + richtings licht en claxons
                                                  En een grill

                                                  En dan heb ik het nog niet eens over de reparaties die ik zelf al gedaan heb of nog moet doen van het plaatwerk.
                                                  En dan moet hij nog gespoten worden.

                                                  Dus kom op Champo, je hoeft ook niet alles tegelijk te doen, Rome en berlijn zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

                                                  #17713719
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Laten we voorop stellen, dat als je zo’n wagen koopt,
                                                    er meestal nog wel werk aan de ‘kapstok hangt’ ;)

                                                    Dus een buffer van minimaal 500 moet je sowiezo
                                                    achter je hand hebben, om de eerste troubles te ‘overleven’. :angel

                                                    Na aankoop een grote beurt geven is nooit overbodig,
                                                    tenzij je bij aankoop de reparatie/beurt bon erbij krijgt,
                                                    waarop te zien is dat ie net klaar is gemaakt. :hmmz

                                                    Je zit nu in een fase dat je, of het nu noodzaak is of niet,
                                                    dat jij jou Monza naar je hand gaat zetten, elk kraakje en
                                                    elk druppeltje die naar binnen komt, stroomt naar je voorhoofd,
                                                    vandaar weer afdruppelt van teleurstelling. :(

                                                    Dat mag niet zo zijn, het is een fase waar jij en je Monza even doorheen moeten,
                                                    na deze fase breekt er een periode aan, dat je voorlopig
                                                    niet meer behoeft te investeren, de Monza is dan goed,
                                                    goed voor jou en zal dan elke keuring met glans doorstaan :thumbup

                                                    ===================================
                                                    btw: heb je al gekeken waar de lekkage vandaan komt ? :hmmz

                                                    #17713720
                                                    champo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2006

                                                      Ik heb een sproeier op de auto gezet en ben onderste boven in de auto gaan liggen met een zaklamp. Toen zag ik het water na een paar seconden naar binnen druppelen. Net bij een plak kit.

                                                      origineel gepost door ___Rebel___
                                                      Ik wil best met jouw waslijstje ruilen Champo.

                                                      Ik heb mijn sennie op naam staan zins 17-2-2010

                                                      Hier komt mijn lijstje :

                                                      Nwe accu
                                                      Rondom nwe langere wielbouten (moest ivm mijn alu velgen ze zaten maar op 5 mm vast)
                                                      Nwe radioteur
                                                      2 nwe binnendeur panelen, 3 handgrepen voor aan het plafond
                                                      Dynamo
                                                      Start moter
                                                      2 nwe remschijven + blokjes
                                                      Remolie
                                                      Benzinetank
                                                      Benzine pomp + filter + alle slangen vernwd van benzine tank naar benzinepomp en ook onder de moter kap
                                                      contactslot
                                                      2 deursloten
                                                      Boegies + kabels
                                                      Nwe kachel moter (1 dag uitbouw en 1 dag inbouw)
                                                      Koelvloeistof
                                                      1 nwe koplamp + richtings licht en claxons
                                                      En een grill

                                                      En dan heb ik het nog niet eens over de reparaties die ik zelf al gedaan heb of nog moet doen van het plaatwerk.
                                                      En dan moet hij nog gespoten worden.

                                                      Dus kom op Champo, je hoeft ook niet alles tegelijk te doen, Rome en berlijn zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

                                                      Mag ik dan ook eens vragen voor hoeveel jij die auto hebt aangeschaft? Ik heb expres de duurste en op het oog de beste/mooiste Monza gepakt die ik kon vinden. ik heb hem ook bij iemand vandaan getrokken die de Monza wel door en door kent. Daarom ben ik zo teleur gesteld met al dit gedoe, want ik had verwacht dat het een echt goeie auto zou zijn.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 252)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.