Voetenbad

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 252)
  • Auteur
    Berichten
  • #17713721
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door champo
      Ik heb expres de duurste en op het oog de beste/mooiste Monza gepakt die ik kon vinden.
      ik heb hem ook bij iemand vandaan getrokken die de Monza wel door en door kent.
      Daarom ben ik zo teleur gesteld met al dit gedoe,
      want ik had verwacht dat het een echt goeie auto zou zijn.

      Misschien wel raar om je deze vraag terug te kaatsen,
      hoeveel is voor jou een dure en een goede Monza waard ? :hmmz

      #17713722
      champo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2006

        voor de vraagprijs van 5750 euri had ik in ieder geval een verwacht waar aan ik niet aan hoeven lassen. ook was mij verteld dat hij gewoon in goeie staat zou zijn.

        #17713723
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          origineel gepost door champo
          voor de vraagprijs van 5750 euri had ik in ieder geval een verwacht waar aan ik niet aan hoeven lassen.
          ook was mij verteld dat hij gewoon in goeie staat zou zijn.

          Nu begrijp ik je frustratie/teleurstelling. :wors

          Uiteindelijk een behoorlijke prijs betaalt, met achteraf een paar aandachtspunten erbij :thumbdown

          Het zij zo, het is nu jou Monza, en deze heeft nu
          snel de aandacht nodig, anders komen er nog een paar troubles bij.
          Kijk om je heen, misschien is er wel iemand die het voor
          een redelijke prijs voor je netjes kan regelen. :thumbup

          #17713724
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Ik moet het zelf doen, aangezien ik nu een beetje erg blut ben. Ik stond al klaar met wat glasvezel matten en epoxy hars. Maar dat doe ik maar niet aangezien ik dan alleen maar extra werk heb als het goed aangepakt wordt. Ik laat hem nu maar even staan en ga op de brommer naar het werk.

            #17713725
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ga aub daaro niet met glasvezel aan het werk :thumbdown

              als je erbij kan komen, daar waar het lekt dan,
              probeer het dan even te dichten met kit,
              als de tijd er dan rijp voor is, dan laten of zelf repareren ;)

              btw: wel afdichten vanaf de buitenkant !

              #17713726
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Erg vervelend allemaal..Ik had die Monza niet rot verwacht…
                Maar het is gewoon een veradelijke plek..

                Ik zou um gewoon maken..
                En mocht je het spatbord los halen der zit 1 schroefje bovenin bij de deur waar de chrome strip mee vast zit die moet ook los,anders verbuig je de strip en dat ziet niet uit..
                Niet vergeten..

                #17713727
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door GSE
                  Erg vervelend allemaal..Ik had die Monza niet rot verwacht…
                  Maar het is gewoon een veradelijke plek..

                  Ik zou um gewoon maken..
                  En mocht je het spatbord los halen der zit 1 schroefje bovenin bij de deur waar de chrome strip mee vast zit die moet ook los,anders verbuig je de strip en dat ziet niet uit..
                  Niet vergeten..

                  Dat scherm zit bij de deur op de stijl met kit, 2x geschroefd, van binnenuit, achter de zijpanneeltjes,
                  dus voorzichtig zijn met het loshalen, ja, wat Ben zegt, dat ene schoefke niet vergeten :thumbup

                  #17713728
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Het fixen kost niks als een hoop tijd…
                    Materiaal kost het bijna niks als wat plaat en wat las draad en gas…

                    #17713729
                    champo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2006

                      Die was ik zeker weten vergeten. Ik moet eerst even weer rustig worden. Anders ben ik bang dat ik meer dingen ga vergeten en dan komt het helemaal niet meer goed. Aan de ene kant ben ik blij dat ik er redelijk vroeg achter ben gekomen.

                      #17713730
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Maar ja, hij heeft de ruimte niet, om het even te fixen,
                        vandaar ook de keus om deze wagen aan te schaffen,
                        dacht dat deze zuiver was, en dat er geen laswerk
                        123 te verwachten was. :cry

                        #17713731
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Je weet dan, na de demontage van je schermen, hoe je Monza er dan voorstaat,
                          qua plaatwerk achter de schermen :hmmz

                          kijk ook af de veerschotels nog los staan van het plaatwerk,
                          zoja, die ff goed schoonmaken en strak af kitten.
                          daar gaat veel vuil tussen zitten, met rottigheid aan de veerpoten ten gevolg.:thumbup

                          onderaan de stijl, waar het scherm aan bevestig zit,
                          controleren op roest/rottigeheid,
                          das ook zo’n plekje waar zand en water goed samen kunnen zijn,
                          en door wrijving kan het daar snel verkeerd gaan :(

                          je leest het al, als de schermen los zijn, leer jij je Monza pas echt goed kennen :D

                          #17713732
                          champo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2006

                            Eigenlijk is het dus ook wel slim dat ik eerst maar even ga sparen en zoeken voor een 24v veerpoot brug.

                            #17713733
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              je bent pas slim, als je de lekkage snel en netjes opheft :D

                              die brug verstevigd wel je voorbouw, is geen must,
                              tenzij jij een stevige rijder bent :hmmz
                              zo’n brug heeft ook een prijskaartje,
                              als er ooit een te koop aangeboden wordt :hmmz

                              ik heb geen brug in mn 24V, en wil er ook geen 1,
                              rij vrij normaal, met af en toe een uitschieter vanuit mn voet :thumbup

                              #17713734
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                En ik wil niet meer zonder,zon brug voegt echt een hoop stijfheid toe aan de motor ruimte,en voorkomt een hoop beweging in de zaak rond de veerpoten..

                                Als je die schermen er voor afhebt las aub ook de veerpoten gewoon in zijn geheel af..Niks kitten kitten=kut,scheurt open na jaren en geeft hetzelfde gezeik als teyctiel…

                                Ik zou een brug der tussen zetten en de veerpoten 100% aflassen,ipv her en der een lasje en dan wat tectyl erover zoals opel het deed.
                                Fatsoenlijk maken of niet:en die 3-hoeks versteviging is ook niks veels te zwak gemaakt,10x sterker is die 3 hoeks constructie zoals die Brit bij zijn Monza heeft gemaakt deze zal nooit door rotten en der kan geen vocht achter komen als je deze 100% aan het chassie last zoals ik heb gedaan…
                                En je plaatwerkt is zichtbaar…Ipv verstopt zitten achter zo,n zwak dun plaatje..

                                #17713735
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  zo’n brug die jij hebt, is nie geschikt voor een 24V ;)

                                  #17713736
                                  rinus de boer
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    Jongens, laten we Eric niet overdonderen met info.

                                    Hij moet nu voor z’n eigen een plan van aanpak maken, en alles in fasen afhandelen. Dat doe ik ook. Al is dat niet heilig, uiteraard.

                                    * Dus eerst sparen en een bodempje in z’n schatkist krijgen.
                                    * Dan kan hij bepalen hoeveel voorwerk hij zelf wilt doen. De bumper plus voorschermen eraf halen kost tijd, maar kun je goed zelf. In een uurtje ligt en de bumper en een voorscherm er van af (als niks echt vast zit). Maar je moet wel even plek hebben om dat te doen.
                                    * Dan de driehoek los boren. Kan Eric zelf, maar kan hij ook uitbesteden. Evenals het laswerk. En daar komt het geld bij om de hoek kijken. Aan materiaal kost het peanuts. Een andere driehoek is plm 25 Euro per kant (bij Rob van Opel4ever), een stukje plaatwerk kost ook geen drol. Kun je zelf ook nog de dikte bepalen. Het uurloon zal bepalend zijn voor het totaal bedrag.
                                    * Daarna de hele zaak behandelen en alle losse onderdelen weer terug monteren.

                                    Heb je vragen over de demontage c.q. montage, kun je altijd raad vragen bij ons (eigenlijk staat de gehele handleiding al in dit draadje)
                                    Voor lasvragen, mocht Eric dat zelf gaan doen,zit hier ook de nodige kennis (echter niet bij mij).

                                    En uiteraard hangt alles af van wat Eric eventueel nog meer aantreft.

                                    En dan kan Eric alsniog besluiten om een brug er tussen te plaatsen. Ben heeft gelijk, het maakt de voortrein stabieler en vangt een boel torsie op, maar unbedingt noodzakelijk is het niet, zeker bij normaal gebruik.

                                    Daarnaast….Natuurlijk verwacht je voor die prijs een alleszins acceptabele Monza. Dus de teleurstelling kan ik begrijpen. Maar het is nu eenmaal een berucht plekje . Het kan de beste overkomen, en ben je er niet op voorbedacht, dan is het makkelijk over het hoofd te zien. Het zijn en blijven oldies, met levenservaring. Maar als de auto voor de rest goed is, dan is tie zeker de moeite waard om de auto om het euvel te verhelpen. En dan kan je weer jaren ongestoord genieten van je Monza.

                                    Nou Eric, succes met de reparatie en we volgen het op de voet. :thumbup

                                    P.S. Die engelsman, waar Ben iedere keer naar verwijst, is wel een extreem voobeeld. Volgens mij was alleen het dak van die Monza nog goed. Dus laat je daar niet door bang maken.

                                    En Eric, ik was ook na de aanschaf van m’n Monza niet klaar, 4 jaar geleden. Eerst een grote beurt plus complete remrevisie..plm 600 Euro. Daarna twee nieuwe achterbanden. Daarna de roestschade aangepakt. Dat was kleine stukje achterscherm rand, ander voorscherm, die kant geheel kaal gehad, A-stijl behandeld,weer opbouwen… plm 1000 Euro.

                                    Toen 2 maanden daarna de andere kant. Schampte een vangrail, omdat ik schrok van een vogel en een zwaai met het stuur maakte. Weer 1000 euro, geheel kaal geweest ook weer, ook aan die kant een ander voorscherm erop en A stijl behandeld.

                                    Wat later de bestuurders stoel nieuw laten opvullen. Zit nu weer als nieuw.

                                    Daarna een compleet nieuwe onderste draagarm voor, nieuwe stuurkogels en mijn BBS velgjes gekocht (alhoewel dit natuurlijk geen echte noodzakelijke onkosten waren, die velgen dan).

                                    En dan vorig jaar een nieuwe waterpomp. Maar ja, dat is een zwak deel bij Opel. En het plaatwerk rond de veerhoed preventief vervangen aan de bestuurderszijde door dikker plaatwerk. En alle benzine slangen bij de tank vervangen.

                                    Maar dat is dan ook het enige. Regulier onderhoud kost de kop niet, zolang je het maar gewoon bijhoudt. En elk jaar gewoon met vlag en wimpel door de APK.

                                    Ondertussen wel een boel spare-parts op de plank liggen, zoals complete uitlaat, achterwiel lagers, draagarmen met fusee’s, koplampen, startmotor, enz, enz. Altijd handig.

                                    Moet er bij zeggen, dan mijn Monza qua aanschafprijs een stukje lager was. maar ik heb gewoon ook geluk gehad. Had te maken met de persoonlijke situatie van de vorige eigenaar. Heb je soms wel eens nodig.

                                    Jij hebt toch die metallic groene Monza toen gekocht?

                                    #17713737
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Als ik die engelse site zie, moet ik steeds schrikken :o

                                      Ik vind het maar niks, tis mij te extreem,
                                      maar wel een goede graadmeter hoe het ZOU kunnen zijn :)

                                      Om je een positiever beeld te gaan geven,heb ik hier een paar pics van m’n A2,
                                      Dat was toen ook een mooie Monza, maar ook deze kreeg last van lekkage,
                                      Links en Rechts zijn toen resoluut hersteld :thumbup

                                      Om je voor te bereiden wat je zoal tegen kunt komen,
                                      hier een aantal plaatjes van de bestuurderskant, zodat jij er een ander beeld van krijgt.


                                      na verwijdering, afboren/pellen van het driehoekje krijg je een beter overzicht van de geleden schade :o


                                      plaatwerk is nie zo duur, dus ruim uitslijpen :thumbup


                                      Men neme iets dikkere plaatwerk :angel


                                      en nadien het driehoekje er weer op lassen, voor de stevigheid. :D

                                      Met dank aan de vorige eigenaar van deze Monza, die me deze foto’s heeft toegezonden. :thumbup
                                      Misschien dat bij jou het water op een andere plek naar binnen komt, dat is ons nog niet helemaal duidelijk.:hmmz

                                      Vandaar ook de vraag om even water in die afvoer punten
                                      te gieten, gaat het dan nog lekken,
                                      dan mag je rekening gaan houden met zo’n ingreep :wors

                                      btw: ik vond dat ik deze foto’s er even bij moest halen,
                                      opdat je dan weet, dat het geen buiten-klusje kan gaan worden.
                                      Kijk om je heen, vraag vrienden of kennisen naar iemand of ruimte waar jij of een ander dit klusje kan klaren. ;)

                                      #17713738
                                      champo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2006

                                        Jij hebt toch die metallic groene Monza toen gekocht?

                                        Ja, die heb ik gekocht en bedankt voor je info.

                                        @MonzaRon: Ook bedankt voor de foto’s. Volgens mij heb ik zoiets al eerder gezien in een toppic en toen werd ik ook al niet vrolijk.
                                        Er is hier wel een schuur, maar daar staat een project van mijn broer in. Aangezien mijn broer niet kan sleutelen, hier bijna nooit meer komt staat dat wrak van een bx hier maar te staan. Ook heb ik hier geen krachtstroom of lasapparaat. Ik kan alles demonteren en alle roest verwijderen. Maar dan moet hij toch naar de plek om te laten lassen. Dat kost me weer een trailer en geld voor de bestuurder.

                                        #17713739
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          je hebt niet persé krachtstroom nodig om te lassen :hmmz

                                          #17713740
                                          rinus de boer
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2004

                                            En je kunt rijden zonder voorschermen erop. Mag officieel niet, maar toch. Of je schroeft de voorschermen even met 2 a 3 boutjes vast, gewoon voor het zicht. Heb ik toen ook gedaan. Creatief zijn, heet dat :P
                                            Spaart je de kosten van een ambulance met chauffeur uit.

                                            Oh ja, Ron, volgens mij zitten die driehoeken bij jou er alleen voor de decoratie op :P. Blijft het er origineel uitzien.Constructie zoals gemaakt is al sterk zat, volgens mij.

                                            #17713741
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Die BX eruit, want een garage vindt ie maar niks, toch :D

                                              Monza naar binnen, demontage schermen, de evt aanwezige roest verwijderen/uitslijpen.

                                              lasapparaat op 220 kun je ook huren, vraag bij jou in de buurt :angel

                                              hier een voorbeeld pagina >>> http://www.vossen-hendrickx.nl/pagina22#/22

                                              #17713742
                                              charlois187
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 June 2009

                                                Idd BX eruit….is toch grotendeels plastic:P
                                                En op je gemakkie met de Monza bezig zijn.

                                                Heel veel Succes vanuit Rotterdam.

                                                #17713743
                                                rinus de boer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 July 2004

                                                  Weg met die BX, was toen al en nu zeker niks. Citroen maakte en maakt auto’s die constructief standaard op de rekentafel af fout ontworpen worden. En dan hebben we het nog geen eens over de afwerking in de fabriek. De nieuwe C3 is ook zo’n mooi voorbeeld hiervan.

                                                  Staat die kar nog op z’n wielen? Duw hem die schuur uit.

                                                  Maar even alle gekheid op een stokje. Is natuurlijk wel iets om te overwegen.

                                                  #17713744
                                                  Uniek
                                                    Lid sinds:
                                                    6 June 2010

                                                    ik heb eigenlijk geen recht van spreken (ik mag van geluk spreken!!)

                                                    maar ik wil je toch een hart onder de riem steken
                                                    mijn monzaadje heb ik voor de helft van het geld gekocht MAAR….

                                                    ik heb lekkage aan de achterkant, koffer wordt nat (het regent veel tegenwoordig)
                                                    airco/ventilator doet het niet (ramen beslaan)
                                                    de achterrem loopt aan
                                                    en zo zijn er wel meer plekjes die aandacht nodig hebben deze dingen zijn peanuts en worden deze week verholpen

                                                    maar in jou geval zou ik het zeker niet opgeven want geef nu eerlijk toe het is een fantastische ervaring
                                                    zo’n opel monza en ik weet zeker dat als alles klaar/verbeterd is het het zeker waard is.
                                                    al is het alleen al de jaloerse blikken van andere bestuurders richting jouwn machtige bolide :afro

                                                    p.s. valt er niets te halen bij de vorige eigenaar?:swear

                                                    #17713745
                                                    charlois187
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 June 2009

                                                      origineel gepost door Uniek
                                                      ik heb eigenlijk geen recht van spreken (ik mag van geluk spreken!!)

                                                      maar ik wil je toch een hart onder de riem steken
                                                      mijn monzaadje heb ik voor de helft van het geld gekocht MAAR….

                                                      ik heb lekkage aan de achterkant, koffer wordt nat (het regent veel tegenwoordig)
                                                      airco/ventilator doet het niet (ramen beslaan)
                                                      de achterrem loopt aan
                                                      en zo zijn er wel meer plekjes die aandacht nodig hebben deze dingen zijn peanuts en worden deze week verholpen

                                                      maar in jou geval zou ik het zeker niet opgeven want geef nu eerlijk toe het is een fantastische ervaring
                                                      zo’n opel monza en ik weet zeker dat als alles klaar/verbeterd is het het zeker waard is.
                                                      al is het alleen al de jaloerse blikken van andere bestuurders richting jouwn machtige bolide :afro

                                                      p.s. valt er niets te halen bij de vorige eigenaar?:swear

                                                      Is je wagen een buitenslaper :o Grappie!!
                                                      Is je rubber niet lek dat je kofferbak nat wordt?
                                                      Ik had dit ook namelijk.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 252)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.